10 نکته در مورد موراکا، اولین ویلای زیر آب جهان

جاذبه های گردشگری مالدیو 23 مهر ، 1403 13 دقیقه

پس از اینکه یکی از اولین مهمانانی بودیم که در موراکا ماندیم، ما به شما امتیازی در مورد ملک رکوردشکنی مالدیو می دهیم.

1. بخشی از کونراد مالدیو است

موراکا | Muraka بخشی از جزیره رانگالی کنراد مالدیو است که امسال بیستمین سالگرد خود را جشن می گیرد.

این هتل که پیشگام در گردشگری لوکس  تور مالدیو بود، اولین هتل با برند بین المللی بود که در سال 1997 در مالدیو افتتاح شد، اولین هتلی بود که در سال 2004 یک رستوران زیر آب افتتاح کرد ( Ithaa )، و اکنون، اولین هتلی بود که یک ویلا زیر آب افتتاح کرد.

موراکا، اولین ویلای زیر آب جهان

2. در سنگاپور ساخته شد

این سازه 600 تنی در سنگاپور ساخته شد و سپس در سه قسمت با کشتی به مالدیو منتقل شد.

احمد سلیم، مدیر شرکت Crown Pvt. Ltd (که مالک کنراد مالدیو است) و معمار اصلی در موراکا، با MJ Murphy Ltd ، یک شرکت نیوزلندی مستقر در فناوری آکواریوم در مهندسی، و معمار ژاپنی یوجی یامازاکی در فضای داخلی کار کردند.

3. 15 میلیون دلار آمریکا هزینه داشت و ساخت آن دو سال طول کشید

موراکا که در ابتدا در سال 2016 راه اندازی شد، دو سال کامل طول کشید تا تکمیل شود.

MJ Murphy Ltd پس از کار بر روی رستوران زیر آب Conrad's Ithaa همان گنبد اکریلیک خمیده 180 درجه را برای سقف اتاق خواب تکرار کرد و اولین واحد زیر آب را با لوله کشی و زهکشی زیر سطح دریا معرفی کرد.

در مورد ایمنی؟ سطح اکسیژن به طور شبانه روزی توسط تکنسین ها نظارت می شود و در صورت بروز هر مشکلی یک دکمه اضطراری و راه فرار به سطح وجود دارد.

رفتن به هتل موراکا مالدیو

4. پنج متر زیر سطح دریا قرار دارد

موراکا پنج متر (16.4 فوت) زیر سطح دریا قرار دارد و توسط شمع های بتنی در جای خود نگه داشته می شود. در آنجا، از طریق پنجره‌های کف تا سقف در کمد دیواری، حمام و دوش، اتاق خواب و سالن نمایش اختصاصی در انتهای تونل، از نزدیک با زندگی دریایی آشنا خواهید شد.

به گفته مایک مورفی، مهندس سازنده موراکا، هنگام تصمیم‌گیری در مورد عمق واحد، عوامل زیادی باید در نظر گرفته می‌شد، از جمله محدوده جزر و مد، عمق آب، ارتفاع موج طوفان، بار باد و موارد دیگر.

موراکا هتل

5. تا نه نفر را جای می دهد

موراکا برای سفرهای گروهی با دو طبقه ساخته شده است. در بالا، یک اتاق نشیمن یکپارچه با آشپزخانه، بار و اتاق ناهار خوری، اتاق خواب اصلی با حمام، اتاق پودر و وان رو به اقیانوس، به علاوه یک اتاق خواب مجزا با دو تخت دو نفره پیدا خواهید کرد.

عرشه رو به طلوع آفتاب دارای یک استخر بی نهایت و چهار تخت خواب است، در حالی که عرشه در سمت مقابل برای تماشای غروب آفتاب عالی است. پس از تکمیل کامل، موراکا همچنین دارای یک باشگاه ورزشی در محل و محله پیشخدمت خواهد بود.

6. به طور کامل تهویه مطبوع با Wi-Fiو برق، حتی در زیر آب

حتی اگر به طور کامل در زیر آب غوطه ور است، موراکا تمام امکانات مدرنی را که از یک سوئیت هتل لوکس انتظار دارید از جمله کنترل دیجیتال دما، تهویه مطبوع، Wi-Fi و برق را ارائه می دهد.

حتی در اتاق خواب پرده های تاریک با کنترل از راه دور (اگر می خواهید کمی از ماهی ها خلوت کنید) و یک سیستم نورپردازی فانتزی در بیرون و مرجان های اطراف وجود دارد که تغییر رنگ می دهد و می توان آن را در کنار تخت شما کنترل کرد.

موراکا هتل زیر آب مالدیو

7. همراه با پیشخدمت های اینستاگرام 24 ساعته

مهمانان در The Muraka در تمام ساعات شبانه روز توسط ساقیانی که آموزش دیده اند تا مایل بیشتری را برای مهمانان طی کنند، مراقبت می کنند. ناگفته نماند، آنها در گرفتن عکس فوق العاده هستند.

به هر حال، کنراد مالدیو اولین اقامتگاه در جهان بود که «ساقی‌کاران اینستاگرام» را معرفی کرد که توسط عکاسان حرفه‌ای آموزش دیده‌اند تا به شما کمک کنند تا خاطرات باورنکردنی را در موراکا ثبت کنید (و به ما اعتماد کنید، عکس‌های زیادی خواهید گرفت. ).

8. به تجربیات انحصاری دسترسی دارید

میهمانان The Muraka که در زبان محلی دیوهی به معنای «مرجان» است، به تجربیات منحصر به فردی از جمله گشت خصوصی در اقامتگاه و جزیره کارکنان و همچنین برنامه حفاظت از مرجان به نام Muraka 101 دسترسی دارند.

با استفاده از یک مرجان (که نام شما روی آن است، نه کمتر) و کاشت آن توسط غواصان با تجربه درست در خارج از موراکا، می توانید به طور مستقیم به رشد باغ های مرجانی و در نهایت، زندگی دریایی در این منطقه برای سال های طولانی کمک کنید. بیا

هال هتل موراکو

9. همراه با یک آشپز خصوصی است

همه وعده‌های غذایی در موراکا گنجانده می‌شود، جایی که مهمانان می‌توانند با داشتن سرآشپز خصوصی خود مانند خانواده سلطنتی جشن بگیرند. حتی گزینه ای وجود دارد که سرآشپز مورد علاقه خود را از هر هتل کنراد در جهان پرواز دهید تا غذاهای مورد علاقه خود را درست کنید.

نرخ روزانه همچنین شامل ترانسفر با هواپیمای دریایی خصوصی، یک درمان آبگرم 90 دقیقه‌ای در روز، تجربه‌های منحصر به فرد موراکا، دسترسی به قایق تندرو خصوصی در طول اقامت شما و ارتقای خودکار به وضعیت Diamond Honors Hilton می‌شود.

کنترل دما هتل زیر آب

10. شبی 50000 دلار آمریکا هزینه دارد

موراکا از زمان افتتاح در نوامبر 2018 تاکنون درخواست‌ها و رزروهایی را از سراسر جهان دریافت کرده است.

با قیمت شبی 50.000 دلار آمریکا، شنیده ایم که فردی از شانگهای به تازگی 10 شب متوالی را در بهار 2024 رزرو کرده است. بنابراین، اگر موراکا مستقیماً وارد لیست سفر شما به تور ارزان مالدیو باشد می شود، بهتر است به زودی شروع به رزرو کردن آن تاریخ کنید.

مشاوره و رزرو