آیا در تایلند برف می بارد؟ همه چیزهایی که باید بدانید

جاذبه های گردشگری پاتایا تایلند 02 شهریور ، 1403 15 دقیقه

تور تایلند یک مقصد مسافرتی محبوب است که به خاطر سواحل، غذاهای خوشمزه و فرهنگ جذابش مشهور است. اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر را انتخاب کنید، ممکن است از خود بپرسید: «آیا در تایلند برف می‌بارد؟»

این راهنمای زمستان در تور ارزان تایلند تمام اطلاعات مورد نیاز شما را ارائه می دهد. شما متوجه خواهید شد که فصول تایلند چگونه کار می کند و در نهایت بهترین زمان برای رفتن به تور لحظه آخری تایلند بهترین زمان را برای استفاده از آنچه این کشور زیبا ارائه می دهد تعیین می کنید.

من در فصل زمستان به تایلند سفر کرده ام و می توانم تأیید کنم که زمان بسیار خوبی برای بازدید است. به طور خلاصه، در تایلند برف نمی بارد و زمستان آن با آنچه بسیاری از مردم اروپا و آمریکای شمالی به آن عادت دارند کاملاً متفاوت است.

بیایید به جزئیات زمستان تایلند بپردازیم و توضیح دهیم که چرا بدون توجه به اینکه در کدام قسمت از کشور هستید، نیازی به نگرانی در مورد برف نخواهید داشت.

فهرست مطالب

  • آیا در تایلند برف می بارد؟
  • آیا تایلند تا به حال برف باریده است؟
  • آیا تایلند زمستان دارد؟
  • چند فصل در تایلند وجود دارد؟
  • بهترین زمان برای سفر به تایلند چه زمانی است؟
  • در زمستان در تایلند کجا برویم؟
  • بانکوک
  • پوکت
  • کوه یائو نوی
  • سردترین مکان در تایلند کجاست؟
  • در زمستان در تایلند چه بپوشیم؟
  • افکار نهایی
  • سوالات متداول: آیا در تایلند برف می بارد؟

آیا در تایلند برف می بارد؟

خیر، معمولاً در تایلند برف نمی بارد. دلیل آن در آب و هوای گرمسیری آن نهفته است، با دمای متوسط ​​​​از 18 تا 38 درجه سانتیگراد (64 تا 100 درجه فارنهایت) بسته به فصل.

برای تشکیل برف و باقی ماندن برف روی زمین، دما باید کمتر از 2 درجه سانتیگراد (35.6 درجه فارنهایت) باشد. به عبارت دیگر، هوا برای برف در تایلند خیلی گرم است.

بنابراین، اگر به زمستان های برفی علاقه دارید، تایلند ممکن است مقصد مناسبی برای شما نباشد. اما اگر می خواهید برف را با آفتاب و گرما عوض کنید، تایلند یک انتخاب عالی است.

آیا تایلند تا به حال برف باریده است؟

اگرچه در تایلند به طور معمول برف نمی بارد، یک استثنا وجود داشته است. در 7 ژانویه 1955، چیانگ رای ، شمالی ترین استان تایلند، بارش کوتاه برف را تجربه کرد. برف قبل از ذوب شدن 14 ساعت روی زمین باقی ماند.

این رویداد تنها نمونه مستند از بارش برف در تایلند است. با این حال، آن نوع بارش برف زمستانی برای کسانی که در اروپا یا آمریکای شمالی هستند آشنا نبود. در عوض، از تگرگ تشکیل شده بود که در مناطق کوهستانی شمال تایلند غیر معمول نیست. 

بنابراین، در حالی که ممکن است هنگام سفر در شمال تایلند با طوفان تگرگ مواجه شوید، مشاهده برف واقعی در این کشور بسیار نادر است.

آیا تایلند زمستان دارد؟

اگرچه در تایلند برف نمی بارد، اما این کشور از نظر فنی فصل زمستانی از نوامبر تا فوریه دارد. این دوره اغلب به عنوان فصل خنک نامیده می شود. در این ماه‌ها متوجه می‌شوید که روزها گرم و دلپذیر هستند، اما شدت گرما به اندازه دیگر زمان‌های سال نیست.

میانگین دمای "زمستان" در تایلند معمولاً بین 28 تا 33 درجه سانتیگراد (82 درجه فارنهایت تا 91 درجه فارنهایت) متغیر است. همچنین خشک ترین دوره با رطوبت نسبتاً کم برای مناطق استوایی است.

فصل خنک بهترین زمان برای سفر به تور پاتایا تایلند در نظر گرفته می شود. گرما و رطوبت همچنان راحت است. این زمان ایده آلی برای کاوش در این کشور، هم شهرها و هم طبیعت زیبای آن است.

چند فصل در تایلند وجود دارد؟

تایلند چهار فصل متمایز که مسافران اروپا و آمریکای شمالی به آن عادت دارند را تجربه نمی کند. در عوض، آب و هوای آن با سه تعریف می شود: فصل خنک، فصل گرم و فصل مرطوب.

همانطور که قبلا ذکر شد، فصل سرد "زمستان" از نوامبر تا فوریه ادامه دارد. به دنبال آن فصل گرم که از مارس تا مه طول می کشد. آوریل گرمترین ماه است که میانگین دما از 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) فراتر رود.

در طول فصل مرطوب که بین ژوئن و اکتبر ادامه دارد، این کشور شاهد بارندگی شدید و حتی گاهی اوقات طوفان است. باران معمولاً در رگبارهای شدید کوتاه در بعد از ظهر یا در طول شب ظاهر می شود. سپتامبر و اکتبر شاهد شدیدترین بارندگی هستیم.

اگرچه فصل مرطوب گرم ترین فصل نیست، اما رطوبت بالای آن می تواند فعالیت های خارج از منزل را راحت تر کند.

بهترین زمان برای سفر به تایلند چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به تایلند در فصل خنک از نوامبر تا فوریه است. در این دوره دمای هوا مطبوع، رطوبت کم و باران کمتر برنامه سفر شما را مختل می کند.

با این حال، فصل خنک در تایلند نیز فصل پربازدید است، که به معنای جمعیت بیشتر و قیمت پرواز و اقامت بالاتر است. با این وجود، هنوز هم ارزش زیادی برای کاوش وجود دارد و نقاط کمتر شناخته شده ای برای کاوش وجود دارد. شما فقط باید تحقیقات خود را انجام دهید و همه چیز را از قبل رزرو کنید.

به عنوان جایگزین، مارس و اوایل آوریل نیز روزهای آفتابی و شانس کم بارندگی را ارائه می دهند. ازدحام جمعیت نیز باید تا آن زمان کمی کاهش یابد. با این حال، اواخر آوریل ممکن است احساس گرما و رطوبت غیر قابل تحملی داشته باشد که اکتشاف فعال را کمتر دلپذیر می کند.

زمان دیگری که ارزش آن را دارد اواخر اکتبر است. این آخرین ماه از فصل مرطوب است، بنابراین هوا هنوز قابل پیش بینی نیست. با این حال، در پایان ماه، روزهای آفتابی خشک رایج تر می شوند. این زمانی است که احتمالاً از آب و هوای مناسب و بدون شلوغی و برچسب قیمت فصل بالا لذت خواهید برد.

همچنین لازم به یادآوری است که به دلیل وسعت تایلند، مناطق مختلف ممکن است آب و هوای کمی متفاوت داشته باشند. به عنوان مثال، جزایر ساحل شرقی تایلند مانند کوه سامویی، کو فانگان و کوه تائو نسبت به همتایان ساحل غربی آنها مانند پوکت و کو فی فی در برابر فصل باران های موسمی محافظت می شوند.

در نتیجه، جزایر ساحل شرقی از آب و هوای خشک‌تر و دریای آرام‌تر در طول فصل مرطوب لذت می‌برند و آنها را به مقصدی عالی در تابستان نیمکره شمالی تبدیل می‌کند.

با این حال، یک کلمه هشدار دهنده، کوه سامویی می تواند در اواخر جولای به دلیل تعطیلات مدرسه بسیار شلوغ شود. شاید بهتر باشد در اواخر ژوئن یا اوایل جولای به آنجا سفر کنید تا تجربه ای آرام تر داشته باشید.

در زمستان در تایلند کجا برویم؟

با گرمای دلپذیر و هوای خشک فصل خنک «زمستان»، در این فصل نمی‌توانید در هیچ مقصدی در تایلند اشتباه کنید.

زمان بسیار خوبی برای لذت بردن از سواحل است زیرا بعید است که باران زیادی را تجربه کنید. اگرچه دما بالا است، اما برای کاوش های شهری یا ماجراجویی های فعال مانند پیاده روی و جنگل نوردی نیز به اندازه کافی راحت هستند.

من به اندازه کافی خوش شانس بوده ام که در طول فصل سرد چندین بار از تایلند دیدن کرده ام. در اینجا مکان های مورد علاقه من برای بازدید در این زمان از سال است.

بانکوک

پایتخت شلوغ تایلند یک مقصد سفر فوق العاده است که به خاطر انرژی بی امان، غذاهای خیابانی لذیذ، مراکز خرید منحط و مناظر تاریخی نمادین شهرت دارد. چه بخواهید چند روز در بانکوک را به عنوان بخشی از تعطیلات ساحلی خود علامت بزنید یا آن را برای چند هفته کاوش کنید، این شهر چیزهای زیادی دارد که شما را مشغول می کند.

دمای زمستان هنوز بالاست، اما برای کاوش در شهر راحت تر است. بانکوک دارای فضاهای تهویه مطبوع فراوانی است که می توانید در تمام طول سال از آنها لذت ببرید. این یکی از دلایلی است که مردم محلی از گذراندن در مراکز خرید آنجا لذت می برند.

با این حال، اگر دوست دارید مکان هایی مانند کاخ بزرگ و وات فو را ببینید، این زمان از سال بازدید شما را دلپذیرتر می کند. توصیه می کنم صبح زود به این جاذبه ها بروید. گرما و شلوغی بعد از ظهر هنوز هم می تواند خسته کننده باشد.

  • پوکت

بزرگترین و محبوب ترین جزیره تایلند در فصل زمستان واقعاً خودش را نشان می دهد. شهرت به خاطر سواحل خیره کننده و حال و هوای آرامش بخش، فصل خشک زمانی است که می توانید از شگفتی های طبیعی پوکت نهایت استفاده را ببرید. 

اگرچه این جزیره به گردشگری بیش از حد و توسعه بیش از حد شهرت دارد، اما هنوز مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از سواحل نسبتاً دست نخورده لذت ببرید. پوکت همچنین جنبه خلاقانه و فرهنگی دارد که می توانید در شهر قدیمی و جذاب پوکت آن را کشف کنید.

یکی از دلایلی که معتقدم پوکت یک مقصد عالی است این است که واقعاً چیزی برای همه ارائه می دهد. مکان‌های مجلل و منزوی زیادی برای استراحت‌های عاشقانه زوج‌ها ، فعالیت‌های سرگرم‌کننده مناسب برای کل خانواده و حتی صحنه‌های زندگی شبانه بدنام وجود دارد.

آیا می خواهید بین پوکت و پایتخت تصمیم بگیرید؟ این مقایسه پوکت و بانکوک را بررسی کنید تا تصمیم بگیرید کدام مقصد برای شما مناسب است.

  • کوه یائو نوی

برای تجربه جزیره ای کاملا متفاوت، توصیه می کنم جزیره بهشتی Koh Yao Noi را بررسی کنید. این جزیره که در خلیج فانگ نگا قرار دارد، به راحتی با قایق از پوکت یا کرابی قابل دسترسی است.

کوه یائو نوی علیرغم نزدیکی به پوکت، کاملاً توسعه نیافته و دنیایی دور از همسایه معروف‌تر خود احساس می‌کند. این مقصد عالی برای استراحت واقعی و آرام است.

بازدیدکنندگان از کوه یائو نوی می‌توانند از دوچرخه‌سواری در اطراف جزیره، سواحل باورنکردنی و بدون شلوغی لذت ببرند و به سادگی سرعت زندگی آهسته‌تری داشته باشند. همچنین یک پایگاه عالی برای استخدام یک قایق دم بلند و کاوش در جزایر اطراف است.

شما می توانید به عنوان بخشی از سفرهای یک روزه جزیره ای از کو یائو نوی دیدن کنید. با این حال، برای قدردانی از آنچه این جزیره ارائه می دهد، توصیه می کنم چند روز را در آنجا بگذرانید.

کو یائو نوی مجموعه‌ای از اقامتگاه‌ها را در خود جای داده است که همه سلیقه‌ها را برآورده می‌کنند، از خانه‌های ییلاقی روستایی ساحلی گرفته تا استراحتگاه‌های مجلل.

سردترین مکان در تایلند کجاست؟

سردترین مناطق تایلند را در شمال کوهستانی این کشور خواهید دید. ساکون ناخون، شهری واقع در منطقه شمال شرقی ایسان، سردترین قسمت تایلند محسوب می شود. در سال 1974، دمای پایین بی سابقه 1.4 درجه سانتیگراد (34 درجه فارنهایت) را تجربه کرد.

با این حال، هنوز کت زمستانی خود را بسته بندی نکنید. دمای زیر انجماد در آنجا معمول نیست. ساکون ناخون میانگین دمای پایین 16 درجه سانتیگراد (60 درجه فارنهایت) و متوسط ​​حداکثر 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) را در فصل زمستان می بیند.

یکی دیگر از مقصدهای سرد (با استانداردهای تایلندی) پارک ملی Doi Inthanon است. در شمال غربی تایلند واقع شده و از چیانگ مای قابل دسترسی است. منطقه تحت پوشش این پارک بخشی از رشته کوه هیمالیا است و خانه دوی اینتانون، بلندترین قله تایلند است.

به دلیل ارتفاع زیاد پارک، میانگین دما می تواند بین 6 درجه سانتی گراد (43 درجه فارنهایت) در ژانویه و 35 درجه سانتی گراد (95 درجه فارنهایت) در آوریل باشد. متوجه خواهید شد که در اوج هوا سردتر است. در سال 2017، پارک ظاهراً دمای پایین -5 درجه سانتیگراد (23 درجه فارنهایت) را تجربه کرد، اما این به طور مستقل تأیید نشده است.

در زمستان در تایلند چه بپوشیم؟

نگران نباشید، وقتی در زمستان به تایلند سفر می کنید، می توانید ژاکت پفی خود را در خانه بگذارید. لباس های معمولی تابستانی شما کافی است. اگر قصد رفتن به سواحل را دارید، فقط حتما وسایل شنا خود را بسته بندی کنید.

همچنین اگر مایل به بازدید از معابد محلی هستید، توصیه می‌کنم یک تاپ آستین بلند که شانه‌های شما را بپوشاند و یک دامن بلند یا یک شلوار سبک بپوشید. اینها کد لباس متوسطی دارند، بنابراین اگر لباس شما مناسب نباشد، اجازه ورود نخواهید داشت. اگرچه اغلب می‌توانید یک سارافون در ورودی معابد بخرید یا اجاره کنید.

ناگفته نماند که کسانی که به دنبال پیاده روی در جنگل هستند باید کفش های مناسب تهیه کنند. پوشیدن دمپایی در آنجا ایده خوبی نیست. خوشبختانه، امروزه می‌توانید صندل‌های مخصوص پیاده‌روی را خریداری کنید، اگر ایده پوشیدن چکمه‌های پیاده‌روی چندان جذاب به نظر نمی‌رسد.

افکار نهایی

امیدواریم این راهنمای زمستان و برف در تایلند برای شما مفید بوده باشد. سرزمین لبخندها مقصد کسانی نیست که به دنبال سرزمین عجایب زمستانی هستند زیرا به لطف آب و هوای گرمسیری این کشور برف نمی بارد.

در عوض، تایلند مقصد مناسبی برای کسانی است که به دنبال آفتاب زمستانی هستند . زمستان نیمکره شمالی بهترین زمان برای رفتن به تایلند برای لذت بردن از دمای بالا و روزهای آفتابی است. من شخصاً طرفدار سرما نیستم، بنابراین تایلند مکان مناسبی برای من است.

اگر هنوز به این فکر می کنید که آیا تایلند ارزش بازدید دارد یا خیر، این راهنما را در مورد بهترین دلایلی که چرا این کشور باید در لیست سفر شما قرار گیرد را بررسی کنید.

سوالات متداول:

آیا در بانکوک برف می بارد؟

نه، بانکوک نیز مانند سایر نقاط تایلند از آب و هوای گرمسیری برخوردار است، بنابراین در آنجا برف نمی بارد.

آیا در پاتایا مای برف می بارد؟

نه، در چیانگ مای برف نمی بارد. با این حال، این شهر گاهی اوقات شاهد بارش تگرگ است. گاهی اوقات تگرگ ها روی زمین افتاده و کمی شبیه گرد و غبار برف به نظر می رسند.

آیا در پاتایا اسکی وجود دارد؟

نه، تایلند اکنون مقصد اسکی است. با این حال، اگر واقعاً دوست دارید هنگام بازدید از این کشور از این ورزش لذت ببرید، به Ski36، یک مرکز ورزشی سرپوشیده برفی در بانکوک بروید.

مشاوره و رزرو