بهترین سواحل پوکت (42 ساحل)

جاذبه های گردشگری پوکت تایلند 23 تیر ، 1403 32 دقیقه


اینها بهترین سواحل پوکت هستند، برخی بسیار زیبا هستند، برخی دیگر برای موج سواری یا استراحت مناسب هستند، من همه آنها را می شناسم، من 2 سال در جزیره زندگی کردم. 😉جزیره پوکت بزرگترین جزیره  در تور تایلند است، با مساحت 543 کیلومتر مربع، بدون احتساب جزایر مجاور،این جزیره از دهه 1980 مقصد اصلی گردشگری کشور با تور پوکت بوده است زیرا جزیره ای است که علاوه بر سواحل، چیزهای زیادی برای ارائه دارد.این مکان برای همه بودجه ها، دارای استراحتگاه های مجلل، رستوران های تایلندی و بین المللی و تفریحات شبانه متنوع، پیشنهاد هتلی گسترده ای را در تور تایلند قیمت دارد .از دیگر جاذبه های طبیعی آن، طبیعت فراوان آن است، زیرا 70 درصد جزیره را جنگل پوشانده است.علاوه بر این، این جزیره کوهستانی است و بلندترین قله آن به 529 متر می رسد، به همین دلیل است که مسیرها و مناظر جالبی برای پیاده روی تور تایلند پوکت پیدا خواهید کرد.این جزیره توسط دریای آندامان غوطه ور شده است که در آن سواحل وسیع با ماسه سفید ، خلیج‌های کوچک، مکان‌هایی برای غواصی، موج‌سواری یا استراحت ساده پیدا خواهید کرد.

چه زمانی به پوکت برویم؟

قبل از ادامه سواحل، در مورد فصول آن منطقه از تایلند می گویم، زیرا سواحل پوکت از فصلی به فصل دیگر تغییر زیادی می کنند و به این ترتیب از غافلگیری  در تور تایلند پاتایا جلوگیری می کنید.

فصل خشک از نوامبر تا مارس ادامه دارد و بهترین زمان برای شنا در ساحل است زیرا در آن زمان دریا آرام است.

می توانید سایر فعالیت های آبی مانند غواصی را انجام دهید، زیرا آبی شفاف و شفاف با دید عالی پیدا خواهید کرد.همچنین می توانید کایاک سواری و سایر ورزش های آبی انجام دهید.

از سوی دیگر، فصل مرطوب از آوریل تا اکتبر است و موج های زیادی وجود دارد، زمان مناسبی برای موج سواری است.اگرچه می توانید حمام کنید، اما حمام آرامی نخواهد بود.یکی دیگر از اشکالات در این زمان این است که می تواند زباله زیادی در ساحل وجود داشته باشد،

مراقب باشید، این همیشه در فصل بارندگی نیست، اما در ماه هایی که ادامه دارد، می توانید در برخی از روزهای خاص کثیفی را مشاهده کنید.

42 بهترین سواحل پوکت

42 بهترین سواحل پوکت

حالا بله، اینها بهترین سواحل پوکت در یک تور 7 روزه تایلند هستند که بسته به کاری که می خواهید انجام دهید. در زیر نقشه ای با این 17 ساحل و 4 ساحل دیگر که محبوب هستند، اما به نظر من چندان جالب نیستند را اضافه می کنم.

1.ساحل لائم سینگ پوکت (Laem Sing)

بهترین ساحل پوکت Laem Sing در یک تور 15 روزه تایلند است زیرا زیبا و آرام است و همچنین یکی از بهترین های تایلند است.این یک ساحل تا حدودی پنهان است که یادآور سواحل زیبای کارائیب است و به سختی از جاده قابل مشاهده است،اخیراً یک پاساژ از ساحل سورین باز شده است و می توانید برای رسیدن به آنجا پیاده روی کنید یا از سورین قایق کرایه کنید.

ساحل لائم سینگ پوکت (Laem Sing)

2. ساحل کاتا بیچ پوکت تایلند Kata Beach phuket

کاتا یکی از محبوب ترین سواحل پوکت در یک تور تایلند ارزان است و در فصل موج یکی از بهترین مکان ها برای موج سواری، هم برای مبتدیان و هم برای افراد با سطح متوسط ​​است.در طول فصل خشک، مکان خوبی برای غواصی است، به خصوص در سمت جنوبی.

منطقه شمالی به دلیل جریانات خطرناک تر است، از آنجا می توانید به کو پو بروید که طبق آنچه به من گفته شد تعداد کمی مرجان و جانوران دریایی وجود دارد اما من امتحان نکردم زیرا ندیده ام. به وضوح به دلیل جریانات است.فضای کلی در ساحل بسیار خوب است، با غرفه های غذا و نوشیدنی در دو انتهای منطقه خیابان.

علاوه بر این، برخی از رستوران ها در سمت چپ (به سمت دریا) که می توانید غذا بخورید یا از غروب آفتاب لذت ببرید.

غروب خورشید در پوکت تماشایی است. تا جایی که در بین تایلندی ها سفر به تور ارزان پوکت در طول سال نو غربی برای دیدن غروب آفتاب، عمدتاً از کیپ Phrom Thep، محبوب است.

گرچه از نظر من، غروب های ساحل کاتا بهترین گزینه برای لذت بردن از دراز کشیدن روی شن ها با نارگیل تازه است. اگه رفتی تجربه ات رو بهم میگی

 ساحل کاتا بیچ پوکت تایلند Kata Beach phuket

3. کاتا نوی: گشت و گذار کنید و استراحت کنید

کاتا نوی خواهر کوچک ساحل کاتا است و ساحل بعدی است که به سمت جنوب می رود.

این ساحل آرام‌تر و صمیمی‌تر است، زیرا معمولاً تعداد افراد کمتری وجود دارد.

در طول فصل موج‌سواری، امواج بالاتری نسبت به کاتا دارد، که برای موج‌سواران پیشرفته‌تر زمانی که امواج کاتا برای شما خیلی کوچک هستند، عالی است.

کاتا نوی: گشت و گذار کنید و استراحت کنید

4. ساحل اختصاصی سورین بیچ پوکت تایلند  Surin Beach phuket

سورین در شمال جزیره واقع شده است، منطقه ای پر از هتل ها و استراحتگاه های مجلل که گردشگری منحصر به فرد بیشتری را به خود جذب می کند.همچنین یکی از بهترین ها در بین خارجی هایی که در این جزیره زندگی می کنند به دلیل زیبایی است.طیف خوبی از رستوران های با کیفیت خوب در ساحل دارد.

 Surin Beach phuket

5. ساحل آو سینی بیچ پوکت تایلند  Ao Sane Beach phuket

ساحل Ao Sane کوچک و کاملاً صخره ای است و تنها یک منطقه کوچک دسترسی به آب (بسته به جزر و مد) دارد. مزیت بزرگ این ساحل کوچک، کف مرجانی غنی آن برای غواصی و آرامش است که جانوران دریایی متنوعی را به خود جذب می کند، این بهترین منطقه غواصی در جزیره درست در ساحل است.دسترسی به آن از طریق جاده خاکی است، آسان ترین راه نیست، اما خیلی هم سخت نیست.این به افراد کمی کمک می کند که بروند، واقعاً افرادی که در ساحل هستند به این دلیل هستند که به دنبال آرامش، غواصی یا فویل باد هستند که از آنجا خارج می شود. اگرچه منطقه شنی چندان گسترده نیست، اما رستورانی با غذاهای خوب، نوشیدنی های خنک و صندلی های آفتابگیر نیز وجود دارد.

ساحل آو سینی بیچ پوکت تایلند  Ao Sane Beach phuket

6. ساحل یانویی پوکت تایلند Ya Nui Beach phuket

ساحل یانویی یکی از زیباترین سواحل پوکت به دلیل شکل W یا M آن بسته به نوع نگاه شما به آن و آب های فیروزه ای آن است.این ساحلی است که آرام می ماند، عمدتاً به این دلیل که یک اشکال بزرگ دارد: در برخی مناطق شن بوی ادرار سگ هایی که در آنجا زندگی می کنند می دهد.اگر در ساحل نزدیک ساحل دراز بکشید، بوی بدی نمی آید.شاید تعجب کنید که چرا آن را اینجا قرار دادم، ساده است، مکان خوبی برای غواصی در کنار ساحل و پشت صخره در وسط است.شما همچنین می توانید کایاک را با قیمت بسیار خوب ، 100 بات (2.72 یورو) در ساعت، بهترین قیمتی که در کل جزیره پیدا کردم، اجاره کنید.در جلو یک جزیره (کوه من) با بهترین کف مرجانی وجود دارد ، حتی بهتر از ساحل Ao Sane. در آنجا تنوع بسیار زیادی از ماهی ها را خواهید دید.

ساحل یانویی پوکت تایلند Ya Nui Beach phuket

7. ساحل نویی پوکت (Nui Beach)

ساحل Nui یک ساحل کوچک در جنوب است که باید از طریق هتل و ملک خصوصی به آن دسترسی داشته باشید و آنها هزینه ورودی 100 بات (2.72 یورو) را دریافت می کنند، مبلغی که بعداً می توانید در بار آن را بازخرید کنید.فرود به سمت ساحل شیب تندی دارد، می توانید آن را با پای پیاده یا با ون هایی که 100 بات شارژ می کنند انجام دهید.ساحل بسیار زیبا است، اما جالب ترین چیز تاب است ، یک مکان بزرگ و چندین مکان برای گرفتن عکس های عالی برای به اشتراک گذاشتن.

عکس هایی که در بالا می بینید و عکس های زیر در اینستاگرام در فصل بارندگی گرفته شده اند، به همین دلیل موج های زیادی وجود داشت، اما پس از آن خیلی آرام است.

بازدید از این ساحل برای ترکیب با منظره صخره سیاه که بسیار نزدیک است، عالی است.

ساحل نویی پوکت (Nui Beach)

8. ساحل پارادایس بیچ پوکت تایلند Paradise Beach phuket

ساحل پارادایس در فاصله کوتاهی از پاتونگ قرار دارد، با موتور حدود 15 دقیقه در راه خواهید بود و برای فرار از ساحل شلوغ پاتونگ عالی است.این یک ساحل کوچک مخفی با آب شفاف کریستالی است که برای غواصی یا استراحت روی شن‌ها با پس‌زمینه درختان نخل مناسب است.

یکی از دلایل خلوت ماندن ساحل بهشت این است که برای دسترسی به آن 200 بات (5.44 یورو) می گیرند.اگر چه در واقع چیزی که آنها می گیرند این است که شما را با ون از پارکینگ به ساحل ببرند، زیرا سواحل تایلند همه عمومی و رایگان هستند.

اما متأسفانه اگر پول نپردازید اجازه عبور نمی دهند، حتی اگر بگویید پیاده می روی.

من توصیه نمی کنم وارد بحث شوید، زیرا هم در این ساحل و هم در ساحل آزادی، که در نقطه بعدی است، آنها گانگستر هستند.

با غذا هم اجازه ورود نمی دهند.

به همین ترتیب، ساحل ارزشش را دارد، علاوه بر زیبایی آن فضای خوبی با رستوران ها و بارهایی وجود دارد که معمولاً شب ها مهمانی دارند.

ساحل پارادایس بیچ پوکت تایلند Paradise Beach phuket

9. ساحل فریدم "ساحل آزادی"بیچ پوکت تایلند Freedom Beach Phuket

ساحلی است که توسط جنگل احاطه شده است و دسترسی کمی پیچیده دارد و به همین دلیل آرام است.

پیاده روی ارزش آن را دارد زیرا زیبا است و مکان خوبی برای غواصی است.در ساحل یک رستوران وجود دارد که می توانید در آن غذا بخورید و نوشیدنی بنوشید.در ورودی اصلی 200 بات از شما می گیرند تا در ون پیاده شوید.اگر مسیر را بیشتر ادامه دهید، فرود دیگری وجود دارد که می توانید پیاده انجام دهید و معمولاً هزینه ای دریافت نمی کنند.اما من افرادی را می شناسم که زمانی در طبقه پایین، به خاطر پیاده شدن بدون پرداخت پول تهدید شده اند، به خصوص در زمان همه گیری که تعداد کمی از مردم وجود داشت.

ساحل پارادایس بیچ پوکت تایلند Paradise Beach phuket

10. ساحل مای خائو بیچ پوکت تایلند mai khao beach phuket

این تقریبا یکی از آخرین سواحل در شمال جزیره و یکی از طولانی ترین سواحل با 11 کیلومتر است ، گسترشی که کمک می کند تا آن را بسیار آرام نگه دارد.علاوه بر این، در کنار پارک ملی سیرینات، یک محیط جنگلی طبیعی است .قابل توجه ترین نقطه این ساحل در پوکت که گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند، سکوی تماشای هواپیما در ضلع جنوبی ساحل است. در آنجا می توانید هواپیماها را ببینید که در ارتفاع کم می رسند و بلند می شوند.

ساحل مای خائو بیچ پوکت تایلند mai khao beach phuket

11. ساحل کامالا بیچ پوکت تایلند Kamala Beach phuket

ساحل کامالا یکی از محبوب ترین سواحل است و بعد از پاتونگ در شمال قرار دارد.این ساحل مکان خوبی برای فرار از شلوغی پاتونگ در محیطی آشناتر است زیرا همیشه ساکت تر است.در عین حال، تمام امکانات رفاهی برای گذراندن یک روز خوب در ساحل با رستوران ها، بارها، صندلی های آفتابگیر و گزینه های ورزش های آبی را دارد.

 ساحل کامالا بیچ پوکت تایلند Kamala Beach phuket

12. ساحل نای هارن بیچ پوکت تایلند Nai Harn Beach Phuket

ساحل نای هارن محبوب ترین در بین خارجی هایی است که در قسمت جنوبی جزیره زندگی می کنند و محیط خوبی دارد که می توانید در آن ورزش های فضای باز انجام دهید.در آنجا می توانید برای دویدن بروید یا در کنار شن و ماسه از انتهای ساحل پیاده روی کنید.این یکی از مکررترین مکان‌های ملاقات برای گروه‌های ، مدیتیشن و حتی کلاس‌های رایگان یوگا است .با وجود اینکه می توانید مقداری ماهی ببینید، اما بهترین مکان برای غواصی نیست زیرا بستر دریا بسیار مرده است، اما ساحل بسیار خوبی برای شنا در دریا است.علاوه بر این، این مزیت را دارد که در طول فصل باران، امواج بسیار کمتر از سایر سواحل است، زیرا خلیج بزرگ آن را بیشتر محافظت می کند.

ساحل نای هارن بیچ پوکت تایلند Nai Harn Beach Phuket

13. ساحل لیان پوکت (Layan Beach) زیبا و ناشناخته

ساحل لایان یکی از زیباترین و کنجکاوترین سواحل پوکت است و همچنین کمتر شناخته شده است زیرا در شمال بانگ تائو قرار دارد و از بقیه بهترین سواحل جزیره بسیار دور است.چیزی که آن را بسیار منحصر به فرد می کند قسمت تالاب است و در هنگام جزر و مد تقریباً می توانید به جزیره کوچک جلویی بروید .این ساحل زیبا معمولاً کاملاً خلوت است، فقط یک رستوران و چند صندلی آفتابگیر وجود دارد.

ساحل لیان پوکت (Layan Beach) زیبا و ناشناخته

14. ساحل بانگتائو بیچ پوکت تایلند Bangtao Beach Phuket

بانگ تائو یکی از سواحل مورد علاقه مردمی است که در منطقه شمالی زندگی می کنند، زیرا ساحلی به طول یک کیلومتر (8 کیلومتر) از ماسه سفید است.همچنین برای جذابیت بیشتر، اطراف آن را درختان کاج احاطه کرده اند و از این ساحل می توانید غروب های زیبایی را ببینید . شما نمی توانید بیشتر بخواهید، درست است؟درست است که گاهی اوقات تعداد افراد کمی وجود دارد، اما از آنجایی که آنقدر بزرگ است چندان قابل توجه نیست.

در آنجا همه چیزهایی را که برای گذراندن یک روز خوب در ساحل نیاز دارید، از صندلی های آفتابگیر، گزینه های مختلف رستوران و ماساژ درست در ساحل پیدا خواهید کرد.

ساحل بانگتائو بیچ پوکت تایلند Bangtao Beach Phuket

15. موز: ساحل مخفی

تا چند وقت پیش، ساحل موز کاملا ناشناخته بود، زیرا دسترسی آسان‌ترین راه نیست.این چیزی است که این ساحل کوچک را که تنها 180 متر طول دارد، آرام نگه می دارد، یک جواهر واقعی در پوکت است.اگرچه دقیقاً خلوت نیست، اما حتی یک رستوران کوچک در آنجا وجود دارد.می توانید هم با قایق و هم با پای پیاده به این ساحل مخفی برسید.اگر قرار است پیاده به مقصد برسید، دو مسیر پیدا خواهید کرد، یکی از سمت چپ را که راحت تر است و دیگری شیب دارتر را توصیه می کنم.

موز: ساحل مخفی

16. ساحل کارون بیچ پوکت تایلند Karon Beach Phuketبزرگترین در جنوب

کارون تقریباً 3 کیلومتر مساحت دارد و اگرچه زیبایی خاصی ندارد، اما معمولاً فضای خوبی دارد که می توانید یک روز آرام را در ساحل سپری کنید.زیرا مانند سایر سواحل بزرگ، اگر تعداد افراد زیاد باشد چندان به چشم نمی آید و همه فضا دارند.علاوه بر این، در هر دو انتها می توانید برخی از جانوران دریایی را هنگام غواصی مشاهده کنید، بهترین آنها در جنوب است که مرجان های بیشتری وجود دارد .اگر غواصی می‌کنید، در مناطق شمالی مراقب باشید، زیرا گاهی اوقات اگر از خط ساحلی دور شوید، جریان‌ها شدید هستند.در این ساحل تخته‌های موج‌سواری برای اجاره و سایر فعالیت‌های آبی و همچنین صندلی‌های آفتاب‌گیر وجود دارد.علاوه بر این، گزینه های بسیاری از رستوران ها در منطقه کارون وجود دارد.

ساحل کارون بیچ پوکت تایلند Karon Beach Phuketبزرگترین در جنوب

17. نای تون | nai-thon

نای تون یک ساحل کوچک با ظاهری بسیار گرمسیری است زیرا با درختان و درختان نخل پوشیده شده است و برای دراز کشیدن در سایه عالی است.این ساحل زیبایی است که با آب فیروزه‌ای که شما را به شنا و شن‌های ریز دعوت می‌کند، شلوغ نیست .البته قسمت جنوبی ساحل بهتر است چون قسمت شمالی گاهی با آب رودخانه کمی کثیف می شود.نکته جالب دیگر غارهای این منطقه است که با یک قایق دم بلند می توان به آنها رسید.

 نای تون | nai-thon

18.ساحل پان وا بیچ پوکت تایلند Panwa Beach phuketاز نظر بصری زیبا

ساحل پانوا از نظر بصری بسیار زیبا است زیرا دارای شن های سفید است و آب فیروزه ای آن را شایسته کارت پستال می کند.

اگر دوست دارید در ساحل دراز بکشید و مناظر را تماشا کنید و نه چیز دیگر ، این ساحل می تواند ساحل خوبی برای شما باشد.

اشکال بزرگ این است که سطح آب بسیار پایین است ، در روزهای کم جزر می توانید 100 یا 200 متر راه بروید و آب هنوز زیر زانو شما باشد.

این منطقه ای است که دریا در آن حتی در فصل بارانی آرام می ماند ، اما فقط برای تفکر در آن است، نه برای حمام کردن، شنا کردن یا غواصی.

این برای اکثر سواحل در سمت شرقی جزیره پوکت و جزیره Koh Sire که از طریق جاده به پوکت متصل است، یکسان است.بنابراین، اگر از بسیاری از این سواحل شرقی بازدید کنید، آنها را عملاً خالی از سکنه خواهید دید.

ساحل پان وا بیچ پوکت تایلند Panwa Beach phuketاز نظر بصری زیبا

19. ساحل پاتونگ"پتونگ" بیچ پوکت تایلند Patong Beach Phuket

ساحل پاتونگ احتمالا زشت ترین ساحل در کل جزیره است.با این حال، یکی از شلوغ ترین ها است و در زمان های خاص ممکن است کاملاً شلوغ و با شن های کثیف باشد.مزیت بزرگ آن این است که در کنار شهری به همین نام، پاتونگ قرار دارد که مقصد مطلوب دوستداران زندگی شبانه است.اگر در هتلی در پاتونگ اقامت دارید، این ساحل برای پیاده روی بسیار راحت است.یکی دیگر از مزایای آن وجود غرفه های خیابانی فراوان با نوشیدنی و غذا و همچنین ورزش های آبی مانند اجاره جت اسکی، پاراسلینگ و غیره است.

ساحل پاتونگ

20. ساحل راوای پوکت تایلند Rawai Beach Phuket

ساحل راوای دقیقاً ساحل محبوبی نیست زیرا هم شن و هم آب از قایق های آنجا کثیف است.

با این حال، بسیاری از گردشگران در این منطقه می مانند و فکر می کنند که در نزدیکی ساحل زیبایی خواهند داشت و ناامید می شوند.

راوای منطقه ای اقتصادی در جزیره است که می توانید اتاق های هتل را با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید ، اما در نظر داشته باشید که برای رفتن به سواحل دیگر باید وسایل حمل و نقل داشته باشید.

اگرچه برخی از هتل های این منطقه دارای سرویس رفت و برگشت رایگان برای رفتن به سواحل اصلی هستند.

از مزیت های این منطقه می توان به انواع رستوران ها و غرفه های خیابانی در کنار ساحل اشاره کرد.

همچنین از ساحل می توانید قایق های دم بلند را برای بازدید از جزایر مجاور کرایه کنید و اسکله جالبی دارد که ماهیگیران در آن حضور دارند و با دور شدن از ساحل آب بسیار تمیز به نظر می رسد.

ساحل راوای پوکت تایلند Rawai Beach Phuket

21. ساحل تری ترانگ پوکت (Tri Trang Beach)

اگر در امتداد خط ساحلی به سمت جنوب ادامه دهید، این ساحل کوچک در کنار پاتونگ است.ساحل آرامی است، اما هر بار که رفته‌ام، شن‌ها چه در فصل بارانی و چه در فصل خشک کاملاً کثیف بوده است. شاید من بدشانس بوده ام.علاوه بر این، چند اردوگاه فیل در این نزدیکی هست (یکی از کمپ هایی که با فیل ها بدرفتاری می کند) و آنها را برای حمام بردن آنجا می برند، فیل ها در آبی که در آن استحمام می کنند ادرار و مدفوع می کنند. دریا بزرگ است، اما حمام کردن در آنجا خیلی بهداشتی نیست.یکی دیگر از معایب ساحل تری ترانگ این است که در هنگام جزر و مد، منطقه شنی تقریبا ناپدید می شود .اما اگر می خواهید شانس خود را امتحان کنید، تری ترانگ در مسیر ساحل بهشت ​​است.

چگونه به پوکت برویم؟

پوکت به لطف فرودگاه خود، هم در سطح بین المللی و هم با سایر نقاط تایلند ارتباط بسیار خوبی دارد.همچنین می توانید از بانکوک یا سایر مناطق جنوب با اتوبوس به آنجا بروید.

چگونه در جزیره بگردیم؟

در پوکت حمل و نقل عمومی زیادی وجود ندارد ، به جز شهر پوکت که به مهم ترین نقاط جزیره و به ویژه به سواحل متصل می شود.از سوی دیگر، تاکسی ها بسیار گران هستند و بر خلاف سایر مناطق تایلند، با اپلیکیشن Grab معمولا قیمت ها گران تر از مذاکره با راننده تاکسی است.سپس بهترین گزینه اجاره موتور سیکلت یا ماشین است . اگرچه باید به شما در فصل بالا هشدار دهم، اما ترافیک می تواند یک هرج و مرج واقعی باشد.

در پوکت کجا اقامت کنیم؟

اگر می خواهید بدون نیاز به سفر زیاد از سواحل پوکت و جاذبه های اصلی آن لذت ببرید، اقامت در منطقه جنوبی را توصیه می کنم.به عنوان مثال، شهر پوکت مکان خوبی با بازارهای شبانه است و به خوبی به سواحل با Songthaew ( ون) متصل است.یکی از محبوب ترین هتل ها The Memory at On On Hotel با قیمت بسیار پایین است.این یک ساختمان ساخت و ساز چینی-پرتغالی است که در آن صحنه هایی از فیلم ساحل با دی کاپریو فیلمبرداری شده است .از سوی دیگر، یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگرانی که به دنبال زندگی شبانه هستند، پاتونگ است ، در آنجا می‌توانم هتل Four Points را با نسبت کیفیت به قیمت عالی توصیه کنم.این هتل چند متر با تمام تفریحات شبانه و روبروی ساحل فاصله دارد.در آنجا اقامتگاه SIS Kata را با قیمت مناسب و چشم‌اندازهای ممتاز از استخر بی‌نهایت آن دارید .

افکار نهایی

اینها بهترین سواحل پوکت هستند ، جایی که می توانید فعالیت های آبی یا غواصی، سواحل مخفی آرام یا سایر سواحل با تمام امکانات را پیدا کنید.در صورتی که موضوعی را دست نخورده رها کرده ام، در زیر نظر خود را برای من بنویسید و من به هر نحوی که می توانم به شما کمک خواهم کرد. و اگر مقاله را مفید یافتید، آن را با سایر مسافران به اشتراک بگذارید . سفر خوبی داشته باشید!

 ساحل تری ترانگ پوکت (Tri Trang Beach)

22.ساحل کاتا بیچ پوکت تایلند Kata Beach Phuket

ساحل کاتا یک نوار 1.5 کیلومتری از شن های طلایی است و به دلیل ترکیبی از زیبایی، امکانات و فعالیت ها، یکی از محبوب ترین سواحل پوکت به حساب می آید. هر روز صدها نفر می آیند تا خورشید را تماشا کنند و در دریا شنا کنند. این ساحل که اغلب شلوغ است، از بسیاری جهات دلپذیر است.

در طول فصل بادهای موسمی شمال شرقی (از نوامبر تا آوریل)، دریای گرم اغلب به اندازه یک پنکیک صاف، شفاف و فیروزه‌ای رنگ است. فصل بادهای موسمی جنوب غربی (مه تا اکتبر) می‌تواند شرایط شنای سخت‌تری را ایجاد کند، اما در این زمان از سال است که موج‌سواران برای لذت بردن از امواج جمع می‌شوند. در روزهایی که پرچم‌های هشدار قرمز به اهتزاز در می‌آیند، به دلیل جزر و مد و موج‌های خطرناک نباید وارد آب شوید، اما در این روزها احتمالاً به هر حال نمی‌خواهید به ساحل بروید.

در اواخر سال با آرام شدن آب‌ها، خلیج کاتا مملو از قایق‌های تفریحی زیبا می‌شود که از سراسر منطقه می‌آیند تا در مسابقات جام پادشاهی دسامبر، یکی از رویدادهای برتر قایقرانی آسیا، شرکت کنند.

امکانات ساحل کاتا

صندلی‌های آفتاب‌گیر و چتر برای اجاره در ساحل کاتا در مجموع 10 درصد از ماسه‌ها در فواصل زمانی در طول آن در دسترس هستند. مسافران ساحل همچنین می توانند چترهای کوچک (چند صد بات در مغازه ها و سوپرمارکت های محلی نزدیک ساحل) و تشک های ساحلی (در ورودی ساحل، نزدیک استراحتگاه ساحلی کاتا) خریداری کنند. انتهای جنوبی دارای مغازه‌ها، رستوران‌ها و سرویس‌های بهداشتی است.

در بالای ساحل و در بیشتر طول آن، مناطق سایه‌دار، سالن‌های ماساژ ساحلی و غرفه‌های فروشندگان خیابانی وجود دارد که انواع تنقلات (میوه‌ها، مرغ کبابی و غیره) و نوشیدنی‌ها را می‌فروشند. جنوب دور برای خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند ایده‌آل است، زیرا در اواخر روز سایه‌دار می‌شود و همچنین به امکانات رفاهی نزدیک است. فروشندگان سرگردان با بستنی، میوه های تازه، سارافون، عینک آفتابی و لباس ساحلی در ساحل پرسه می زنند.

رستوران های ساحلی کاتا

رستوران‌های زیادی که غذاهای دریایی، تایلندی و بین‌المللی سرو می‌کنند در بخش جنوبی ساحل قرار دارند. دکه‌های هاوکر را می‌توانید در دو انتهای جاده ساحلی، به‌ویژه در پارکینگ در انتهای جنوبی کنار ساحل کاتا بیابید.

ورزش های آبی ساحل کاتا

یک جزیره کوچک در انتهای شمالی با غواصی خوب در اطراف آن وجود دارد. از کایاک ها نیز می توان برای کاوش استفاده کرد. پاراسلینگ نیز در اینجا خوب است زیرا صخره‌های دو طرف آن از هوا قابل مشاهده هستند.

علاقه مندان و دانش آموزان غواصی در انتهای شمالی ساحل کاتا، به ویژه در فصل پرآب که آب در آرام ترین حالت خود است، فعال هستند. شرایط سخت تر فصل کم، شنا، غواصی و غواصی را غیرعملی می کند، اما برای موج سواری ایده آل هستند.

موج سواری در ساحل کاتا

برای بسیاری، بخش‌های جنوبی و مرکزی ساحل بهترین موج‌سواری را در پوکت ارائه می‌دهند، به همین دلیل است که ساحل کاتا حتی در فصل کم، گاهی اوقات شلوغ می‌شود. امواج سریع اما قابل کنترل هستند و در مواقعی می‌توانند واقعاً در شن‌بار بالا بروند.

انتهای جنوبی ساحل بهترین مکان برای تماشای یا شرکت در فعالیت موج‌سواری است، زیرا یک استراحت ساحلی در آنجا وجود دارد. اجاره برای کسانی که تخته های خود را در خانه می گذارند یا فقط می خواهند امتحان کنند در دسترس است. هزینه روز را بپردازید و می‌توانید از هر یک از تخته‌های موج‌سواری استفاده کنید یا تا زمانی که مورد دلخواه خود را پیدا کنید به تغییر ادامه دهید. امواج اندازه خوبی برای مبتدیان هستند و آموزش موج سواری نیز در دسترس است.

در نزدیکی ساحل، امواج قدرت بسیار کمتری دارند و برای بچه‌های کوچک مناسب هستند، بنابراین می‌توان تخته‌های بوگی را برای کودکان اجاره کرد. این باعث می‌شود که آن‌ها مانند چیزی که تا به حال ندیده‌اید سرگرم شوند.

ساحل کاتا بیچ پوکت تایلند Kata Beach Phuket

23.ساحل لیم سین بیچ پوکت تایلند Laem Singh Beach Phuket

سواحل زیبای زیادی در پوکت وجود دارد، اما تعداد زیادی مانند ساحل لائم سینگ دیده نشده و منزوی isjkn . این ساحل یک جواهر پنهان با آب های شفاف، شن های طلایی و فضای سرسبز است که برای یک روز ساحلی مناسب است.

ساحل لیم سین از منظره ای که درست در کنار جاده قرار دارد کاملاً قابل مشاهده است، اما بازدید از آن مستلزم پیاده روی کوتاهی است که این مکان را از گردشگری انبوه دور نگه می دارد. این احتمال وجود دارد که ساحل را برای خود داشته باشید یا آن را با چند مسافر دیگر به اشتراک بگذارید.

ساحل لائم سینگ کجا واقع شده است؟

ساحل لائم سینگ در ساحل غربی پوکت، در کنار ساحل پر بازدید سورین واقع شده است . با 20 دقیقه سواری تا منطقه پاتونگ و 40 دقیقه تا شهر پوکت فاصله دارد.

بهترین زمان برای بازدید از ساحل لائم سینگ؟

بهترین زمان برای بازدید از ساحل لائم سینگ در فصل خشک است که معمولا از نوامبر تا مارس طول می کشد . در این ماه‌ها می‌توانید آسمان صاف، هوای گرم و دریای آرام را تجربه کنید که برای لذت بردن از ساحل و فعالیت‌های آبی مناسب است.

دسترسی مستقیم جاده ای به ساحل لیم سینگ وجود ندارد که خوشبختانه باعث دوری جمعیت می شود. می توانید بین پیاده روی یا قایق سواری یکی را انتخاب کنید.

ابتدا به سمت ساحل سورین حرکت کنید ، جایی که اگر خودران هستید می‌توانید وسیله نقلیه خود را پارک کنید. در ساحل سورین، در حالی که رو به دریا هستید، به سمت چپ (جنوب) ساحل بروید، جایی که تابلویی را خواهید دید که روی آن ساحل لائم سینگ نوشته شده است.

پیاده روی کوتاه و خوش منظره در امتداد خط ساحلی از آنجا شروع می شود و حدود 15 دقیقه طول می کشد تا به آن برسید. کل پیاده روی از میان فضای سرسبز در امتداد ساحل می گذرد و تنها از کنار یک رستوران می گذرد .

این ساحل برای لذت بردن از طبیعت، استراحت در ساحل، شنا و غواصی ایده آل است.

دیدگاه Laem Singh ،که از آن می توانید این ساحل زیبا را از بالا مشاهده کنید، بسیار قابل دسترسی است و درست در کنار خیابان ساحلی قرار دارد. ما به شدت توصیه می کنیم قبل یا بعد از بازدید از ساحل در آنجا توقف کنید تا چند عکس بگیرید .

ساحل لائم سینگ، نزدیک به ساحل سورین در پوکت، جواهری پنهان با آب شفاف و محیطی سرسبز است که یک فرار آرام از جمعیت فراهم می کند.

به خاطر داشته باشید که دسترسی به ساحل به راحتی به اندازه برخی از محبوب‌ترین آن‌ها مانند ساحل سورین نیست. دورافتادگی آن ساحل لائم سینگ را فوق العاده زیبا و خلوت کرده است.

آیا قبلاً در مورد این ساحل می دانستید؟ آیا جواهرات پنهان دیگری در پوکت می شناسید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

ساحل لیم سین بیچ پوکت تایلند Laem Singh Beach Phuket

.24ساحل پانسی بیچ پوکت تایلند Pansea Beach phuket

ساحل پانسی یک ساحل کوچک منزوی است که در انتهای شمالی ساحل سورین، در ساحل شمال غربی پوکت واقع شده است.پانسی یکی از بهترین سواحل پوکت است، با ماسه های سفید تمیز، آب شفاف و کریستالی و بهترین مقصد ساحلی است اگر به دنبال یک استراحت رمانتیک هستید.

متأسفانه ساحل پانسی تنها از طریق دو استراحتگاه ساحلی مجلل پنج ستاره که این ساحل خیره کننده را به اشتراک می گذارند قابل دسترسی است.

ریزورت معروف امانپوری و هتل سورین پوکت که به طور رسمی با نام چدی ریزورت شناخته می شود، ساحل را بین خود تقسیم کرده اند.

که باعث می شود گردشگران معمولی مانند ما نتوانند بدون عبور از استراحتگاه به ساحل برسند.

سلبریتی‌های ثروتمند و مشهور بین‌المللی برای اقامت در این هتل‌ها و استراحتگاه‌های مجلل انتخاب می‌کنند، جایی که می‌توانند از حریم خصوصی این ساحل منزوی در پانسی لذت ببرند.

طبق قانون تایلند همه سواحل تایلند دارایی عمومی هستند.

بنابراین، اگر مهمان هتل سورین پوکت یا هتل آمانپوری نیستید، همیشه می‌توانید از ساحل سورین یا بنگ تائو در نزدیکی پانسیا یک قایق دم بلند بگیرید تا شما را در پانسیا پیاده کند .

هتل امانپوری پوکت

امانپوری ریزورت پوکت به هیچ وجه یک استراحتگاه جدید نیست، در سال 1988 در پوکت افتتاح شد.

محل اقامت در امانپوری پوکت، متشکل از 40 آلاچیق به سبک تایلندی و 30 خانه ویلایی خصوصی است که در یک مزرعه نارگیل قرار گرفته اند که توسط مسیرهای پیاده روی به هم متصل شده اند.

همه غرفه‌ها دارای سالای فضای باز با عرشه آفتاب و تراس غذاخوری، تخت کینگ، حمام‌های بزرگ و قسمت‌های رخت‌کن بزرگ هستند.

ویلا هومز شامل دو تا شش اتاق خواب مجزا است که همگی با مبلمان تایلندی، هنر و عتیقه‌جات تکمیل شده‌اند.

ویلاها از استخرهای خصوصی به علاوه سالای نشیمن و ناهار خوری لذت می برند. خانه دارهای شخصی و آشپزها نیز در دسترس هستند. ویلاهای امانپوری برای گردهمایی های تجاری کوچک، عروسی و سایر رویدادهای خاص ایده آل هستند.

ساحل با تخت‌های آفتاب‌گیر و چترهایی که مهمانان Amanpuri Resort می‌توانند از موج سواری رایگان، غواصی، کایاک سواری در دریا و سوار شدن به بدن، و همچنین قایقرانی با گربه و لیزر لذت ببرند.

اگر می‌خواهید در یکی از زمین‌های گلف جزیره گلف بازی کنید، باشگاه‌های گلف رایگان در استراحتگاه موجود است تا مهمانان از آن‌ها استفاده کنند.

هتل سورین پوکت

هتل سورین پوکت کلبه‌های کاهگلی لوکسی را ارائه می‌کند که در میان باغ‌های نارگیل یا نزدیک ساحل قرار گرفته‌اند و مناظر زیبایی از ساحل پانسیا دارند.

هتل سورین بسیار تپه ای است و برای کودکان خردسال یا کسانی که در راه رفتن مشکل دارند مناسب نیست.

89 کلبه بزرگ یک خوابه و 19 کلبه دو خوابه دارای ایوان های خصوصی، عرشه های آفتابگیر منزوی، و کف چوبی دست ساز هستند.

هتل سورین پوکت همچنین خدمات اسپا، سالن های غذاخوری، امکانات جلسه و فعالیت های تفریحی را ارائه می دهد.

فعالیت های ساحلی در ساحل پانسی

در ساحل پانسی ورزش های آبی زیادی وجود دارد. متأسفانه، برای لذت بردن از این فعالیت های ساحلی، تقریباً باید در هر یک از این دو استراحتگاه مهمان باشید.

اگر می‌خواهید از حریم خصوصی و امکانات فوق‌العاده‌ای که هر یک از این دو استراحتگاه پنج ستاره مجلل در اختیارتان قرار می‌دهند لذت ببرید، دسترسی نامحدودی به یکی از بهترین سواحل پوکت خواهید داشت.

ساحل پانسی بیچ پوکت تایلند Pansea Beach phuket

25.ساحل نای یانگ بیچ پوکت تایلند Nai Yang Beach Phuket

این ساحل از نقاط توریستی اصلی پوکت فاصله زیادی دارد، مکانی که می‌توانید به سادگی در آن استراحت کنید، استراحت کنید و از فضای این دهکده ساحلی جذاب لذت ببرید.ساحل آرام و منزوی Nai Yang در انتهای جنوبی ساحل Mai Khao در ساحل شمال غربی پوکت قرار دارد و تنها 5 دقیقه با ماشین از فرودگاه بین المللی پوکت فاصله دارد.مانند بسیاری از سواحل شمالی پوکت؛ اگر به دنبال دوری از آن هستید، ساحل نای یانگ بهترین نقطه برای اقامت است.انتهای شمالی ساحل در پارک ملی Sirinat قرار دارد که در تعطیلات آخر هفته مکانی بسیار محبوب برای مردم محلی است که برای لذت بردن از دریا، خورشید و شن می آیند.

فعالیت در ساحل نای یانگ

به غیر از شنا، غواصی و استراحت در ساحل، سایر فعالیت های موجود در نای یانگ شامل موج سواری بادی و کایت موج سواری است. در طول فصل کم از مه تا اکتبر، یک مدرسه بادبادک‌سواری پیدا خواهید کرد که می‌توانید در آن درس بخوانید.

منطقه شمالی ساحل یک نقطه عالی برای غواصی است زیرا آب ها به دلیل صخره های بزرگی که در ساحل قرار دارند محافظت بیشتری دارند.

اگر احساس انرژی می کنید، می توانید از ساحل نای یانگ تا ساحل مای خائو پیاده روی کنید.پیاده روی از ساحل به ساحل بد نیست، اما زمان خود را عاقلانه انتخاب کنید تا گرما را شکست دهید، یا صبح زود یا بعد از ظهر بروید.

ساحل نای یانگ بیچ پوکت تایلند Nai Yang Beach Phuket

26.ساحل نیتون بیچ پوکت تایلند Naithon Beach Phuket

نای تون یک ساحل منزوی در پوکت  است.ساحل نای تون بهشت ​​افرادی است که به دنبال تعطیلات ساحلی آرام و دور از شلوغی و شلوغی هستند.این ساحل زیبا در جنوب ساحل نای یانگ و درست در شمال ساحل کوچکتر نای تورن در ساحل شمال غربی پوکت واقع شده است.

این نقطه آرام در ساحل شمال غربی پوکت تنها 10 دقیقه با ماشین از فرودگاه بین المللی پوکت فاصله دارد.تا کنون، منطقه اطراف نای تون نسبتاً دست نخورده از توسعه عمده ای است که در دیگر سواحل پوکت رخ داده است.

ساحل نای تون و مناطق اطراف آن یادآوری ساده از آن چیزی است که بسیاری از سواحل پوکت سال ها پیش، دست نخورده، آرامش بخش و بسیار آرام بودند.

بیایید امیدوار باشیم که بتواند همینطور باقی بماند!

طول این ساحل تنها حدود 1 کیلومتر است و در پارک ملی Sirinat قرار دارد.

فعالیت های ساحل Nai Thon

در دو انتهای ساحل، سردرهای صخره ای وجود دارد که آن را به مکانی عالی برای غواصی، غواصی یا استراحت در ساحل تبدیل می کند.

تخت‌های آفتابی با قیمت 100 بات در روز برای اجاره وجود دارد و در طول فصل شلوغ از نوامبر تا آوریل، مانند برخی از سواحل شلوغ توریستی پوکت، مجبور نیستید برای یافتن یک تخت آفتاب خالی زود بیدار شوید.

این ساحل عالی است، به خصوص در فصل های شلوغ که اکثر سواحل دیگر سواحل غربی شلوغ هستند، Nai Thon نسبتاً ساکت است.

و بهتر از همه هنوز خبری از جت اسکی یا پاراسلینگ نیست.

در طول فصل پربازدید می‌توانید تخته‌های پارویی ایستاده به قیمت 500 بات یا تخته‌های موج سواری با قیمت 300 بات استخدام کنید.

در طول فصل کم از ماه می تا اکتبر، ساحل برای شنا کردن بسیار خطرناک است و متوجه خواهید شد که ساحل Nai Thon در این زمان از سال تقریباً خلوت است.

انتهای شمالی ساحل نای تون تحت سلطه دو استراحتگاه بزرگ است.

جایی که انتهای جنوبی آن با هتل‌ها، مهمان‌خانه‌ها و ویلاهای ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر پراکنده است.

  • استراحتگاه آرکادیا پولمن پوکت

Pullman Phuket Arcadia Resort در Nai Thon انتخاب مناسبی برای همه مسافرانی است که به دنبال اقامتی لوکس در پوکت هستند. این اقامتگاه 5 ستاره دارای دو استخر شنا خیره کننده است.

  • رستوران های نای تون | زندگی شبانه | خريد كردن

به جز چند رستوران و بارهای ساحلی که در امتداد جاده ساحلی قرار دارند، زندگی شبانه در Nai thon چیز زیادی وجود ندارد.

خرید در ساحل Nai thon در صدر نیست، با این حال چند مینی مارت، فروشگاه ماساژ و مرکز غواصی 5 ستاره ITC Master وجود دارد که در امتداد جاده ساحلی یافت می شود.

  • نکات سفر Nai Thon

در حالی که Nai Thon یک ساحل فوق العاده در پوکت برای استراحت است. اگر به دنبال فعالیت‌ها و کارهای زیادی برای انجام دادن هستید، مخصوصاً در شب، ممکن است ترجیح دهید فقط یک روز را به کاوش در منطقه بگذرانید و در استراحتگاهی در یکی از سواحل شلوغ‌تر پوکت بمانید، جایی که خواهید دید بسیاری از این سواحل وجود دارد.با این حال، اگر به دنبال استراحت و آرامش هستید، ناامید نخواهید شد زیرا این مکان مناسبی است.

  • چگونه به Nai Thonبرویم؟

از ساحل بنگ تائو می توانید از جاده ساحلی به سمت نای یانگ بروید.یا اگر از شهر پوکت سفر می‌کنید، در جاده Thep Krasatti به شمال بروید، مسیر 402 را از طریق Thalang بپیچید و به سمت چپ در مسیر 4031 بپیچید، سپس در تابلوی Nai Thon به چپ بپیچید و 2 کیلومتر آن را تا ساحل دنبال کنید.

ساحل نیتون بیچ پوکت تایلند Naithon Beach Phuket

27.ساحل بنانا بیچ پوکت تایلند Banana Beach Phuket

ساحل موز: بهترین ساحل مخفی در پوکت است.

ساحل موز در پوکت باید یکی از بهترین سواحل مخفی باشد و قطعا یکی از سواحل مورد علاقه ما است که دوست داریم از آن بازدید کنیم.

سخت ترین کار پیدا کردن جایی است که هست!

ساحل موزی که در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم، نباید با ساحل Koh Hae (جزیره مرجانی) اشتباه شود.

از آنجایی که ما دوست داریم نکات سفر خود را با سایر مسافران به پوکت به اشتراک بگذاریم، به شما اجازه می دهیم این ساحل خلوت و تا حدودی مخفی را در کجا پیدا کنید.

ساحل موز در ساحل شمال غربی پوکت، بین سواحل بنگ تائو و نای تون پنهان شده است  ، درست در جنوب استراحتگاه سفید ساحلی آندامان و حدود 500 متری شمال ویلاهای تریسارا.

این ساحل منزوی زیبا به دلیل تشکیلات صخره ای که ساحل را به دو قسمت تقسیم می کند به ساحل صخره موز نیز معروف است.

این ساحل حدود 180 متر طول دارد و هرگز شلوغ نمی شود، فقط می توان امیدوار بود که همینطور بماند.

ما به شدت توصیه می کنیم که از سواحل مخفی پوکت خارج شده و به گشت و گذار بپردازید و این یکی قطعاً ارزش یک صبح یا بعد از ظهر را دارد.

در جزر و مد، امواج تا خط درختان شسته می شوند، بنابراین فقط بررسی کنید که وسایل خود را به لبه آب نزدیک نکنید.

  • فعالیت در ساحل صخره موز

از نوامبر تا آوریل آب آرام و شفاف است و این ساحل بهترین نقطه برای شنا و غواصی است.

در دو طرف ساحل صخره هایی وجود دارد که اگر می خواهید غواصی کنید عالی هستند.

لطفا توجه داشته باشید:

از ماه مه تا اکتبر بهتر است از شنا در ساحل موز خودداری کنید زیرا ممکن است بسیار خطرناک شود.

کجا در ساحل موز غذا بخوریم

در انتهای جنوبی ساحل در طول فصل های پرآب، یک رستوران تایلندی و غذاهای دریایی را خواهید دید که غذاهای دریایی تازه و خوشمزه و بشقاب های میوه ای زیبا سرو می کند، که ما می توانیم آن را به شدت توصیه کنیم.

ممکن است قیمت‌ها کمی بالاتر از چیزی باشد که در پاتونگ و اطراف آن می‌پردازید ، اما غذا فوق‌العاده تازه است و به مکان نگاه کنید، خیلی بهتر از این نمی‌شود.

امکانات در ساحل موز

تخت‌های آفتاب‌گیر و چترهایی را خواهید دید که در انتهای جنوبی ساحل قرار گرفته‌اند، که می‌توان آن‌ها را با حدود ۱۰۰ بات در روز یا ۲۰۰ بات در هر مجموعه کرایه کرد.

در طول فصل شلوغ، همچنین می‌توانید یک قایق دم بلند و راننده از افرادی که صاحب رستوران هستند برای کاوش استخدام کنید.

5 بهترین کار برای انجام در ساحل موز

شنا كردن

غواصی

ناهار در رستوران

ماساژ آرامش بخش

در ساحل خلوت استراحت کنید

هیچ اقامتگاهی مستقیماً در ساحل وجود ندارد.

اگرچه در نزدیکی شما هتل تریسارا یا غرفه های لوکس و مجلل پوکت را خواهید دید .

هر دوی این اقامتگاه ها دارای ویلاهای استخری خصوصی هستند و در تپه ها با چشم اندازهای خیره کننده از دریا واقع شده اند.درست در شمال ساحل موز، هتل پنج ستاره وایت بیچ آندامان واقع شده است.

ساحل بنانا بیچ پوکت تایلند Banana Beach Phuket

چگونه به ساحل موز برویم

بسیاری از بازدیدکنندگان با قایق دم بلند از یکی از سواحل مجاور وارد می شوند. با این حال، می توانید از مسیری که از جاده ساحلی به ساحل منتهی می شود نیز استفاده کنید.بهترین ساحل پنهان پوکت را می توان فقط از میان این درختان پیدا کرد.

با حرکت به سمت شمال، درست از کنار تریسارا ریزورت، یک پارکینگ کوچک خواهید دید.

مراقب تابلوی کوچکی باشید که روی درختی در سمت راست جاده نصب شده است. در واقع هیچ پارکینگی به جز کنار جاده وجود ندارد.

پلک نزنید وگرنه ممکن است تابلو و مسیری را که از میان درخت به یکی از بهترین سواحل پوکت منتهی می شود، از دست بدهید.

از اینجا به مسیری که کمی شیب دار است به سمت پایین بروید، اگرچه به چیزی بیشتر از دمپایی روی پای خود نیاز ندارید.

ساحل موز آنقدر خلوت است که افراد زیادی هرگز این گنج پنهان را پیدا نمی کنند.

28.ساحل آئو یون پوکت(Ao Yon)

ساحل آئو یون در نزدیکی کیپ پانوا در  پوکت است . این در واقع دو ساحل است که توسط یک سردر سنگی تقسیم شده است. ماشین خود را در جاده پارک کنید و در یکی از مسیرهای ساحل قدم بزنید -ابتدا  به ساحل بزرگتر آئو یون خواهید رسید.

نخل‌های نارگیلی خمیده در امتداد ساحل باریک شنی سفید سایه ایجاد می‌کنند و یک جریان از تپه‌ها در انتهای غربی منتهی می‌شود. این یک مکان عالی برای کودکان برای بازی در آب خنک است. یک آبشار نیز در فاصله کوتاهی از ساحل وجود دارد.در انتهای شرقی ساحل اصلی یک باشگاه ساحلی وجود دارد که به نام  The Cove Phuket  Phuket شناخته می شود . دارای یک رستوران و بار عالی با مناظر زیبا. همچنین چند کلبه کوچک غذا و فروشنده در نزدیکی رودخانه وجود دارد.

 Ao Yon واقعا یک ساحل جزیره گرمسیری است و بسیار زیبا است. این در یک منطقه مسکونی محلی است و در بین مردم محلی محبوب است، به خصوص در عصرها و آخر هفته ها.

آئو یون کوچکتر دارای یک مزرعه میگوی محلی است اما ساکت تر است و مناظر عالی به خلیج چالونگ و کوه لون دارد. اگر از اطراف بپرسید می‌توانید یک قایق دم بلند را برای یک سواری خوش منظره کرایه کنید، اما به غیر از آن، ساحل امکانات ورزش‌های آبی، توالت‌های عمومی یا رختکن ندارد.

بسیاری از بازدیدکنندگان با قایق وارد می شوند و از ساحل لذت می برند زیرا ساحل بسیار خوبی دارد و به باشگاه قایق بادبانی  پوکت نزدیک است . آب آرام برای شنا خوب است، اما غواصی در آن وجود ندارد. در حدود 150 متری سواحل چندین مزرعه مروارید وجود دارد و بازدیدکنندگان باید فاصله خود را از آنها حفظ کنند.

ساحل آئو یون پوکت(Ao Yon)

29.ساحل فرندشیپ پوکت (Friendship Beach)

ساحل دوستی یک ساحل بسیار ابتدایی با مقداری شن و ماسه است. من نمی توانم در مورد آن پرانرژی تر از این باشم. احتمالاً برای ساحل به اینجا نمی آیید.جذابیت این مکان این است که درست در شمال راوای واقع شده است و شما به راحتی به کیپ Promthep و دیگر سواحل شگفت انگیز اطراف کیپ دسترسی دارید. شهر پوکت خیلی دور نیست، حدود 20 دقیقه با ترافیک سبک فاصله دارد.

ساحل فرندشیپ پوکت (Friendship Beach)

30.ساحل هاد سای کیو پوکت (Haad Sai Kaew)

ساحل Sai Kaew (به زبان تایلندی Haad Sai Kaew) یک ساحل زیبا و بی پایان است که در شمال جزیره پوکت، درست از کنار ساحل Mai Khao و قبل از پل Sarasin واقع شده است . مردم به راحتی از سواحل شلوغ شکایت می کنند، اما پیدا کردن هیچ چیز آسان تر از یک ساحل متروک در پوکت نیست. توجه داشته باشید که ساحل شنی شیشه ای Haad Sai Kaew و این نام رایج است، بنابراین بیش از یک سواحل Sai Kaew در تایلند وجود دارد!

ساحل هاد سای کیو پوکت (Haad Sai Kaew)

ساحل سای کائو کجاست؟

مرز بین ساحل Mai Kao و Haad Sai Kaew بسیار مبهم است، اما این نوار شنی از فرودگاه پوکت تا پل متصل کننده جزیره به سرزمین اصلی امتداد دارد. در همان نزدیکی، ساحل دیگری به نام Haad Pak Phra وجود دارد و تخصص عجیب آن: تهیه چتر دریایی برای پخت و پز است.

31.ساحل هاد پاک فرا پوکت (Haad Pak Phra)

ساحل Haad Pak Phra (معروف به ساحل Hat Pak Phra) یک ساحل محلی است که گردشگران در آن رفت و آمد نمی کنند، و اگر توقف کنید، به شما خیره می شوند زیرا آنها نمی توانند بفهمند که چرا به آنجا آمده اید. مطمئنی گم شدی

اگر در بزرگراه 402 به سمت شمال می روید، می توانید ساحل Haad Pak Phra را ببینید، فقط قبل از عبور از پل خاموش شوید. اگر در بزرگراه 402 به سمت جنوب می آیید، باید به عقب برگردید و در صورت فرصت در آن بزرگراه به شمال بروید.

کانال بین دو استان عمیق است و قایق های بزرگ می توانند از اینجا عبور کنند. گفته می شود که ماهیگیری در اسکله کنار پل و حتی از ساحل خوب است. در هر جایی که آبهای عمیق خنک و کم عمقی گرمتر ملاقات می کنید، می توانید ماهیگیری خوبی داشته باشید.

ساحل Haad Pak Phra ساحلی نیست که حتی تعداد کمی از گردشگران جزیره پوکت از آن دیدن کنند، بنابراین اگر در اینجا توقف کنید، از یک تجربه نادر لذت خواهید برد. یک رستوران در ساحل وجود دارد، اما نه ماساژ، نه بار، نه باشگاه، و نه هیچ نوع اجاره ای. اگر دوست دارید می توانید یک قایق دم بلند اجاره کنید تا آن را به اینجا ببرید. مطمئن شوید که قایق تا زمانی که کارتان تمام نشده بماند، بعید است قایق دم بلند دیگری پیدا کنید تا شما را در سفر برگشت ببرد.

اگر وقتی توقف می کنید گرسنه هستید، می توانید به سمت پل بروید تا رستوران دریایی Rimpan را پیدا کنید. موقعیت مکانی فوق العاده است درست در کنار دریا با چشم انداز زیبا. غذا فوق العاده بود با ماهی کامل پخته شده میگوهای آبدار و خوشمزه و مرغ با ریحان تند و خوشمزه. آنها میز و صندلی های چوبی روی شن و ماسه زیر درختان سایه دار دارند و نظرات فوق العاده ای برای غذا و خدمات خود دریافت می کنند. چرا توقف نمی کنید، به خصوص اگر می خواهید یک رانندگی طولانی به سمت شمال انجام دهید؟

ساحل هاد پاک فرا پوکت (Haad Pak Phra)

32.ساحل هوآ پوکت (Hua Beach)

ساحل هوآ رو به شمال، درست قبل از ساحل معروف‌تر کامالا پیدا می‌شود، زیرا در جزیره پوکت به سمت شمال و دور از ساحل پاتونگ حرکت می‌کنید. این یک ساحل کوچک به طول تنها 331 متر (362 یارد) است و بیشتر آن صخره ای و بدون شن و ماسه است، اما هنوز هم یک نقطه بسیار دیدنی است که ممکن است ارزش توقف برای یک شنا یا پیک نیک سریع را داشته باشد.

ساحل هوآ پوکت (Hua Beach)

ترکیبی از شن های عمیق و تخته سنگ های بزرگ، ساحل هوآ برای زوجی ایده آل است که می خواهند کمی از جمعیت دور شوند و زمان های آرام رمانتیکی را به تنهایی بگذرانند. به ندرت گردشگران یا افراد محلی دیگری را در این نقطه پیدا خواهید کرد، و صخره های بزرگ باعث حفظ حریم خصوصی می شوند. این ساحل برای عکاسی مدل یا فقط یک گوشی پر از سلفی ایده آل است!

هیچ‌کدام از جت‌اسکی‌ها، پاراسلینگ یا فروشندگانی که در ساحل قدم می‌زنند، شما را برای خرید چیزی در اینجا آزار نمی‌دهند. این زیبایی ساحل هوآ است!

از جاده کنار ساحل، خانه ارواح کوچکی را خواهید دید که دیوار صخره ای به ارتفاع 1 متر در اطراف آن قرار دارد. ممکن است چند ماشین یا موتورسیکلت را نیز در آنجا پارک کنید - اینجا جایی است که می توانید به ساحل هوآ دسترسی پیدا کنید، یا می توانید به پایین تپه ادامه دهید و به دنبال دو ستون سیمانی در سمت چپ در جاده خاکی بگردید که شما را به آنجا می برد.

لطفاً توجه داشته باشید که هیچ سرویس بهداشتی یا دوش وجود ندارد و معمولاً هیچ محلی برای فروش غذا یا نوشیدنی در اینجا در ساحل هوآ وجود ندارد. اگر می‌خواهید در اقامتگاه‌های نزدیک به این ساحل بمانید، هتل Laem Son Village در انتهای غربی ساحل هوآ قرار دارد و نظرات خوبی دریافت می‌کند.

در مجموع، ساحل هوآ آرام، ساکت و دور از سروصدای سواحل کامالا و پاتونگ است، ساحل هوآ واحه ای کوچک از صلح و آرامش است. افراد بسیار کمی در اینجا توقف می کنند، اما اگر حدود ساعت 6 بعد از ظهر آنجا باشید، ساحل بسیار خوبی با غروب عالی است.

33.ساحل کالیم پوکت (Kalim Beach)

احتمالا یکی از بی نظیرترین سواحل پوکت، ساحل کالیم است. در حالی که زیباترین یا بهترین برای شنا نیست، اما جذابیت خاص خود را دارد که هیچ ساحل دیگری در این جزیره ارائه نمی دهد. همانطور که از ساحل پاتونگ عبور می کنید، قبل از اینکه به ساحل تاورن و ساحل کامالا برسید، به سرعت به ساحل کالیم خواهید رسید. ساحل کالیم در کنار جاده است، و واقعا ایده آل نیست، اما نزدیکی آن به پاتونگ، کمتر از 1 کیلومتر (.6 مایل) و این واقعیت که در مقایسه تنها تعداد کمی از مردم در اینجا وجود دارد - جایگزین خوبی است، و ارزش نگاه کردن را دارد این سمت متمایز از ساحل که توسط یک فرود بتنی بزرگ که در طول روز بیشتر خالی است (به جز چند چرخ دستی غذا که خوراکی‌ها و شیک‌ها را ارائه می‌دهند) به وسط تقسیم شده و توسط تخته سنگ‌های بزرگ احاطه شده است، جذابیت خاص خود را دارد. اگرچه در روز فقط یک صفحه بتنی خسته کننده به نظر می رسد، در شب با زندگی، خنده و غذا فوران می کند. با فروشندگان غذای محلی که دستفروشی می‌کنند و دسته کوچکی از مردم که در امتداد پیاده‌رو پراکنده‌اند و مشغول غذا خوردن، آواز خواندن و اشتراک‌گذاری لحظات با هم هستند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا ساحل کالیم یک نقطه توریستی محبوب است.

در سمت چپ یک ساحل کوچک اما صخره‌ای است که برای شنا عالی نیست، اما محیطی ایده‌آل برای غواصی و اکتشاف استخر جزر و مدی را ارائه می‌دهد، به خصوص زمانی که جزر و مد در جریان است. منطقه ساحل کوچک است اما با ماسه‌های سفید و سایه‌های بزرگ آن دلپذیر است , کسانی که از سواحل بیش از حد شلوغ و پرطرفدارتر مانند ساحل کارون یا کاتا خسته شده‌اند، از فضای آرام و آرامش‌بخش آن قدردانی خواهند کرد.

در سراسر خیابان مجموعه‌ای از رستوران‌های با قیمت متوسط ​​وجود دارد که غذاخوری 3 ستاره و منظره‌ای تماشایی از جزایر همسایه را ارائه می‌دهند. همچنین یک Family Mart نسبتاً بزرگ وجود دارد که 24 ساعت باز است و پر از تمام نیازهای گردشگری شما است. اگر می‌خواهید به سبک محلی غذا بخورید.

ساحل کالیم پوکت (Kalim Beach)

34.ساحل کارون نوی پوکت (Karon Noi)

ساحل کارون نوی معروف به ساحل آرامش، احتمالا یکی از زیباترین سواحل پوکت است. در یک هتل قرار گرفته است، دسترسی به آن بسیار سخت است. این ساحل غیرقابل دسترس ترین سواحل پوکت است، اما برای میهمانان استراحتگاه ساحلی Le Meridien Phuket نیست. در این مورد، هتل مجلل مالک زمینی است که آن را احاطه کرده است، که در نهایت همان است. بنابراین، ساحل خصوصی نیست!

ساحل Karon Noi محل اقامتگاه ساحلی Le Meridien Phuket است .  این ساحل کاملاً توسط فروشندگان و تیم پاراسلینگ دست نخورده است. دلیلش این است که زمینی که باید عبور کنند خصوصی است.

بخشی از ساحل از بالا به خوبی قابل مشاهده است، اما هیچ مسیری به ساحل نمی رسد! ساحل پنهان است و شناخته شده نیست. به حدی که برخی از گردشگران حتی نام آن را نمی دانند!

ماسه پودری سفید با آب آبی کریستالی آن، ساحل را در جزیره منحصر به فرد کرده است. عجیب است، اما حقیقت دارد! ساحل کارون نوی یا ساحل ریلکس طولانی نیست، اما ساحل بسیار بزرگی است.

تشک های راحت، صندلی های ساحلی و چترها در ساحل قرار دارند. البته فقط برای مهمان هتل موجود است!

در ساحل می توانید برخی از فعالیت های ساحلی را پیدا کنید. به عنوان مثال: تخته پارویی، گربه هوبی، موج سواری. تعدادی جت اسکی وجود دارد، اما آنها مزاحم شما نمی شوند زیرا ساحل بسیار بزرگ است. استراحتگاه ساحلی Le Meridien Phuket در خلیجی سرسبز بین پاتونگ و ساحل کارون واقع شده است.

ساحل کارون نوی پوکت (Karon Noi)

35.ساحل لائم کا پوکت (Laem Ka)

در حدود 450 متری از ساحل Laem Ka Yai، خواهر کوچک، Laem Ka Noi، واقع شده است. این ساحل کوتاهی است که رو به شمال شرقی است و یک فرار خوب از مردم است زیرا هیچ کس از آن اطلاعی ندارد. ساحل لائم کا نوی رو به شرق است و اگر زود به اینجا بیایید طلوع می کند. وب سایت های بسیار کمی این ساحل را روی نقشه دارند. گوگل آن را دارد و شما هم می توانید آن را پیدا کنید.

ساحل لائم کا نوی با طولی در حدود 66 متر بسیار کوچک است و عرض چندانی ندارد در عریض ترین نقطه آن تنها 20 متر (22 یارد) است. آب معمولاً آرام است و برای شنا یا راه رفتن مناسب است ، اما برخی از سنگ‌های زیر آب وجود دارند که باید از آنها آگاه باشید. اینجا هیچ جت اسکی آزاردهنده یا پاراسلینگ وجود ندارد. ساحل Laem Ka Noi برای یک چرت کوتاه یا توقف برای یک وعده غذایی عالی است . می توانید برای انجام کاری روی صخره های بزرگ راه بروید، اما کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد.

یک رستوران کوچک در Laem Ka Noi وجود دارد به نام، چه چیز دیگری؟ غذاهای دریایی Laem Ka Noi. غذاهای دریایی سنتی و لذیذ تایلندی چیزی است که در این رستوران خواهید یافت، با منظره ای عالی از ساحل و جزیره مجاور، Koh Lon .

اگر در حال حاضر در ساحل Laem Ka Yai هستید ، می‌توانید با یک قایق دم بلند ۶۰۰ متری (۶۵۶ یاردی) از ساحل بالا بروید تا به ساحل Laem Ka Noi برسید .

ساحل لائم کا پوکت (Laem Ka)

یا می‌توانید با رفتن به جنوب در بزرگراه 4024 (جاده ویزت) و به سمت چپ در Soi Lamkanoi به آنجا بروید. این احتمال وجود دارد که در آنجا به دروازه‌ای بسته برخورد کنید، بنابراین همیشه بهترین کار این است که هنگام تلاش برای رسیدن به سواحل کوچک پوکت، فقط با قایق دم بلند بروید. بسیار سرگرم کننده تر از رانندگی در ترافیک پوکت است!

36.ساحل مرلین پوکت (Merlin Beach)

ساحل مرلین یک ساحل کوچک مخفی است که در چند کیلومتری جنوب ساحل پاتونگ قرار دارد و در حالی که یک ساحل خصوصی نیست، آنقدر ناشناخته است که تنها مهمانان هتل مرلین ریزورت پوکت ماریوت حق لذت بردن از آن را دارند. ساحل مرلین، ساحل تری ترانگ ، ساحل بهشت ، ساحل آزادی ، کدام است؟ هر وقت عکسی از هر یک از این سواحل منتشر می کنیم، بحث های بی پایانی شروع می شود که هنوز هم گیج کننده است. شباهت‌های نام‌ها، به علاوه این واقعیت که دسترسی به برخی از این سواحل تا همین اواخر سخت بود، کمکی نکرد. با این حال، این چهار سواحل در اطراف یک شبه جزیره درست در جنوب ساحل پاتونگ قرار دارند ، بنابراین اجازه دهید توضیح دهیم.

ساحل مرلین کمترین شناخته‌شده‌ترین ساحل در بین هر چهار ساحل است، مگر اینکه مهمان هتل مرلین ماریوت در پوکت باشید ، البته در این صورت این نوار زیبای ماسه‌ای همه متعلق به شماست. با این حال، هر مسافر دیگری جاده خاکی کوچک همراه با هتلی که به ساحل منتهی می شود را از دست می دهد.

در تئوری، مفهوم ساحل خصوصی در تایلند وجود ندارد، اما مالکیت زمین اطراف ساحل به همین شکل است. در مورد ساحل مرلین، شما این مشکل را نخواهید داشت، زیرا جاده ای که به ساحل منتهی می شود، زمانی قابل مشاهده است که بدانید کجا باید نگاه کنید! آن جاده خاکی فقط چند صد متر طول دارد. پس از رسیدن به ساحل، ابتدا کلبه های معمول ماساژ و ساحل فراتر از آن را خواهید دید. این منطقه خوب است، و در حالی که دریا به دلیل وجود مرجان برای شنا عالی نیست، یکی از بهترین نقاط پوکت برای غواصی است .

در ساحل مرلین کجا اقامت کنیم؟

تنها یک هتل در این ساحل وجود دارد، و این یک استراحتگاه عالی با مراکز فروش، رستوران ها و فعالیت های فراوان، به ویژه غواصی است. Phuket Marriott Resort Merlin Beach یک هتل 5 ستاره جدید با موقعیت منحصر به فرد در ساحل نیمه خصوصی در پوکت، تنها چند کیلومتر از منطقه شلوغ پاتونگ و در محیطی عالی و آرام است.

ساحل مرلین پوکت (Merlin Beach)

37.ساحل نیتون نوی پوکت (Naithon Noi)

ساحل نای تون نوی ساحلی رو به غرب به طول حدود 80 متر (87 یارد) است و درست در جنوب ساحل خواهر بزرگترش، ساحل نای تون واقع شده است. Noi در زبان تایلندی به معنای کوچک است. این ساحل کوچک در سمت غربی جزیره پوکت، فقط 9 کیلومتر (5.6 مایل) جنوب فرودگاه بین المللی پوکت (HKT) واقع شده است. نای تون نوی یک ساحل بسیار کوچک با تپه ای در انتهای جنوبی پوشیده از ویلاها و با صخره ها در دو طرف آن است. علاوه بر ویلاهای زیادی که تپه پشت ساحل را پوشانده اند، در میان درختان بالای تپه مشرف به ساحل نای تون نوی، تعدادی اقامتگاه خصوصی نیز وجود دارد.

از آنجایی که ساحل توسط سواحل صخره ای احاطه شده است، این یک نقطه ایده آل برای غواصی است! اگر برای غواصی بدون شلوغی در امتداد ساحل آماده هستید، حتماً اسنورکل، ماسک و باله‌های خود را به همراه داشته باشید. به شمال بروید و حدود 600 متر (656 یارد) ساحل صخره ای وجود دارد - احتمالاً بدون غواصی کسی دیگر. به سمت جنوب بروید، از ساحل بزرگتر Nai Thon دور شوید و حدود 150 متر (164 یارد) سنگ برای کاوش خواهید داشت. با رفتن به شمال یا جنوب، مطمئناً در کاوش در دنیای زیر آب دریای آندامان در این نقطه برجسته تنها خواهید بود.

هیچ فعالیت واقعی در این ساحل وجود ندارد، بیشتر برای بازدیدکنندگانی است که مایل به لذت بردن از یک روز آرام و آرام به دور از سروصدا و نزدیکی ازدحام جمعیت در جاهای دیگر هستند. هرگز افراد زیادی در ساحل نای تون نوی وجود ندارند، این یک پناهگاه ایده آل برای جستجو در زمانی است که روحیه مقابله با استرس های زندگی را ندارید.

ساحل نیتون نوی پوکت (Naithon Noi)

38.ساحل ناکالی پوکت (Nakalay Beach)

ساحل ناکالای در پوکت یک ساحل خصوصی است که بین ساحل پاتونگ و ساحل کامالا قرار دارد و فقط برای مهمانان هتل تاورن بیچ ویلج ریزورت و اسپا قابل دسترسی است. ساحل به دلیل وجود مرجان برای شنا عالی نیست، اما برای غواصی برای کشف ماهی‌های استوایی که در اطراف زندگی می‌کنند، به خصوص زیر اسکله، عالی است. اگر واقعاً می خواهید از ساحل خصوصی لذت ببرید، یک راه خوب این است که برای ناهار یا شام بیایید.

کجا در ساحل ناکالای اقامت کنیم؟

ساحل Nakalay فقط برای مهمانان Thavorn Beach Village Resort در پوکت قابل دسترسی است، که آن را ساده می کند!

هتل Thavorn Beach Village در ساحل Nakalay در پوکت یک هتل منزوی برای مسافرانی است که تعطیلات آرام در کنار دریا را ترجیح می دهند. این هتل دارای ساحل خصوصی خود است که می توانید در آن غواصی کنید و از کایاک سواری لذت ببرید، یا به سادگی در ساحل استراحت کنید. استراحتگاه همچنین دارای یک استخر بزرگ و اسپا برای استراحت است. Thavorn Beach Village Resort چندین رستوران خوب دارد، از جمله برخی از گزینه‌های محبوب غذاخوری در ساحل، که به روی مهمانان خارجی باز است.

ساحل ناکالی پوکت (Nakalay Beach)

39.ساحل رایه پوکت (Rayee Beach)

ساحل رای پوکت بین ساحل هوآ و ساحل کامالا واقع شده است. در بیشتر موارد، این ساحل را در نقشه‌ها به‌عنوان ساحل Rayee فهرست نمی‌یابید. برخی فقط آن را بخشی از ساحل کامالا می نامند.

این یک ساحل خوش منظره است، که اساسا چیزی بیش از این نیست. این ساحل به طول 500 متر (547 یارد) رو به شمال غربی است و بازدیدکنندگان می توانند غروب جزئی را از ساحل ببینند، اما مکان های بسیار بهتری برای تماشای غروب خورشید در جزیره در هر یک از سواحل رو به غرب مانند سورین، موز، پاتونگ، وجود دارد. آزادی، و کارون، به نام چند.

ساحل Rayee بهترین ساحل برای شنا، موج سواری، بادی بوردینگ، کایاک سواری، پارو سواری یا وایدینگ نیست. ممکن است هنگام جزر و مد زیاد بتوان غواصی کرد، اما سنگ‌ها و مرجان‌ها درست زیر سطح هستند و خطر خراش و بریدگی را به همراه دارند. هر چند این یک ساحل عالی برای استراحت و لذت بردن از آرامش و سکوت است! این یک خلوت آرام از ساحل کامالا درست پایین جاده است.

ساحل رایه پوکت (Rayee Beach)

40.ساحل سیام پوکت (Siam Beach)

شیب تند را به سمت این ساحل خلوت دنبال کنید که تنها 20 متر عرض دارد و بین صخره های سنگی قرار گرفته است. این یک مکان عالی برای عکاسی است. قبل از اینکه از تپه برگردید، در یک رستوران کوچک محصور در فضای سبز برای نوشیدن یا صرف غذا توقف کنید. آنها غذاهای تایلندی ارائه می دهند.اگر بخواهید حتی می توانید یک شب را در اینجا در یک خانه ییلاقی کوچک با قیمت 800 بات در شب بگذرانید.

41.ساحل و هتل تریسارا پوکت (Trisara Beach)

ساحل تریسارا یک ساحل کوچک و خصوصی است که همه می توانند از آن استفاده کنند، اما ویلاهای تریسارا ملک بین ساحل و جاده را پوشش می دهند.

اگر در تریسارا اقامت ندارید، می توانید با قایق دم بلند بیایید. ساحل زیباست و جاهایی برای گذاشتن تشک وجود دارد. آب برای شنا یا راه رفتن مناسب نیست - با عمیق‌تر شدن آب، صخره‌ها و مقداری مرجان وجود دارد. می توانید در انتهای شمالی غواصی کنید.

تعداد کمی از مردم از ساحل استفاده می کنند، زیرا ویلاهای بزرگ آنها همه چیز مورد نیاز خود را دارند.

ساحل سیام پوکت (Siam Beach)

42.ساحل یا پوکت (Yae Beach)

ساحل پون یا همان‌طور که مردم محلی آن را به نام ساحل یا پوکت می‌شناسند، ساحلی به طول 500 متر (547 یارد) است که تقریباً رو به جنوب است. به دلیل تپه در غرب، غروب آفتاب بهترین نخواهد بود، زیرا به احتمال زیاد آخرین لحظات آن را در بالای افق نخواهید دید.

ساحل پون معمولاً در دسترس نیست مگر اینکه در استراحتگاه (NAKA) اقامت داشته باشید که کل ساحل را اشغال می کند، اما اگر سوار موتور یا دوچرخه هستید و می خواهید آن را امتحان کنید، در اینجا می توانید امتحان کنید. از کنار ساحل پاتونگ در جاده کامالا-پاتونگ (Hwy 4233) به سمت شمال رانندگی کنید. در حدود 4 کیلومتر (2.5 مایل) به تاورن بیچ ویلج توچال و اسپا خواهید رسید. سمت چپ بپیچید و در یک جاده آسفالت شده به طول 150 متر (164 یارد) حرکت کنید. سپس به سمت چپ دیگری می روید و آن را دنبال می کنید تا به یک مسیر خاکی برسید. از آنجا تا ساحل 100 متر (109 یارد) پیاده روی است. پارکینگ وجود ندارد و ممکن است استراحتگاه به شما بگوید که پارکینگ موتور و وسایل نقلیه در دسترس نیست. پس شانس شما را ندارید زیرا به دلیل صخره های مرجانی کم عمق در هنگام جزر و مد بالا یا پایین، ساحل Yae با قایق قابل دسترسی نیست.

ساحل پوکت مطمئناً یکی از زیباترین سواحل پوکت نیست، بنابراین اگر در این استراحتگاه اقامت ندارید، دلیلی واقعی برای دیدن آن وجود ندارد. آب کم عمق و معمولاً تمیز و ماسه عمیق است. چند درخت سایه در وسط ساحل وجود دارد. اگر در این نزدیکی اقامت دارید، سواحل شگفت‌انگیز دیگری مانند ساحل سورین، ساحل موز یا یکی از ده‌ها ساحل زیبای جزیره وجود دارد که دسترسی به آن‌ها آسان‌تر است.

منبع: آژانس هواپیمایی سفر ایمن

سوالات متداول

  • 10 تا از بهترین سواحل پوکت کدام است؟

    ساحل کاتا خوب برای: ماجراجویی و سفر با هزینه کم و بهترین مکان ها برای موج سواری

    ساحل فری دم مناسب برای: زوج ها دارای جنگل و محیط مناسب برای پیاده روی

    ساحل کاتا نوی و ساحل یا نوی خوب برای: ماجراجویی و موج‌سواری

    ساحل سورین. خوب برای: سفر با هزینه کم و اجاره قایق کرایه

    ساحل بهشت. با آب شفاف کریستالی برای غواصی و استراحت روی شن‌ها با پس‌زمینه درختان نخل

    ساحل نای هارن خوب سفر با هزینه کم

  • کدام سمت پوکت بهترین سواحل را دارد؟

    سمت غربی پوکت خیره کننده ترین سواحلی را دارد که ممکن است در زندگی خود دیده باشید. کل ساحل غربی با سواحل شن سفید پوشیده شده است که برای شنا، غواصی، موج‌سواری و سایر فعالیت‌های آبی عالی است. بسیاری از سواحل پوکت کیلومترها طول دارند و با چوب آهن و درختان نخل پوشیده شده اند.

  • ساحل شماره 1 تایلند چیست؟

    Railay در واقع یک شبه جزیره با 4 ساحل درجه یک است که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. در میان آن‌ها، ساحل فرا نانگ به دلیل شن‌های بکر، صخره‌های چشمگیر و غارهای جالب و همچنین نودل‌هایی که از قایق‌های دم بلند کنار ساحل سرو می‌شوند، بهترین ساحل تایلند است.

  • کدام ساحل در پوکت شلوغ نیست؟

    ساحل نای تون ساحل نای تون جواهری است که منتظر کشف شدن است. ...

    ساحل مای خائو ...

    دیدگاه لائم سینگ ...

    کوه رنگ یای. ...

    ساحل موز.

  • کدام ساحل در پوکت ارزانتر است؟

    سواحل کارون و کامالا، به ترتیب بلافاصله در جنوب و شمال پاتونگ ، به طور قابل توجهی ارزان تر هستند. ساحل راوای در جنوب جزیره نیز بخش مقرون به صرفه ای از پوکت است. اقامت در شهر پوکت تخفیف های عالی ارائه می دهد، اما برای رسیدن به ساحل باید مسافت نسبتاً خوبی را طی کنید.

  • بهترین ساحل پوکت برای اقامت کدام است؟
    • ساحل کاتا
    • ساحل آزادی
    • ساحل کاتا نوی
    • ساحل Ya Nui.
    • ساحل سورین.
    • ساحل بهشت.
    • ساحل نای هارن
    • ساحل بنگتائو
  • از کدام ساحل در پوکت اجتناب کنیم؟

    اگر تصمیم به آمدن در فصل شلوغی دارید، موقعیت مکانی یک فاکتور کلیدی است و به راحتی می توانید از شلوغی دور بمانید. اغلب در پاتونگ یا ساحل کاتا هتل رزرو نکنید، اما در حالت ایده آل، از جنوب جزیره دور بمانید.

  • کدام ساحل در پوکت دارای آب شفاف است؟

    ساحل کارون نوی با شن‌های نرم سفید و آب فوق‌العاده شفاف، بدون شک یکی از زیباترین سواحل در ساحل غربی پوکت است. در خلیجی جذاب که توسط تپه‌های سبز و آب‌های کریستالی احاطه شده است، لمس می‌شود.


  • بهترین ساحل پوکت برای شنا کدام است؟

    ساحل نای هارن به خاطر آب های شفاف، شن های نرم و مناظر زیبای آن شهرت دارد. این یک ساحل آرام و آرام است که آن را برای شنا و آفتاب گرفتن ایده آل می کند.

  • کدام سمت پوکت بهترین سواحل را دارد؟

    3 سواحل توریستی اصلی پاتونگ، کارون و کاتا در نیمه جنوبی جزیره قرار دارند . کامالا (شمال پاتونگ) و نایهارن (جنوب کاتا) شلوغ تر می شوند. دور از این سواحل اصلی پوکت، نقاط خلوت و سواحل زیادی وجود دارد که تا حد زیادی توسعه نیافته اند.

  • کدام ساحل زیبا در مرکز پوکت است؟

    ساحل نایانگ با فضای گرم و امواج زیبای دریا برای تماشای غروب آفتاب عالی است.

  • کم توریست ترین ساحل پوکت کدام است؟

    ساحل آئو سانه خوب برای: ماجراجویی. خانواده ها. ...

    ساحل آئو یون خوب برای: ماجراجویی. بودجه کم

    ساحل موز. خوب برای: ماجراجویی. ...

    ساحل نویی خوب برای: ماجراجویی. ...

    ساحل خائو کاد (ساحل پانوا) مناسب برای: ماجراجویی. ...

    ساحل یائه خوب برای: بودجه کم

  • کدام ساحل پوکت دارای ماسه سفید است؟

    ساحل آزادی در پوکت نواری به طول 300 متر از ماسه های سفید نرم و باورنکردنی و آب های آبی فیروزه ای است.

  • تمیزترین ساحل تایلند کدام است؟

    آب زلال یک منظره بسیار رایج در تایلند است، بنابراین پاسخ به این سوال سخت است. با این حال، من متوجه شده ام که خلیج تونسای در کوه فی فی دارای آب فوق العاده شفاف است، به خصوص در جهت جزر و مد

  • چرا ساحل پاتونگ معروف است؟

    ساحل پاتونگ به خاطر تفریحات و ساحل 2850 متری (1.77 مایلی) که تمام طول ضلع غربی پاتونگ را می گذراند، معروف است .

  • آلوده ترین ساحل تایلند کدام است؟

    ساحل بانگ سائن "کثیف ترین و آلوده ترین ساحل در تایلند است.

مشاوره و رزرو