عجایب گیاه شناسی باغ استوایی نونگ نوچ پاتایا

جاذبه های گردشگری پاتایا تایلند 30 اردیبهشت ، 1403 10 دقیقه

باغ استوایی نونگ نوچ پاتایا|  Nong Nooch یک مجموعه باغ 600 هکتاری در تور پاتایا است که آن را به بزرگترین باغ گیاه شناسی در جنوب شرقی آسیا در تور تایلند تبدیل می کند! این شهر به خاطر جاذبه‌های اصلی‌اش که حول نمایش‌های باشکوه گیاهان نفس‌گیر و مجسمه‌های جانوران با ساختاری دقیق ساخته شده‌اند که توسط هنرمندان محلی بازسازی شده‌اند، مشهور است. اینها فضاها و مناظر متنوعی را ارائه می دهند و آن را به یک مورد علاقه بصری و اصلی برای گردشگرانی که از سرزمین لبخندها بازدید می کنند تبدیل می کند!

آیا می دانستید؟ هر روز بیش از 2000 گردشگر تور ارزان پاتایا بین المللی از این باغ 600 هکتاری بازدید می کنند!

تاریخچه شگفت انگیز باغ استوایی نونگ نوچ

در طول دهه 1950، هر دو بنیانگذار، شوهر Pisit Tansacha و همسر Khun Nongnooch Tansacha، زمینی را با طرح اولیه برای تبدیل منطقه به باغ میوه خریداری کردند. اما گشت و گذار آنها در خارج از کشور آنها را با مفاهیم جذابی مانند ماقبل تاریخ، مشارکت های بسیار بدیع در قلمرو معماری کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا، موضوعات جذاب بصری و در عین حال مرموز مانند استون هنج و موارد دیگر آشنا کرد!

ماجراجویی‌های چندفرهنگی آن‌ها جرقه‌ای الهام بخش شد، که متعاقباً منجر به طراحی و شکل‌گیری باغ استوایی Nong Nooch شد که همه اکنون می‌دانند - شامل سفرهای انجام شده و زندگی زوجین. از این فرصت استفاده کنید و خود را در بازتاب سفرهای آنها از طریق باغ های مضمون پیچیده آنها غرق کنید!

بخش های مضمون فوق العاده باغ استوایی نونگ نوچ!

1) دره دایناسورها

در دره دایناسورها به گذشته برگردید و با ملکه ها و پادشاهان سر به فلک کشیده سابق دوره کرتاسه و ژوراسیک، دایناسورها ملاقات کنید! این تفریحات به اندازه واقعی در اطراف منطقه اطراف در کنار صخره‌های مختلف و فضای سبز پراکنده هستند که از قبل زمین را تقلید می‌کنند.

در دره دایناسورها به گذشته برگردید و با ملکه ها و پادشاهان سر به فلک کشیده سابق دوره کرتاسه و ژوراسیک، دایناسورها ملاقات کنید

2) باغ اروپایی نونگ نوچ استوایی

از تعالی معماری و درختچه‌ای استادانه که کل باغ اروپا را تزئین می‌کند شگفت‌زده شوید! این بخش از یکی از مکان‌های میراث معروف جهان، جواهر هنری تأثیرگذار که به نام کاخ ورسای در فرانسه شناخته می‌شود، الهام می‌گیرد.

نمایشی بودن مولفه های بصری، به ویژه تکرارها و حضور غالب پنجره ها در امتداد بیرونی کاخ 3 طبقه به دلیل زمان ایجاد آن است که سبک باروک فرانسوی حاکم بود. استفاده از دیوارهای سنگی و آجری با صورت صاف، موقعیت متقارن درگاه‌ها و آهن‌کاری در امتداد پشت بام را متعادل می‌کند. با این حال، ساخت و ساز کلی این ساختار پیچیده زمانی قابل درک است که ساکنان سابق مانند پادشاه سابق لوئیس چهاردهم باشند، که نه تنها می خواست یک سبک زندگی مجلل داشته باشد، بلکه می خواست تصویری بصری از ثروت و برتری خود در زمان سلطنت خود ارائه دهد.

باغ اروپایی نونگ نوچ استوایی

3) باغ نمایش بروملیاد

علاوه بر نزدیک شدن به یک پارک موضوعی با جاذبه‌های فراوان در دسترس، در قلب، باغ استوایی نونگ نوچ مکانی است که در حفظ و تکثیر حیات گیاهان تخصص دارد. برای سال‌ها، آن‌ها هیبریدهایی از جمله بیش از 3000 گونه بروملیاد را در تأسیساتی در مجتمع غیرقابل دسترس برای عموم توسعه داده و کشت داده‌اند، زیرا صرفاً برای تحقیقات گیاه‌شناسی است. با این حال، در باغ نمایش Bromeliad، 300 گونه برای تحسین چشمان کنجکاو موجود است.

دوست دارید عکس پیاده روی داشته باشید؟ در میان گیاهان رنگارنگ و پر رونق بایستید تا عکسی عالی برای عکس بعدی خود ایجاد کنید.

باغ نمایش بروملیاد

4) باغ ایتالیایی

آیا شما از طرفداران رمان های دوره سلطنت - مانند بریجرتون یا غرور و تعصب هستید؟ این باغ ایتالیایی با پرچین‌های کوتاه و ریز چیده‌شده، آلاچیق‌های ستون‌های مارپیچی، فواره‌های آب‌شکن، و وجود مجسمه‌هایی که بیشتر به فضای رمانتیک محیط می‌افزایند، تخیل شما را به خود جلب می‌کند.

اگر تا به حال فانتزی های دوره سلطنت داشته اید، پس این نزدیک ترین چیز به رویاهای شخصیت اصلی شماست!

باغ ایتالیایی

5) باغ استون هنج

باغ استون هنج بازآفرینی بنای معروف و مرموز در بریتانیا است. با این حال، این نسخه توسط مرلین ایجاد نشده و نه از ایرلند منتقل شده و توسط غول‌ها مونتاژ شده است. اما گردشگران می‌توانند تعهد محض تکرار این بنای تاریخی به تایلند را تحسین کنند تا مانند نمونه اصلی مورد تحسین قرار گیرند، در حالی که با درختچه‌هایی با دقت چیده شده و شکل احاطه شده‌اند.

باغ استون هنج

6) باغ فلامینگو

تنوع موضوعی است که در میان نمایشگاه‌هایی که به خوبی در باغ استوایی نونگ نوچ برگزار می‌شوند، اما باغ فلامینگو یک استثناست. در آنجا فلامینگوهای قرمز-نارنجی را می بینید که روی چمن سبز پر جنب و جوش فلفل زده شده اند. یکنواختی و رنگ به دلیل کنتراست، به جذابیت بازی اضافه می کند. اگر به دنبال چیزی پوچ برای عکس ها هستید، چرا این بخش را بررسی نکنید!

باغ فلامینگو

7) تپه پروانه

تپه پروانه نمایشی محض از صنایع دستی و گیاه شناسی در بهترین حالت خود است. گیاهان برای نشان دادن بال های پروانه ها با مجسمه هایی از حیواناتی مانند بز، ببر و خوک به شکل پیچیده ای کاشته شده اند - شما را در عکس هایتان همراهی می کند!

تپه پروانه

بسیاری از ماجراهای موجود در باغ استوایی نونگ نوچ

من عاشق تابلوی نونگ نوچ در باغ استوایی نونگ نوچ هستم

علاوه بر کاوش در باغ های مختلف، مهمانان همچنین می توانند:

  • نمایش های فرهنگی با رقص های سنتی و نمایش هنرهای رزمی را تماشا کنید
  • نمایش فیل ها را تماشا کنید
  • باغ وحش کوچک را کاوش کنید
  • از مجسمه های حیوانات و چیدمان های صخره ای شگفت زده شوید
  • از بخش میوه های عجیب و غریب تایلندی دیدن کنید
  • مجموعه ماشین های باورنکردنی را ببینید
  • ماساژهای درمانی را امتحان کنید
  • کودکان می توانند از سواری با قایق قو با پدال لذت ببرند

ملزومات سفر

  • کفش راحت
  • ضد آفتاب
  • چتر یا کلاه
  • اب

بهترین زمان برای بازدید

سعی کنید صبح زود به آنجا بروید تا از گرما جلوگیری کنید. انتظار داشته باشید که تقریباً 3 ساعت یا بیشتر را صرف کنید تا بهترین استفاده را از بازدید ببرید.

ساعت و آدرس

از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 08:00 تا 18:00 باز است.

هزینه ورودی

هزینه ورودی برای بازدید از باغ 349 بات برای هر بزرگسال و 270 بات برای هر کودک است.

هزینه ورودی باغ و گشت و گذار برای هر بزرگسال 450 بات و برای هر کودک 370 بات است.

هزینه ورودی باغ و نمایش برای هر بزرگسال 550 بات و برای هر کودک 450 بات است.

کودکان با قد 90 سانتی متر یا کمتر رایگان هستند.

چگونه به آنجا برسیم؟

در بزرگراه سوخومویت، جاده ورودی تقریباً 15.8 کیلومتر از جاده پاتایا جنوبی فاصله دارد. در خروجی بزرگراه، در امتداد سمت چپ جاده ورودی قرار دارد. پایین تر از جاده در حدود 2.55 کیلومتر ورودی و دفتر فروش بلیط است.

نوع لباس پوشیدن

بازدیدکنندگان باغ استوایی Nong Nooch می توانند لباس راحتی بپوشند.

فرقی نمی کند که ساکن تایلند باشید یا نباشید، بلیط مشخصی برای هر دو گزینه برای رفع نیازهای سفر بهشت ​​شما وجود دارد. اگر ساکن تایلند هستید، از یک بسته ویژه که همراه با ناهار بوفه آخر هفته و اتوبوس گشت و گذار است لذت ببرید.

فرقی نمی کند که ساکن تایلند باشید یا نباشید، بلیط مشخصی برای هر دو گزینه برای رفع نیازهای سفر بهشت ​​شما وجود دارد. اگر ساکن تایلند هستید، از یک بسته ویژه که همراه با ناهار بوفه آخر هفته و اتوبوس گشت و گذار است لذت ببرید.

منبع: آژانس هواپیمایی سفر ایمن

مشاوره و رزرو