از استانبول تا آنتالیا: 4 بهترین راه برای رسیدن به آنجا

جاذبه های گردشگری آنتالیا 27 مرداد ، 1403 11 دقیقه

تور آنتالیا و تور استانبول از محبوب ترین مقاصد تعطیلات ترکیه هستند. با توجه به بسیاری از مسافرانی که می‌خواهند در سفر ترکیه از هر دو بازدید کنند، گزینه‌های حمل و نقل زیادی بین این دو شهر وجود دارد.

با انبوهی از بناهای تاریخی عثمانی و بیزانسی استانبول و مناظر چشمگیر ساحلی مدیترانه آنتالیا، سواحل، و خرابه های تاریخی مجاور ، تقسیم زمانی بین این دو شهر مقدمه ای عالی برای آنچه ترکیه دارد ارائه می کند.

چه در یک بازدید سریع باشید و تمرکز خود را فقط بر روی این دو شهر متمرکز کنید، یا بخواهید کمی زمان بیشتری را برای دیدن برخی از مناظر در طول مسیر صرف کنید، در اینجا بهترین راه ها برای رسیدن به آنجا آمده است.

از استانبول تا آنتالیا: 4 بهترین راه برای رسیدن به آنجا

فهرست مطالب:

  • از استانبول تا آنتالیا با هواپیما
  • از استانبول به آنتالیا با اتوبوس مستقیم
  • از استانبول به آنتالیا با قطار و اتوبوس
  • از استانبول تا آنتالیا با ماشین

1. از استانبول به آنتالیا با هواپیما

خطوط هوایی ترکیه و پگاسوس هر دو خدماتی را از استانبول به فرودگاه آنتالیا ارائه می دهند. اگر در برنامه سفر کوتاهی به ترکیه هستید، گرفتن پرواز بین این دو شهر منطقی است و زمان بیشتری برای گشت و گذار در زمین در اختیار شما قرار می دهد.

ترکیش ایرلاینز روزانه 27 پرواز را با خدمات از فرودگاه بین المللی استانبول (در ساحل اروپایی شهر) و فرودگاه سابیها گوکچن استانبول (در سمت آسیایی شهر) انجام می دهد.

پروازها از فرودگاه سابیها گوکچن توسط شرکت هواپیمایی AnadoluJet تابع ترکیش ایرلاینز انجام می شود، اما اغلب تفاوت قیمتی بین پروازهای این مسیر محبوب وجود ندارد، بنابراین پرواز خود را در بهترین زمان برنامه ریزی شده و فرودگاهی که برای شما راحت تر است انتخاب کنید. .

خطوط هوایی پگاسوس اصلی ترین ایرلاین ارزان قیمت ترکیه است. همچنین روزانه 11 پرواز از استانبول به آنتالیا با تمامی خدمات از Sabiha Gökçen ارائه می دهد.

پروازهای پگاسوس معمولاً هزینه کمتری نسبت به ترکیش ایرلاینز دارند و اغلب کرایه های تبلیغاتی ارائه می شود، اما بدانید که هنگام خرید ارزان ترین گزینه های صندلی پگاسوس در این مسیر، بار کمتری خواهید داشت (15 کیلوگرم به جای 20 کیلوگرم) و میان وعده رایگان داخل هواپیما دریافت نمی کنید.

مدت زمان پرواز استانبول به آنتالیا بین 75 تا 90 دقیقه است. هر دو فرودگاه استانبول با اتوبوس های منظم و با ارزش فرودگاهی به شهر مرکزی متصل هستند.

اتوبوس‌های فرودگاه Havaist تا استانبول بین‌المللی تقریباً دو ساعت طول می‌کشد. تا Sabiha Gokcen، اتوبوس های فرودگاه Havabus از تکسیم معمولاً 90 دقیقه راه هستند.

فرودگاه آنتالیا به راحتی با تراموا به شهر مرکزی متصل می شود . برای استفاده از تراموا باید کارت آنتالیا (کارت حمل و نقلی که با اعتبار قابل شارژ است) خریداری کنید. در ایستگاه تراموا فرودگاه دستگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانید کارت بخرید و اعتبار پرداخت کنید.

اگر خارج از شهر اقامت دارید، در یکی از هتل های ساحلی، تحویل فرودگاهی که توسط هتل شما ترتیب داده شده است، ساده ترین گزینه ترانسفر است.

 از استانبول به آنتالیا با هواپیما

2. از استانبول به آنتالیا با اتوبوس مستقیم

چندین شرکت اتوبوس بین شهری خدمات اتوبوس مستقیم را از هر دو ایستگاه اتوبوس اصلی استانبول، Esenler Otogar و Alibeyköy Otogar به آنتالیا انجام می دهند.

این سفر بین 11 تا 13 ساعت طول می کشد (بسته به تعداد توقف های سرویس)، بنابراین اکثریت قریب به اتفاق سرویس ها این مسیر را یک شبه انجام می دهند.

شرکت‌های بزرگ اتوبوسرانی که این مسیر را ارائه می‌دهند عبارتند از Pamukkale Turizm ، Metro Turizm ، و Isparta Petrol Turizm.

اتوبوس‌های مورد استفاده در این مسیر دارای صندلی‌های راحت به سبک خطوط هوایی هستند که معمولاً دارای سیستم‌های سرگرمی فردی و نقاط شارژ تلفن شما هستند، و یک راهنما که چای، قهوه، آب، نوشیدنی‌های غیرالکلی و میان‌وعده‌ها را در نقاطی از سفر ارائه می‌کند. .

اکثر سرویس های اتوبوس بین شهری در ترکیه Wi-Fi نیز ارائه می دهند.

اتوبوس ها حمام ندارند. آنها هر سه تا چهار ساعت یک بار در یک ایستگاه اتوبوس یا یک ایستگاه خدمات مجهز و مدرن بزرگراه برای استراحت حمام و ناهار خوری توقف می کنند.

در استانبول، Esenler Otogar دقیقاً بالای ایستگاه "Otogar" در سیستم مترو قرار دارد، بنابراین با حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی است.

Alibeyköy Otogar در حومه شمالی استانبول است. اتوبوس‌هایی که از اینجا حرکت می‌کنند معمولاً زمان سفر سریع‌تری دارند، زیرا نیازی به گذراندن زمان در پیچ در ترافیک شهر در ابتدای کار ندارند.

به لطف افتتاح تراموا T5 جدید استانبول که تمام مسیر را تا شاخ طلایی و مستقیم به ایستگاه اتوبوس می‌رود، اکنون می‌توان با وسایل نقلیه عمومی به Alibeyköy Otogar رفت.

ایستگاه اتوبوس آنتالیا (Antalya Otogar) با تراموا به شهر مرکزی متصل می شود، بنابراین انتقال از ایستگاه اتوبوس به شهر قدیمی آنتالیا (جایی که همه بوتیک هتل ها در آن قرار دارند) در هنگام ورود بسیار ساده است.

3. از استانبول به آنتالیا با قطار و اتوبوس

اگر کمی فرصت دارید و می خواهید در مسیر پایین به آنتالیا از جاذبه های توریستی و شهرهای داخلی ترکیه دیدن کنید، استفاده از ترکیبی از قطار و اتوبوس می تواند ایده خوبی باشد.

جالب ترین مسیر با استفاده از این روش حمل و نقل، با استفاده از قطار سریع السیر از استانبول به اسکی شهیر (روزانه 11 حرکت) آغاز می شود، جایی که می توانید یک روز را به کاوش در صحنه هنری پر جنب و جوش و منطقه قدیمی شهر بگذرانید.

روز بعد، سوار سرویس قطار Pamukkale Ekspresi (یک حرکت روزانه در صبح زود)، که هشت ساعت استراحت از اسکی‌شهیر به دنیزلی طول می‌کشد.

اکنون در آستانه پاموکاله ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو هستید ، با تراس‌های معروف کلسیتی سفید و ویرانه‌های رومی هیراپولیس. مینی‌بوس‌ها هر 20 دقیقه یک بار بین ایستگاه اتوبوس دنیزلی (در مقابل ایستگاه قطار) و روستای پاموکاله حرکت می‌کنند.

پس از یک روز گشت و گذار در مناظر، به سادگی از ایستگاه اتوبوس دنیزلی (حرکت های منظم) برای سفر چهار ساعته با اتوبوس به آنتالیا، اتوبوس بگیرید.

یک ترکیب جایگزین قطار و اتوبوس، سوار شدن به قطار سریع السیر از استانبول به قونیه ، خانه موزه مولانا و مرکز شهر پر از بناهای تاریخی و مساجد حفظ شده دوران سلجوقی است. پس از اتمام کاوش، با اتوبوس مستقیم از ایستگاه اتوبوس قونیه به آنتالیا بروید.

قطارهای سریع السیر ترکیه فوق العاده مدرن هستند، با وسایل نقلیه جدید و صندلی راحت. قطارهای معمولی مسافت طولانی مانند Pamukkale Ekspresi به خوبی نگهداری می شوند اما امکانات قدیمی تری دارند. هر دو نوشیدنی و تنقلات را برای خرید از طریق کالسکه در طول مسیر ارائه می دهند.

بلیط قطار را از قبل خریداری کنید، به خصوص در تابستان، زیرا آنها به فروش می رسند. به دلیل تعداد سرویس های اتوبوس در دسترس، معمولاً می توانید بلیط اتوبوس خود را هنگام ورود به ایستگاه اتوبوس خریداری کنید.

از استانبول به آنتالیا با قطار و اتوبوس

4. از استانبول تا آنتالیا با ماشین

کرایه ماشین در ترکیه برای سفر از استانبول به آنتالیا گزینه خوبی برای مسافرانی است که از سفرهای جاده ای لذت می برند، نمی خواهند عجله کنند و نمی خواهند به جدول زمانی حمل و نقل عمومی گره بخورند.

این گزینه به شما این آزادی را می‌دهد که در شهرها و مکان‌های میراث فرهنگی در حالی که با سرعت خودتان در کشور قدم می‌زنید، توقف کنید. مقداری از زمان را در نظر بگیرید و سفر جاده ای را به تمرکز اصلی سفرهای خود تبدیل کنید.

مستقیم ترین مسیر (694 کیلومتر) بین استانبول و آنتالیا، در داخل کشور است که از غرب آناتولی عبور می کند.

از شهرها و شهرهای تاریخی بورسا، کوتاهیا می گذرد (جایی که می توانید به سایت رومی آیزانوی یا خرابه های Phygian بنای یادبود میداس سفر کنید). افیون کاراهیسار، با قلعه پرتگاهش. و ایسپارتا، دروازه ای به "منطقه دریاچه" ترکیه و ویرانه های خارق العاده بالای کوه ساگالاسوس.

جاده های اصلی ترکیه در وضعیت عالی و دارای علائم واضح هستند. البته توجه داشته باشید که بنزین گران است و ورود و خروج از شهرهای بزرگ مانند استانبول و آنتالیا به دلیل حجم زیاد ترافیک می تواند خسته کننده باشد.

پرسش و پاسخ

ارزان ترین راه برای رفتن از استانبول به آنتالیا چیست؟

ارزان ترین راه برای رفتن از استانبول به آنتالیا اشتراک سواری است که 19 دلار هزینه دارد و 10 ساعت و 23 دقیقه طول می کشد.

سریعترین راه برای رسیدن از استانبول به آنتالیا چیست؟

سریع ترین راه برای رسیدن از استانبول به آنتالیا پرواز که 1 ساعت و 20 دقیقه طول می کشد و 55 تا 150 دلار هزینه دارد.

فاصله استانبول تا آنتالیا چقدر است؟

فاصله استانبول تا آنتالیا  730 کیلومتر است.

چگونه با اتوبوس از استانبول به آنتالیا سفر کنم؟

بهترین راه برای رفتن از استانبول به آنتالیا بدون ماشین شخصی اتوبوس است که 12 ساعت طول می کشد و 17 تا 29 دلار هزینه دارد. اما با ماشین شخصی 8 ساعت و 13 دقیقه طول می کشد.

کجا می توانم در نزدیکی آنتالیا  اقامت کنم؟

بیش از 119 هتل در آنتالیا  موجود است. قیمت ها از 16 دلار  آمریکا برای هر شب شروع می شود.

مشاوره و رزرو