14 بهترین کار برای انجام در پاتایا

جاذبه های گردشگری پاتایا تایلند 13 مهر ، 1403 11 دقیقه

به طور خلاصه، پاتایا علاوه بر زندگی شبانه درخشان، چیزهای بیشتری برای ارائه دارد!  بسیاری از مردم فکر می کنند که تور پاتایا در مورد زندگی شبانه شدید همراه با مهمانی و نوشیدنی است. این فقط تا حدی درست است. در واقع، پاتایا شما را با انتخاب های زیادی از تورها و جاذبه های منحصر به فرد غافل گیر خواهد کرد. بهترین کارها را برای انجام در پاتایا انتخاب ما را بررسی کنید! شما در نهایت خاطرات زیادی برای گرامی داشتن خواهید داشت.

1. در سواحل استراحت کنید

سواحل پاتایا همیشه پر جنب و جوش و شلوغ با گردشگران زیادی است. مطمئناً استراحت در کنار ساحل یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در تور ارزان پاتایا انجام داد. 2 ساحل اصلی در پاتایا وجود دارد: ساحل پاتایا و ساحل جومتین.

ساحل پاتایا به دلیل تابلوی شهر پاتایا معروف است. نزدیک به جاده ساحلی اصلی با درختان نخل در پایین تفرجگاه سنگفرش شده است. مغازه ها و رستوران های زیادی در این نزدیکی وجود دارد. این یک مکان عالی برای آفتاب گرفتن و استراحت با غذا و نوشیدنی خوب است.

ساحل Jomtien برای کسانی است که به دنبال ساحلی آرام تر از ساحل پاتایا هستند. شن های طلایی، دریای آبی شفاف و خورشید درخشان همچنان همه نوع مسافران را به خود جذب می کند. همچنین بهترین مکان برای بسیاری از ورزش های آبی مانند موج سواری وکایت برد. اگر به فعالیت های آبی علاقه دارید، ساحل Jomtien مکانی برای رفتن است!

همچنین می‌توانید زندگی دریایی پر جنب و جوش و صخره‌های مرجانی خیره‌کننده را در آب‌های شفاف پاتایا با پیوستن به یک تور یک روزه غواصی یا غواصی تجربه کنید ! راهنماهای متخصص ایمنی شما را تضمین می کنند و دستورالعمل های جامعی را برای همه، از مبتدی تا غواصان با تجربه ارائه می دهند.

2. از نمایش های فوق العاده پاتایا لذت ببرید

نمایش های لیدی بوی در پاتایا بسیار محبوب هستند. 3 نمایش بزرگ لیدی بوی وجود دارد: نمایش تیفانی، نمایش آلکازار و نمایش کولوسئوم.

تیفانی شو قدیمی ترین و محبوب ترین شوی لیدی بوی در پاتایا است. این توسط خانم های فوق العاده با استعداد و زیبا از جمله برنده مسابقه دوشیزه تیفانی جهان اجرا می شود. این شهرت جهانی به دلیل کیفیت عملکرد و سابقه طولانی دارد.

Alcazar Show ترکیبی از موسیقی، و داستان با آهنگ های محبوب تایلندی و انگلیسی را ارائه می دهد. آنها تاریخ و میراث باشکوه سیام را با اجراهای باشکوه مانند یک موزیکال به تصویر می کشند!

Colosseum Show جدیدترین و بزرگترین لیدی بوی در پاتایا است. در سال 2013 افتتاح شد و اجراهای در سطح جهانی و یک میدان رومی مجلل را ارائه می دهد. تئاتر کولوسئوم برای نمایش به سبک معماری رومی با بیش از 1000 صندلی و جدیدترین امکانات ساخته شده است.

KAAN Show برای کسانی است که به دنبال یک نمایش غیربانو با چند اجرا با کیفیت سطح بعدی هستند. آکروباتیک، انیمیشن تئاتر، و عروسک های غول پیکر همه در KAAN Show هستند. این جدیدترین نمایش در پاتایا به تازگی در ماه مه 2017 افتتاح شد. در تئاتر پر زرق و برق D'Luck Cinematic Theater که به صورت سفارشی برای نمایش ساخته شده بود، اجرا می شود. تئاتر درست به نظر می رسد که در هوا شناور است!

3. به حیوانات مورد علاقه خود نزدیک شوید

اگر عاشق حیوانات یا حتی حیوانات دریایی هستید، پاتایا مکان مناسبی است! پاتایا دارای برخی از بزرگترین باغ وحش ها و آکواریوم های تایلند است.

باغ وحش باز Khao Kheow احتمالا شادترین زیستگاه طبیعی در جهان است (حداقل در تایلند!) بیش از 8000 حیوان از بیش از 300 گونه دارد. این یک "باغ وحش باز" است که در آن می توانید به حیوانات غذا بدهید و حتی آنها را نوازش کنید. می توانید یک برخورد نزدیک با حیات وحش را تجربه کنید و یک روز فوق العاده را با حیوانات سپری کنید.

Underwater World Pattaya اولین آکواریوم مدرن در تایلند است که دارای تونل های زیر آب شفاف به طول 105 متر است. این مجموعه فوق‌العاده‌ای از انواع بسیاری از حیوانات دریایی را به نمایش می‌گذارد که حداقل به ۲ ساعت زمان نیاز دارید تا در سراسر مکان نگاه کنید. دنیای زیر آب در پاتایا مکانی عالی برای بازدید به خصوص برای خانواده هایی با بچه است، زیرا بچه های کوچک شما چیزهای زیادی در مورد تنوع زندگی زیر دریا خواهند آموخت!

بازدید از پناهگاه جنگل فیل ها بهترین و دلگرم کننده ترین راه برای ملاقات با فیل ها در پاتایا است! این یک پروژه اکوتوریسم اخلاقی و پایدار برای زندگی بهتر فیل ها است. با آنها یک آبگرم گلی داشته باشید و آنها را حمام کنید تا پیوندی خاص ایجاد کنید، همانطور که داستان های قبلی آنها را می شنوید و رفتارهای آنها را یاد می گیرید.

 پناهگاه جنگل فیل ها

4. پناهگاه حقیقت

پناهگاه حقیقت در پاتایا یک سازه چوبی نفس گیر و نمونه ای قابل توجه از معماری سنتی و صنایع دستی تایلندی است. این بنای تاریخی چشمگیر که در کنار دریا در قسمت شمالی پاتایا قرار دارد، نه تنها یک جاذبه توریستی است، بلکه بازتابی عمیق از فرهنگ، فلسفه و هنر تایلند است

5. یک روز سرگرم کننده را در پارک های آبی بگذرانید

هوا در پاتایا گرم است. جدا از سرد شدن در کنار ساحل، یکی از راه های خنک شدن، رفتن به پارک های آبی است! در واقع، پاتایا تعدادی از جالب ترین پارک های آبی تایلند را دارد.

پارک آبی رامایانا بزرگترین پارک آبی تایلند است. دارای 50 سرسره و جاذبه از جمله بسیاری از سرسره های آبی هیجان انگیز، یک FlowRider دوبل، 3 استخر و یک رودخانه تنبل است. تنها 20 دقیقه با مرکز شهر پاتایا فاصله دارد. بنابراین، یک فرار سریع برای تمام خانواده برای لذت بردن خواهد بود!

Cartoon Network Amazone Water Park اولین پارک آبی و تفریحی با موضوع شبکه کارتونی در جهان است. دارای انبوهی از سواری‌های سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز مانند حمله بیگانه، اسپین موز، کارتونیو، حلقه گوپ، هومونگا اسلاید، جیک جامپ، مگا ویو و غیره شخصیت های شبکه، مانند Adventure Time's Finn and Jake، Powerpuff Girls، Johnny Bravo، و Gumball & Darwin. بچه های کوچک (و بزرگسالانی که قلبشان جوان هستند) قطعاً از این مکان قدردانی خواهند کرد!

6. از شهر پاتایا دور شوید و جزایر را کاوش کنید!

اگر می خواهید از خیابان های شلوغ پاتایا دور باشید، به گشت و گذار در جزایر زیبای مرجانی بروید!

کو لارن یا جزیره مرجانی با ماسه های سفید درخشان و آب های آبی شفاف یکی از محبوب ترین مقاصد جزیره در پاتایا است. تنها 15 دقیقه با قایق تندرو فاصله دارد و قطعاً سواحل تمیزتر و زیباتر از سواحل اصلی پاتایا هستند. می‌توانید در ساحل زیبای تین با ده‌ها گزینه برای فعالیت‌های آبی مانند غواصی، پاراسلینگ، پیاده‌روی در زیر آب و قایق‌رانی در آب استراحت کنید.

در نزدیکی جزیره مرجانی، مجموعه ای از جزایر کوچک مانند کوه رین، کوه فای و کوه من ویچای وجود دارد. به یک سفر جزیره پرش بروید و غواصی را در این جزایر مرجانی امتحان کنید. این تجربه شگفت انگیزی برای شنا کردن با ماهی های رنگارنگ و صخره های مرجانی خواهد بود.  

همچنین می‌توانید از Koh Samet ، یک واحه جزیره بکر در نزدیکی ساحل پاتایا، دیدن کنید. از شلوغی پر جنب و جوش پاتایا فرار کنید و آن را با آرامش سواحل ماسه‌ای سفید و آب‌های شفاف کوه سامت مبادله کنید. مناطق ساحلی محبوبی مانند ساحل سای کائو و آئو فای را کاوش کنید.

با جدیدترین و بزرگترین کاتاماران مهمانی پاتیا، در یک ماجراجویی جزیره‌ای خارق‌العاده حرکت کنید ! 3 جزیره خیره کننده، از جمله جزیره بامبو ، که در آن می توانید از فعالیت های آبی مختلف لذت ببرید، کوه رین ، جایی که می توانید شانس خود را برای ماهیگیری در جزیره امتحان کنید، و جزیره میمون ها ، جایی که می توانید در طول شب هنگام سفر در جزیره بپردازید. خدمات ترانسفر راحت هتل، اجاره تجهیزات غواصی، ناهار بوفه و نوشیدنی خوشامدگویی را شامل می شود.

7. در جاذبه های منحصر به فرد پاتایا خلاق باشید

پاتایا دارای تعداد زیادی موزه باورنکردنی و جاذبه های منحصر به فرد است که در تمام طول سال گردشگران را به خود جذب می کند. گشت و گذار در این مکان ها یکی از بهترین کارهایی است که می توان در پاتایا انجام داد، به خصوص با خانواده.

موزه Ripley's Believe It or Not عجیب ترین تجربیات را به همه ارائه می دهد. دارای 10 گالری با بیش از 300 نمایشگاه عجیب و غریب منحصر به فرد مانند سر کوچک شده، ماسک ساخته شده از پوست انسان، مجسمه مومی مرد 4 چشم و ابزارهای شکنجه قدیمی. آنها همچنین جاذبه های زیادی مانند Haunted Adventure، 12D Moving Theatre، Infinity Maze و موزه موم در دسترس دارند!

موزه Ripley's Believe It or Not عجیب ترین تجربیات را به همه ارائه می دهد

  • Art in Paradise Pattaya

هنر در بهشت ​​یکی از جذاب ترین جاذبه های پاتایا است. این یک گالری هنری تعاملی سه بعدی با صدها نقاشی توهم نوری است. گالری کاملاً تنظیم شده است تا بتوانید به گونه ای عکس بگیرید که به نظر می رسد بخشی از نقاشی هستید. برای کودکان و همچنین بزرگسالان بسیار سرگرم کننده است، بنابراین آماده باشید حداقل 2 ساعت را در آنجا بگذرانید!

  • Mini Siam

مینی سیام تقلیدهای مینیاتوری از تایلند و مشهورترین مکان‌های دیدنی جهان را در پارک زیبای خود ارائه می‌کند. قدم زدن در مینی سیام مانند یک سفر به دور دنیاست. از مجسمه آزادی گرفته تا پل برج لندن، خانه اپرای سیدنی و حتی بقایای یونان و رم، مینی سیام همه چیز را دارد. اگر تا به حال به 30 کشور سفر نکرده اید، به مینی سیام بروید و ابتدا حس و حال آن را تجربه کنید!

  • باغ نونگ نوچ

 چشم انداز جذابی با طبیعت در هر کجا که می بینید دارد. اگر عاشق گل ها، درختان و باغ ها هستید، باغ نونگ نوچ مکانی عالی برای گذراندن یک بعد از ظهر آرام است. این باغ گیاه شناسی حدود 670 گونه گل دارد! این فقط گل ها و درختان نیست، بلکه می توانید برخی از نمایش های فرهنگی را با اجرای رقص تایلندی شگفت انگیز تماشا کنید. این باغ همچنین دارای رستوران هایی است که بوفه ناهار را برای بازدیدکنندگان در طول روز سرو می کنند.

باغ نونگ نوچ

8. از کوه بودای بزرگ دیدن کنید

خائو چی چان ، با نام مستعار کوه بودای بزرگ ، در سال 1996 برای بزرگداشت سالگرد طلایی پادشاه تایلند ساخته شد. تصویر بزرگ بودا با استفاده از لیزر روی صخره حک شد و سپس از طلا برای پر کردن مجسمه استفاده شد. این تصویر دارای اندازه بزرگی است که 109 متر ارتفاع و 70 متر عرض دارد.

برای رسیدن به آنجا می توانید از تاکسی، Songtaew یا حتی یک تاکسی موتوری استفاده کنید و از مرکز پاتایا حدود 20 تا 30 دقیقه با هزینه حدود 500 بات فاصله خواهید داشت.

9. 4 بخش مختلف بازار شناور پاتایا را کاوش کنید

بازار شناور پاتایا مدتهاست که جاذبه اصلی پاتایا بوده و بزرگترین در نوع خود در شرق تایلند است. بازار شناور پاتایا با مساحت 100000 متر مربع به چهار بخش مختلف تقسیم شده است که هر کدام اقلامی را از چهار منطقه مختلف تایلند به فروش می‌رسانند. (شمال، شمال شرقی، مرکزی و جنوبی)

وقتی از اینجا دیدن می کنید، انتظار داشته باشید که بسیاری از غذاخوری ها، غرفه های میوه، فروشگاه های سوغاتی و چندین گالری هنری را بیابید. هر بعدازظهر یک نمایش فرهنگی برای پذیرایی از مهمانان برگزار می شود.

بازار شناور پاتایا دارای بیش از 114 مغازه و فروشنده است که غذاهای اصیل تایلندی، دسرها و غذاهای لذیذ را از سراسر کشور می فروشند.

غنای معماری اطراف تایلند و زندگی کنار رودخانه را کشف کنید.

10. از بازار شب آخر هفته خرید کنید

بازار شبانه Thepprasit ، که در جنوب شرقی شهر پاتایا (درست خارج از تقاطع جاده سوخومویت و جاده Thepprasit) واقع شده است، محبوب ترین بازار در پاتایا است. بازار شب آخر هفته پاتایا نیز نامیده می شود زیرا این بازار از ساعت 5 عصر تا 11 شب فقط در روزهای جمعه و آخر هفته باز می شود.

بازار شبانه Thepprasit بسیار بزرگ است و در اینجا می‌توانید هر چیزی از لباس‌های ارزان قیمت گرفته تا غذاهای خیابانی دل‌انگیز پیدا کنید. این بازار در واقع به دو منطقه غذایی و محصول عمومی تقسیم می شود.

در منطقه غذا، می توانید دو ردیف فروشنده را پیدا کنید که انواع غذاهای تایلندی از آب میوه های تازه گرفته تا نودل و دسر را می فروشند. چند میز و صندلی در میان فروشندگان و غرفه ها وجود دارد، اما پیدا کردن یک فضای خالی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد!

در منطقه تولید عمومی، اکثر فروشندگان لباس های جعلی، ساعت، دی وی دی های کپی شده، تی شرت های ارزان قیمت، لباس شنا، کیف های دستی و لوازم آرایشی را می فروشند.

اگر در تعطیلات آخر هفته در پاتایا هستید، حتماً بسته‌های خود را به آرامی ببندید تا بتوانید کیف خود را با دسته‌ای از سوغاتی‌های بازار شبانه Thepprasit پر کنید.

11. فعالیت های شدید را تجربه کنید

اگر عاشق ورزش های شدید هستید، این فعالیت ها را در پاتایا از دست ندهید! در میان جنگلی مانند تارزان در یک ماجراجویی زیپ لاین با حداکثر 25 سکوی پرواز کنید که هر کدام توسط یک متخصص ایمنی برای تجربه ای بی دغدغه هدایت می شوند. در پارک سانوک ، با پرش بانگی 60 متری، اولین و تنها سواری با تیرکمان در آسیا، و یک نبرد پینت بال هیجان انگیز با زمان بازی نامحدود، آدرنالین را احساس کنید.

12. از مناظر پانوراما در یک سفر دریایی شام دیدن کنید

یکی از بهترین راه ها برای تماشای مناظر پانورامای خیره کننده خط ساحلی پاتایا، صرف شام در یک سفر دریایی مجلل است! کروز Oriental Princess در پاتایا یک تجربه عصرانه منحصر به فرد و فراموش نشدنی را ارائه می دهد که زیبایی خلیج تایلند را با سرگرمی های پر جنب و جوش و غذاخوری های لذیذ در رستوران Ocean Sky پاتایا در پشت بام ترکیب می کند . این کشتی کروز به دلیل نمایش جذاب کاباره بانوی پسرش معروف است و آن را به انتخابی محبوب برای گردشگرانی که به دنبال ترکیبی از عملکرد فرهنگی و زیبایی منظره هستند، تبدیل کرده است.

کروز شام بوفه غذاهای دریایی All Star پاتایا یک تجربه آشپزی لذت بخش است که جذابیت یک قایق سواری آرام را با یک مهمانی مجلل با غذاهای دریایی ترکیب می کند. این سفر دریایی برای دوستداران غذاهای دریایی و کسانی که به دنبال لذت بردن از یک شب خوش منظره در آب های پاتایا هستند عالی است.

13. هیجان موی تای را تجربه کنید

موی تای هنر رزمی ملی تایلند از صدها سال پیش است. اگر به دنبال هیجان هستید، خود را برای یک ماجراجویی آدرنالین در استادیوم مکس موی تای پاتایا آماده کنید! این استادیوم پیشرفته که اخیراً بازسازی شده است، میزبان مسابقات حرفه ای مشهور موی تای است که بهترین مبارزان داخلی و بین المللی را به نمایش می گذارد.

14. از تجربه منحصر به فرد کافه لذت ببرید

در تور پاتایا، شما همچنین می توانید از تجربه های یک کافه لذت ببرید! در بار تراس بنیهانا در هتل آوانی پاتایا استراحت کنید و یک چای عالی سوشی با بهترین سوشی پاتایا تهیه شده از مواد تازه و درجه یک میل کنید. از یک چرخش خلاقانه در چای بعد از ظهر با سوشی و دسرهای خوشمزه لذت ببرید. در حالی که مناظر منظره ای از تراس را تحسین می کنید!

کافه شناور تاپیا همچنین ترکیبی بی نظیر از غذاخوری و ماجراجویی را ارائه می دهد که آن را به مقصدی که باید از آن بازدید کرد، تبدیل می کند. با مناظر خیره کننده اقیانوس از هر صندلی، کافه فضایی آرام را ایجاد می کند. شما می توانید در یک ماجراجویی هیجان انگیز ماهیگیری ماهی مرکب شرکت کنید و ماهی مرکب خود را صید کنید!

مشاوره و رزرو