10 از بهترین سواحل تایلند در سال 2024

جاذبه های گردشگری پوکت تایلند 23 اردیبهشت ، 1403 11 دقیقه

تایلند با نام مستعار سرزمین لبخندها، دهه‌ها در صدر فهرست بسیاری از مسافران تور تایلند قرار داشته است. معروف به غذاهای حماسی، میراث فرهنگی جذاب و مناظر زیبا، سخت نیست که بفهمیم چرا. این روزها، تایلند هر ساله پذیرای بیش از 16 میلیون بازدید کننده بین المللی است، اما به نظر می رسد که جادوی خاص آن هنوز تمام نشده است. در حالی که برخی به صحنه مهمانی در تور پوکت و برخی دیگر به هوای ماجراجویانه در چیانگ مای یا شاید کوسه‌های نهنگ دوستانه کو تائو جذب می‌شوند، هیچ مسافر تور ارزان تایلند نمی‌تواند در برابر یک چیز مقاومت کند: ساحل.

مناظر طبیعی تایلند توسط برخی از زیباترین سواحل جهان کامل شده است. هر خط ساحلی و هر جزیره دارای جواهرات پنهان بی پایانی است که در آن دریا با شن و ماسه برخورد می کند، و متأسفانه، بسیاری از ما نمی توانیم به هر یک وارد شویم (نه اینکه نمی خواهیم امتحان کنیم). با این حال، سواحل خاصی در تایلند وجود دارد که به ویژه به قلب ما نزدیک است. بنابراین، اگر قبلاً هرگز نرفته‌اید یا به دنبال توصیه‌های جدید هستید، به جای درستی آمده‌اید. این لیستی از ده ساحل برتر شخصی در تور لحظه آخری تایلند است که اکثر آنها شلوغ نیستند. آنها واقعاً سواحل عالی هستند که در بالای اقامتگاه استوایی نهایی شما قرار دارند.

1. ساحل فرا نانگ، کرابی | Phra Nang Beach, Krabi

ساحل فرا نانگ یکی از چهار ساحل محبوب شبه جزیره ریلی در منطقه کرابی تایلند است. مگر اینکه برای صخره نوردی بسیار جدی آماده باشید (در این صورت می توانید از طریق غاری از میمون های دوستانه به ساحل برسید)، تنها راه رسیدن به ساحل فرا نانگ از طریق آب است. خوشبختانه، انواع خدمات تاکسی آبی وجود دارد که اغلب بازدیدکنندگان را با قایق های دم دراز از مناطق تفریحی مجاور می برند.

آب‌های ساحل فرا نانگ، علی‌رغم محبوبیت این مکان، شفاف و تمیز هستند، بنابراین از شیرجه رفتن خوشحال خواهید شد. برخلاف شن‌های کم‌رنگ ساحل، جزیره‌ای صخره‌ای وجود دارد که از دریا بیرون زده است که منظره‌ای جالب و یک گشت و گذار شنا سرگرم‌کننده را برای شما به ارمغان می‌آورد. یک دیوار صخره ای نیز پشت خود ساحل است، و اگر کفش مناسب داشته باشید، می توانید مسیری را به سمت مناظر زیبای شبه جزیره از بالا بالا بروید.

بسیاری از فضای سبز طبیعی می تواند سایه ای از آفتاب داغ ظهر را برای شما فراهم کند، اما امکانات رفاهی زیادی برای بازدیدکنندگان روزانه وجود ندارد. با این حال، چندین قایق لنگر انداخته در ساحل وجود دارد که غذا، نوشیدنی و تنقلات می فروشند. به این ترتیب، به راحتی می توانید ساعت ها در حال و هوای شاد این بهشت ​​کوچک کرابی باشید.

ساحل فرا نانگ، کرابی | Phra Nang Beach, Krabi

2. ساحل کو فایام | Ao Kwang Peeb، Koh Phayam

در منتهی الیه شمالی جزیره تایلندی Koh Payam، ساحل کوچکی وجود دارد که دور از چشم انداز جنگلی انبوه پنهان شده است. دسترسی به Ao Kwang Peeb تنها با یک مسیر کوچک و پر از دست انداز امکان پذیر است که آخرین قسمت آن را باید با پای پیاده فتح کرد. این به این معنی است که افراد زیادی از عهده این چالش بر نمی آیند، و نباید از داشتن این واحه به طور مجازی برای خود در فصل خارج از فصل تعجب کنید.

Ao Kwang Peeb معنای جدیدی برای کلمات "منزوی" و "آرام" می آورد. این یک ساحل کاملا طبیعی است، به همان خوبی که دست انسان دست نخورده است. محصور در فضای سبز است و دارای صخره هایی است که هم از دریا و هم از ماسه بیرون زده اند. امواج کم عمق بر روی ماسه های سفید پودری در سایه های آکوامارین می شکنند و منظره ای آرام و مراقبه ایجاد می کنند. این واقعاً مکانی است که باعث می شود همه نگرانی های خود را فراموش کنید.

فقط برخی از مواد اولیه در سایت موجود است و هیچ چیز از نظر امکانات رفاهی بزرگ استراحتگاه وجود ندارد. به شما ایده ای از مقیاس چیزها بدهد. در مجموع چهار صندلی عرشه برای اجاره وجود دارد. با این حال، یک بانوج زیبا و یک تاب درخت در میان درختان برای زمانی که به دنبال یک نقطه سایه هستید، وجود دارد. چرت بزنید، شنا کنید و از مناظر زیبای کوه چانگ و میانمار در آن سوی آب لذت ببرید.

 ساحل کو فایام | Ao Kwang Peeb، Koh Phayam

3. ساحل سای دانگ، کو تائو | Sai Daeng Beach, Koh Tao

ساحل سای دانگ نقطه ای دوست داشتنی با فضایی دنج است که در جنوب کوه تائو، بخشی از مجمع الجزایر چامفون تایلند واقع شده است. ماسه‌های اینجا همیشه به رنگ صورتی هستند و تکه‌هایی از مرجان را در آن خرد کرده‌اند. جلوه زیبا است، اما این تکه های مرجان تیز هستند، و باید در راه رفتن با پای برهنه مراقب باشید. از طرف دیگر، می‌توانید صخره‌های درخشان آن‌ها را درست از ساحل غواصی کنید، و حتی تجهیزاتی برای اجاره وجود دارد.

در نزدیکی جزیره کوسه، گشت‌هایی نیز توسط مدرسه غواصی محلی برگزار می‌شود. غواصی، در این منطقه، شانس بالایی برای مشاهده کوسه های صخره ای و لاک پشت های دریایی خواهید داشت. علاوه بر این، مناظر جزیره کوسه از ساحل فوق العاده است.

ساحل سای دانگ بسیار تمیز و عاری از استرس و حواس پرتی است. محصور در صخره، فقط از طریق مسیری از میان جنگل قابل دسترسی است (با سفر در تور تایلند متوجه خواهید شد که در مورد بسیاری از بهترین جواهرات پنهان چنین است). و در حالی که کاملاً از جمعیت به دور است، زمانی که راه را بدانید رسیدن به آنجا دشوار نیست. دو استراحتگاه با رستوران های عالی در کنار ساحل وجود دارد، اما هنوز تمایلی به شلوغی حتی در فصل شلوغی ندارد.

ساحل سای دانگ، کو تائو | Sai Daeng Beach, Koh Tao

4. کوه نانگویان | Koh Nangyuan

کوه نانگویان نه تنها یک ساحل، بلکه سه جزیره کوچک که با شن‌زارهایی به هم متصل شده‌اند (که در هنگام جزر و مد در زیر آب ناپدید می‌شوند)، بسیاری آن را مقصد نهایی ساحل تایلند می‌دانند. ساده ترین راه برای رسیدن به این شن های جادویی، کرایه یک قایق دم بلند در کوه تائو است و از آنجا فقط 20 دقیقه قایقرانی صاف می گذرد. هشدار منصفانه، شما سواحل کوه نانگویان را به خود نخواهید گرفت، اما معمولاً در اینجا حال و هوای بسیار خوبی در بین همسفران وجود دارد.

هنگامی که به جزیره می رسید، باید هزینه ورودی 110 بات (تقریباً 2.50 پوند) و همچنین هر بطری یا قوطی پلاستیکی را تحویل دهید. اینها در جزیره ممنوع هستند، بنابراین بهتر است به جای آن چیزی را انتخاب کنید که قابل استفاده مجدد باشد. از آنجا به بعد، تا ساعت 5 بعدازظهر که مسافران یک روزه باید حرکت کنند، محدوده کوه نانگویان آزاد است و فقط مهمانان استراحتگاه می توانند اقامت داشته باشند.

بسته به جزر و مد، ساحل زیبای متفاوتی برای بازی خواهید داشت، اما چیزی که هرگز شکست نمی‌خورد، غواصی شگفت‌انگیز کوه نانگویان است. جمعیت بزرگ مرجان ها و زندگی دریایی رنگارنگ شما را از بین می برد. حتی بسیاری از بازدیدکنندگان وجود دارند که در قایق های خود در خارج از ساحل می مانند تا بدون پرداخت هزینه ورودی از دنیای زیر آب کوه نانگویان لذت ببرند.

کوه نانگویان | Koh Nangyuan

5. مائه نام، کوه سامویی | Mae Nam, Koh Samui

دانه های طلایی ساحل Mae Nam به طور مسالمت آمیزی توسط درختان خرما با برگ های بزرگ در انتهای شمالی کوه سامویی پنهان شده بودند . این یک ساحل آرام با فضای زیادی برای دراز شدن روی شن ها و لذت بردن از فضای ساحل مدرسه قدیمی است. در هنگام جزر، ساحل Mae Nam می تواند تا 7 کیلومتر امتداد داشته باشد و مکانی عالی برای یک قدم زدن عاشقانه در غروب خورشید است. در واقع، این طولانی‌ترین ساحل غیرقابل شکست جزیره است، اما هنوز به طرز شگفت‌آوری توسعه نیافته است و تنها چند استراحتگاه در اینجا و آنجا ظاهر می‌شوند.

خانواده ها Mae Nam را دوست خواهند داشت زیرا سایه زیادی در زیر درختان نخل وجود دارد و شنا کردن عالی است. با این حال، هیچ صخره‌ای وجود ندارد که به این معنی است که آب‌ها بسیار عمیق‌تر از ساحل متوسط ​​تایلندی شما هستند و احتمالاً می‌خواهید به کودکان کوچک توجه بیشتری داشته باشید. با این حال، این یک مورد علاقه بزرگ برای خانواده ها از سراسر جهان است.

اگرچه در ساحل Mae Nam تمام حریم خصوصی دلخواهتان را خواهید داشت، اما هنوز چند بار و رستوران خوب درست روی شن‌ها وجود دارد که بیشتر متعلق به استراحتگاه‌های محلی هستند. و یک بار در ماه، سرگرمی های عصر خود را با آتش بازی جشن ماه کامل که آسمان را از آن سوی آب روشن می کند، مرتب می کنید.

مائه نام، کوه سامویی | Mae Nam, Koh Samui

6. لانگ بیچ، کوه لانتا | Long Beach, Koh Lanta

در جزیره تفریحی محبوب کوه لانتا، یکی از معدود سواحلی که از تله توریستی جلوگیری کرده است، لانگ بیچ است. اشتباه نکنید؛ لانگ بیچ در بین گردشگران بسیار محبوب است - به طوری که نام انگلیسی به آن داده شده است (علائم جاده هنوز به نام تایلندی آن، Phra Ae اشاره دارد). با این حال، ساحل بزرگ و جادار با حریم خصوصی فراوان و گاهی اوقات احساسی تقریباً متروک است.

در دهه 80، لانگ بیچ یک مکان محبوب کوله گردی بود، اما این روزها آن را بیشتر یک مکان مورد علاقه خانواده می نامیم. در حالی که آب ها بسیار عمیق هستند، ماسه های سفید دوست داشتنی هنوز هم برای بازی بچه ها عالی هستند. معمولاً بعدازظهرها رگبار ساحلی و فوتبال برگزار می شود، اما لانگ بیچ از این نظر منحصر به فرد است که هیچ ورزش آبی وجود ندارد، حتی غواصی که در اکثر سواحل محبوب تایلند می بینید.

افزودن به حس طبیعی لانگ بیچ، حاشیه کاج های باشکوه آن و این واقعیت است که همه توسعه ها در میان درختان عقب افتاده است. با این حال، هنوز هم مجموعه‌ای عالی از رستوران‌های ساحلی را خواهید یافت، که برخی از آنها منظره‌ای زیبا از غروب خورشید در هنگام صرف شام از اقیانوس دارند. یا همیشه می‌توانید یک پیک نیک جمع کنید و به سمت انتهای جنوبی ساحل بروید، جایی که با رخنمون‌های صخره‌ای به واحه‌های کوچک خصوصی و رمانتیک تقسیم می‌شود.

 لانگ بیچ، کوه لانتا | Long Beach, Koh Lanta

7. جزیره بامبو، جزایر فی فی | Bambo Island, Phi Phi Islands

در شمال شرقی مجمع الجزایر فی فی، جزیره کوچک توسعه نیافته ای وجود دارد که شبیه دیگر دوستانش نیست. جزیره بامبو یا کوه پای در تایلندی، جزیره‌ای کوچک به شکل قلب است که احتمالاً حتی نمی‌توانید از روی بیشتر نقشه‌ها آن را بسازید. در 2 کیلومتر متر می توانید کل جزیره را در کمتر از 30 دقیقه پیاده روی کنید. کل محیط آن از ساحل شنی سفید با جنگل سرسبز بامبو در وسط تشکیل شده است.

جزیره بامبو یک فرار افسانه ای استوایی از جمعیت است. در حالی که همه چیز را برای خود نخواهید داشت ، به ندرت بسیار شلوغ است جدا از آن که تورهای قایق برای ناهار توقف می کنند. بیشتر اوقات، این همان جایی است که باعث می شود بقیه دنیا را فراموش کنید. به جز یک بار کوچک که نوشیدنی و تنقلات سرو می کند، هیچ استراحتگاه، هتل یا رستورانی در جزیره وجود ندارد، بنابراین در اینجا فرصت مناسبی برای یک پیک نیک تایلندی در ساحل است.

این مکان که توسط صخره‌های غواصی زیبا احاطه شده و نزدیک به صخره‌های شگفت‌انگیز هین کلانگ است، مکان مناسبی برای لذت بردن از زندگی دریایی رنگارنگ است. احتمالاً می توانید این امواج را از طریق امواج شفاف در مسیر خود به جزیره از طریق قایق دم بلند از ساحل Laem Thong مشاهده کنید. و اگر نمی خواهید هزینه ورودی 400 بات (10 پوند) را بپردازید، فقط در خارج از ساحل بمانید و یک روز با ماهی ها دوست شوید.

جزیره بامبو، جزایر فی فی | Bambo Island, Phi Phi Islands

8. مای خائو، پوکت | Mai Khao, Phuket

در امتداد ساحل شمال غربی تور ارزان پوکت، ساحل Mai Khao به طول 11 کیلومتر در مسیر مستقیم خیره کننده ای امتداد دارد که باعث می شود بی پایان به نظر برسد. این طولانی ترین ساحل پوکت و مورد علاقه مطلق ما است. این ساحل که بخشی از پارک ملی سیرینات است، یک واحه توسعه نیافته به جز چند استراحتگاه آرام است - منظره ای نادر در جزیره پر توریست پوکت. در واقع، بخش‌های بزرگی از Mai Khao وجود دارد که می‌توانید کیلومترها در آن راه بروید بدون اینکه با یک نفر برخورد کنید.

رستوران های مستقل زیادی در Mai Khao وجود ندارد (اما پیشنهادهای بسیار خوبی در استراحتگاه ها) به غیر از چند مکان زیبای غذاهای دریایی محلی در شمال. در طرف مقابل ساحل، فرودگاه پوکت را خواهید دید، که ممکن است چندان جذاب به نظر نرسد، اما تماشای پرواز و فرود هواپیماها از فاصله نزدیک کاملاً تجربه است (و نیازی به نگرانی در مورد سروصدا نیست زیرا ساحل وجود دارد. خیلی بزرگ).

آب های عمیق در مای خائو برای شنا عالی هستند، اما جریان ها در ماه های تابستان بسیار قوی می شوند، پس مراقب باشید. از آنجایی که ساحل بخشی از یک پارک ملی است، هیچ قایق موتوری یا حتی جت اسکی مجاز نیست که محیط آرام را برهم بزند. کایاک سواری و موج‌سواری از ورزش‌های آبی ترجیح داده می‌شوند، به غیر از تماشای بچه لاک پشت. یک پناهگاه محلی وجود دارد که به لاک‌پشت‌هایی که تازه بیرون آمده‌اند کمک می‌کند تا از این ساحل به دریا راه پیدا کنند و برای کمک مالی کوچک، می‌توانید کمک کنید.

مای خائو، پوکت | Mai Khao, Phuket

9. ساحل کوه تائو Sairee، Koh Tao

ساحل Sairee ساحلی است که کاملاً شبیه سایرین نیست و در بین تمام سواحل لیست ما سرزنده ترین است. ما آن را دوست داریم فقط به این دلیل که بسیار جریان دارد، در حالی که هنوز یک فضای واقعا خنک را حفظ کرده است. حتی ممکن است بگویید این مرکز سرگرمی در جزیره Koh Tao است، مکانی که در غیر این صورت مملو از خلیج های کوچک آرام برای سواحل است. ساحل Sairee جایی است که اتفاق می افتد، مهم نیست که چه چیزی ممکن است برای شما باشد.

اگرچه اکثراً توسط جوانانی که از کمی فعالیت لذت می برند بازدید می کنند، خانواده ها نیازی به خجالت کشیدن از Sairee در طول روز ندارند. ورزش‌های آبی پرطرفدار زیادی وجود دارد، از جمله غواصی، غواصی و پدل‌بردینگ ایستاده. این دو کیلومتری شن و ماسه پودری سفید نیز سایه زیادی را در زیر درختان نخل متعدد خود ایجاد می کند و آب برای شنا آرام است.

با این حال، زمانی که خورشید غروب می کند، ساحل Sairee واقعاً زنده می شود. همیشه مهمانی‌های زیادی در داخل و اطراف یکی از بارهای ساحلی بزرگ که در آن موسیقی در تمام روز و تمام شب پخش می‌شود، برگزار می‌شود (اغلب رقصنده‌های آتش به آن‌ها می‌روند). همچنین بوتیک های عالی در سراسر خیابان درست پشت ساحل وجود دارد که برای به پایان رساندن عصر خود با یک پیاده روی آرام مناسب هستند.

ساحل کوه تائو Sairee، Koh Tao

10. آئو مانائو، پراچوپ خیری خان | Ao Manao, Prachuap Khiri Khan

ساحل آئو مانائو که در بین دو کوه در امتداد خلیج آئو مانائو در استان پراچوپ کیری کان قرار گرفته است. این در داخل پایگاه نیروی هوایی Prachuap، بال 5 واقع شده است، و به لطف این ویژگی محلی خود را حفظ کرده است. به ندرت بازدیدکنندگان خارجی را در اینجا خواهید دید، و ساحل از یک تله توریستی دور است. این ساحل هر روز صبح در هنگام سحر توسط دانشجویان نظافت می شود و طبق مقررات نیروی هوایی هیچ فروشنده ساحلی وجود ندارد.

در عوض، صندلی های ساحلی ارزان برای اجاره و غذا و نوشیدنی مقرون به صرفه وجود دارد (چون قیمت ها توسط نیروی هوایی تنظیم می شود). در فودکورت‌های محبوب در فضای باز، با غذاهای دریایی باورنکردنی روبرو می‌شوید که دقیقاً آن‌طور که مردم محلی آن را دوست دارند، تهیه می‌شوند. با این حال، بیشتر ساحل توسعه نیافته است و فضای زیادی برای گذاشتن حوله و بازی در ماسه وجود دارد. انتهای جنوبی به خصوص ساکت و خالی است، به علاوه این مکان عالی برای شکار صدف است.

غیرممکن است که عاشق شکل هلالی منحصر به فرد ساحل Ao Manao، ماسه های سفید و آب های کم عمق آن نشوید. درست در کنار دریا، جزیره‌ای با سنگ آهکی وجود دارد که از آب بیرون زده است (به طور تصادفی، Ao Manao به زبان تایلندی به ساحل لیم ترجمه می‌شود) که در آن می‌توانید زندگی دریایی هیجان‌انگیزی را ببینید و غارهای کوچک را کاوش کنید. آب‌های اینجا تیره و آبی تیره است و درختان همیشه سبز سایه زیادی را ایجاد می‌کنند. Ao Manao ممکن است یک ساحل کوچک باشد، اما به خودی خود مانند یک دنیای کوچک به نظر می رسد.

 آئو مانائو، پراچوپ خیری خان | Ao Manao, Prachuap Khiri Khan

مطالب مرتبط:

8 بهترین سواحل در اطراف پوکت تایلند

مشاوره و رزرو