برنامه سفر نهایی ۲ هفته ای: جزایر کرابی، پوکت و فی فی

جاذبه های گردشگری پوکت تایلند 10 تیر ، 1403 20 دقیقه

شکی نیست  که تور تایلند مقصد نهایی برای تعطیلات ساحلی مقرون به صرفه است، بنابراین اگر به دنبال بهترین برنامه سفر برای تور پوکت و تور کرابی هستید، این برنامه سفر دو هفته ای برای کرابی، پوکت و جزایر فی فی شما را تحت پوشش قرار می دهد!

برنامه سفر پوکت کرابی به دلیل قیمت های مقرون به صرفه، سواحل شگفت انگیز تایلند، گزینه های خیره کننده هتل و استراحتگاه و دسترسی آسان به سفرهای بین المللی، یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر در تور تایلند قیمت است.

به علاوه بیایید طیف وسیعی از فعالیت ها و کارهایی را که باید در تور تایلند پوکت و کرابی انجام داد فراموش نکنیم که شما را سرگرم می کند، چه به دنبال یک سفر ساحلی آرام و چه به دنبال یک ماجراجویی پر جنب و جوش در تایلند باشید.

این برنامه سفر کرابی و پوکت را می توان به این ترتیب یا به صورت معکوس انجام داد، بنابراین اگر از بانکوک یا جاهای دیگر در تایلند وارد می شوید، می توانید به راحتی این برنامه سفر را مطابق با خود تطبیق دهید.

چه مدت در تور پوکت و کرابی سپری کنیم؟

پاسخ به این واقعا بستگی به این دارد که سفر شما شامل چه چیزی است و چه نوع سفری را می خواهید.

این یک برنامه سفر دو هفته ای برای پوکت و کرابی با 6 روز در هر مکان و دو روز در فی فی در وسط است. فکر می کنم تعادل زمانی ایده آل برای سفرها و تورهای جزیره، گشت و گذار و همچنین ساحل و زمان استراحت بود. اما اگر بخواهید می توانید این سفر را به یک برنامه سفر 10 روزه پوکت و کرابی تبدیل کنید.

اگر پرواز بین‌المللی شما به بانکوک برسد یا از بانکوک خارج شود، دو هفته زمان بسیار خوبی برای سفرهای بانکوک، پوکت، کرابی با 2 تا 3 روز در بانکوک در شروع یا پایان سفر خواهد بود.

اگر به عنوان بخشی از یک سفر طولانی تر در اطراف تایلند از پوکت و کرابی بازدید می کنید، من یک برنامه سفر کوتاه تر پوکت کرابی را پیشنهاد می کنم - بسته به طول کل سفر شما بین 5 روز تا 10 روز.

با این حال، اگر در حال برنامه ریزی یک سفر ساحلی به تور 7 روزه تایلند هستید که در آن اولویت شما پریدن به جزیره، سواحل، آب و هوای عالی و آرامش است، می توانم بگویم یک برنامه سفر دو هفته ای در کرابی، پوکت و جزایر فی فی زمان بسیار خوبی است.

ما شخصاً برنامه سفر 14 روزه پوکت را انجام نمی دهم، فکر می کنم این فقط برای پوکت خیلی طولانی است. اما از جمله کرابی، جزایر فی فی و کوه لانتا راهی عالی برای دیدن برنامه سفر خود در آن منطقه از تایلند است.

چه مدت در تور پوکت و کرابی سپری کنیم؟

بهترین زمان از سال برای بازدید از تور پوکت و کرابی چیست؟

اگر قصد بازدید از پوکت و کرابی را دارید، زمان ایده آل برای سفر از نوامبر تا آوریل است. در این دوره، آب و هوا عالی است - نه خیلی گرم و همچنین خشک ترین زمان سال - برای سواحل و ورزش های آبی مناسب است.

اگرچه این بدان معناست که نوامبر-آوریل فصل اوج است بنابراین می توان شلوغ تر باشد. اگر به دنبال شلوغی کمتر و قیمت ارزان‌تر هستید، سفر در فصول شانه‌ای - سپتامبر یا مه را توصیه می‌کنم.

اگرچه یک هشدار بود، ما در اواخر آگوست - اوایل سپتامبر سفر کردیم و در حالی که روزهای زیبایی داشتیم، هنوز فصل بارانی بود و چند روز باران های سیل آسا داشتیم که پریدن جزیره را چندان سرگرم کننده نمی کرد - پس حتما این را بسنجید. در مورد فصل باران های موسمی در جنوب شرقی آسیا و اینکه

چگونه به تور پوکت و کرابی برویم؟

چگونه به تور پوکت و کرابی برویم؟

خوشبختانه، پوکت و کرابی هر دو دارای فرودگاه های بین المللی هستند، اگرچه فرودگاه پوکت به طور قابل توجهی بزرگتر است. اگر از مکان های دیگر در آسیا و اطراف آن می آیید، ممکن است بتوانید مستقیماً به پوکت یا کرابی پرواز کنید.

اگر نه، متداول‌ترین مسیر پرواز بین‌المللی به بانکوک و سپس انتقال به داخلی با پرواز به پوکت یا کرابی بسته به اینکه این سفر را در پوکت یا کرابی شروع کنید، است.

ما به داخل و خارج از پوکت پرواز کردیم و به راحتی توانستیم یک تاکسی از فرودگاه پوکت به شهر قدیمی پوکت برای شروع سفرمان ترتیب دهیم، سپس یک تاکسی برای بازگشت از کرابی به فرودگاه پوکت در پایان سفرمان ترتیب دهیم.

فرودگاه پوکت در منتهی الیه شمالی جزیره پوکت است، بنابراین اگر در جنوب پوکت اقامت دارید، یک ساعت یا بیشتر طول می کشد تا به محل اقامت خود برسید. فرودگاه کرابی بسیار نزدیکتر به شهر کرابی واقع شده است - فقط 15 کیلومتر دورتر.

سفر بین پوکت و کرابی با اتوبوس یا تاکسی حدود 2.5 تا 3 ساعت طول می کشد.

چگونه در پوکت و کرابی تردد کنیم؟

برنامه‌ریزی یک برنامه سفر با مکان‌های مختلف می‌تواند بسیار سخت باشد، اما برای برنامه سفر پوکت، کرابی، فی‌فی شما، واقعاً می‌خواهم تأکید کنم که مناطق به خوبی به هم متصل هستند و مردم تایلند بسیار دوست‌داشتنی و مفید هستند، اگر واقعاً احساس می‌کنید گیر کرده‌اید، کسی همیشه کسی را می شناسید که می تواند به شما در ترتیب دادن یک سواری کمک کند!

برای مسافت های طولانی مانند سواری بین پوکت و کرابی، اگر بودجه کمی دارید، ترانسفر تاکسی یا اتوبوس شخصی را توصیه می کنم.

می توانید با استفاده از 12Go - برنامه رزرو من برای حمل و نقل عمومی در جنوب شرقی آسیا، ترانسفر اتوبوس و تاکسی رزرو کنید.

با این حال، برای سفرهای کوتاه‌تر، اگر می‌خواهید به ساحلی برسید که 10 دقیقه با هتل شما فاصله دارد، یا اگر برای شام بیرون می‌روید در جایی که در فاصله کمی پیاده‌روی نیست، توصیه می‌کنم از برنامه Grab استفاده کنید. Grab مانند Uber است و می‌توانید برنامه ride hail را روی گوشی خود دانلود کنید و از آن همانطور که معمولاً از اوبر استفاده می‌کنید استفاده کنید. من برای اضافه کردن کارت های بانکی بریتانیا به برنامه و استفاده از آن برای جابجایی پوکت و کرابی مشکلی نداشتم.

چگونه به پوکت و کرابی برویم؟

بهترین رستوران های پوکت

  • غذاهای خیابانی در بازار ساندی واکینگ (شهر پوکت)
  • کافه و رستوران وان چون - تایلندی (شهر پوکت)
  • رستوران رایا - تایلندی (شهر پوکت)
  • رستوران سه میمون - تایلندی و ژاپنی (خارج از شهر پوکت)
  • رستوران شماره 6 (مورد علاقه من!!) - تایلندی (پاتونگ - دو مکان)
  • ماما برگر چربی (پاتونگ)
  • کباب پز سلطان - ترکی (پاتونگ)
  • آشپزخانه کودام - تایلندی (آئو نانگ)
  • بالای تپه - آئو نانگ
  • رستوران شب تنوری - هندی (Ao Nang)
  • آخرین ماهیگیر - غذاهای دریایی (Ao Nang)
  • محل اقامت در پوکت و کرابی: هتل های برنامه سفر 2 هفته ای

بهترین منطقه برای اقامت در پوکت

شهرها و مراکز زیادی در اطراف پوکت وجود دارد که انتخاب بهترین مکان برای اقامت در پوکت را دشوار کرده است. من فکر می کنم بستگی دارد که از سفر خود چه می خواهید، بنابراین در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • پاتونگ - مرکز مهمانی
  • شهر پوکت - مناسب برای اسکله یا اگر در برنامه سفر کوتاه تری هستید
  • ساحل کاتا - ساحلی تر، کمتر توریستی، خنک
  • پانوا - دور اما کمتر توریستی و خنک
  • ساحل کارون - سازش بین کاتا و پاتونگ

ما در ریزورت ساحلی Panwaburi در منطقه جزیره پوکت جنوبی در Panwa اقامت داشتیم - این راه دور است اما هتل منحصر به فرد کاملاً خیره کننده و بسیار مقرون به صرفه در تور ترکیبی تایلند است!

برای پاتونگ، شرایتون یا کالیما توچال و اسپا را بررسی کنید. فقط مطمئن شوید که در هر کجای پاتونگ رزرو می‌کنید، مگر اینکه قصد مهمانی دارید، در جایی دور از جاده بنگلا بمانید تا موسیقی باشگاه را تا ساعت 5 صبح نشنوید.

بهترین منطقه برای اقامت در پوکت

بهترین منطقه برای اقامت در کرابی در تور 15 روزه تایلند

ما بیشتر یک هفته خود را در کرابی در ساحل آئو نانگ ماندیم، زیرا رستوران‌ها، بارها و فعالیت‌های زیادی وجود دارد، تورها از آنجا می‌روند و همچنین جایی است که اسکله قایق دم بلند برای ساحل ریلی است.

ما در یک هتل نسبتاً مقرون به صرفه و استاندارد در Ao Nang، Aonang Viva اقامت کردیم.ما همچنین در دو هتل زیبا و منحصر به فرد در کرابی در خارج از آئو نانگ اقامت داشتیم. اگرچه هر دو خارج از آئو نانگ بودند، اما اگر می‌خواهید برای یک سفر یک روزه، ساحل یا شام به آنجا بروید، چندین بار در روز شاتل رایگان برای ورود به آئو نانگ در 10 دقیقه ارائه می‌دهند.

سفر دو هفته ای عالی پوکت و کرابی در تور تایلند ارزان

  • روز 1 - شهر پوکت

شما ماجراجویی خود را در قلب پوکت - شهر پوکت آغاز خواهید کرد. شهر پوکت یک مکان کوچک عجیب و غریب است که پر از زندگی و رنگ است. البته برای بازدید از شهر هزینه ورودی وجود ندارد و می توانید به راحتی با اتوبوس یا تاکسی محلی از هر نقطه جزیره به آنجا بروید.

زمانی را صرف گم شدن در پیچ و خم خیابان ها کنید، بازارهای محلی را کاوش کنید و از ترکیب منحصر به فرد فرهنگ های چینی، مالایی و تایلندی لذت ببرید. Soi Rommani (Soi به معنی خیابان) و Thalong Road را از دست ندهید - هر دو در قلب شهر قرار دارند و خانه‌های رنگارنگ نمادین به سبک چینی-پرتغالی را در بر می‌گیرند.

یکشنبه بازار پیاده‌روی معروف است که اگر یکشنبه‌ها در پوکت باشید به شدت توصیه می‌کنم (همیشه می‌توانید این روز را در برنامه سفر عوض کنید تا بتوانید یکشنبه‌ها از آن بازدید کنید). این بازار مکانی پر رونق و شلوغ با غذاهای خیابانی فراوان، اجرای زنده، غرفه‌های سوغاتی و خرده‌فروشی‌ها و سرگرمی‌ها از ساعت 4 تا 10 بعد از ظهر در جاده تالانگ است.

اگر در شهر پوکت اقامت ندارید، ممکن است به یک تور شهر پوکت بعدازظهر مانند این برای دیدن مناظر اصلی علاقه مند شوید.

شهر پوکت

  • روز 2 - وات چالونگ و بودای بزرگ

به وات چالونگ، مهم ترین معبد بودایی پوکت بروید. ورود به آن رایگان است، اما از کمک های مالی استقبال می شود.

مجموعه پر جنب و جوش معبد پر از طلای درخشان و رنگ های رنگارنگ قرمز، نارنجی و بنفش است. این زیبا و بدیهی است که رایگان است، اما اگر قبلاً در معابد بانکوک وقت گذرانده اید، صادقانه بگویم که این معبد به اندازه معبدهای بانکوک با شکوه نیست و احتمالاً می توانید آن را نادیده بگیرید

اگر معابد بانکوک را ندیده اید، ارزش دیدن را دارد و می توانید در فاصله 20 دقیقه ای از شهر پوکت به اینجا برسید. ما در اینجا با استفاده از این برنامه یک تاکسی Grab گرفتیم یا می‌توانید به عنوان بخشی از یک تور راهنما مانند این تور بروید که شما را به مناظر اصلی پوکت و اطراف آن می‌برد.

بعد از ظهر، زمانی را برای بازدید از بودای بزرگ، یک مجسمه عظیم 45 متری که در بالای تپه Nakkerd قرار دارد و احتمالاً قبلاً در دوردست دیده اید، اختصاص دهید!

این کمی رانندگی است، اما مناظر شگفت انگیز پوکت قطعا ارزش آن را دارد. بازدید از آن نیز رایگان است، اگرچه کمک های مالی برای ادامه ساخت و ساز قدردانی می شود. باز هم، می توانید به عنوان بخشی از تور مناظر پوکت از آن بازدید کنید - اینها برای سفرهای مقرون به صرفه و دیدن چیزهای زیادی در مدت زمان کوتاه عالی هستند.

از طرف دیگر، توصیه من این است که بازدید خود از بودای بزرگ را برنامه ریزی کنید... من این سفر را به عنوان سفر 2 هفته ای 30 سالگی خود انجام دادم و مأموریتم این بود که هر روز کار جدیدی انجام دهم!

در این روز، برای بازدید از بودای بزرگ، یک ATV را رزرو کردیم. این یک ماجراجویی 2.5 ساعته بود که شامل سوار شدن از هتل ما می‌شد، ما را به تپه بردند و نکات ایمنی را به ما دادند و سپس 2 ساعت خارج از جاده در جنگل پوکت گذراندیم، با ATVهای خود در جنگل پرواز کردیم، با 20 دقیقه. قبل از اینکه دوباره در امتداد مسیرها حرکت کنیم تا ATV خود را برگردانیم و به هتل خود برگردیم، در بودای بزرگ توقف کنید.

این یکی از غیرمنتظره‌ترین فعالیت‌های سرگرم‌کننده در سفر ما بود و من آن را برای چیزی متفاوت از تورهای دیدنی معمولی شما به شدت توصیه می‌کنم!

می‌توانید تور دقیق ATV و Big Buddha را در اینجا رزرو کنید - توجه داشته باشید که گزینه‌ای با یا بدون بودای بزرگ وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که مورد نظرتان را درست رزرو کرده‌اید!

  • روز 3 - پناهگاه و سواحل فیل پوکت

بیشتر مردم مایلند دیدن فیل‌ها را در تایلند تجربه کنند، اما بسیاری از مکان‌ها واقعاً اخلاقی نیستند (حتی اگر بگویند چنین هستند). به عنوان مثال، حمام کردن با فیل ها و شستن فیل ها اخلاقی نیست زیرا حمام کردن یک زمان تعامل اجتماعی مهم برای فیل ها است که در صورت حضور انسان ها مختل می شود.

من به شدت توصیه می کنم از پناهگاه فیل پوکت برای تجربیات واقعاً اخلاقی فیل در تایلند بازدید کنید. پناهگاه فیل پوکت تنها فیل های نجات یافته، مسن یا معلول است - هیچ فیلی در اینجا در اسارت متولد و بزرگ نشده است.

تنها تعامل مستقیمی که در اینجا دارید، دادن غذا به آنها در زمان تغذیه آنهاست، سپس به منطقه پارک می روید و در اطراف پرسه می زنید تا هر فیل را از راه دور ملاقات کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید. آنها همچنین دارای یک راهروی بالای درخت هستند تا بتوانید فیل های زیر را در محیط طبیعی خود مشاهده کنید بدون اینکه آنها را مختل کنید.

بلیط‌ها 3000 بات (68 پوند) است که قطعاً یکی از گران‌ترین تجربه‌های فیل است، اگرچه اگر یک تجربه اخلاقی برای شما مهم است، شگفت‌انگیز است که ببینید پولی که صرف خرید فیل از مکان‌های خطرناک و غیراخلاقی می‌کنید چگونه است. می تواند آنها را نجات دهد.

قیمت بلیط همچنین شامل ترانسفر از هتل شما در هر نقطه از جزیره پوکت است، در زمانی که ما در کیپ پانوا اقامت داشتیم و پناهگاه در Pa Klok در شمال جزیره پوکت واقع شده است. بنابراین نقل و انتقال 45 ما هم آنجا و هم برگشت در قیمت گنجانده شد.

این بلیط همچنین شامل میان وعده، نوشیدنی و ناهار بوفه بود.

محل‌های صبح و بعدازظهر برای پناهگاه فیل‌های پوکت وجود دارد، ما صبح این کار را انجام دادیم، اما شما می‌توانید آنچه را که برای شما مناسب‌تر است انتخاب کنید.

در بقیه روز، از زمانی برای استراحت لذت ببرید (بالاخره در تعطیلات هستید!) چه در استخر هتل یا در برخی از سواحل زیبای پوکت. دسترسی به اکثر سواحل رایگان است و شما می توانید یک تخت آفتابی با قیمت حدود 100 بات اجاره کنید.

  • روز چهارم - سفر قایق به جزیره جیمز باند

جزیره جیمز باند یکی از نمادین ترین مکان های دیدنی تایلند است که در سال 1974 در فیلم «مردی با تفنگ طلایی» جیمز باند استفاده شد.

Khao Phing Kan نام واقعی جزیره است که در خلیج فانگ نگا در سمت شمال شرقی جزیره پوکت واقع شده است. این منطقه همچنین خانه چندین مناظر دیگر است که معمولاً در تور تمام روز جزیره جیمز باند گنجانده می شود.

این توری است که رزرو کردیم که شامل ترانسفر هتل، یک روز کامل با قایق سنتی بلند، بازدید از جزیره جیمز باند، کایاک سواری در حرا و غار تالو، بازدید از دهکده شناور در جزیره پانیه، ناهار در جزیره پانیه و معبد غار میمون است. .

متأسفانه در روز سفرمان هوای بدی داشتیم، اما با وجود این، هنوز هم می‌توانم بگویم که این یکی از فعالیت‌های مورد علاقه من بود که در تایلند انجام دادیم، صرفاً به دلیل فعالیت‌های متنوع. من طرفدار زیادی برای گذراندن یک روز کامل در ساحل نیستم، بنابراین این ترکیبی عالی از فعالیت‌های فعال، جزایر، فرهنگ و مکان‌های منحصربه‌فرد برای دیدن بود.

نکته: این یک سفر یک روزه است که حدود 10 ساعت طول می کشد، بنابراین آماده باشید و همه چیز مورد نیاز خود را بسته بندی کنید. صندل آبی، ضد آفتاب، حوله، آب، تنقلات و تعویض لباس را پیشنهاد می کنم.

سفر قایق به جزیره جیمز باند

  • روز ششم - سواحل پوکت و موی تای

پس از یک تور یک روزه کامل روز قبل، من همیشه دوست دارم روز آهسته تری را برای روز بعد برنامه ریزی کنم و وقتی در تایلند هستید، نمی توانید سواحل پوکت را از دست بدهید!

برخی از سواحل مورد علاقه در پوکت:

  • ساحل کاتا
  • ساحل کارون
  • ساحل آزادی
  • ساحل پاتونگ
  • ساحل نای تون

هر کجا که بمانید، ممکن است در چند قدمی ساحل باشید، یا می‌توانید با یک Grab به نزدیک‌ترین ساحل بروید.یا از امکانات هتل پوکت خود لذت ببرید!

در شب، برای تجربه ورزش ملی تایلند - موی تای در استادیوم بوکس آماده شوید!

احتمالاً خواهید دید (و می شنوید!) مگافون هایی که مسابقات را تبلیغ می کنند که معمولاً 3 شب در هفته انجام می شود. ما یک مسابقه بوکس را در ورزشگاه بوکس پاتونگ ساینامین دیدیم. اما استادیوم دیگری نیز در پاتونگ به نام استادیوم بوکس Bagla وجود دارد.

قیمت بلیط های معمولی 1500 بات، بلیط های رینگ با یک تی شرت رایگان و 1800 بات ارائه می شود. اگر از قبل برای استادیوم بوکس پاتونگ در وب سایت آنها رزرو کنید، می توانید تحویل هتل را نیز در قیمت بلیط دریافت کنید! جزئیات اینجا.ما به سمت استادیوم رفتیم، زیرا هتل ما در نزدیکی پاتونگ بود، اما می‌توانستید یک Grab یا Tuk Tuk نیز بگیرید.

نکته: یک کلمه هشدار، (از طرف کسی که خیلی ساده لوح بود و فکر می کرد موی تای مانند کشتی است)، این بوکس واقعی است و ما دیدیم که بسیاری از مبارزان ناک اوت شدند، نمی دانم چه انتظاری داشتم. شاید فکر می کردم بیشتر صحنه سازی شده است اما اینطور نبود. همچنین در جلسات گرم کردن بچه ها نحوه مبارزه را یاد می گرفتند که کمی ناراحت کننده بود. اما بعد از آن کلیت تجربه و جو استادیوم بسیار سرگرم کننده بود!

مسابقه بوکس

  • روز هفتم - سفر به جزایر فی فی

زمان خداحافظی با پوکت و رفتن به جزایر نفس گیر فی فی فرا رسیده است. این به شما بستگی دارد که در اینجا چه چیزی را ترجیح می دهید. کشتی هایی به جزایر فی فی وجود دارد و اگر قصد دارید یک یا دو شب در جزایر فی فی بمانید، این بهترین گزینه است. سفر با کشتی از پوکت به فی فی حدود 700 بات هزینه دارد و حدود دو ساعت طول می کشد.

اگر مستقیماً به کرابی می روید یا اگر هوا بد است، پیشنهاد می کنم از پوکت به کرابی از طریق جاده بروید - اتوبوس ها از ایستگاه اتوبوس شهر پوکت 6 پوند ارزان هستند. یا یک ترانسفر تاکسی خصوصی می تواند توسط محل اقامت شما یا یک آژانس مسافرتی در نزدیکی شما ترتیب داده شود، این معمولاً حدود 3000 بات (68 پوند) هزینه دارد، اما اگر در گروهی با چمدان های زیاد سفر می کنید، همانطور که معمولاً تاکسی ها معمولاً هستند، قطعاً مقرون به صرفه تر است. یک مینی بوس و ظرفیت 8-10 نفر را دارد.

از آنجایی که هوا بد به نظر می رسید، یک روز قبل از سوار شدن به اتوبوس به کرابی، یک تور روزانه جزایر فی فی را از پوکت انجام دادیم.

این جزایر بهشتی برای غواصان و عاشقان ساحل است. ما برای زمان خود در آنجا آب و هوای خوبی نداشتیم، اما هنوز هم با پریدن از قایق در تالاب فی فی لای، دیدن خلیج معروف مایا از فیلم ساحل و غواصی در جزیره بامبو لذت زیادی داشتیم.

ما همچنین در ساحل تون سای در فی فی له لنگر انداختیم و ناهار خوردیم، غار وایکینگ و خلیج میمون را دیدیم.

نکته: این یک تور یک روزه دیگر از پوکت بود، بنابراین زمان سفر با قایق تندرو طولانی بود، احتمالاً توصیه می‌کنم تور جزایر فی فی را از کرابی به جای پوکت انجام دهید زیرا جزایر به کرابی نزدیک‌تر هستند، بنابراین سفر یک روزه بسیار راحت‌تر است.

سفر به جزایر فی فی

روز هشتم - جزایر فی فی

چه یک یا دو شب در جزایر فی فی اقامت داشته باشید یا فقط برای یک روز از آن بازدید کنید، از مکان های فوق العاده غواصی و غواصی این جزایر استفاده کنید یا در یکی از سواحل زیبای متعدد استراحت کنید.

همه سواحل و فعالیت‌ها رایگان هستند، اما کرایه وسایل و تجهیزات با هزینه اندکی همراه است.

اگر زمانی را در جزیره می گذرانید، به شدت توصیه می کنم تا یکی از 3 منظره معروف جزیره فی فی پیاده روی کنید تا نوار شنی و نوار زمینی بی نظیری را ببینید که جزیره را به دو قسمت تقسیم می کند، با آب آبی فیروزه ای در دو طرف. .

برای گشت و گذار در جزیره می توانید پیاده در اطراف پرسه بزنید یا یک دوچرخه با قیمت حدود 200 بات در روز کرایه کنید. برخی از هتل ها نیز دوچرخه را با هزینه کمتری به صورت رایگان ارائه می دهند.

اگر به دنبال جایی برای اقامت در جزیره فی فی هستید، اگر بودجه کمی دارید، هتل ساحلی Phi Phi را ببینید.

یا برای تعطیلات مجلل تر در جزیره، روستای جزیره سای فی فی را بررسی کنید

جزایر فی فی

روز نهم - سفر به آئو نانگ، کرابی

اگر از جزیره فی فی سفر می کنید، چند شرکت کشتیرانی با ساعت های مختلف کشتی از اسکله تون سای یا اسکله لائم تانگ در دو طرف جزیره فی فی وجود دارند.

همچنین در صورت کمبود وقت یا عضوی از یک گروه بزرگتر، گزینه های سریع تری برای قایق های تندرو به اشتراک گذاشته شده است.

بیشتر قایق‌ها و کشتی‌ها نیز شما را در اسکله کرابی رها می‌کنند، که اگر در شهر کرابی بمانید خوب است. اگر در Ao Nang، Railay یا هر جای دیگر در ساحل اقامت دارید، باید با تاکسی از اسکله به هتل خود بروید.

  • روز 10 - ساحل ریلی

ساحل ریلی احتمالاً مشهورترین ساحل کرابی است و فقط با قایق می توان به آن رسید.

یک اسکله در ساحل آئو نانگ در امتداد جاده اصلی (جنب باشگاه ساحلی ریو) وجود دارد که به طور منظم به ساحل ریلی، ساحل تونسای و ساحل فاانانگ حرکت می کند. رسیدن به ساحل Railay از Ao Nang حدود 15 دقیقه طول می کشد و هزینه هر راه 100 بات (200 بات رفت و برگشت) است.

روز را در ساحل زیبای Railay بگذرانید، از مناظر و ساحل شنی لذت ببرید، کافه ها و بارهایی برای نوشیدنی در طول روز وجود دارد. غارها و صخره ها آن را به یک منطقه صخره نوردی محبوب تبدیل کرده اند، اما می توانید برخی از غارها را نیز کشف کنید.

نکته: در امتداد ساحل از ساحل Railay نیز رستوران معروف Grotto قرار دارد که بخشی از هتل Rayavadee است. این رستوران در غاری در ساحل با مناظر خیره کننده است و بهترین بخش این است که برای صرف غذا نیازی به مهمان بودن در هتل ندارید، می توانید مستقیماً با آنها تماس بگیرید و رزرو کنید و واقعاً یک مکان باورنکردنی برای غذا خوردن است. مناسبت خاص یا شام عاشقانه

  • روز یازدهم - چشمه های آب گرم و معبد ببر

ما در طول مدتی که در کرابی بودیم دو تور انجام دادیم و صادقانه بگویم نمی‌توانم کدامیک را بیشتر دوست داشته باشم، اما این یکی غافلگیرکننده‌تر بود - تا زمانی که آن را رزرو نکردیم، نمی‌دانستم که چشمه‌های آب گرم در کرابی وجود دارد!

این تور یک روزه شما را به چشمه های آب گرم خیره کننده استخر زمرد می برد و همچنین می توانید استخر آبی نزدیک را ببینید (که بسیار خیره کننده است اما برای شنا خیلی گرم است!) ما همچنین از هات استریم بازدید کردیم، آبشار چشمه آب گرمی که به رودخانه می ریزد. . پس از چشمه های آب گرم به معبد ببر رفتیم و از 1260 پله بدنام به بالای آن بالا رفتیم.

این تور شامل ناهار، سوار شدن و پیاده شدن از هتل ما در آئو نانگ بود و ما یک راهنمای تور فوق‌العاده داشتیم، تان، که واقعاً از همه چیز فراتر رفت تا ما را به هر مکان به ترتیب معکوس ببرد تا بتوانیم در چشمه‌های آب گرم شنا کنیم. بدون تورهای دیگر، ما فقط با 6 نفر در گروهمان استخر زمرد را برای خودمان داشتیم و جادویی بود!

مراحل رسیدن به معبد ببر

نکته: یک کلمه هشدار سریع برای معبد ببر. شیب این پله ها شوخی نیست. ما خود را افراد نسبتاً تناسب اندام می دانیم، هر روز به باشگاه می رویم و 10.000 قدم راه می رویم، اما این یک مبارزه بود، به خصوص در رطوبت شهریور! من واقعاً به شما توصیه می کنم آب زیادی داشته باشید، عجله نکنید و اگر مشکل دارید - خودتان را مجبور به انجام آن نکنید. به نظر می رسد که من دراماتیک هستم، اما یک توریست پس از رسیدن به قله در سال 2023 جان خود را از دست داد و اگر شما هر گونه بیماری زمینه ای، بیماری قلبی، آسم یا بیماری تنفسی دارید - یا به خودتان زمان کافی بدهید یا در مورد پیاده روی دوباره فکر کنید. ما فکر می کردیم 1260 پله کوتاه به نظر می رسد اما این یک صعود عمودی 309 متری بیش از 1260 است!

  • روز دوازدهم - سواحل کرابی یا روز استراحتگاه و نمایش آتش

پس از یک روز شلوغ در معبد ببر و چشمه های آب گرم، مطمئن شوید که برای لذت بردن از استراحتگاه و سواحل اطراف کرابی به خود فرصت می دهید.

در اینجا برخی از سواحل کرابی مورد علاقه من هستند:

  • ساحل ریلی
  • ساحل آئو نانگ
  • ساحل فرا نانگ
  • ساحل پای پلونگ
  • ساحل تونسای

یک نمایش آتش در ساحل آئو نانگ (به سمت انتهای جنوبی) وجود دارد که رایگان است و بسیار شلوغ است. از آنچه من می توانم جمع آوری کنم این باید هر شب اتفاق بیفتد اما چون هوا در بخشی از سفر ما بد بود ما فقط یک بار آن را دیدیم!

جایگزین، نمایش آتش رایگان است که هر شب ساعت 8 شب در باشگاه ساحلی ریو در آئو نانگ برگزار می شود. شما می توانید برای شام و نمایش بروید یا به سادگی کمی قبل از ساعت 8 شب برسید و مانند ما در بار نوشیدنی بنوشید! این نمایش حدود 20 دقیقه طول می کشد و تماشای آن با پس زمینه ساحل و امواج در تاریکی شگفت انگیز بود - اگر به دنبال شام و نمایشی برای یک تجربه به یاد ماندنی هستید، قطعا این را توصیه می کنیم!

سواحل کرابی یا روز استراحتگاه و نمایش آتش

  • روز سیزدهم - سفر یک روزه جزیره هنگ

من قبل از این سفر هرگز نام جزیره هنگ را نشنیده بودم، اما مطمئناً فکر می کنم که در مقایسه با جزایر فی فی و کوه لانتا، جواهری پنهان است. این تور روز دومی بود که ما در کرابی انجام دادیم و من دوباره غافلگیر شدم!!این تور از 5 جزیره بازدید می کند و بر شنا، غواصی و به طور کلی فقط یک روز سرگرم کننده از پریدن جزیره در زیر نور خورشید متمرکز است.

ایستگاه اول: جزیره Daeng (جزیره قرمز) که یک توقف عالی برای پریدن از قایق و غواصی است.

ایستگاه دوم: جزیره لادینگ که یکی از مورد علاقه های من بود با یک خلیج شنی خیره کننده، بارهای ماهی و یک تاب ساحلی زیبا.

ایستگاه بعدی: پاکبیا و جزیره رای که در آن نوار شنی خیره کننده، غواصی بیشتر و مناظر جزیره زیبا را خواهید دید که در اطراف شما پراکنده شده است.

سپس: جزیره هنگ با سواحل خیره کننده و منظره تماشایی که می توانید تا آن پیاده روی کنید. همچنین گزینه ای برای کایاک سواری در اینجا و استراحت برای ناهار نیز وجود دارد

سرانجام: تالاب "مخفی" جزیره هنگ. بسته به جزر و مد می توانید از قایق خارج شوید و در تالاب قدم بزنید زیرا آب فقط تا زانوهای شماست.

کل تور با قایق دم بلند انجام می شود و شامل رفت و برگشت هتل با ناهار، آب و تنقلات نیز می شود.

ما در فصل بارانی سفر می‌کردیم، بنابراین مطمئن هستم که تأثیر داشت، اما تقریباً همه مکان‌ها را کاملاً برای خودمان داشتیم، مانند یک تور خصوصی فقط برای گروه کوچک 6 نفره ما بود و این یک روز قبل از تولد من بود. احساس فوق العاده خاص!

سفر یک روزه جزیره هنگ

روز چهاردهم - استراحت کنید و به فرودگاه برگردید

آخرین روز شما! بسته به زمان پرواز خود، می توانید از این زمان برای استراحت در استراحتگاه خود، کنار استخر یا در ساحل استفاده کنید.

اکثر هتل‌ها چمدان‌های شما را نگه می‌دارند و به شما اجازه می‌دهند حتی پس از خروج از اتاقتان به استفاده از امکانات ادامه دهید.

اگر نیاز به سفر از کرابی به فرودگاه پوکت دارید، 3 ساعت برای این سفر در نظر بگیرید و می توانید تاکسی یا مینی بوس را از هتل خود یا آژانس مسافرتی محلی رزرو کنید.

خلاصه: بهترین برنامه سفر کرابی - پوکت برای تایلند

امیدوارم این برنامه سفر تایلند پوکت کرابی به شما کمک کرده باشد که چگونه می خواهید برنامه سفر 2 هفته ای خود را برای پوکت و کرابی به نمایش بگذارید.

اگرچه برنامه‌ریزی برنامه‌های سفر با مکان‌های مختلف می‌تواند بسیار دشوار به نظر برسد، در این برنامه سفر، پوکت کرابی و جزایر فی فی به خوبی به هم متصل هستند و مردم تایلند همیشه بسیار مهربان و مایل به کمک هستند - از پرسیدن هتل خود نترسید. راهنمای تور یا هر یک از آژانس های مسافرتی که در خیابان می بینید برای یک قیمت و مطمئن شوید که مقایسه می کنید!

امیدوارم از برنامه سفر 2 هفته ای خود لذت ببرید، جزایر کرابی، پوکت و فی فی آنقدر زیبا هستند و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد که در سفر خود چیزی برای همه پیدا کنید!

مشاوره و رزرو