جزیره موز | Banana Reef مالدیو

جاذبه های گردشگری مالدیو 02 آبان ، 1403 6 دقیقه

جزیره موز | Banana Reef پرجنب‌وجوش در آتول شمالی ماله بین غواصان بسیار محبوب است. نام آن از شکل خمیده صخره زمانی که از بالا دیده می شود گرفته شده است. شما می توانید طیف گسترده ای از زندگی دریایی را تحسین کنید، از جمله مدارس جک ها و همچنین ناپلئون راس، مارماهی موری، باراکودا، اسنپر، هامور، کوسه های صخره ای و، اگر خوش شانس باشید و فصل مناسبی باشد، شاید حتی مانتا نیز.

جزیره موز | Banana Reef مالدیو

غواصانی که اخیراً از این مکان دیدن کردند، از دید عالی و فراوانی آبزیان غوغا کردند، در حالی که غواصان دوست داشتند که دیدن صخره چقدر آسان است، زیرا کم عمق ترین قسمت ها تنها حدود 4 فوت است.

برای رسیدن به Banana Reef، یک سفر غواصی را از طریق استراحتگاه یا مهمان‌خانه خود، یا از طریق یک مرکز غواصی و ورزش‌های آبی مستقل در ماله، Hulhumalé یا Villingili رزرو کنید. قیمت ها بسته به اپراتور، مدت زمان و اینکه آیا در حال غواصی یا غواصی هستید متفاوت است. صخره موز تنها 15 دقیقه با قایق تندرو از Hulhumalé فاصله دارد .

بررسی اجمالی ریف موز، مالدیو

بررسی اجمالی ریف موز، مالدیو

ریف موز یکی از محبوب ترین مکان های غواصی در جهان است که در تور مالدیو قرار دارد. همچنین یکی از قدیمی ترین صخره های کشف شده در تور ارزان مالدیو است و با غارهای خیره کننده، صخره های باشکوه، رشدهای زیبای مرجانی و برآمدگی های قدرتمند تزئین شده است. صخره موز نیز توسط کوسه ها، باراکوداها و هامورها پر جمعیت است. جریان های آرام و دوستانه همراه با دید عالی برای غواصان، یادگیرندگان و تازه کارانی که برای اولین بار با آن ها خیس می شوند، بسیار خوب عمل می کند. همچنین برای غواصان متخصص و با تجربه بسیار گزینه مناسبی است زیرا به آنها اجازه می دهد تا عمیق تر رفته و دنیای زنده زیر سطح آب را بهتر کشف کنند.

ریف موز یکی از محبوب ترین مکان های غواصی در جهان است

دامنه شیرجه در ریف موز بسیار گسترده است - از عمق 5 متری زیر آب شروع می شود و تا عمق 30 متری زیر آب می رود! دید در این آب‌های شفاف تا عمق 30 متری بی‌نقص باقی می‌ماند، و آب نیز کاملاً سازگار است و بین دمای گرم و آرامش‌بخش 24 درجه سانتی‌گراد و 29 درجه سانتی‌گراد متغیر است. می توانید در این آب های جادویی غواصی کنید یا حتی غواصی را در انتهای شمالی صخره امتحان کنید. برای جلوگیری از گرما بهتر است صبح زود، تا ساعت 9 صبح به اینجا برسید. این جلسه حدود 30 دقیقه طول می کشد - یک پنجره 30 دقیقه ای برای تجربه بهشت. برای اتمام کل فعالیت، از جمله زمان سفر، باید حدود 3 تا 4 ساعت وقت بگذارید. صخره های موز با قایق های تندرو که می توانند از ساحل کرایه شوند قابل دسترسی است.

مشاوره و رزرو