برترین جاذبه های گردشگری پنانگ مالزی

جاذبه های گردشگری کوالالامپور مالزی 30 مهر ، 1403 11 دقیقه

پنانگ معروف به مروارید مشرق زمین پرجمعیت ترین جزیره در شمال غربی  در تور مالزی در داخل کشور است. پایتخت آن، جورج تاون که به عنوان میراث جهانی ثبت شده است، ترکیبی از فرهنگ های مالزیایی، چینی و هندی است، علاوه بر تأثیرات بریتانیایی. اضافه شد که جورج تاون به عنوان زادگاه فرهنگ بابا-نیونیا مالاکا و پنانگ نیز شناخته می شود. نقش مهم آن به عنوان یک بندر تجاری در گذشته، پنانگ مالزی را به عنوان دیگ ذوب ادیان و فرهنگ ها از سراسر جنوب شرقی آسیا به ارمغان می آورد. امروزه پنانگ یک شهر مدرن است که تعداد زیادی گردشگر تور کوالالامپور  را از سراسر جهان به خود جذب می کند. وقتی در پنانگ هستید، بیایید زمانی را برای لذت بردن از هر لحظه در چنین جزیره شگفت انگیزی اختصاص دهیم.
برترین جاذبه های گردشگری پنانگ مالزی

بهترین مقاصد برای بازدید زمانی که در پنانگ هستید:

رتبه اول در این فهرست خیابان های جورج تاون است که به دلیل «شهرهای استعماری تاریخی قابل توجه آن در تنگه مالاکا که نشان دهنده مجموعه ای از تأثیرات تاریخی و فرهنگی ناشی از عملکرد سابق آنها به عنوان بندرهای تجاری است، به عنوان میراث جهانی شناخته شده است. شرق و غرب». در اینجا، می‌توانید خانه‌ها و ساختمان‌های جذاب بی‌نظیر قبیله‌ای را که به بهترین شکل نشان‌دهنده تاریخ و فرهنگ رنگارنگ پنانگ هستند، کشف کنید. وقتی اینجا هستید، اجازه دهید حداقل یک روز را برای کشف طیف وسیعی از نقاط گردشگری در این شهر صرف کنیم. جورج تاون به 2 منطقه شامل منطقه مرکزی و منطقه حائل تقسیم می شود. منطقه مرکزی که مساحتی معادل 109.38 هکتار را پوشش می‌دهد، یک سایت میراث جهانی با اسکله‌های قبیله‌ای و خانه‌های فروشگاهی است که نشان دهنده تنوع فرهنگی پنانگ است. منطقه حائل مکانی برای خدمات و امکانات توریستی است.

بهترین مقاصد برای بازدید زمانی که در پنانگ هستید:

کرایه دستفروش پنانگ:

کرایه دستفروش معروف پنانگ: کاوش در این کشور با چشیدن طعم غذاهای آن یکی از پیشنهادی ترین فعالیت ها هنگام بازدید از هر مکان است. پنانگ ترکیبی از فرهنگ مالایی، چینی و هندی به شما فرصتی عالی برای کشف دنیای شگفت انگیز هنر آشپزی آن می دهد. برخی از غذاهایی که باید امتحان کنید در قسمت بعدی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

تپه پنانگ:

تپه پنانگ که در ارتفاع 821 متری از سطح دریا قرار دارد، تعدادی از مجلل ترین عمارت های استعماری را به بازدیدکنندگان تور ارزان مالزی ارائه می دهد (که اکنون به خانه های مهمان و رستوران تبدیل شده اند) که در آن بازدیدکنندگان می توانند از هوای خنک و پاک و چشم اندازی از جزیره لذت ببرند. برای رسیدن به تپه، بازدیدکنندگان می‌توانند با یک تله‌کابین کوتاه 30 دقیقه‌ای از ایستگاه قطار Air Itam استفاده کنند یا از طریق باغ گیاه‌شناسی از تپه پیاده‌گردی کنند - یک پیاده‌روی سه ساعته در میان جنگل‌های بارانی همیشه سبز.

پارک ملی:

پارک ملی پنانگ مکانی عالی برای بازدید از محیط زیست است. برخی از جاذبه های زیست محیطی مانند ساحل بکر Pantai Kerachut مکان فوق العاده ای را برای ماهیگیری، شنا، پیک نیک، پیاده روی می دهد.

Pantai Kerachut

کلن جریت ها

اسکله های قبیله ای که محل زندگی پنج قبیله بزرگ چینی به نام های لیم، چو، تان، لی و یئو هستند، در پشت آب های جورج تاون قرار دارند. امروزه، جوان‌هایی که برای امرار معاش به دریا وابسته نیستند، به سرزمین‌های داخلی نقل مکان کرده‌اند، در حالی که بزرگ‌ترها هنوز در سبک زندگی آرام اسکله‌های چوبی هستند. اسکله‌های قبیله‌ای در حال حاضر یادآور قد و قامت جزیره به‌عنوان یک بندر دریایی مهم و مکانی می‌باشند که اولین مهاجران چینی که حدود یک قرن پیش برای جستجوی ثروتی برای تغییر زندگی به اینجا آمدند، در نظر گرفته می‌شوند.

برخی از بازارهای کوچک، مراکز خرید مدرن و بازارهای شبانه:

برخی از بازارهای کوچک، مراکز خرید مدرن و بازارهای شبانه:

با قدم زدن در خیابان‌های Kulit، Rope Walk، Campbell و Little India، از دامنه وسیع مغازه‌هایی که اقلام سنتی، سوغات، صنایع دستی می‌فروشند شگفت‌زده می‌شوید. بیایید اوقات فراغت خود را صرف تعجب در آن خیابان ها کنیم، این کاملا ارزش وقت شما را دارد. سعی کنید وقتی می خواهید چیزهایی بخرید چانه بزنید. و وقت آن است که با مردم محلی چنین گفتگوی خوب و دوستانه ای داشته باشیم.

ساحل باتو فرینگی

Batu Ferringhi مکان دیدنی شگفت انگیزی را فراهم می کند که می توانید برای مدتی فرار کنید و از چنین مکان آرامش بخشی لذت ببرید. بعدازظهر خود را دراز کشیده در کنار ساحل بگذرانید یا در صدای آرامش بخش امواج درهم و براق و پرتوهای آفتابی درخشان این بهشت ​​گرمسیری غوطه ور شوید. در شب، بازار شبانه Batu Ferringhi انتخاب های عالی از جواهرات نقره، کنده کاری روی چوب، ظروف سفالی را به شما ارائه می دهد.

در پنانگ مالزی چه بخوریم؟ در اینجا چند غذا وجود دارد که باید به منوی خود اضافه کنید:

با آمدن به پنانگ مالزی، امتحان Char koay teowرا فراموش نکنید.

چار کوای تیو که به آن کوای تیو سرخ شده نیز می‌گویند، غذایی است که از رشته‌های برنجی مسطح تهیه می‌شود که در ووک زغالی با میگوهای چرب، کاکل، تخم‌مرغ، جوانه‌های لوبیا ترد، نوارهای کیک ماهی و خمیر چیلی پخته می‌شود. اگر می خواهید طعم آن را بهتر کنید، می توانید غذا را با گوشت خوک و حتی برش های گوشت خوک کبابی شیرین که طعمی لطیف و منحصر به فرد را برای شما به ارمغان می آورد، میل کنید.

آسام لاکسا

گزینه دیگر آسام لاکسا است که یک غذای محبوب پراناکان است که از مخلوط نودل ورمیشلی با آبگوشت ماهی تند و ماهی خال مخالی که طعمی ترش دارد، درست می‌شود. سوپ خوشمزه با خورش ماهی خال مخالی آب پز با تکه های خیار، آب تمر هندی، خمیر میگو و فلفل های چشم پرنده پخته می شود.

هوکین می

غذای بعدی که باید در لیستی که باید امتحان کنید، hokkien mee است . در پنانگ مالزی، hokkien mee (همچنین hae me نامیده می شود) یک غذای تند است که از آبگوشت بر پایه میگو درست می شود. در واقع، آبگوشت نازک و در عین حال پر طعم از خورش سر میگو، میگوی خشک، سیر و سایر ادویه ها تهیه می شود. برای بهبود طعم آبگوشت، آشپز می‌تواند برش‌های گوشت خوک، جوانه لوبیا، تکه‌های کیک ماهی، موسیر سرخ‌شده و خمیر فلفل قرمز را اضافه کند. هنگام لذت بردن از غذا، ممکن است تا حد زیادی احساس تند کنید، اما همچنان یک شیرینی اساسی در سوپ وجود دارد، بنابراین آن را به یک غذای مورد علاقه در بین مسافران تبدیل می کند.

هوکین می

در حال حاضر، این یک غذای ترد است که از سبزیجات و مواد مختلف از جمله تکه‌های خیار خنک، مربع‌های چرب توفو، جوانه‌های ترد لوبیا، تکه‌های شلغم، تکه‌های تخم‌مرغ آب پز و کراکر میگوی ترد تهیه می‌شود، که با سس غلیظ، تند و مغزدار ریخته شده است. . این غذا رژاک پاسمبور نام دارد . برای طعم بهتر، می توانید موارد بیشتری مانند غذاهای دریایی، حلقه های اختاپوس اضافه کنید. غذا در بشقاب با تمام مواد روی هم به سبک کوهستانی سرو می شود، سپس سس به طور سخاوتمندانه روی آن ریخته می شود.

نکاتی در سفر به پنانگ مالزی :

ایمنی:

پنانگ یک مقصد گردشگری کاملا امن است. با این حال، دقت همیشه بهتر است. دزدی چندان رایج نیست اما هنوز در شهر وجود دارد. به یاد داشته باشید که همیشه مراقب وسایل خود باشید. چیزهای ارزشمند هرگز نباید در معرض دید قرار گیرند. و نباید به تنهایی در مکان های متروک قدم زد.

آداب و رسوم:

وقتی در پنانگ هستید مانند پنانگتی ها عمل کنید. مردم محلی نسبت به رفتارهای خارجی ها کاملاً مدارا می کنند. با این حال، بازدیدکنندگان هنوز باید در هنگام بازدید از هر منطقه از مالزی به برخی از نکات مهم توجه کنند. هنگام بازدید از شهر، باید لباس مناسب بپوشید. دامن کوتاه، تی شرت باید اجتناب شود. به یاد داشته باشید که کفش های خود را قبل از ورود به یک مکان مذهبی یا محل سکونت درآورید. حتی بین زوجین باید از محبت عمومی پرهیز شود. انعام دادن الزامی نیست، اما برای برخی از رستوران ها، این سرویس تا 10 درصد هزینه خدمات اضافه می شود.

پول:

واحد پول محلی رینگیت مالزی (MYR) است. شما می توانید در همه زمینه ها پول مبادله کنید و معمولاً نرخ بهتری نسبت به بانک ها و هتل ها ارائه می دهید. هنگام خرید در بازارها و برخی مناطق مانند هند کوچک و محله چینی ها باید مقداری پول نقد همراه داشته باشید. ATM اغلب به راحتی پیدا می شود. در برخی از مراکز خرید و سوپرمارکت های بزرگ، می توانید با کارت اعتباری پرداخت کنید.

زمان سفر:

مالزی به طور کلی و پنانگ به طور خاص معمولاً آب و هوای گرمسیری با رطوبت بالا و دماهای متغیر است. بهترین زمان برای گشت و گذار در پنانگ از آگوست تا نوامبر است که فصل باران است. از دسامبر تا ژانویه، زمانی که هوا خشک است، بهترین زمان برای بازدید است.

حمل و نقل

Trishaw انتخاب مورد علاقه گردشگران برای کاوش در شهر است

در پنانگ، حمل و نقل عمومی چندان خوب نیست. تاکسی های اینجا می توانند خوب باشند. هنگام سفر در جورج تاون، باید پیاده روی کنید. یا می توانید تریشا را امتحان کنید که بسیار سرگرم کننده است و سواران نیز دوستانه و مفید هستند و می توانند به عنوان راهنمای تور برای سفر شما عمل کنند. گزینه دیگر این است که کرایه ماشین را امتحان کنید تا خودتان شهر را کشف کنید.

Trishaw انتخاب مورد علاقه گردشگران برای کاوش در شهر است

اکنون آماده اید تا چمدان خود را ببندید و به مروارید مشرق زمین سفر کنید؟ مطمئناً با آن مکان‌های توریستی برتر در پنانگ تور ارزان کوالالامپور مالزی ارزش آن را دارد.

مشاوره و رزرو