راهنمای آدو آتول - مالدیو "واقعی".

جاذبه های گردشگری مالدیو 20 تیر ، 1403 11 دقیقه

تور مالدیو برای بسیاری مقصدی رویایی است. یک فرار از زندگی واقعی و یک یا دو هفته شادی مجلل در یک ساحل استوایی. حتی کسانی که تعطیلات ساحلی را انتخاب نمی‌کنند. عاشق شن‌های سفید و دریاهای فیروزه‌ای جزایر مالدیو می‌شوند.

با این حال جنبه دیگری برای مالدیو وجود دارد که بسیاری آن را نمی بینند. این کشور جزیره ای است که در امتداد زنجیره ای از جزایر مرجانی در اقیانوس هند گسترده شده است. بسیاری از جزایر مرجانی خالی از سکنه هستند، برخی فقط به عنوان استراحتگاه های لوکس استفاده می شوند و تنها پایتخت ماله در شمال و آدو آتول در جنوب دورتر جمعیت بیشتری دارند.

آدو آتول کجاست؟

آدو آدو دورترین جنوب از تمام جزایر مرجانی مالدیو است و در 335 مایلی جنوب پایتخت ماله قرار دارد. این فقط از خط استوا منحرف می‌شود و همراه با فوواهمولا تنها جزیره مرجانی مالدیو در نیمکره جنوبی برای انتخاب قیمت تور مالدیو هتل 5 ستاره است. 

آدو آتول کجاست؟

آدو آتول از هوا

آدو سیتی مرکز اصلی جزیره مرجانی قلبی شکل است و مانند ماله در شمال، مانند هر شهر یا شهر دیگری در حال توسعه است. آدو آتول یک لنگرگاه طبیعی است و بریتانیایی ها در طول جنگ جهانی دوم از آن استفاده کردند. روستای جزیره گان اکنون فرودگاه است اما در ابتدا به عنوان یک پایگاه نیروی دریایی سلطنتی توسط بریتانیا در سال 1941 ساخته شد. این مکان عجیب و غریب با احساس یک پایگاه نظامی از گذشته است. همه پادگان ها و ساختمان های قدیمی هنوز آنجا هستند و کم کم به اقامتگاه، هتل و مغازه تبدیل می شوند.

چندین استراحتگاه لوکس در آدو آتول وجود دارد ، اما ما می‌خواستیم مالدیو واقعی را در اطراف غواصی خود ببینیم. استراحتگاه ها می توانند در هر نقطه ای از کره زمین باشند و این کشور منحصر به فرد شایسته کاوش است. 

قایق در مالدیو

ما تصمیم گرفتیم در Maradhoo، در جنوب شهر Addu در سمت غربی جزیره مرجانی مستقر باشیم. یک شهر کوچک (دهکده بزرگتر)، هفدهمین منطقه پرجمعیت در مالدیو. آدو آتول توسط یک صخره حائل قلبی شکل از طوفان محافظت می شود و محل زندگی طیفی از ماهی ها، پستانداران و پرندگان منحصر به فرد است. مرجان‌ها در اینجا از رویداد سفید شدن سال 1998 که بقیه صخره‌های مرجانی مالدیو را نابود کرد، فرار کردند، اما در یک رویداد جدیدتر در سال 2014 تحت تأثیر قرار گرفتند، اما صخره به آرامی در حال بهبود است.

MARADHOO- زندگی در مالدیو فراتر از گردشگری

ما برنامه ریزی کردیم که مارادو را با تور مالدیو ارزان کشف کنیم. در درجه اول به عنوان پایگاه ما برای غواصی، ما می توانستیم در عصر روستا را کاوش کنیم. این روستا دارای 3000 ساکن مهربان است و به عنوان تنها گردشگران تور مالدیو قیمت و مورد استقبال هر کسی قرار گرفتیم. دو جاده اصلی روستا در امتداد جزیره قرار دارند و با چندین مسیر گرد و غبار به هم می پیوندند که در دو طرف جاده های اصلی ساحل را به هم متصل می کنند. مرکز روستا مشرف به مسجد است و هر روز صدای اذان روستا را پر می کند. مالدیو یک ملت مسلمان است و مسجد مرکز جامعه است.

جاده در Maradhoo

ماهیگیران ماهی تن پس از 5 روز در دریا با انبارهای پر از ماهی تن به بندر باز می گردند و پس از آن حمام خون در حالی که ماهی را در لبه آب روده و فیله می کنند تجربه ای است که در استراحتگاه های مجلل نخواهید داشت. فقط فراساحل یک کشتی فرآوری ماهی تن است. این کشتی که مرتباً توسط قایق های کوچکتر بازدید می شود، توسط کوسه ها و پرتوهای نیش احاطه شده است که از صید دور ریخته شده تغذیه می کنند. ممکن است تصور همه از یک تجربه تعطیلات نباشد، اما اگر اینجا هستید تا زندگی مالدیو را ببینید، بخش اصلی زندگی در Maradhoo است.

در آدو آتول اسکله و ساحل را ملاقات کنید

ساحل در جنوب غربی جزیره یادآور این است که این جزیره گرمسیری است. هر شب مجموعه ای از افراد جوان در کنار غروب خورشید در ساحل ملاقات می کنند. آب آرام توسط امواج خروشان اقیانوس فراتر از صخره سد محافظ لبه می زند. امواج بزرگی را می توان در سواحل دید که دائماً صخره را در هم می زند. خرچنگ های کوچک در سراسر ماسه ها می دوند و گربه های محلی با راه رفتن عجیب و دم چوب پنبه ای خود در سایه ها کمین کرده اند. 

ساحل از فاصله دور عالی به نظر می رسد، اما مانند هر ساحلی، زباله های روی علامت جزر و مد، جزیره گرمسیری رویایی نیست. همه چیز از بطری، کفش و قوطی حلبی گرفته تا کیف و لباس های دور ریخته شده در ساحل فراموش شده است. این سواحل دورافتاده هستند، قبل از مجمع الجزایر چاگوس در 300 مایلی جنوب، هیچ ریزش دیگری وجود ندارد. آنها سواحل رویایی جزایر مرجانی شمالی نیستند، اما شخصیت خودشان را دارند.

این سواحل ناهموار هستند و در معرض فرسایش مشهود در جزر و مد زمانی که صخره های باستانی در معرض دید قرار می گیرند. سواحل در معرض با این حال برای ساحل و استخرهای صخره ای فوق العاده هستند، چیزی که در شن های بکر یک استراحتگاه مجلل امکان پذیر نیست.

از ساحل، تورهایی برای صید ماهی در صخره بسته می شود. مقیاس کوچکتر از ماهی تن، یادآور اهمیت دریا و ماهیگیری برای جوامع محلی است.

غذا

هر شب پس از تاریک شدن هوا، شهر زنده می شود. رستوران محلی کوچک اما شلوغ است. غذا عمدتاً بر پایه ماهی و برنج با تأثیرات هندی و سریلانکا است. ترکیبی زیبا از ادویه ها و طعم ها با گرمای عصر گرمسیری و حباب چت محلی در می آمیزد. گوشت ها و میوه ها گران هستند زیرا این جزیره کوچک هیچ وسیله ای برای کشت و پرورش یا مزرعه ندارد، اما غذاهای ماهی بیش از آن را جبران می کند.

حیات وحش در آدو آتول

بسیاری از مردم برای غواصی و به خصوص دیدار با مانتا ری از مارادو بازدید می کنند ، اما حیات وحش در اطراف وجود دارد. 

درناهای سفیدی که در جزایر یافت می شوند منحصر به جزایر مرجانی هستند. صدای آنها در بالای آب شنیده می شود و مدت ها قبل از دیده شدن یک قایق ماهیگیری اعلام می کنند. تعداد بسیار کمی از پرندگان به این منطقه جنوبی می‌رسند و این جزایر در مسیر مهاجرت به هیچ نقطه‌ای قرار ندارند و باعث می‌شود درناها برای جزیره‌نشینان بسیار خاص باشند.

آدو آتول

قورباغه ها و خرچنگ های زمینی در جنگل های حرا مرطوب در امتداد ساحل زندگی می کنند و همچنین در باغ ها و گکوها و مارمولک ها از دیدن دیوارهای آفتابی لذت می برند. صدای جیرجیرک در بیشتر روز به یک زمزمه ثابت پس زمینه تبدیل می شود. نشستن در باغ پس از تاریک شدن هوا باعث می شود ساکنانی که از گرمای روز پنهان شده اند بیرون بیایند. خفاش های بزرگ هنگام غروب از درختان نارگیل و موزی که همه جا هستند پرواز می کنند. گل ها در همه باغ ها و همچنین در کنار جاده هستند، رنگ های روشن در مقابل خیابان های شنی متضاد هستند.

دور ماندن از استراحتگاه ها

دور شدن از زندگی در استراحتگاه ها در مالدیو بسیار دشوار است، اما به آرامی همه چیز در حال تغییر است. AirBnB اکنون چندین مکان برای اقامت در Addu Atoll دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا این جزیره کوچک مرجانی را با سرعت خود کاوش کنید.

نکاتی برای دوری از استراحتگاه در مالدیو

بازدید از Maradhoo مانند تعطیلات استراحتگاهی نیست و چند چیز که یاد گرفتیم اقامت را کمی آسان تر می کند. این توصیه برای سایر روستاها و شهرهای دور از استراحتگاه های مجلل نیز مشابه است.

یک مشعل بیاورید - چراغ های خیابان وجود دارد اما در کوچه های کوچک وجود ندارد و بسیار تاریک است

یک چتر بیاورید - باران بدون هشدار می آید و گودال ها به سرعت تشکیل می شوند (دلیل دیگری برای مشعل!)

دلار آمریکا با ارزش بزرگ - این جزیره با دلار و روفیای محلی به طور قابل تعویض کار می کند. مغازه ها اسکناس های 10 دلاری و 20 دلاری را می پذیرند و پول نقد را به روفیا می دهند. همه جا نرخ ارز ثابتی وجود دارد، بنابراین نیازی به چانه زدن یا شکار برای مبادله بهتر نیست.

کارت های اعتباری در بسیاری از مکان ها پذیرفته می شود

کد لباس - در حالی که مردم در این جامعه مسلمان لباس غربی را می پذیرند، ما متوجه شدیم که با لباس های بلندتر و شانه های پوشیده راحت تر هستیم. اگر در حال غواصی هستید، دختران باید تا زمانی که قایق بندر را ترک کند، تحت پوشش باشند. خدمه قایق با تعویض روی عرشه خوب هستند، اما تا زمانی که از بندر دور نشوند

وای فای در بهترین حالت متناوب است و بدون هیچ هشداری می آید و می رود. به هیچ خدماتی اعتماد نکنید!

قطع برق به طور مرتب اتفاق می افتد. هر روز بین 12 بعد از ظهر تا 2 بعد از ظهر برق وجود ندارد و در زمان های دیگر قطع می شود.

اسکوترها همه جا هستند و چند ماشین و ون وجود دارد. فقط حواستان باشد که همه خیلی آهسته رانندگی می کنند!

اکثر مردم کمی انگلیسی صحبت می کنند و مشتاق صحبت انگلیسی هستند. زبان محلی دیوهی، یک زبان هند و آریایی است.

نکاتی برای دوری از استراحتگاه در مالدیو

چگونه به ADDU ATOLLبرویم؟

گان یک فرودگاه بین المللی دارد که بسیار جدید و بسیار خالی است. شش پرواز در روز با  خطوط هوایی مالدیو  از ماله و پروازهای مستقیم از کلمبو با خطوط هوایی سریلانکا سه بار در هفته انجام می شود. 

پرواز از ماله حدود 2 ساعت طول می کشد و با وجود داشتن زمان برای رزرو این تغییرات در روز، بنابراین همیشه بررسی کنید که زمان واقعی پرواز چقدر است، به صحت رزرو خود اعتماد نکنید. آنها در مورد چمدان سختگیر هستند و برای تجهیزات غواصی 20 کیلوگرم کمک هزینه و 5 کیلوگرم اضافی ارائه می دهند. فراتر از این، هر کیلوگرم 1 دلار است که قبل از دریافت کارت پرواز پرداخت می شود.

ویزا برای مالدیو

برای بازدید از مالدیو نیازی به ویزای قبل از ورود نیست. تا زمانی که پاسپورت معتبر و بلیط رفت و برگشت داشته باشید، در بدو ورود ویزای توریستی 30 روزه صادر می شود.

سفر در اطراف آتول آدو

سفر در اطراف جزیره مرجانی آسان است. این اقامتگاه ترانسفر به و از فرودگاه را سازماندهی می کند و اگر می خواهید فراتر از دهکده کاوش کنید، اسکوتر و دوچرخه برای کرایه در دسترس است. جاده ها امن و سرعت معقول است. اکثر جزایر (Gan، Feydhoo، Maradhoo-Feydhoo، Maradhoo، Hankede و Hithadhoo) در جزیره مرجانی با پل هایی در جاده اصلی به هم متصل شده اند که کاوش را آسان می کند. یک کشتی از Feydhoo به Hulhumeedhoo، شمال شرقی ترین نقطه جزیره مرجانی حرکت می کند. ماشین ها و اتوبوس ها تشویق نمی شوند و اکثر مردم با اسکوتر سفر می کنند.

سفر مستقل به آدو آتول

پیمایش آدو آتول به عنوان یک مسافر مستقل و رسیدن به جزایر آسان است، در حالی که نیاز به برنامه ریزی برای سازماندهی آسان است. اسکان محدود است و مگر اینکه مخاطبین محلی داشته باشید، گزینه های شما حداقل است، اگرچه اکنون گزینه هایی در AirBnB وجود دارد. کلید بازدید از این جزایر خارج از بسته تعطیلات، سازماندهی است. مطمئن شوید که برنامه ای برای سفر و ترانسفر فرودگاهی دارید، از قبل محل اقامت رزرو کنید و سپس ببینید ماجراجویی شما را به کجا می برد.

بهترین زمان سال برای بازدید از آدو آتول

مالدیو در تمام طول سال گرم و آفتابی است و دمای آن بین 25 تا 30 درجه سانتیگراد است و فقط یک افت کمی در طول شب دارد. بهترین آب و هوا و در نتیجه بهترین زمان برای بازدید از جزایر بین نوامبر و مارس است. بادهای موسمی مرطوب (موسمی جنوب غربی) از ماه مه تا اکتبر به اوج خود در ژوئن ادامه می‌یابد و موسمی خشک (موسمی شمال شرقی) از نوامبر تا آوریل ادامه دارد. این یک تعمیم بسیار خشن است و هر جزیره مرجانی ریزاقلیم خاص خود را دارد. آدو آتول بیش از 300 مایل از ماله فاصله دارد که برای داشتن آب و هوای کاملاً متفاوت به اندازه کافی فاصله دارد. با این حال، هنگام برنامه ریزی سفر، عوامل دیگری نیز وجود دارد، از جمله اینکه چه زمانی می توان حیات وحش خاصی را در نظر گرفت.

آینده سفر مستقل در مالدیو

مالدیو کنترل های شدیدی برای توسعه دارد اما تغییراتی در حال رخ دادن است. جزایر بیشتری در حال توسعه هستند و گردشگری در حال افزایش است. زیرساخت این جزایر کوچک اساسی است و با افزایش زنجیره تامین گردشگران و حذف زباله نیاز به بررسی و کنترل دقیق دارد. زیبایی این جزایر جلب توجه آنهاست و اگر کنترل‌های فعلی و توجه به محیط‌زیست پس از کووید حفظ شود و بهبود یابد، می‌توان بهشت ​​استوایی را حفظ کرد و ادامه داد.

مسافر مستقل همیشه در این جزایر در اقلیت خواهد بود، اما با برنامه ریزی این امکان وجود دارد و معتقدم همیشه خواهد بود. با اتفاقات سال 2020 همه چیز کمی تغییر کرده است، اما با گذشت زمان سفر مستقل به این جزایر دوباره آسان تر خواهد شد.

یک جایگزین برای آدو آتول برای مسافران مقرون به صرفه جزیره Maafushi است . این جزیره در نزدیکی ماله، هتل‌های مقرون به صرفه و حسی محلی، شبیه به آدو آتول و فاصله زیادی با استراحتگاه‌های مجلل پر زرق و برق، ارائه می‌کند.

آژانس هواپیمایی سفر ایمن  ارائه دهنده بهترین تور مالدیو قسطی می باشد.

اگرچه تعداد کمی از استراحتگاه های آدو آتول برخی از بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات پربار در مالدیو هستند. آدو آتول یا Seenu Atoll، یک جزیره مرجانی قلبی شکل است که در لبه نیمکره جنوبی در مالدیو قرار دارد. تفرجگاه‌های آدو آتول و آدو آتو، میزبان برخی از شگفت‌انگیزترین هدایای طبیعت مانند دریاچه‌های طبیعی و زمین‌های مرطوبی هستند که در جزایر حاشیه‌ای نخل‌ها شکل گرفته‌اند.

جزیره مرجانی آدو خانه 6 جزیره مسکونی، مکان های غواصی خیره کننده، و بیش از 20 جزیره خالی از سکنه به همراه استراحتگاه ها و مهمانخانه های آدو آتول است. جزایر مسکونی Meedhoo، Hulhudhoo، Hithadhoo، Maradhoo و Feydhoo به دلیل پل‌ها و مسیرهایی که در مجاورت آن‌ها قرار دارند، در مجموع به عنوان شهر آدو شناخته می‌شوند. همچنین به همین دلیل است که Addu طولانی ترین امتداد جزایر را در مالدیو دارد که طول آن به 14 کیلومتر می رسد.

به دلیل فرودگاه بین المللی گان واقع در جزیره مرجانی، رسیدن به جزیره مرجانی آدو و تفرجگاه های آدو آتو کار آسانی است. فرودگاه گان را می توان از طریق یک و نیم ساعت سواری با هواپیما از فرودگاه بین المللی ماله یا حتی از طریق پرواز مستقیم از کلمبو سریلانکا به دست آورد. جزیره گان که فرودگاه بین المللی گان در آن واقع شده است، تاریخ بسیار جالبی نیز دارد، زیرا زمانی تا دهه 1970 یک پایگاه نظامی بریتانیا بود. دسترسی به استراحتگاه های آدو آتول به دلیل وجود فرودگاه بین المللی گان در سینو آتول مشکلی ایجاد نمی کند.

با نگاهی به جغرافیا و حیات وحش خیره کننده ای که در این مکان رشد می کند، آدو آتول خانه برخی از شگفتی های نفیس مالدیو است. اول، تفرجگاه‌ها و جزایر مرجانی آدو در لنگرگاه طبیعی شکل گرفته مانند تالاب جزایر مرجانی قرار دارند. ایجاد یک بندر طبیعی، شکل‌گیری ساختاری صخره‌های مانع و تالاب باعث می‌شود که دریاهای آرام جزیره مرجانی آدو در طول تغییرات فصلی در مالدیو بدون تغییر باقی بمانند. این دریاها همچنین خانه برخی از گونه‌های جانوری نفیس مانند نهنگ‌ها و دلفین‌ها هستند، در حالی که جزایر شهر آدو نیز تنها مکانی در مالدیو است که می‌توانید درنای سفید زیبا را ببینید.

شگفتی های زیادی برای دیدن، و مکان های زیادی برای کاوش. استراحتگاه های مرجانی آدو انتخاب ایده آلی برای یک تعطیلات عالی در مالدیو در میان جزایر گرمسیری جزیره مرجانی است. آفتاب گرفتن در ساحل، یک کوکتل استوایی در دست شما، خلوت در جزیره ای دورافتاده از تفرجگاه آدو آتول، هیچ جایگزین بهتری برای گریز از مناطق گرمسیری شما در مالدیو وجود ندارد.

مطالب مرتبط: 

سوالات متداول

  • نکات برجسته آدو آتول مالدیو چیست؟

    غواصی باورنکردنی در بزرگترین کشتی شکسته با پرتوهای مانتا، کوسه ها، لاک پشت ها و همچنین از میان مهمان‌خانه‌ها، استراحتگاه‌های خصوصی مجلل جزیره‌ای یا لایو بردها را انتخاب کنید.

  • آدو آتول مالدیو کجاست؟

    جنوبی‌ترین جزیره مرجانی مالدیو، آدو، ترکیبی فریبنده از تاریخ و فرهنگ، سواحل و حیات وحش، و همچنین غواصی هیجان‌انگیز در تمام طول سال را ارائه می‌دهد.

  • جزیره گان آدو آتول مالدیو کجاست؟

    جزیره گان، یک پایگاه نظامی سابق بریتانیا در جنگ جهانی دوم، یا کواگاننو - قدیمی‌ترین گورستان مالدیو در جزیره Meedhoo است.

  • بهترین زمان غواصی آدو آتول چه زمانی است؟

    غواصی آدو آتول در تمام سال عالی است، اما برای لذت بردن از گرم ترین آب ها، بین ژانویه تا مارس غواصی کنید.غواصی Addu Atoll بدون کاوش در کشتی غرق شده British Loyalty کامل نمی شود. این کشتی شکسته جنگ جهانی دوم بزرگترین در مالدیو است که وزن آن تقریباً 6000 تن و 134 متر حماسی است!

مشاوره و رزرو