آیا اوبر در سال 2024 در تایلند وجود دارد؟ همه چیزهایی که باید بدانید

جاذبه های گردشگری پاتایا تایلند 09 شهریور ، 1403 15 دقیقه

آیا نمی دانید که آیا اوبر در تایلند وجود دارد؟ ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید.

پاسخ کوتاه این است که نه، در حال حاضر اوبر در تور تایلند وجود ندارد. با این حال، به جای آن می‌توانید از یک برنامه سواری به نام Grab استفاده کنید. سایر برنامه های سواری که در تایلند در دسترس هستند Bolt و InDrive هستند.

این برنامه ها به روشی مشابه Uber کار می کنند و مقرون به صرفه و آسان برای استفاده هستند. با این حال، آنها دارای برخی ویژگی های منحصر به فرد هستند که این راهنما با جزئیات بیشتر به آنها اشاره خواهد کرد.

از طرف دیگر، می توانید از تاکسی های معمولی، توک توک و وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد استفاده کنید. اگر به بانکوک می روید، به برخی از گزینه های حمل و نقل اضافی نیز دسترسی خواهید داشت. 

پس از گذراندن چندین هفته در تور ارزان تایلند، به جرات می توانم بگویم که حتی بدون اوبر، گشت و گذار در سراسر کشور به عنوان یک توریست نسبتا آسان است.

بیایید نگاهی دقیق تر به جایگزین اصلی اوبر در تایلند و همچنین سایر گزینه های حمل و نقل بیندازیم تا به شما در آماده شدن برای سفر بعدی کمک کند.

آیا اوبر در تایلند وجود دارد؟

اوبر تا سال 2018 در تایلند فعالیت می کرد. سپس توسط Grab، یک شرکت فناوری چند ملیتی که دفتر مرکزی آن در سنگاپور قرار داشت، اداره شد. 

Grab مهم ترین بازیگر در حمل و نقل و تحویل غذا نه تنها در تایلند، بلکه در آسیای جنوب شرقی است. این شرکت در سنگاپور، اندونزی، ویتنام، میانمار، مالزی، کامبوج و فیلیپین فعالیت می کند. 

بنابراین، اگر چه زمانی که در تایلند هستید، دستیابی به نماد آشنای Uber ممکن است وسوسه انگیز باشد، ممکن است به جای آن نیاز به استفاده از Grab داشته باشید.

با این حال، سایر برنامه های اشتراک گذاری سواری مانند Bolt و InDrive نیز می توانند به عنوان جایگزینی برای Uber یا Grab در برخی از مناطق تایلند استفاده شوند.

جایگزین اصلی Uberدر تایلند: Grab App

همانطور که مشخص کردیم، جایگزین اصلی اوبر در تایلند، اپلیکیشن Grab است. تقریباً به همان روش اوبر کار می کند، بنابراین وقتی شروع به استفاده از آن در تایلند می کنید، منحنی یادگیری زیادی وجود نخواهد داشت.

Grab یک راه راحت، آسان برای استفاده و مقرون به صرفه برای رفت و آمد در شهرها و شهرهای بزرگ تایلند است. شما فقط باید برنامه را دانلود کنید، مقصد خود را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا راننده برسد. معمولاً هیچ مشکلی برای گرفتن ماشین Grab در منطقه ای که برنامه در آن کار می کند وجود ندارد.

یکی دیگر از چیزهای جالب در مورد Grab این است که می دانید از قبل چقدر برای سفر خود پرداخت خواهید کرد. در مقابل، اگر از تاکسی معمولی در تایلند استفاده می‌کنید، رانندگان اغلب سعی می‌کنند از شما هزینه بیشتری بگیرند. آنها درخواست کرایه ثابت می کنند و از نصب کنتور خودداری می کنند. گراب نیاز به مقابله با این موقعیت های آزار دهنده را از بین برد. 

چندین گزینه Grab ride وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. می‌توانید از طریق GrabTaxi یک تاکسی متر یا یک ماشین شخصی از طریق GrabCar انتخاب کنید. 

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن سوار ماشین شوید، می‌توانید JustGrab را انتخاب کنید تا نزدیک‌ترین تاکسی یا ماشین موجود را دریافت کنید. ارزان ترین گزینه معمولا GrabBike است که شامل سفر با موتور سیکلت می شود.  

برای یک تجربه پیشرفته تر، GrabCar Premium یا GrabExec را برای سفر با یک ماشین لوکس انتخاب کنید. همچنین GrabAssist با ویژگی‌های دسترسی و GrabPet وجود دارد که سواری با روکش‌های تخصصی صندلی حیوانات خانگی را ارائه می‌دهد. 

Grab همچنین بسیار فراتر از سواری است. همچنین خدمات تحویل غذا، مواد غذایی، اسناد و بسته را ارائه می دهد.

نحوه استفاده از Grabدر تایلند

سوار شدن از طریق Grab بسیار شبیه به سوار شدن از طریق Uber است. 

ابتدا برنامه را دانلود کرده و با استفاده از شماره تلفن خود حساب کاربری خود را ایجاد کنید. می توانید در بدو ورود یک سیم کارت تایلندی بخرید تا از برنامه با شماره محلی استفاده کنید. با شماره موبایل خانه شما نیز کار خواهد کرد.

اگر پرداخت های بدون نقد را ترجیح می دهید، قبل از سفارش سواری، جزئیات کارت اعتباری یا نقدی خود را اضافه کنید. گزینه ای برای پرداخت از طریق پی پال نیز وجود دارد.

هنگامی که برای سفارش سواری آماده شدید، برنامه را باز کنید و مقصد خود را وارد کنید. می توانید فوراً یک سواری سفارش دهید یا برای بعداً برنامه ریزی کنید. سپس مکان پیکاپ خود را تأیید کنید و خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنید (به عنوان مثال GrabTaxi یا JustGrab).  

سپس می‌توانید فهرستی از تاکسی‌ها یا خودروهای شخصی موجود را به همراه قیمت سواری و مدت زمانی که طول می‌کشد تا راننده به شما برسد را مشاهده کنید. اگر از گزینه ها راضی هستید، یک ماشین انتخاب کنید و سوار خود را رزرو کنید.

تمام است، شما برای سفر خود آماده هستید.

نحوه پرداخت پول در تور تایلند

Grab پرداخت های بدون نقد را از طریق کارت های نقدی و اعتباری و همچنین GrabPay می پذیرد. می توانید کارت خود را مستقیماً از طریق برنامه پیوند دهید. به خاطر داشته باشید که اگر از بانک کشور خود برای پرداخت های Grab استفاده می کنید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه تبدیل ارز خارجی باشید.

همچنین می‌توانید در بدو ورود به مقصد، مانند یک تاکسی معمولی، پول نقد را پرداخت کنید. اگر ترجیح می دهید جزئیات بانکی خود را با برنامه Grab به اشتراک ندهید، ممکن است این گزینه را ترجیح دهید. 

درست مانند Uber، Grab همچنین به شما امکان می دهد اگر می خواهید برای تجربه خوب به راننده خود پاداش دهید، پس از سفر، نکته ای را اضافه کنید.

هزینه یک سواری در تور تایلند چقدر است؟

هزینه یک سواری در تور تایلند چقدر است؟

قیمت سواری در تایلند به مسافتی که طی می کنید، موقعیت مکانی، نوع خدمات و تقاضا بستگی دارد. بدیهی است که هر چه سفر طولانی تر باشد هزینه آن نیز بیشتر می شود. 

همچنین، ممکن است متوجه شوید که سواری Grab در شهرهای بزرگی مانند بانکوک معمولاً ارزان‌تر از مکان‌های دورتر است. یک سواری سطح بالا از طریق GrabPremium به سواری گران‌تری نیز منجر می‌شود.

به طور کلی، سواری در ساعت شلوغی به دلیل افزایش قیمت گران تر است. این زمانی اعمال می شود که درخواست های سواری بیشتر از خودروهای موجود در جاده باشد. در نتیجه سواری می تواند تا 30 درصد بیشتر هزینه داشته باشد. 

به عنوان مثال، یک سفر 10 کیلومتری در بانکوک برای شما 300 بات (9 دلار آمریکا) با GrabCar، 380 بات (11 دلار آمریکا) با GrabTaxi و تنها 100 بات (3 دلار آمریکا) با GrabBike هزینه دارد.

به خاطر داشته باشید که اگر Grab را برای سفر از فرودگاه بانکوک به مرکز شهر انتخاب کنید، باید عوارض جاده را نیز بپردازید. در قیمت اصلی گزارش شده در برنامه گنجانده نمی شود. 

می‌توانید به راننده اجازه دهید هنگام عبور از منطقه عوارضی پرداخت کند و بعداً از شما پول بگیرد. عوارض بزرگراه از فرودگاه سووارنابومی (BKK) به بانکوک 75 بات (2 دلار آمریکا) و 115 بات (3 دلار آمریکا) از فرودگاه دون موئنگ (DMK) است.

Grabقابل اعتماد در تایلند است

بله، Grab خدمات قابل اعتمادی را ارائه می دهد. دریافت درایور پس از درخواست از طریق برنامه معمولاً آسان و سریع است. از آنجایی که قیمت قبل از سوار شدن به ماشین تعیین می‌شود، معمولاً با مذاکره کرایه مشکلی نخواهید داشت.

اگر قبلاً در قیمت تور تایلند تاکسی معمولی گرفته اید، احتمالاً می دانید که گاهی رانندگان تاکسی از بردن شما به مقصد خودداری می کنند. این یا به دلیل محدودیت زبانی است یا اینکه نمی خواهید به آنجا سفر کنید. قرار نیست این را با Grab تجربه کنید.

آیا Grabدر تایلند ایمن است؟

Grab همچنین به طور کلی برای استفاده بی خطر است. سواری ها با GPS ردیابی می شوند و در صورت نیاز می توانید جزئیات سفر خود را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

همچنین این امکان وجود دارد که هرگونه رفتار غیرحرفه ای یا ناایمن را مستقیماً از طریق دکمه اضطراری در برنامه گزارش دهید. Grab معمولاً به هر مشکلی که مطرح می شود به سرعت پاسخ می دهد.

با این وجود، مهم نیست در کجای جهان هستید، اقدامات احتیاطی معمول باید اعمال شود:

  • قبل از سوار شدن به خودرو، برند و پلاک خودرو را بررسی کنید
  • اگر چیزی خراب شد، سوار ماشین نشوید
  • همیشه از محیط اطراف خود آگاه باشید، بنابراین اگر مشکلی پیش آمد، می توانید به سرعت از Grab درخواست کمک اضطراری کنید و 191 را شماره گیری کنید.
  • وسایل شخصی خود را نزدیک نگه دارید و برای جلوگیری از جلب توجه ناخواسته، هیچ چیز با ارزشی را فلش نکنید
  • پشت صندلی سرنشین جلو بنشینید این هم برای احساس ایمنی شما و هم برای راننده شماست
  • علاوه بر این، کاربران اپلیکیشن می توانند با گزینه GrabCar (بانو) بدون هزینه اضافی درخواست راننده زن کنند. 

جایی که Grabدر تایلند موجود است

Grab در شهرهای بزرگ مانند بانکوک و چیانگ مای موجود است. همچنین می توانید از Grab در مقاصد گردشگری محبوب مانند تور پوکت، تور پاتایا، هواهین و کرابی استفاده کنید. 

اگر در یک مکان دورتر اقامت دارید، باید از گزینه های حمل و نقل عمومی محلی استفاده کنید. 

در اینجا لیست به روزترین مکان های Grab در تایلند آمده است:

  • آیوتایا 
  • بانکوک
  • بوریرام
  • چیانگ مای
  • چیانگ رای
  • هوا هین
  • خون کین
  • کرابی
  • ناخون راچاسیما (کورات)
  • ناخون سی تهمرات
  • پاتایا
  • پوکت
  • سونگخلا و هات یای
  • سورات ثانی و کوه سامویی
  • اوبون راتچاتانی
  • اودون ثانی

سایر برنامه های سواری-هیلینگ در تایلند

 راید شرینگ |  Ridesharing

یک تجارت بسیار رقابتی در آسیای جنوب شرقی است. اگرچه Grab با بیشترین خودرو و بیشترین پوشش جغرافیایی همچنان بزرگترین برنامه سواری در کشور است، اما این تنها برنامه ای نیست که می توانید هنگام کاوش در تایلند از آن استفاده کنید. 

در اینجا چند برنامه جایگزین سواری وجود دارد که می توانید در کنار Grab از آنها استفاده کنید. همه آنها به روشی مشابه Uber و Grab کار می کنند، بنابراین می توانید به راحتی یک زوج را در طول اقامت خود در تایلند آزمایش کنید.

بولت | Bolt

Bolt احتمالاً دومین برنامه محبوب سواری پس از Grab است. درست مانند سایر برنامه‌های سواری، بولت طیف وسیعی از سواری‌ها از جمله خودروهای اقتصادی، سواری راحت، تاکسی‌های معمولی، خودروهای XL برای گروه‌های بزرگ و اسکوترها را در چیانگ مای ارائه می‌کند.

به طور کلی، بولت در نهایت کمی ارزان تر از Grab است. با این حال، یک تفاوت بزرگ بین این دو این است که کاربران Bolt فقط می توانند به صورت نقدی مستقیماً به راننده پرداخت کنند، در حالی که Grab پرداخت های بدون نقد را ارائه می دهد.

شایان ذکر است که بولت پوشش جغرافیایی محدودتری نسبت به Grab دارد. این برنامه در حال حاضر در بانکوک ، چیانگ مای ، پوکت و پاتایا در دسترس است . بولت همچنین ترانسفر فرودگاهی به و از فرودگاه های این مکان ها را ارائه می دهد.

مانند سایر برنامه‌های سواری، ویژگی‌های ایمنی Bolt شامل دکمه کمک اضطراری با تیم پشتیبانی در دسترس 24/7 و گزینه اشتراک‌گذاری مکان زنده و جزئیات راننده با دوستان و خانواده‌تان است.

رانندگان مورد بررسی قرار می گیرند و بولت برای اطمینان از هوشیاری کافی برای انجام کار، محدودیتی در ساعات رانندگی اعمال می کند. همچنین می توانید به راننده خود امتیاز دهید.

بولت به طور کلی قابل اعتماد است، اما به خاطر داشته باشید که درایورهای کمتری در مقایسه با Grab از آن استفاده می کنند. ممکن است متوجه شوید که در ساعات شلوغی، ایمن کردن یک سواری می تواند چالش برانگیز باشد. جالب توجه است، ممکن است متوجه شوید که برخی از رانندگان با Grab و Bolt برای به حداکثر رساندن درآمد خود کار می کنند.

این درایو | InDrive

این درایو یکی دیگر از برنامه های اشتراک گذاری سواری است که در سراسر جهان در حال افزایش است. این اپلیکیشن که در حال حاضر در پوکت، پاتایا، کو سامویی و کرابی در دسترس است، مدل تجاری منحصر به فردی دارد که آن را از رقبا متمایز می کند.

این درایو به شما این امکان را می دهد که قبل از پذیرش سواری، در مورد کرایه سواری خود مذاکره کنید. زمانی که درخواست سفر می کنید، پیشنهاداتی از رانندگان مختلف دریافت خواهید کرد. شما می توانید موردی را که ترجیح می دهید انتخاب کنید یا در مورد قیمت خود بیشتر مذاکره کنید.

مذاکره می‌تواند زمان بیشتری را به کل فرآیند سواری اضافه کند، اما ممکن است بتوانید قیمت بهتری نسبت به سایر برنامه‌ها دریافت کنید. علاوه بر قیمت، شما همچنین می توانید راننده خود را بر اساس رتبه بندی، مدل ماشین و زمان رسیدن انتخاب کنید.

این درایو فقط پرداخت های نقدی را انجام می دهد که باید مستقیماً به راننده شما برود. جالب اینجاست که این درایو نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها هزینه‌ای کمتر از رانندگان دریافت می‌کند و آن را به پیشنهاد جذاب‌تری برای آن‌ها تبدیل می‌کند.

InDrive دارای ویژگی‌های ایمنی مشابه با سایر برنامه‌های سواری است، از جمله امکان اشتراک‌گذاری مکان زنده با مخاطبین و دکمه کمک اضطراری.

این برنامه به طور کلی قابل اعتماد است، اما در مقایسه با Grab و Bolt، رانندگان کمتری از آن استفاده می‌کنند، بنابراین گاهی اوقات ممکن است سواری طولانی‌تر شود. با این حال، با هزینه کمتر راننده، تعجب نمی کنم اگر رانندگان بیشتری به زودی به برنامه ملحق شوند.

آیا می توانید از Grabیا Boltیا InDriveدر فرودگاه های تایلند استفاده کنید؟

آیا می توانید از Grabیا Boltیا InDriveدر فرودگاه های تایلند استفاده کنید؟

بله، این امکان وجود دارد که از برنامه های سواری مانند Grab، Bolt یا InDrive برای رسیدن از فرودگاهی در تایلند به مقصد خود استفاده کنید. آنها مجاز به استفاده از نقاط وانت برای تاکسی های رسمی متراژ نیستند. به طور معمول، دستورالعمل‌هایی را دریافت خواهید کرد که راننده شما را از کجا می‌برد.

با این وجود، در آوریل 2024، Grab اولین نقطه پیک آپ رسمی خود را در فرودگاه Suvarnabhumi در بانکوک افتتاح کرد و این سرویس را حتی راحت تر کرد. اگر در آینده به فرودگاه های دیگر گسترش پیدا کنند، تعجب نمی کنم.

یکی از چالش هایی که ممکن است هنگام سوار شدن از فرودگاه با آن مواجه شوید، عدم حضور رانندگان در نزدیکی است که منجر به انتظارهای طولانی می شود. در مقابل، تاکسی های متر دار معمولاً همیشه در دسترس هستند.

شاید بهتر باشد فقط یک تاکسی متری بگیرید یا از قبل یک ترانسفر خصوصی رزرو کنید. دومی گران تر خواهد بود، اما راحت است، و می توانید در دوره های شلوغ از صف ها جلوگیری کنید.

فقط یک نکته در مورد سوار شدن از فرودگاه های بانکوک : به غیر از هزینه خود سفر (حدود 500-600 بات یا 13.50-16.20 دلار آمریکا)، باید هزینه 75 بات (2.10 دلار آمریکا) از فرودگاه سووارنابومی را نیز پوشش دهید. و 120 بات (3.40 دلار آمریکا) از فرودگاه Don Mueang.

این هزینه ها در کرایه ای که در برنامه مشاهده می کنید شامل نمی شود و در پایان سفر به قیمت نهایی اضافه می شود.

جایگزین های بیشتر برای Uberدر تایلند

اپلیکیشن‌های سواری تنها راه دور زدن شهرها و شهرهای کوچک تایلند نیستند. گزینه های حمل و نقل زیادی برای انتخاب وجود دارد، به خصوص اگر در حال کاوش در شهر بزرگی مانند بانکوک هستید .

اگر همه این گزینه های حمل و نقل بسیار زیاد به نظر می رسند، نگران نباشید. همچنین می توانید به تورهای سازماندهی شده بپیوندید تا از دردسر برنامه ریزی سفر خود بکاهید.

تاکسی های محلی

تاکسی های معمولی در بانکوک همه جا وجود دارند و یافتن آنها در سایر نقاط کشور نسبتاً آسان است. اگرچه قیمت ها از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، تاکسی ها برای گردشگران خارجی نسبتا مقرون به صرفه هستند.  در تئوری، رانندگان باید از یک متر برای محاسبه مسافت و کرایه استفاده کنند. با این حال، آنها اغلب سعی می کنند با تعیین نرخ ثابت از گردشگران بیش از حد هزینه دریافت کنند. توصیه این است که از آنها بخواهید که به یک متر سوئیچ کنند، اما بسیاری از آنها به سادگی از انجام آن سرباز می زنند. من هرگز موفق به وادار کردن آنها به نصب کنتور نشدم و در گذشته نرخ ثابت را قبول کردم. با این حال، نرخ ثابت هنوز هم برای من ارزان به نظر می رسید، بنابراین خوابم را از دست ندادم. 

برنامه‌هایی مانند Grab تنظیم کرایه را مستقیم‌تر می‌کنند و تجربه بهتری را ارائه می‌دهند. با این حال، گاهی اوقات متوجه خواهید شد که نرخ های ثابت تعیین شده توسط رانندگان تاکسی همچنان ارزان تر از هزینه های Grab است.

مسائل تاکسی و کلاهبرداری

رانندگان تاکسی در تایلند به دلیل برخی از رفتارهای نامطلوب بدنام هستند که متأسفانه ممکن است در طول سفر با آنها مواجه شوید.

قیمت های متورم

اولا، رانندگان اغلب قیمت‌ها را برای گردشگران افزایش می‌دهند . در حالت ایده آل، آنها باید از متر برای محاسبه کرایه صحیح استفاده کنند. با این حال، در اغلب موارد، راننده نرخ ثابتی را ارائه می دهد که به طور قابل توجهی متورم است.

می توانید از آنها بخواهید که از متر استفاده کنند، اما با توجه به تجربه من از تاکسی گرفتن در مناطق مختلف تایلند، این درخواست به ندرت مورد توجه قرار می گیرد. حتی ممکن است اصلاً از بردن شما امتناع کنند.

برای مذاکره با قیمت پایین تر، می توانید چانه زنی کنید. من این را در بانکوک آسان‌تر یافتم، جایی که رانندگان برای مذاکره بازتر هستند. شما همچنان بیشتر از کرایه اندازه‌گیری شده پرداخت خواهید کرد، اما بعید است که هزینه آن به اندازه کرایه‌های بازگشت به کشور گران باشد، مگر اینکه بودجه بسیار کمی داشته باشید.

با این حال، در پوکت، من دیده ام که رانندگان تاکسی تقریباً مانند یک کارتل عمل می کنند. بنابراین، قیمت‌های مسیرهای محبوب (مثلاً پاتونگ به شهر پوکت) نسبتاً ثابت است و مذاکره می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

کلاهبرداری ها

همچنین ممکن است با رانندگان تاکسی روبرو شوید که به شما پیشنهاد می دهند به جای مقصد مورد نظر شما را به یک رستوران یا مغازه «ویژه» ببرند.

بهتر است مودبانه آن را رد کنید، زیرا این مکان‌ها معمولاً جایی هستند که کمیسیون دریافت می‌کنند. رستوران ها و مغازه ها معمولا چیز خاصی نیستند.

نکته: همیشه یادداشت‌های کوچکی برای تاکسی‌ها داشته باشید، زیرا برخی از رانندگان معتقدند تغییر اختیاری است یا به سادگی پول کافی برای پوشش کل مبلغ تعویض را ندارند.

اجاره اسکوتر

اسکوترها یک راه محبوب برای رفت و آمد در تایلند توسط مردم محلی و گردشگران هستند. استخدام آنها نسبتاً ارزان است و به شما آزادی و انعطاف بیشتری می دهد.

با این حال، اگرچه مردم محلی سوار شدن بر اسکوتر را آسان می کنند، اما باید به خاطر داشت که تایلند یکی از بالاترین نرخ های مرگ و میر جاده ای را در جهان دارد. اکثر قربانیان راکبان موتورسیکلت هستند زیرا به طور قابل توجهی آسیب پذیرتر از کسانی هستند که در خودرو هستند.

تایلند به دلیل رفتارهای بی احتیاطی در رانندگی، از جمله رعایت نکردن محدودیت های سرعت، بدنام است. جاده های کشور اغلب به خوبی نگهداری نمی شوند و پلیس همیشه قانون را اجرا نمی کند.

اگر همچنان مشتاق سوار شدن به اسکوتر هستید، حتما از کلاه ایمنی استفاده کنید و بیمه شما این فعالیت را پوشش می دهد. بهتر است از سواری در ترافیک شلوغ بانکوک خودداری کنید. از این گذشته، شهر گزینه های حمل و نقل عمومی عالی دارد.

توک توکس

توک توک یا ریکشاهای موتوری، یکی دیگر از راه‌های پرطرفدار برای رفت و آمد هستند، به خصوص اگر فقط باید مسافت کمی را طی کنید. اگرچه آنها در بین گردشگران محبوب هستند، اما مردم محلی هنوز از آنها برای سفرهای خود استفاده می کنند.

توک توک ها متر ندارند، بنابراین قبل از شروع سفر باید قیمت را به توافق برسانید. آماده چانه زدن باشید زیرا رانندگان توک توک برای خارجی ها هزینه اضافی می گیرند.

من می توانم بگویم که شما همیشه در نهایت بیشتر از محلی پرداخت خواهید کرد. با این حال، هزینه سفر با توک توک به طور کلی بسیار کم است، که عمدتاً نسبت به بودجه شما ناچیز است.

سونگ تیو

Songthaews یکی دیگر از جایگزین های رایج حمل و نقل عمومی برای Grab یا Uber در تایلند است. آنها وانت های تبدیل شده با دو ردیف نیمکت پشتی برای حمل مسافران هستند. آنها را در بسیاری از مناطق ساحلی و شهرهای اطراف تایلند خواهید دید.

سونگ تیو ها اغلب به عنوان اتوبوس های غیررسمی عمل می کنند که مسیر نسبتاً مشخصی را دنبال می کنند. شما می توانید با جلب توجه راننده، آنها را در هر جایی تحسین کنید. هنگامی که به مقصد خود رسیدید، می توانید با استفاده از زنگ هشدار به راننده بگویید توقف کند.

سونگ تیو ها ارزان هستند، اگرچه بسته به قسمتی از کشوری که از آن بازدید می کنید، کرایه ها می تواند متفاوت باشد. می توانید انتظار داشته باشید که برای یک سفر بین 10 تا 50 بات هزینه کنید. 

شما همچنین می توانید از Songthaews به عنوان تاکسی استفاده کنید. با این حال، هزینه سفر به طور معمول از حدود 100 بات در این مورد شروع می شود.

اتوبوس های محلی

اتوبوس های محلی مقرون به صرفه ترین گزینه حمل و نقل در بانکوک و چند شهر دیگر هستند. بسته به جایی که هستید، ممکن است 7 تا 8 بات برای بلیط (0.20 تا 0.30 دلار آمریکا) بپردازید.

با این حال، انتظار سفر به خصوص راحت را نداشته باشید. بسیاری از اتوبوس ها قدیمی و خسته هستند، فاقد تهویه مطبوع هستند و اغلب شلوغ می شوند. ممکن است هیچ علامت انگلیسی نیز وجود نداشته باشد.  

اگر می خواهید یک تجربه واقعی محلی از گشت و گذار در یک شهر داشته باشید، اتوبوس محلی راهی برای رفتن است.

BTS Skytrain(فقط بانکوک)

BTS Skytrain یک شبکه قطار مرتفع است که پوشش خوبی از مناطق تجاری مدرن بانکوک دارد. Skytrain یک راه کارآمد و دلپذیر برای گردش در پایتخت تایلند ارائه می دهد. واگن‌های قطار مدرن و دارای تهویه مطبوع هستند و سفر را راحت می‌کنند.

کرایه ها به مسافتی که شما سفر می کنید بستگی دارد. کرایه های یک طرفه BTS بین 20 تا 50 بات (0.50 تا 1.50 دلار آمریکا) متغیر است. اگرچه برای بسیاری از گردشگران این گزینه سفر ارزان است، اما برای بسیاری از تایلندی های محلی که در نهایت از اتوبوس های محلی استفاده می کنند بسیار گران است.

MRT(فقط بانکوک)

یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل عالی موجود در تور بانکوک MRT است، یک شبکه قطار زیرزمینی که پوشش وسیعی از شهر دارد. من به شدت توصیه می کنم از آن، همراه با BTS Skytrain، زمانی که در بانکوک هستید استفاده کنید. 

MRT مدرن و کارآمد است و قطارها دارای تهویه مطبوع هستند. هزینه سفرهای MRT مشابه BTS و همچنین بر اساس مسافت طی شده است. انتظار دارید بین 20 تا 50 بات (0.50 تا 1.50 دلار آمریکا) برای بلیط یک طرفه بپردازید.

قایق (فقط بانکوک)

یکی از راه های مورد علاقه شخصی من برای کاوش در بانکوک، قایق است. رودخانه چائو فرایا، آبراه اصلی شهر، بسیاری از جاذبه های نمادین مانند کاخ بزرگ و وات آرون را به محله های محبوب و حتی مراکز خرید متصل می کند.

برای سفر با قایق خود، می‌توانید بین چائو فرایا اکسپرس یا قایق توریستی چائو فرایا یکی را انتخاب کنید . اولی مسیرهای گسترده تری دارد، اما برای اهداف دیدنی، هر دو خوب هستند.

اولی مسیرهای گسترده تری را ارائه می دهد، اما برای اهداف گشت و گذار، هر دو گزینه عالی هستند.

هر کدام را که انتخاب کنید، مناظر عالی و نسیمی با طراوت را در طول مسیر تضمین می‌کنید. می‌توانید از اسکله‌های متعدد کنار رودخانه به اینها بپرید.

تورهای سازماندهی شده

این صرفاً یک نوع حمل و نقل نیست، اما اگر ترجیح می دهید شخص دیگری مسئولیت تدارکات سفر شما را بر عهده بگیرد، تایلند تورهای سازمان یافته و خصوصی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا زندگی شما را آسان تر کند.

تایلند به عنوان یک مقصد مسافرتی محبوب ، تقریباً در هر منطقه ای که گردشگران از آن بازدید می کنند، گزینه های زیادی برای تورها دارد. در اینجا چند انتخاب عالی برای در نظر گرفتن وجود دارد:

بانکوک: تور غذای نیمه شب توسط توک توک از غذاهای خیابانی خوشمزه و سواری توک توک که نیازی به چانه زنی ندارد لذت ببرید.

بانکوک: Hop On Hop Off Tuk Tuk & Boat Chao Phraya River این گزینه به شما امکان سواری نامحدود توک توک و قایق را برای یک روز می دهد. باز هم نیازی به چانه زنی نیست.

خلیج Phang Nga: Early Bird James Bond & Beyond Tour من این تور را در اولین سفرم به پوکت انجام دادم. من آن را دوست داشتم زیرا مجبور شدیم از چندین جزیره دیدن کنیم و حمل و نقل به بندر کشتی مرتب شده بود.

افکار نهایی

بنابراین، اکنون می دانید که اوبر در تایلند وجود ندارد. با این حال، این مشکلی نیست زیرا برنامه های جایگزین، Grab، Bolt و InDrive نیز به همان خوبی کار می کنند. 

از طرف دیگر، می‌توانید از تاکسی‌های معمولی، توک‌توک‌ها و آهنگ‌ها استفاده کنید یا حتی یک اسکوتر اجاره کنید. بازدیدکنندگان بانکوک حتی گزینه های حمل و نقل بیشتری در اختیار دارند.

اگر قصد سفر به مقصدهای شناخته شده تایلند را دارید، این راهنماها را در مورد بهترین کارهای بانکوک و پوکت و همچنین مقایسه بانکوک و پوکت بررسی کنید . این دو روز در برنامه سفر بانکوک به شما کمک می کند تا زمان خود را حتی بیشتر کنید.

در نهایت، تایلند یک مقصد مسافرتی فوق‌العاده و مقرون‌به‌صرفه با مجموعه‌ای از کارهای سرگرم‌کننده برای انجام است . صرف نظر از سبک سفر، چیزی برای دوست داشتن در این کشور زیبا پیدا خواهید کرد .

سوالات متداول: آیا اوبر در تایلند وجود دارد؟

نسخه تایلندی اوبر چیست؟

نسخه محلی Grab نام دارد و به روشی مشابه کار می کند. گزینه های دیگر عبارتند از Bolt و InDrive.

آیا تاکسی در تایلند گران است؟

تاکسی ها در تایلند طبق استانداردهای غربی ارزان هستند. به طور کلی، Grab کمی گران‌تر از تاکسی‌های معمولی است، اگرچه کرایه‌ها در ساعات شلوغی می‌تواند به‌طور قابل توجهی بالاتر باشد. با این حال، پول اضافی اغلب در ازای دردسر کمتری که ممکن است با یک تاکسی معمولی تجربه کنید، ارزشش را دارد.

آیا Lyftدر تایلند وجود دارد؟

نه، Lyft در تایلند در دسترس نیست. برنامه های اصلی سواری Grab، Bolt و InDrive هستند و به همان خوبی کار می کنند. 

آیا Uber Eatsدر تایلند وجود دارد؟

از آنجایی که Uber در حال حاضر در تایلند فعالیت نمی کند، Uber Eats در آنجا نیز در دسترس نیست. با این حال، Grab خدمات تحویل غذای مشابهی به نام Grab Food را ارائه می دهد. این سرویس آسان برای استفاده و قابل اعتماد در سراسر تایلند در دسترس است. فقط برنامه را دانلود کنید و غذاخوری هایی را که به آدرس شما تحویل می دهند بررسی کنید.

آیا اوبر در بانکوک وجود دارد؟

نه، اوبر در بانکوک وجود ندارد. به جای آن می توانید از Grab، Bolt و InDrive استفاده کنید. با این حال، بانکوک دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی عالی، و همچنین تاکسی‌ها و توک توک‌های فراوانی است، بنابراین ممکن است نیازی به استفاده از برنامه‌های سواری نداشته باشید.

آیا اوبر در چیانگ مای وجود دارد؟

نه، اوبر در چیانگ مای وجود ندارد. دارای Grab، Bolt و InDrive است که به روشی مشابه Uber کار می کنند. دیگر گزینه‌های حمل‌ونقل محلی عبارتند از Songthaews و اتوبوس.

آیا اوبر در پوکت وجود دارد؟

نه، اوبر در پوکت وجود ندارد، درست مانند بقیه تایلند. جایگزین های کاملا معتبر عبارتند از Grab، Bolt و InDrive. تاکسی‌های محلی و ترانه‌ها نیز فراوان هستند.

آیا اوبر در کوه سامویی وجود دارد؟

نه، Uber در Koh Samui در دسترس نیست. Grab برنامه جایگزین سواری است که می توانید در آنجا استفاده کنید. با این حال، گاهی اوقات ممکن است ایمن کردن یک سواری چالش برانگیز باشد، بنابراین ممکن است مجبور شوید به جای آن از تاکسی های محلی یا آهنگ های ترانه استفاده کنید

مشاوره و رزرو