8 بهترین سواحل در اطراف پوکت تایلند

جاذبه های گردشگری پوکت تایلند 12 اردیبهشت ، 1403 8 دقیقه

بزرگترین جزیره تایلند، پوکت، که "مروارید آندامان" نامیده می شود، دارای سواحل بسیار زیبا و سواحل دیدنی برای لذت بردن است. به هر حال این جزیره بهترین مقصد تعطیلات تایلند است.

پوکت بیش از 30 ساحل دارد که هر کدام چیزهای متفاوتی برای به مسافران تور تایلند ارائه دارند که بهترین آنها در ساحل غربی رو به دریای آندامان است. بسیاری از آنها محل اقامت، فعالیت‌ها و سرگرمی‌هایی در مجاورت خود دارند که آنها را به مقصد تعطیلات یک‌جا در تور پوکت تبدیل می‌کند. این بهترین راهنمای ساحلی تور پوکت ارزان که از گوشه جنوب غربی شروع می شود، شامل چند مورد دلخواه شخصی است.

1. نای هارن

نای هارن به یک مقصد ساحلی محبوب در انتهای جنوبی ساحل غربی پوکت تبدیل شده است. با شن‌های نرم مانند پر و آب‌های آبی شفاف و کم عمق، جای تعجب نیست که بازدیدکنندگان تور ارزان تایلند و مردم محلی به این پناهگاه ساحلی می‌روند. پیدا کردن یک مکان راحت برای پهن کردن حوله‌تان آسان است و غرفه‌های کوچک فراتر از خط درخت کاسورینا در ساحل به معنی نوشیدنی‌ها، تنقلات خوشمزه و غذاهای خیابانی هستند. مزیت دیگر این است که ناجیان غریق در طول فصل شلوغی مشغول به کار هستند.

با تعداد انگشت شماری هتل که در تپه‌های سرسبز اطراف پراکنده‌اند، نای هارن فضای محلی اصیل خود را حفظ کرده است. قایق‌های تفریحی و قایق‌های ماهیگیری به‌عنوان یک خلیج سرپوشیده، در آب‌های آرام فصل اوج لنگر انداخته‌اند. دریاچه نای هارن در نزدیکی، یکی دیگر از استراحتگاه‌های سایه‌دار، در جشن‌های فستیوال تایلندی مانند Loi Krathong در ماه نوامبر در میان مردم محلی محبوب است.

این مورد زیر را از دست ندهید:

قبل از بازگشت به هتل خود در پایان روز، یک مسیر انحرافی 2 مایلی تا نزدیک کیپ Phrom Thep - معروف ترین منظره غروب پوکت داشته باشید.

2. ساحل کاتا

ساحل کاتا مقصد اصلی بعدی ساحلی است که از نای هارن به سمت شمال حرکت می کند. دو سواحل کاتا وجود دارد: کاتا نوی کوچکتر و کم تراکم در جنوب و پاندانوس و کاتا یای استوایی با ردیف درختان بادام در شمال، جایی که بیشتر فعالیت ها را می توان یافت. هر دو سواحل فوق العاده هستند.

دریاهای کم عمق کاتا یای امکان غواصی راحت تر و ایمن تر در صخره های مرجانی نزدیک انتهای شمالی و جنوبی ساحل را فراهم می کند. شما همچنین می توانید از موج سواری، شنا کردن، غواصی و شنا لذت ببرید. جزیره Pu درست در کنار ساحل Kata Yai قرار دارد و عنصر دیگری را به تماشای غروب خورشید و عکاسی شما اضافه می کند. به موازات ساحل، جاده کاتا میزبان بیشتر بارها، رستوران‌ها، هتل‌ها و استراحتگاه‌های کاتا یای است. هر چیزی که نیاز دارید در همین نزدیکی است.

این مورد زیر را از دست ندهید:

برخی از دیدنی ترین مناظر پوکت در امتداد جاده پر پیچ و خم بالای تپه بین نای هارن و ساحل کاتا هستند. در بالای کاتا نوی، چندین بار و رستوران در کنار تپه با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز دریای آندامان، غذاهای تایلندی عالی و نوشیدنی‌های با طراوت ارائه می‌کنند.

3. ساحل کارون

ساحل کارون که بین سواحل کاتا و پاتونگ قرار دارد، تقریباً کاملاً مستقیم است، با 2 مایل شن‌های نرم و طلایی که این منطقه به آن مشهور است. حال و هوای کلی آسان است، با امتداد طولانی ساحل عاری از جمعیت.

شن‌های فشرده کارون که مکانی محبوب برای ورزش‌های آبی مانند موج سواری، پاراسلینگ، ویک‌برد و اسکی روی آب است، برای والیبال ساحلی نیز مناسب است و اغلب برای مسابقات قهرمانی بین‌المللی از آن استفاده می‌شود. "ورزش" آرامش در کارون به همین ترتیب آسان است.

Karon دارای مجموعه ای عالی از هتل ها و استراحتگاه ها است که با اکثر بودجه ها مطابقت دارد. جاده ساحلی در مجاورت بخش‌های جنوبی و مرکزی، مجموعه خوبی از غذاخوری‌های تایلندی و رستوران‌های غذاهای دریایی را ارائه می‌دهد. هر چیزی که نیاز دارید در همسایگی است و کارون را به ویژه برای خانواده ها جذاب می کند.

ساحل کارون

4. ساحل آزادی

ساحل آزادی که به عنوان یکی از زیباترین سواحل پوکت شناخته می شود، یک جواهر پنهان است. فقط از طریق یک قایق دم بلند ۱۰ دقیقه ای از همسایه پاتونگ یا کارون، یا پیاده روی در امتداد مسیر جنگلی ناهموار در سراسر زمین خصوصی قابل دسترسی است.

با توجه به تلاش اضافی مورد نیاز برای دسترسی به خلیج منزوی 330 یاردی، این لمس کوچک بهشت ​​نسبتاً ساکت است - از نظر جمعیت و سر و صدا. مردم به Freedom می‌آیند تا دور از شلوغی سواحل اصلی، روی شن‌های سفید نرم استراحت و در دریا غواصی و شنا کنند. می‌توانید در یکی از غرفه‌های غذاخوری خیابانی روی شن‌ها غذا بخورید یا به نسل سوم Barefoot Bistro و مزرعه ارگانیک در انتهای ساحل بروید.

ساحل آزادی

این مورد زیر را از دست ندهید:

قایق دم بلند برگشتی معمولاً 200 THB (کمتر از 6 دلار) هزینه دارد. به سادگی به راننده قایق بگویید یک زمان برگشت را بگیرد و او برمی گردد. دسترسی به دریا فقط در فصول بالا امکان پذیر است.

5. ساحل پاتونگ

پاتونگ معروف ترین ساحل پوکت است و با طول 1.77 مایل، جا برای همه وجود دارد. با حال و هوای مهمانی متمایز، مکانی برای دیدن و دیده شدن است. ساحل شلوغ پاتونگ مرکز فعالیت‌هایی است که جت اسکی، موج‌سواری، یا پاراسلینگ در کنار ساحل در دسترس است. فروشندگان دوره گرد تنقلات، نوشیدنی، و سارافون می فروشند، یا می توانید در سالاس در زیر درختانی که ساحل و جاده تاویوونگ را جدا می کنند، ماساژ دریافت کنید.

پاتونگ علاوه بر فعالیت‌های آبی، منطقه شماره یک مهمانی پوکت با جاذبه‌های متعدد، رستوران‌ها و بارها، و صحنه شب شلوغ معروف (یا بدنام) در خیابان Bangla است. گزینه‌های اقامتی فراوانی را می‌توان در خیابان‌های اطراف ساحل یافت، از هتل‌های ارزان‌قیمت گرفته تا هتل‌های جامع و استراحتگاه‌های مجلل.

این مورد زیر را از دست ندهید:

پاتونگ در حالی که به طور مداوم شلوغ است، می تواند در اواخر بعد از ظهر شلوغ تر باشد زیرا بازدیدکنندگان از سراسر جزیره برای تماشای غرق شدن خورشید در زیر افق پایین می آیند. برای غروب خورشید آرام‌تر و به همان اندازه تماشایی، به کامالای نزدیک بروید.

6. ساحل کامالا

از پاتونگ به سمت شمال در امتداد لبه صخره ها که تقریبا (کمتر از ۲ مایل) حرکت کنید به ساحل کامالا می رسید. این ساحل که با درختان کاسورینا و نارگیل احاطه شده است، فضای زیادی را برای کسانی که به دنبال یک تجربه ساحلی آرام تر هستند، ارائه می دهد. و از آنجایی که دریا شفاف و کم عمق است، این ساحل بین زوج ها و خانواده ها و موج سواران محبوب است.

کامالا دارای رستوران های تایلندی و بین المللی عالی در لبه ساحل است. ایده آل برای نهار روز یا شام زیر ستاره ها. جاده ساحلی در انتهای جنوبی کامالا میزبان هتل‌های ارزان قیمت به‌علاوه یک بار و رستوران شلوغ Novotel Kamala است. و هتل لوکس InterContinental Phuket Resort دارای موقعیت‌های ساحلی برجسته در انتهای شمالی ساحل هستند.

کامالا پوکت

این مورد زیر را از دست ندهید:

کسانی که به دنبال تجربه یک باشگاه ساحلی به سبک ایبیزا هستند، کافه دل مار در ساحل کامالا را بهترین نقطه می یابند . درست در چند قدمی کافه ساحلی با شن و ماسه، صندلی‌های استراحت راحت، استخر شنای خیره‌کننده‌ای فرصتی برای مهمانی تا آخر شب است.

7. ساحل سورین

شفافیت استثنایی ساحل سورین آن را برای شنا و غواصی در فصل پرطرفدار محبوب کرده است. این ساحل مهمانی که زمانی معروف بود، تقریباً 10 سال پیش از رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های ساحلی که به‌طور غیرقانونی ساخته شده بودند، پاکسازی شد. زیبایی طبیعی سورین اکنون با آب فیروزه‌ای، شن‌های بی‌عیب، و درختان نخل می‌درخشد که تنها با تعداد انگشت شماری رستوران و سالن ماساژ تکمیل شده‌اند.

ورزش‌های آبی موتوری در اطراف ساحل سورین نادر است و کایاک و تخته موج‌سواری رایج‌تر است. تماشای افراد و دیدن افراد مشهور به لطف استراحتگاه های سطح بالا مانند Amanpuri و The Surin، یک ورزش ساحلی جدید است.

8. ساحل نای یانگ

در شمال، نزدیک فرودگاه بین المللی پوکت ، پارک ملی Sirinath در کنار ساحل قرار دارد. هم مرز با این پارک در ضلع جنوبی، ساحل نای یانگ است - یکی از مورد علاقه‌های من در پوکت. ساحل سایه‌دار کاسورینا، نگاهی اجمالی به پوکت قبل از گردشگری انبوه دارد - و چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد.

آب سالم، کم عمق و تمیز برای خانواده‌ها ایده‌آل است، به‌علاوه فضای سبز آرام محوطه‌های کمپ ساحلی پارک ملی به طبیعت ناآرام ساحل نای یانگ می‌افزاید. این هلال ماسه‌ای 1.5 مایلی همچنین رستوران‌ها و بارهای روی شن و به‌علاوه مکمل‌های معمول ماساژ ساحلی و سایر فروشندگان ارائه می‌دهد.

اسلیت و ماریوت نای یانگ گزینه‌های اقامتی لوکس در استراحتگاه هستند، همراه با مجموعه‌ای خوب از هتل‌ها و استراحتگاه‌های مقرون به صرفه کمی دورتر از ساحل. نای یانگ یک مخفیگاه زیبا است اما به اندازه کافی برای انجام دادن احساس انزوا وجود دارد.

ساحل نای یانگ

چه زمانی برای بازدید تور پوکت مناسب است؟

تور پوکت در تمام طول سال برای بازدیدکنندگان باز است. شما هرگز در آب و هوای گرمسیری آن سرد نخواهید بود، زیرا خنک ترین شب ها دمای 77 درجه فارنهایت و گرم ترین روزها حدود 93 درجه فارنهایت است.

از ماه مه تا اکتبر فصل باران های موسمی است، و اگرچه اقامتگاه ها و سایر قیمت های مربوط به تعطیلات بسیار فریبنده هستند، اما ماه مناسب سفر نیست و اقیانوس می تواند با جریان ها و زیر آب ها، به علاوه دید ضعیف آب، ناهموار باشد.

بهترین زمان برای بازدید از پوکت، فصل شلوغ بین نوامبر و آوریل است که شرایط آب و هوایی برای فعالیت های ساحلی مانند شنا، ورزش های آبی و قایق سواری ایده آل است. نکته قابل توجه این است که این جزیره به اندازه کافی بزرگ است که در طول فصل شلوغ آن هم جمعیت زیاد مسافران تورهای تایلند شما را اذیت نکند. توصیه می‌کنم زمانی که تجربه ساحلی شما در بهترین حالت است از آن بازدید کنید.

مطالب مرتبط: 

10 از بهترین سواحل تایلند در سال 2024

منبع: سفر ایمن

مشاوره و رزرو