مکان های دیدنی در مالزی در سال 2024

جاذبه های گردشگری کوالالامپور مالزی 25 مهر ، 1403 26 دقیقه

1-برج های دوقلوی پتروناس

آسمان خراش دوقلو در مالزی از سال 1998 تا 2004 رتبه بلندترین ساختمان جهان را داشت و در حال حاضر به عنوان بلندترین برج دوقلوی جهان شناخته می شود. برج دوقلوی KL دارای نمای الماسی-وجهی حاوی 83500 اکستروژن فولاد ضد زنگ است. فضای داخلی برج ها فرهنگ را در تور مالزی را برجسته می کند و از طریق جنبه های سنتی مانند کنده کاری و پارچه الهام بخش مردم است.

برج های دوقلوی پتروناس

2-تله کابین لنکاوی

تله کابین لنکاوی همچنین به عنوان Sky Cab شناخته می شود و ادعا می کند که شیب دارترین تله کابین در جهان است. که بازدیدکنندگان را در ارتفاع 708 متری در آسمان، بالاتر از سطح دریا می برد. این تله کابین مسافران را به کوه Mat Cincang - دومین قله مرتفع لنکاوی می برد و از این رو به عنوان یکی از جاذبه های لنکاوی در نظر گرفته می شود که باید از آن با تور ارزان مالزی بازدید کرد.

در بازدید از اینجا، به گردشگران قیمت تور ارزان مالزی توصیه می شود که یک ژاکت به همراه داشته باشند زیرا ارتفاع از ارتفاع باعث بادهای سرد می شود. مناظر بالای این قله سوار شدن به این سواری را کاملاً ارزشمند و خاطره انگیز می کند.

مکان: Jalan Telaga Tujuh، Kedah

زمان بندی: 9:30 صبح تا 7 بعد از ظهر در تمام روزها باید تجربه کنید: 

تله کابین لنکاوی

3-پل آسمان لنکاوی

پل آسمان لنکاوی که در ارتفاع خیره کننده 2170 فوتی و در میان دو کوه قرار گرفته است، همانطور که از نامش پیداست، زیبایی های مالزی را از بلندی های بهشتی به تماشا می نشیند. شما می توانید پس از پایان تاکسی سواری خود به این پل برسید و تنها شاهد مناظر دلربا تری از جنگل ها و کوه ها باشید. این پل که تا ارتفاع 410 فوتی با بخش های شفاف کشیده شده است، آدرنالین را با احساس تقریباً ایستادن در آسمان به شما می دهد!

 آسمان لنکاوی

4-برج KL (Menara)

برج KL که در قلب کوالالامپور قرار دارد، یکی از محبوب ترین نقاط برای مردم محلی و همچنین گردشگران است. این برج به عنوان بلندترین برج مخابراتی در کل آسیای جنوب شرقی و هفتمین برج بلند دنیا مشهور است.

برج KL (Menara)

5-پارک موضوعی سان وی لاگون

گرمای کوالالامپور را شکست دهید و برای تجربه ای خارق العاده در پارک موضوعی جادویی Sunway Lagoon وارد شوید. با شش منطقه مختلف با سواری بانجی جامپینگ هیجان‌انگیز تا سرسره‌های آبی آشفته کلاسیک، لذت زیادی خواهید برد. بهترین فیلم های سینمایی 5 بعدی را در پارک آبی تجربه کنید و برای یک تیرکمان سواری جذاب در x park lagoon هماهنگ کنید.

وی لاگون

6- آکواریا | KLCC

گفته می شود که آکواریوم KLCC بزرگترین آکواریوم جهان است که بیش از 5000 موجود آب شیرین و دریایی را در خود جای می دهد که شامل آراپایماهای عظیم، هامورهای غول پیکر، گرفیش ها و بسیاری دیگر می شود. برخی از جاذبه های اصلی آکواریوم کوسه های ببر ترسناک، ماهی های مرجانی درخشان، مارهای دریایی کشنده، اسب های دریایی و پرتوهای آبی هستند.

Aquaria KLCC یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری تور کوالالامپور است که عمق و پیچیدگی واقعی را در بر می گیرد. این یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید در ارزانترین تور مالزی است.

مکان : Aquaria KLCC در محوطه مرکز همایش کوالالامپور واقع شده است.

قیمت : هزینه ورودی تقریباً از 64 MYR برای بزرگسالان و 53 MYR برای یک کودک شروع می شود.

آکواریا

7-پارک تونکو عبدالرحمن، کوتا کینابالو | Tunku Abdul Rahman Park, Kota Kinabalu

پارک تونکو عبدالرحمان مجموعه ای از پنج جزیره مختلف است که شامل پولائو گایا، پولائو ساپی، پولائو مانوکان، پولائو ماموتیک و پولائو سولوگ می شود.فعالیت های ساحلی مختلفی وجود دارد که پارک تونکو عبدالرحمن سازماندهی می کند. با این حال، همه این فعالیت های ساحلی نیاز به رزرو قبلی دارند و یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در کوتا کینابالو است.

همچنین می‌توانید در ورزش‌های آبی مختلف مانند غواصی، غواصی غواصی بگذرید و شاهد زندگی زیبای مرجانی و دریایی جزیره باشید. تورهای جزیره را می توان در همان محل رزرو کرد که از آنجا با کشتی خود سوار می شوید.

مکان: پارک تونکو عبدالرحمن تنها 20 دقیقه با قایق تا کوتا کینابالو فاصله دارد.

نحوه دسترسی: ترمینال کشتی Jesselton Jetty به طور مداوم قایق ها را به جزیره هدایت می کند، که حدود 20 دقیقه طول می کشد تا به آنجا برسید.

قیمت: هزینه تقریبی تور کامل از 53 MYR برای هر بزرگسال شروع می شود.

زمان: 8.30 صبح تا 5 بعد از ظهر

8-پارک ملی باکو، کوچینگ

پارک ملی باکو با مساحت 2727 هکتار، قدیمی ترین ملی در ساراواک است. مقصد تقریباً 37 کیلومتر دورتر از کوچینگ با زیبایی طبیعی خیره کننده و مجموعه گسترده ای از حیات وحش است. با سفر از طریق اتوبوس شماره 6 پترا جایا به کامپونگ باکو می توان به مقصد رسید و از آنجا تا پارک ملی بوکو 20 دقیقه قایق سواری است.

این پارک دارای هفت سیستم اکو جنگل های بارانی متمایز است. سپس یک جنگل‌پیمایی دوست‌داشتنی برای کاوش در تنوع چشمگیر حیات وحش مستقر در اینجا و رسیدن به یک ساحل منزوی است.

از این ساحل می توان یک قایق محلی برای تماشای پشته های دریا کرایه کرد. لانگورها (میمون های برگ)، گراز وحشی، میمون های ماکاک دم بلند سنجاب های پرنده، و مارمولک های نظارتی و همچنین صدها گونه مختلف پرنده، همه در اینجا در دسترس هستند.

یک کافه تریا با تنقلات و منطقه کمپینگ در پارک برای اقامت شبانه وجود دارد. مکان: کرانه های رودخانه تابو قیمت: 10 رینگیت برای هر نفر. زمان: 8:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر

9-دنیای گمشده تامبون

این پارک موضوعی زیست‌محیطی که بین جنگل‌های استوایی رنگارنگ یشمی، سازندهای آهکی، و استخرهای چشمه‌های آب گرم طبیعی قرار گرفته است، مقصدی منحصر به فرد برای سرگرمی و هیجان تورهای ترکیبی مالزی است.

این بزرگترین پارک در آسیای جنوب شرقی است که همچنین در ارائه یادگیری مفید در مورد حفاظت و حفظ منابع طبیعی کار می کند. چندین سفر آبی، هفت پارک جذاب، هتل دنیای گمشده در میان بسیاری از ویژگی های دیگر وجود دارد.

مکان: 1، Persiaran Lagun Sunway، Sunway City، 31150 Ipoh، Negeri Perak، مالزی.

زمان: آخر هفته 10 صبح تا 6 بعد از ظهر، روزهای هفته از 11 صبح تا 6 بعد از ظهر | پارک شبانه هر روز از ساعت 6 بعد از ظهر تا 11 شب.

قیمت:  نرخ اقامت برای بزرگسالان - RM117، کودکان - RM110 | نرخ پیاده‌روی در پارک شبانه برای بزرگسالان - 75 رینگیت، کودکان - 66 رینگیت.

10-شهر تاریخی ملاکا

اگر می خواهید تاریخ و سنت فرهنگی را در کامل ترین شکل خود ببینید، باید به شهر تاریخی ملاکا بیایید.

برترین ها این یک سایت میراث جهانی یونسکو است و شهر مملو از کلیساهای تاریخی، موزه ها، رودخانه ها، بناهای تاریخی، معابد، مراکز میراث، چشمه های معدنی، شگفتی های معماری و بسیاری از مکان های پیچیده ساخته شده است که به سختی می توان از دست داد. وقتی به اینجا می‌آیید، جاذبه‌های برتر مانند موزه میراث بابا و نیونیا، موزه جواهرات چینی تنگه، خیابان جونکر، معبد چنگ هونگ تنگ، تپه سنت پل، رودخانه مالاکا و میدان سرخ را از دست ندهید، زیرا آنها برترین جاذبه‌ها هستند.

مکان - فقط حدود 2 ساعت از کوالالامپور و 4 ساعت با اتوبوس از سنگاپور فاصله دارد.

زمان بندی این شهر تاریخی دارای مکان های گردشگری برتر بسیاری است که در زمان های مختلف فعالیت می کنند. یک راهنما یا نقشه جاذبه های ملاکا همراه خود داشته باشید تا از زمان بندی مکان های مختلف مطلع شوید.

قیمت هزینه ورودی نقاط مختلف گردشگری در ملاکا متفاوت است.

11-کامرون هایلندز

اگر هنگام پیاده روی به دنبال مناظر خارق العاده هستید، مسیرهای کوهستانی کامرون مکانی است که باید به آن بروید. با آب و هوای دلپذیر و سرسبزی فراوان، برخی از بهترین مسیرهای پیاده روی جهان را به شما ارائه می دهد.

برترین ها -  کامرون هایلندز بزرگترین ایستگاه تپه ای در مالزی است و به دلیل آب و هوای کوهستانی معتبرش شناخته شده است. مسیرهای اینجا فقط برای کوهنوردان حرفه ای مناسب است زیرا به درستی نگهداری نمی شوند.

حقایق -  ارتفاعات کامرون پر از مزارع توت فرنگی و مزارع چای در سراسر مسیرهای پیاده روی خود است، به طوری که گردشگران می توانند توقف کنند و عکس های زیبایی بگیرند. این مسیرها بسیار سخت هستند و گردشگران باید راه خود را از اینجا پیدا کنند. برای تکمیل این مسیر پیاده روی حدود 2 ساعت طول می کشد.

زمان -  دسامبر و ژانویه سرد و دلپذیر برای پیاده روی هستند.

هزینه صعود -  کوه برینچانگ، که بلندترین قله است (6666 فوت) با یک راهنمای پیاده روی حدود 120 رینگیت قابل دسترسی است.

کامرون هایلندز

12-جزیره لنکاوی

لنکاوی مجموعه ای از 104 جزیره است که بزرگترین آنها جزیره پولائو لنکاوی است. جزیره لنکاوی به خاطر جنگل های سرسبز، حیات وحش فراوان، سازندهای سنگ آهکی نفس گیر، غارهای جذاب، پارک های دریایی حفاظت شده، استراحتگاه های مجلل، و مکان های عالی غواصی مشهور است.

برخی از جزایر محبوب لنکاوی عبارتند از: جزیره Rebak - معروف به‌خاطر استراحتگاه مجلل Vivanta by Taj، Pulau Beras Basah - معروف به‌خاطر ورزش‌های آبی، و جزیره شیر غول‌پیکر - معروف به خاطر پناهگاه پرجمعیت حیات‌وحش. جزیره لنکاوی دارای سواحل بی‌شمار زیبایی است، از جمله خلیج Datai، Pantai Pasir Tengkorak، Pantai Kok، Tanjung Rhu و Pantai Cenang.

از مهمترین جاذبه های گردشگری لنکاوی می توان به آبشار تمورون، کوه گونونگ رایا، پارک ژئوجنگل کارست کیلیم، آبشار دوریان پرانگین، پل آسمان لنکاوی و پارک طبیعی سونگای کیلیم اشاره کرد. لنکاوی تعداد بی‌شماری از فعالیت‌های سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز را برای لذت بردن از جمله کایاک‌سواری حرا، جنگل‌پیمایی، شنا، چتربازی، جت اسکی، قایق‌رانی موزی، غواصی، غواصی، و تله‌کابین ارائه می‌دهد.

13-غارهای باتو، سلانگور

غار باتو در منطقه سلانگور مالزی واقع شده است. یکی از زیارتگاه های معروف هندوها را دارد. درخشش لرد موروگان است که در این غارها ساکن است. گردشگران زیادی از این مکان دیدن می کنند، زیرا یک مکان مذهبی است. زیبایی طبیعی این مکان مسحور کننده است.

این منطقه دارای غارهای بی شماری است که زیستگاه گونه های جانوری و حشرات زیادی است. این منطقه میمون های زیادی دارد که اغلب چیزهایی را از گردشگر می ربایند. گفته می شود غارها مربوط به قرن دهم است که به آرامی توسعه یافته است. این غارها توسط انجمن طبیعت مالزی محافظت می شود.

امکانات حمل و نقل زیادی مانند اتوبوس قطار و غیره از کوالالامپور برای این غارها وجود دارد. مشهورترین جشنواره غارهای باتو جشنواره Thaipusam است. این یکی از مکان های مذهبی ایده آل هندوها برای بازدید در کوالالامپور است.

غارهای باتو

14-کوه کینابالو، صباح

کوه کینابالو یکی از معتبرترین نقاط دیدنی مالزی است، زیرا به عنوان یکی از بلندترین قله‌های جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود. کوه کینابالو در ارتفاع چشمگیر 4096 متری از سطح دریا، بهشتی برای کوهنوردان و علاقه مندان به ماجراجویی است.

برترین ها مجموعه گیاهان و جانوران در این مکان یکی از بهترین ها در جهان محسوب می شود. گیاهان با ریشه در هیمالیا، استرالیا و ایندومالیا در اینجا به وفور یافت می شوند. کوه کینابالو با نزدیک به 800 گونه باغ، 600 گونه سرخس، 326 گونه پرنده و بیش از 100 گونه پستاندار، رویایی برای هر طبیعت دوستی است.

15-پارک ژئو جنگلی گلیم کارست، لنکاوی

پارک ژئوفارست کیلیم کارست یکی از بهترین مکان ها برای لذت بردن از جنگل های حرا طبیعی است. این پارک جنگلی که در جزایر زیبای لنکاوی قرار دارد، از طریق تورهای قایق به بهترین وجه مورد بررسی قرار می گیرد.

برترین ها می توانید از سازندهای آهکی دورافتاده و منحصر به فرد لذت ببرید، در رودخانه ها شنا کنید، از هنر پرورش ماهی با کمک مردم محلی لذت ببرید، روباه های پرنده را تماشا کنید، در زیبایی درختان معلق بوگاک غرق شوید، خرچنگ های درختی، خفاش ها را تماشا کنید. و از پرندگان مهاجری که از سراسر جهان به اینجا می آیند الهام بگیرید.

همچنین با کمک یک راهنمای خوب می توانید با گیاهان دارویی و غنای اکولوژیکی این مکان بیشتر آشنا شوید. این یکی از مکان های عجیب و غریب برای بازدید در مالزی است.

زمان‌بندی صبح‌های زود بهترین زمان برای دیدن طبیعت‌های عجیب و غریب اینجاست.

قیمت - قایق های خصوصی با قیمت 275 رینگیت به بالا در دسترس هستند.

گلیم کارست

16-ذخیره‌گاه طبیعی سمنگگو، ساراواک

ذخیره‌گاه طبیعی سمنگگو برای مراقبت و حفاظت نهایی از حیات‌وحشی که رها شده، مجروح یا یتیم شده‌اند تأسیس شده است.

برترین ها - این ذخیره گاه طبیعی در سال 1975 تاسیس شد و نزدیک به 10000 گونه از حیات وحش در معرض خطر را در محوطه خود دارد. حیوانات در نهایت به جنگل ها رها می شوند تا در یک محیط طبیعی رشد کنند.

این مکان به خاطر برنامه حفظ اورانگوتان معروف است. صدها اورانگوتان پس از بازسازی مناسب به جنگل بازگردانده شده اند.

چرخه رشد اورانگوتان ها را در اینجا از دست ندهید - فرآیند توانبخشی آنها، زمان تغذیه (9 و 10 صبح و 3 و 3.30 بعد از ظهر) و سایر فرآیندها. همچنین، می‌توانید یک یا همه 5 مسیر طبیعت گردی، تورهای پیاده روی گیاهی و غیره را امتحان کنید.

موقعیت مکانی ساراواک.

زمان - از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر از دوشنبه تا جمعه باز است. تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی تعطیل است.

17-ساحل پناهگاه لاک پشت، پولائو پرهنتیان بسار

ساحل پناهگاه لاک پشت، جزایر پرهنتیان، بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال حفظ حریم خصوصی هستند. آب های شفاف، مرجان های پر جنب و جوش و زندگی دریایی نفیس، این ساحل را به بهشت ​​مسافران تبدیل کرده است.

نکات برجسته - مطلقاً هیچ ساختمان یا استراحتگاهی در مجاورت ساحل وجود ندارد. تنها چیزی که می توانید پیدا کنید، امتداد طولانی ساحل پناهگاه لاک پشت و جنگل های انبوه اطراف آن است. دیدن بچه لاک پشت هایی که از تخم بیرون می آیند بسیار نادر است و اگر واقعا خوش شانس باشید می توانید آن را در این ساحل ببینید.

هنگامی که در ساعات شب در اطراف ساحل قدم می زنید، لاک پشت های بزرگ بسیاری را خواهید دید که در حال تخم گذاری هستند.

مکان پولائو پرهنتیان بسار.

زمان بندی - ژوئن تا سپتامبر بهترین گزینه برای دیدن لاک پشت ها به شکل کامل در اینجا است.

قیمت - برای ورود به ساحل هزینه ورودی وجود ندارد.

ساحل پناهگاه لاک پشت

18-تامان نگارا، پاهنگ

اگر می خواهید از سرعت مکانیکی زندگی خود فاصله بگیرید، از جنگل بارانی آرام تامان نگارا در مالزی دیدن کنید. این جنگل که در میان لذت های طبیعی در اطراف قرار گرفته است، فعالیت های کافی برای شاداب کردن ذهن و بدن شما را فراهم می کند.

برترین ها تامان نگارا 130 ساله است و قدیمی ترین جنگل بارانی جهان است. این مکان که یکی از برترین مقاصد اکوتوریسمی در مالزی است، برای پیاده روی در سایه بان، جنگل نوردی، پیاده روی در جنگل در ساعات شب، بازدید از سکونتگاه های بومی در اورنگ آسلی، تیراندازی سریع، سفرهای قایق سواری، غذا دادن به ماهی ها، مشاهده حیات وحش، ماهیگیری، کاوش مناسب است. و بازدید از غارها، پیاده روی در Gunung Tahan، کاوش در آبشارهای چهار پله ای، تماشای پرندگان و موارد دیگر.

مکان پاهنگ.

زمان - در تمام طول سال قابل بازدید است.

قیمت - 1 رینگیت برای ورود، 5 رینگیت برای عکاسی و 10 رینگیت برای ماهیگیری (همه برای هر نفر).

سایر هزینه های بسته بسته به فعالیت های انتخاب شده متفاوت است.

تامان نگارا

19-پارک ملی گونونگ مولو، ساراواک

پارک ملی Gunung Mulu که به عنوان میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شده است، یکی از بهترین مقاصد غارنوردی مالزی است.

نکات مهم - وقتی به اینجا می آیید، می توانید با دیدن غارهای سنگ آهکی باستانی، جنگل های بارانی بورنئو، غنای تنوع زیستی و منحصر به فرد بودن مجموعه های گیاهی و جانوری موجود در اینجا، یک تجربه آموزشی کسب کنید، گونه های در معرض خطر یا در معرض انقراض در این پارک ملی به خوبی محافظت می شوند. ، با حمایت توانمند دولت محلی.

کوه مولو، واقع در داخل پارک، دومین کوه بلند در ایالت ساراواک است. غارنوردی ماجراجویی، پیاده روی در سایبان، پیاده روی، قایق سواری و اکتشاف آبشارها را از دست ندهید.

مکان - ساراواک.

زمان - در تمام طول سال باز است.

قیمت - RM15 و RM5 به ترتیب برای هر بزرگسال و بچه (محلی)؛ RM30 و RM10 به ترتیب برای هر بزرگسال و بچه (خارجی).

پارک ملی گونونگ مولو

20-جزایر پرهنتیان

جزایر پرهنتیان یکی از جزایر درخشان مالزی با صخره های مرجانی غنی و سرزنده است که با زندگی دریایی عالی همراه است. مانند تمام جزایر دیگر، این جزیره نیز برای انواع فعالیت های ورزشی آبی مشهور است و نهایت لذت را برای گردشگران فراهم می کند.

نکات برجسته - این جزیره دو بخش اصلی دارد - جزیره بزرگ (Pulau Perhentian Besar) و جزیره کوچک (Pulau Perhentian Kecil). اگر به دنبال حفظ حریم خصوصی هستید، می توانید از جزیره بزرگ دیدن کنید. همه گروه‌های کوچکی که با هم ترکیب می‌شوند تا جزیره پرهنتیان را تحت کنترل یک پارک دریایی مرکزی قرار دهند. این پارک است که از گونه‌های دریایی مراقبت می‌کند و روش‌های حفاظت رتبه‌بندی شده را بر عهده دارد. 

جزایر پرهنتیان

21-جزیره بورنئو

هنگامی که از ایالت صباح در مالزی بازدید می کنید، نمی توانید طولانی ترین رودخانه این ایالت، Sungai Kinabatangan را از دست بدهید . این رودخانه همچنین دومین رودخانه طولانی در مالزی است که تا 560 کیلومتر امتداد دارد. در نتیجه به دریای سولو می ریزد.

برترین ها جنگل رودخانه ای که در تمام طول رودخانه یافت می شود، خانه حدود 10 گونه پستانداران (اورانگ گوتان، گیبون بورنئو، ماکاک دم کوتاه، لوریس آهسته و غیره) است که آن را تنها مکان صباح برای نگهداری این گونه ها می کند. همچنین، Sungai Kinabatangan دارای بسیاری از ذخایر حیات وحش، غارهای آهکی، جنگل‌های آب شیرین، جنگل‌های خشک، جنگل‌های حرا، دریاچه‌های oxbow و بسیاری دیگر است.

مکان - جزیره بورنئو، ایالت صباح.

زمان : از آوریل تا اکتبر، زیرا پرندگان و پستانداران زیادی را می توان در اینجا مشاهده کرد.

قیمت گشت‌های تفریحی رودخانه و رزرو حیات وحش در Sungai Kinabatangan از مالکان 500 رینگیت شروع می‌شوند.

22-تپه پنانگ، پنانگ

تپه پنانگ یکی از ایستگاه های تپه معروف در مالزی و یک مقصد گردشگری مورد علاقه برای ماه عسل است.

برترین ها قله بوکیت بندرا را از دست ندهید که در ارتفاع 830 متری از سطح دریا قرار دارد. به دلیل ارتفاع، آب و هوای تپه پنانگ بسیار خنک است و در تمام طول سال برای گردشگران مناسب است. مزارع سرسبز، خانه های ییلاقی به سبک استعماری، قله های آبی اطراف و آب و هوای مطبوع در سراسر، تپه پنانگ یک لذت مطلق برای دوستداران طبیعت است. برخی از گونه های نادر گیاهی و جانوری در اینجا به وفور یافت می شوند.

موقعیت مکانی Air Itam، حدود 6 کیلومتر از مرکز شهر اصلی جورج تاون.

زمان - می توان در طول روز از تپه پنانگ دیدن کرد. با این حال مناظر در ساعات اولیه صبح بهترین هستند.

قیمت - کرایه قطار از Air Itam برای یک طرفه حدود 4.5 RM هزینه دارد.

برای رزرو هم اکنون اینجا را کلیک کنید:   پکیج های تور ماه عسل مالزی

تپه پنانگ

23-جزیره تیومان

جزیره تیومان مجموعه ای از جزایر کوچک است که در حدود 32 کیلومتری ایالت پاهانگ واقع شده است. در اینجا 8 روستا وجود دارد و همه آنها بخشی از پارک دریایی مرسینگ هستند. این یک مکان محبوب برای بازدید در مالزی است.

نکات مهم وقتی به جزیره تیومان می‌آیید، از پیدا کردن مارمولک‌های مانیتور و گربه‌های خانگی به مقدار زیاد تعجب نکنید. در اینجا صخره های مرجانی سفید زیادی وجود دارد. از این رو مردم از سراسر مالزی و جهان برای تجربه غواصی به جزیره تیومان می آیند. ایر باتانگ، جوارا و گنتینگ روستاهای معروف اینجا هستند. وقتی اینجا هستید، غواصی، غواصی رایگان و غواصی را امتحان کنید.

مکان - دریای چین جنوبی، در حدود 32 کیلومتری پاهانگ.

زمان - در تمام طول سال قابل بازدید است. با این حال می توانید از فصل باران های موسمی (اکتبر تا فوریه) اجتناب کنید، مگر اینکه بخواهید موج سواری کنید. در طول باران های موسمی، منابع حمل و نقل بسیار نادر می شوند.

قیمت - 5 رینگیت برای ورود به جزیره.

24-جزیره سیپادان

جزیره سیپادان که در سواحل شرقی صباح واقع شده است، درست در قلب حوزه هند و اقیانوس آرام قرار دارد.

برترین ها اگر غواصی نکنید، سفر شما به جزیره سیپادان ناقص است، زیرا این جزیره به عنوان یکی از بهترین مقاصد غواصی در جهان شناخته می شود. نزدیک به 3000 گونه ماهی و صدها صخره مرجانی در آن زندگی می کنند.

این اولین و تنها جزیره اقیانوسی مالزی است و در ارتفاع 600 متری از بستر دریا قرار دارد. جزیره سیپادان یک جزیره حفاظت شده است. بنابراین تنها 120 غواص به صورت روزانه مجاز هستند. وقتی به اینجا می‌آیید، می‌توانید از غواصی غواصی لذت ببرید و سوار بر کشتی زندگی کنید. سیپادان به عنوان یکی از "5 مقصد برتر غواصی در جهان" طبقه بندی می شود.

مکان - دریای سلبس، خارج از هزینه شرقی ایالت صباح در جزیره بورنئو.

زمان - مارس تا اکتبر.

قیمت - مجوزهای غواصی با توجه به شرایط و ضوابط از استراحتگاه ها با قیمت 40 رینگیت در دسترس است.

25-پروژه مراقبت از اورانگوتان شانگری-لا، کوتا کینابالو

اگر از علاقه‌مندان به حیات وحش هستید و عاشق کاوش در مکان‌های جدید هستید که حیات وحش و حفاظت از آن را ترویج می‌کنند، پروژه مراقبت از اورانگوتان Shangri-La یکی است که نمی‌توانید آن را از دست بدهید. این پروژه به توانبخشی و مراقبت از اورانگوتان ها اختصاص دارد و یکی از بهترین مکان های توریستی برای بازدید در کوتا کینابالو است.

این به مردم عادی اجازه می دهد تا بینش عمیق تری از زندگی این موجودات شگفت انگیز به دست آورند. شما می توانید با اورانگوتان ها زمان با کیفیتی بگذرانید، به آنها بسیار نزدیک شوید و حتی عکس های فوری به یاد ماندنی بگیرید.

در طول تور، از طریق ویدئوهای کوتاه، قبل و بعد از تور، با زندگی اورانگوتان آشنا می شوید. پس از ویدئو، شما را به سمت سکوی تغذیه همراهی می کنند، جایی که اجازه دارید به این اورانگوتان های دوست داشتنی غذا بدهید.

مدت زمان کامل تور حدود 1-2 ساعت است. هیجان تور به ویژه زمانی که فرزندانتان با شما همراهی می‌کنند افزایش می‌یابد. به غیر از اورانگوتان ها، می توانید چند نوع دیگر از میمون ها را نیز در پروژه مراقبت ببینید.

مکان: پروژه مراقبت از اورانگوتان در Pantai Dalit Tuaran در کوتا کینابالو واقع شده است.

26-جزیره پانگکور

بلندترین نقطه تپه پانگکور که جزیره ای کوهستانی است 1216 متر ارتفاع دارد. در کنار پنانگ و لنکاوی، پانگکور مکانی عالی برای بازدید است. بازدیدکنندگان می توانند از تعطیلات به یاد ماندنی و مجلل در اینجا لذت ببرند. در هوای تازه این مکان نفس بکشید و از ورزش های آبی و سایر فعالیت های مفرح لذت ببرید.

این مکان زیبا مملو از بهترین رستوران های محلی است. حتما از غذاهای اصلی خوشمزه این جزیره لذت ببرید. هر روز اقامت خود را در اینجا جشن بگیرید و تجربه غواصی شگفت انگیز و قایق سواری را تجربه کنید.

مکان:  منطقه مانجونگ، پراک، تنگه مالاکا، مالزی.

بهترین زمان: می توانید بین ژانویه و فوریه و از ژوئن تا سپتامبر از این مکان دیدن کنید.

جزیره پانگکور

27-دیتاران مردکا

دیتاران مردکا (میدان مردکا) جایی است که مالزی در سال 1957 استقلال خود را اعلام کرد. این مکان که بیشتر به دلیل دیدنی های تاریخی شناخته شده است، خانه بسیاری از بناها و بناهای زیبا از جمله موزه ها و کلیساهای جامع است. میدان مردکا به خاطر کنسرت های راک خود نیز معروف است.

مکان: Jalan Raja، مرکز شهر، کوالالامپور، Wilayah، مالزی.

بهترین زمان: می توانید در ماه آگوست زمانی که مالزی استقلال خود را جشن می گیرد از این مکان دیدن کنید.

28-لگولند مالزی

این اولین پارک موضوعی بین‌المللی مالزی است که در سال 2012 تأسیس شده است. لگولند مالزی در اسکندر پوتری، جوهور، مالزی واقع شده است . کودک درون تو

همچنین اولین پارک موضوعی لگولند در قاره آسیا است. این پارک موضوعی دارای رستوران های متعدد، ترن هوایی زیبا و غیره است و همچنین دارای یک کلاس برنامه نویسی 45 دقیقه ای برای کودکان است.

مکان: Jalan Legoland، بندر، Johor Bahru، Johor، مالزی.

بهترین زمان: هر زمان که بخواهید می توانید از Legoland دیدن کنید. بازدید در ماه های تابستان از آنجایی که پارک آبی دارد یک امتیاز محسوب می شود.

29-مزرعه بوه

زمانی که به کامرون هایلندز سفر می کنید، باید از این مکان دیدن کنید. زیبایی منظره و هوای تازه مزرعه Boh خیره کننده است. بازدیدکنندگان باید سفر مزرعه Boh را از طریق جاده آغاز کنند تا یک ماجراجویی عالی را تجربه کنند. مزارع در 8000 هکتار گسترده شده است و با درختان چای در سراسر آن احاطه شده است.

مزرعه Boh بزرگترین مزرعه چای واقع در جنوب شرقی آسیا محسوب می شود. جاده ها باریک هستند، اما منظره ارزشش را دارد. زیبایی تپه های سرسبز شما را طلسم می کند. هوای تازه و آرام بخش را در هوا تنفس کنید. همچنین فراموش نکنید که به فروشگاه های چای بوه نزدیک جاده ها سر بزنید و کیک ها و چای های خوشمزه آنها را امتحان کنید.

مکان: ارتفاعات کامرون، مالزی

مزرعه بوه

30-تپه کوکول

تپه های کوکول مکانی زیبا برای یک سفر یک روزه است. تپه های کوکول که به خاطر منظره باورنکردنی اش معروف است، پس از غروب روشن می شود. به عنوان یک نقطه توریستی، این مکان دوست داشتنی برای روح های رمانتیک است. می‌توانید آبشار کیانسوم را در کوه‌های کوکول ببینید و در اینجا می‌توانید از پاراگلایدر نیز لذت ببرید.

روزانه صدها ناودان در آسمان مشاهده می شود. تپه کوکول که به‌خاطر زیستگاه طبیعی‌اش شناخته می‌شود، خانه تعداد زیادی از پرندگان است. بازدیدکنندگان می توانند از دیدن پرندگان در اینجا لذت ببرند.

مکان: کوتا کینابالو، صباح، مالزی.

بهترین زمان: زمان ایده آل برای بازدید از تپه های کوکول بین ساعت 4 تا 5 بعد از ظهر قبل از غروب آفتاب است.

31-شهر چینی

محله چینی ها در خیابان پتالینگ واقع شده است و بزرگترین جامعه چینی مالایی در آن دیده می شود. این بازار بزرگ کهنه‌فروشی مملو از صدها غرفه و مغازه‌هایی است که همه چیز از لباس، لوازم جانبی، عطر، دکور، باتیک، صنایع دستی گرفته تا برخی از قطعات قدیمی را می‌فروشند.

این مکان همچنین مملو از دستفروشان غذاهای خیابانی است که عمدتاً چینی هستند، بلکه هندی‌ها و بنگلادشی‌ها نیز دستور العمل‌های خوشمزه می‌فروشند. چندین مسیر پیچ و خم مانند در فضای باز، بازارهای سرپوشیده یا مراکزی در اینجا وجود دارد که می‌توانید گم شوید و ساعت‌ها به دنبال چیزهای هیجان‌انگیز بگردید، و آن را به یکی از برترین مکان‌ها برای بازدید در مالزی تبدیل می‌کند.

مکان:  خیابان پتالینگ، کوالالامپور، مالزی.

زمان: 09:00 صبح تا 10:00 شب.

32-مسجد ملی مالزی

این مسجد که به نام مسجد نگارا نیز شناخته می شود، یک مکان مهم عبادت و جاذبه های گردشگری در مالزی است که در کوالالامپور واقع شده است. با طرحی که از مسجد جامع مسجدالحرام در مکه الهام گرفته شده است، این مؤسسه در سال 1965 به روی عموم باز شد.

از سایر ادیان برای بازدید خارج از اوقات نماز استقبال می شود. با شیشه‌کاری‌های پیچیده، موزاییک‌ها، مشبک‌ها، مناره‌ای رفیع، و سقف غول‌پیکر چتری به شکل کاشی آبی از ویژگی‌های برجسته این مسجد وابسته به اهل سنت است.

33-باغ گیاه شناسی پردانا

باغ گیاه شناسی پردانا که در پارک میراث تون عبدالرزاق قرار دارد، یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در مالزی است. مکانی عالی برای گذراندن آخر هفته خود با دیدن گیاهان و جانوران منطقه، مناطق خیره کننده بسیاری از جمله باغ های ارکیده و هیبیسکوس برای کاوش وجود دارد.

باغ ها همچنین مملو از سنگفرش ها، فواره ها، آلاچیق ها و همچنین کنار دریاچه، مسیرهای طبیعی و مناظر تپه ای است که برای فعالیت های تفریحی ایده آل هستند. چندین جاذبه دیگر مانند موزه هنرهای اسلامی مالزی، بنای یادبود ملی و افلاک نما نیز وجود دارد که در مجاورت قرار دارند.

باغ گیاه شناسی پردانا

34-موزه هنرهای اسلامی

هنر بهترین راه برای بیان یک فکر، ایده یا راه حل است. موزه هنرهای اسلامی در 12 دسامبر 1998 به روی عموم باز شد. موزه هنر در باغ گیاه شناسی پردانا در قلب شهر واقع شده است. اگر بدانید این موزه بزرگترین موزه هنر اسلامی در آسیای جنوب شرقی است شگفت زده خواهید شد.

حدود هفت هزار اثر هنری وجود دارد که جهان اسلام را روشن می کند. در مجموع 12 گالری در این موزه وجود دارد که بر اساس سطوحشان به گروه هایی تقسیم می شوند.

گالری قرآن و نسخ خطی به همراه گالری چینی، گالری هندی و معماری اسلامی در سطح 3 قرار دارد. در سطح 4 جواهرات، نساجی، سرامیک و زره وجود دارد. ظروف شیشه ای اسلامی نیز در سطح 4 به نمایش گذاشته شده است. موزه از صبح تا عصر باز است و جزو  مکان های توریستی مالزی است که باید حتماً از آنها بازدید کرد.

35-منیاتور مالزی

واقع در طبقه بالای مرکز خرید Summit USJ بیش از 17000 متر مربع. Ft. سومین نمایشگاه بزرگ مینیاتور و قطار جهان است.

این مکان یادآور میراث و فرهنگ مالزی است و مدل‌های مینیاتوری سه بعدی پیچیده را با موضوعات و تنظیمات مختلف مانند حومه شهر، پارک تفریحی، ذخیره‌گاه حیات وحش، منظره شهری و موارد دیگر به نمایش می‌گذارد. جزئیات و احساس واقعی به تمام ساختمان ها و عناصر از جمله جاذبه های محبوب عجیب و غریب است، بنابراین آن را به یکی از جاذبه های گردشگری مالزی تبدیل می کند.

زمان: 10:00 صبح الی 6:00 بعد از ظهر.

قیمت: 10 رینگیت

36-پارک پروانه کی ال

در مجاورت پارک میراث تون عبدالرزاق، 7000 متر مربع گسترش پارک پروانه در کوالالامپور واقع شده است. بیش از 6000 مورد از این حشرات رنگارنگ از 120 گونه مختلف را در خود جای داده است.

در کنار پروانه‌ها، چندین نوع خزنده و موجودات دیگر نیز در میان بوته‌ها، گل‌ها، گیاهان و سایر شاخ و برگ‌های باغ زندگی می‌کنند. علاوه بر این، بسیار جذاب است زیرا می توانید در یک محوطه بایستید و اجازه دهید پروانه ها روی بازوهای شما بنشینند و در اطراف اطراف شما بال بزنند.

زمان: 9:00 صبح تا 5:30 بعد از ظهر.

قیمت:

- بزرگسالان - 25 رینگیت،

- کودکان (3 - 12) - 14 رینگیت.

پارک پروانه کی ال

37-داتران لنگ

داتار لنگ که به «میدان عقاب» نیز معروف است، یکی از بهترین جاذبه های ساخت بشر در لنکاوی است که گردشگران را از راه دور برای بازدید به سوی خود جذب می کند.

این مجسمه 12 متری از یک عقاب است که برای پرواز با بال‌های باز قرار گرفته است. جزییات این سازه خیره‌کننده است و حتی با مناظر مسحورکننده خلیج کوآه بهتر به نظر می‌رسد و آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری غیرقابل فراموشی در مالزی تبدیل می‌کند.

38-گونونگ رایا

این بلندترین قله کوه لنکاوی است که 881 متر ارتفاع دارد. همچنین یکی از پرماجراترین مکان های گردشگری در مالزی است.

صخره‌های گرانیتی با زمین‌های جنگلی انبوه پراکنده است که محل زندگی بسیاری از گونه‌های جانوران و خزندگان از جمله میمون‌های برگ، روباه پرنده، میمون‌های ماکاک، سنجاب‌ها، عقاب‌های شاهین کوهستانی، عقاب‌های دریایی شکم سفید و نوک شاخ‌های بزرگ است.

برای رسیدن به قله می توانید از رانندگی خوش منظره لذت ببرید. این مکان به‌ویژه به‌خاطر مسیرهای پیاده‌گردی در جنگل و چشم‌اندازهای بکر از کل جزیره لنکاوی، دریای آندامان و موارد دیگر مشهور است.

مکان: لنکاوی، مالزی.

گونونگ رایا

39-پارک دریایی پولائو پایار

پارک دریایی پولائو پایار از چهار جزیره کوچک تشکیل شده است که همه آنها خالی از سکنه هستند و یکی از بهترین نقاط غواصی در مالزی را دارد. تنها با رزرو تور وابسته به اداره شیلات کده می توان از پارک بازدید کرد.

حیات دریایی بکر و سواحل نیز تحت حفاظت و حفاظت هستند. علاوه بر این، می توانید شنا کنید و گونه های مختلفی از ماهی ها، مرجان ها و بچه کوسه ها را در تالاب ها مشاهده کنید که برای غواصان با تجربه و همچنین آماتور مناسب هستند.

زمان: 10:00 صبح الی 8:00 شب.

قیمت:

- بزرگسالان - 150 رینگیت،

- کودکان (3 تا 11 سال) - 130 رینگیت.

40-موزه سه بعدی هنر لنکاوی در بهشت

با مساحت بیش از 2000 متر مربع که در یک ساختمان 4 طبقه تقسیم شده است، بزرگترین موزه هنر سه بعدی مالزی و دومین موزه بزرگ در جهان است. نه نمایشگاه تعاملی وجود دارد که در داخل ساختمان قرار دارند و هر کدام دارای عناصری شبیه به زندگی هستند.

می‌توانید روی عکس‌ها کلیک کنید، به اطراف بگردید تا شاهد توهم مناطق محبوب مانند - توهم نوری، آبزیان، سافاری، فانتزی، کلاسیک، قلعه‌ها، مناظر، مصری و مالزیایی باشید. بیش از 200 قطعه با دقت طراحی شده برای دیدن در اینجا وجود دارد.

زمان: 9:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر.

قیمت:

-بزرگسال - 38 رینگیت،

- کودکان - 28 رینگیت.

موزه سه بعدی هنر لنکاوی در بهشت

41-ساحل پانتای کوک

این ساحل یکی از آرام‌ترین و مجلل‌ترین مقاصد لنکاوی و مکان‌های دیدنی در مالزی است، به‌ویژه برای زوج‌ها که از تعطیلات آرام لذت ببرند. خط ساحلی صحنه ای از یک نقاشی با ماسه سفید پودری، دریای فیروزه ای و پوشش گیاهی استوایی است.

تپه‌های اطراف نیز وجود دارد که با تله‌کابین و صخره‌های آهکی خیره‌کننده در آب قابل کاوش هستند. این مکان مملو از ماجراجویی‌ها، استراحتگاه‌های مجلل، رستوران‌ها، کافه‌ها و بازارها، تجربه‌ای مفید را برای مهمانان به ارمغان می‌آورد.

مکان: جالان پانتای کوک، 07000 لنکاوی، کداه، مالزی.

42-جزیره مانوکان

جزیره مانوکان دومین جزیره بزرگ از پنج جزیره ای است که پارک تونکو عبدالرحمن را تشکیل می دهند که اولین پارک دریایی در مالزی است.

این همچنین توسعه یافته ترین و در دسترس ترین جزیره است که به دلیل مسیرهای طولانی از سواحل شنی که در پوشش گیاهی استوایی پوشانده شده است، شناخته شده است. برخی از شفاف‌ترین تالاب‌ها و حیات‌های دریایی کمیاب که در اینجا یافت می‌شوند را می‌توان با غواصی و غواصی به بهترین شکل کاوش کرد. جدای از آن، این جزیره برای سایر ورزش های آبی و فعالیت های تفریحی نیز محبوب است.

مکان: کوتا کینابالو مالزی.

جزیره مانوکان

43-مسجد بندرایا

مشرف به خلیج لیکاس این قطعه عمیق از معماری اسلامی و مدرن است که به دلیل تالاب ساخته شده توسط انسان در اطراف آن به مسجد شناور نیز معروف است.

مسجد بندرایا یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن در مالزی و دومین مسجد بزرگ در کوتا کینابالو، صباح است. نمادین ترین ویژگی این جاذبه، سقف گنبدی شکل آبی و طلایی است که از عناصر طراحی عربی تأثیر می گیرد. از زمان افتتاح آن در سال 2000، بسیاری از گردشگران مسلمان و غیر مسلمان از این مسجد دیدن کرده و آن را به یکی از جاذبه های اصلی تبدیل کرده اند.

زمان: 4:30 صبح الی 11:30 شب.

قیمت: 5 رینگیت برای هر نفر

44-موزه دولتی صباح

در اصل موزه دولتی صباح در سال 1965 تأسیس شد و بعداً در سال 1984 به مکان فعلی خود منتقل شد.

مجموعه موزه در مرکز ایالت کوتا کینابالو واقع شده است که بخش‌های زیادی برای نمایشگاه‌های مختلف، دهکده میراث، باغ‌وحش، باغ گیاه‌شناسی قومی دارد. ، نگارخانه صباح. در حین گشت و گذار در اینجا می توانید اطلاعات زیادی در مورد تاریخ، باستان شناسی، تمدن اسلامی در منطقه، سرامیک و ظروف برنجی و برنجی مورد استفاده و ساخت محلی، منابع طبیعی و بسیاری موارد دیگر بیاموزید.

زمان: 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر.

قیمت: 15 رینگیت

45-برج ساعت اتکینسون

برج ساعت اتکینسون یک سازه تمام چوبی سفید و 50 فوتی با قاب جعبه ای است. این شاهکار که در سال 1905 در بالای یک تپه ساخته شده است، حتی یک میخ در ساخت آن استفاده نشده است.

چیزی که آن را به جاذبه‌ای محبوب در کوتا کینابالو، صباح و حتی مالزی تبدیل می‌کند، این واقعیت است که این برج ساعت آزمایش زمان را پس داده و از بمباران‌های جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده است. جدای از این، مناظر بالای آن نیز مسحورکننده است و می توان ساعت ها از آن لذت برد.

مکان: کوتا کینابالو، 88400 کوتا کینابالو، صباح، مالزی.

46- ساتای لجند

بازار خیابان گایا مکانی شلوغ است که هر یکشنبه به روی عموم باز می شود، همچنین به آن محله چینی صباح می گویند، زیرا تعدادی غذاخوری، قهوه خانه و دستفروش چینی در اینجا وجود دارد.

Satay Legend Lok Kawi با غرفه‌ها و مغازه‌هایی که اقلام مختلف و غذاهای خیابانی می‌فروشند، یکی از محبوب‌ترین غرفه‌های کوتا کینابالو، صباح مالزی است. همه معشوق‌ها باید حتماً از اینجا دیدن کنند تا منوی غذاهای خوشمزه خود را که شامل گوشت‌های کبابی، ساتایا، گوشت گاو و گوشت خوک و خیلی چیزهای دیگر است، امتحان کنند.

مکان: خیابان گایا، پوسات بندر کوتا کینابالو، 88000 کوتا کینابالو، صباح، مالزی.

زمان: شنبه و یکشنبه از ساعت 17:00 الی 12:00 صبح.

47-معبد آرولمیگو کاروماریاممان

این معبد هندوی جنوب هند به سبک دراویدی ساخته شده در سال 1997 به دلیل بزرگترین و بلندترین برج مجسمه اصلی (راجاگوپورام) در کل مالزی با ارتفاع 72 فوت مشهور است. این معبد به خدای دعا کننده اصلی آرولمیگو کاروماریاممان اختصاص یافته است.

کل مجموعه با جنبه های رنگارنگ، بت های بسیاری از دیگر خدایان و شخصیت های اساطیری مزین شده است. علاوه بر این، نمای کلاسیک برجستگی معبد نیز پر از جزئیات پیچیده است و این جاذبه را به یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در مالزی تبدیل کرده است.

مکان: Jalan Todak، 13700 Perai، Pulau Pinang، مالزی.

زمان: 6:00 صبح تا 12:00 ظهر، 16:00 تا 19:00.

48-عمارت Cheong Fatt Tze

این محله زندگی مشترک در سال 1880 پس از سفارش چئونگ فات تزه که یک تاجر نجیب از چین ساکن مالزی بود، ساخته شد.

طراحی این عمارت سنتی Hakka Teochew است و در کل خیابان لیث در پنانگ برجسته است. در حال حاضر عمارت نیلی رنگی به عنوان یک بوتیک هتل و موزه فعالیت می کند. شما می توانید در یکی از 38 اتاق اقامت کنید و بقیه ملک را کاوش کنید، یا می توانید در یک تور یک ساعته در یکی از مکان های گردشگری متمایز در مالزی شرکت کنید.

زمان:  تورها در ساعت 11:00 صبح و 14:00 بعد از ظهر.

49-پارک جنگلی بوکیت پانچور

پارک جنگلی Bukit Panchor در کنار منطقه حفاظت شده جنگل Bukit Panchor در Nibong Tebal، Penang واقع شده است. در سال 1963 افتتاح شد و بر روی 445 بخاری پراکنده شده است و یک منطقه جنگلی حفاظت شده است که برای فعالیت های تفریحی به روی عموم باز شده است و در عین حال به آنها کمک می کند تا از طبیعت اطراف خود لذت ببرند.

یک زمین کمپینگ اختصاصی به وسعت 8 هکتار وجود دارد که می‌توان در طول گردش‌ها از آن بازدید کرد. جدای از آن، حراهای تالاب تامان، غارهایی مانند Gua Kelawar و موارد دیگر ارزش کشف دارند.

زمان: 7:00 صبح تا 19:00 بعد از ظهر.

پارک جنگلی بوکیت پانچور

50-اسکله های قبیله

Clan Jetties یک تأسیسات قدیمی چینی در اسکله در منطقه جورج تاون پنانگ است. قرن‌ها پیش، هفت طایفه مختلف چینی به مالزی نقل مکان کردند و دهکده‌های شناور را با خانه‌های چوبی و ساختمان‌های دیگر در اسکله تشکیل دادند.

در حال حاضر شش روستا از این روستاها باقی مانده است که گردشگران می توانند از آنها بازدید کنند. قبیله جویدنی محبوب ترین و پذیراترین در میان آنها است، طولانی ترین مسیر پیاده روی و معبدی را دارد که نمی توانید سفر خود را از دست بدهید.

51-جنگل تفریحی بوکیت مرتاجم

جنگل تفریحی بوکیت مرتاجم مکانی برای فرار مردم محلی از این منطقه است. این پارک در 37 هکتار وسعت دارد و در ارتفاع 457 متری از سطح دریا واقع شده است.

کل زمین مملو از فضای سبز و توپوگرافی طبیعی از آبشارها، نهرها، مسیرهای جنگلی و مسیرها است. در کنار آن مکان‌های پیک نیک، پل معلق، کلبه‌های کلبه و محل کمپینگ نیز برای اقامت مهمانان برای یک شب اقامت وجود دارد.

سئوالات متداول

بهترین جاذبه های گردشگری مالزی برای بازدید در شب کدام است؟

1. برج های دوقلوی پتروناس

برج دوقلوی پتروناس معروف ترین جاذبه گردشگری مالزی است و هزاران نفر برای تماشای این سازه زیبا به مالزی می آیند. برج‌های دوقلوی پتروناس در 31 آگوست 1999 افتتاح شدند و از سال 1998 تا 2004 بلندترین برج‌های جهان بودند.

2. منارا کوالالامپور

منارا کوالالامپور یکی از معروف ترین مکان های مالزی برای بازدید است زیرا هفتمین برج بزرگ جهان است. این برج معمولاً برای تماشای ماه در ماه رمضان استفاده می شود، اما منظره شهر و پتروناس از بالای برج نفس شما را بند می آورد.

3. دیتاران لنگ

داتران لنگ یکی از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری لنکاوی است که معمولاً با نام «میدان عقاب» شناخته می‌شود. داتران لنگ مجسمه ای از عقاب است که بال هایش طوری باز شده که انگار در شرف پرواز است و 12 متر ارتفاع دارد.

4. آیر کرو

اگر عاشق طبیعت هستید و از سکوت و آرامشی که مناظر سرسبز آن را فراهم می کند لذت می برید، Ayer Keroh فقط مکانی برای شماست. این مکان پناهگاه پروانه ها و خزندگان است و یک سافاری شبانه عالی ارائه می دهد که شما و فرزندانتان از آن لذت خواهید برد.

بهترین کارها در مالزی چیست؟

1. با مرکز حفاظت از فیل های فیل کوالا گاندا نزدیک شوید

مرکز حفاظت از فیل‌های کوالا، یک منطقه حفاظت‌شده دولتی برای فیل‌ها است که تنها 105 کیلومتر با شهر کوالالامپور فاصله دارد. فیل ها در مالزی در خطر انقراض هستند، بنابراین این یک ابتکار توسط دولت برای گسترش آگاهی در بین مردم با اجازه دادن به آنها برای شخصی سازی و مراقبت از فیل ها برای یک روز است.

2. از جزایر پرهنتیان دیدن کنید

یکی از بهترین جاهای دیدنی مالزی، جزایر پرهنتیان است که در ساحل شرقی مالزی قرار دارند. این مکان به دلیل فعالیت های غواصی و غواصی معروف است که در طی آن می توانید به ماهی ها غذا بدهید، با لاک پشت ها شنا کنید و کوسه ها را تماشا کنید.

3. به Skybridge و Skycab در لنکاوی بروید

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مالزی، پل آسمان و کابین آسمانی است که در جزایر لنکاوی قرار دارد. برای رسیدن به پل آسمان، باید سوار کابین آسمان شوید که در بالای دومین کوه مرتفع، Gunung، Machinchang قرار دارد. یک راهرو شیشه ای در وسط پل وجود دارد و منظره تمام جزایر لنکاوی از اینجا نفس شما را بند می آورد.

4. در جزیره سیپادان شیرجه بزنید

جزیره سیپادان در بین غواصان محبوب است زیرا 20 مکان غواصی در این جزیره وجود دارد که هر کدام منظره متفاوتی نسبت به دیگری دارند. این جزیره از مرجان های زنده تشکیل شده است که در بالای آتشفشان خاموش زیر دریا شکل گرفته اند. بیش از 3000 گونه آبزی در زیر دریا وجود دارد و با هر شیرجه می توان حداقل 20 لاک پشت را شاهد بود.

بهترین جاهای دیدنی مالزی در ماه عسل کدامند؟

1. کوالالامپور: این شهر پایتخت مالزی و یکی از شهری ترین نقاط جهان است. این شهر ترکیبی زیبا از جنبه های سنتی در بناهای تاریخی و جاذبه های خود و جنبه های مدرن با معماری معاصر، مراکز خرید و آسمان خراش ها را ارائه می دهد. شما و شریک زندگیتان می توانید در طول ماه عسل قسمت های مختلف شهر، مسیرها، بازارها، تفریحات شبانه و خیلی چیزهای دیگر را کشف کنید.

2. جزیره مابول: این جزیره منزوی محل سواحل ساحلی بکر و ماسه‌ای سفید است که تالاب‌های سبز-آبی پر از صخره‌های مرجانی سخت و نرم را تحسین می‌کنند. این سایت کمتر شلوغ است و یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید برای غواصی در مالزی بروید. به غیر از ورزش های آبی، می توانید زیر آفتاب گرم استراحت کنید، از دهکده های محلی و جاذبه هایی مانند پارک دریایی تون ساکاران دیدن کنید

3. مالاکا: ایالتی تاریخی در مالزی است که دارای میراث فرهنگی غنی و تأثیرات دوران استعمار هلند، پرتغال، بریتانیا و همچنین سلطنت مالایی است. شهر ملاکا به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده است و برخی از قدیمی ترین بناها و بناهای دیدنی جهان را در خود جای داده است.

4. تامان نگارا: این جنگل بارانی میلیون ساله در مالزی نشان دهنده شکوه طبیعی این کشور و یکی از مکان های دیدنی در مالزی است. در اینجا شما و شریک زندگی‌تان با پراکندگی در هکتارها، می‌توانید در بسیاری از فعالیت‌ها مانند پیاده‌روی، پیاده‌روی در طبیعت، سافاری‌های شبانه، بازدید از دهکده‌های قبیله‌ای و غیره فعالیت کنید تا زیبایی‌های طبیعی را کشف کنید و آرامشی بیابید.

بهترین مکان های کمپینگ در مالزی کدامند؟

1. کم سونگای پوا، پاهانگ

ارتفاعات کامرون به دلیل مزارع توت فرنگی و چای معروف است، اما به خاطر مکان های کمپینگی که ارائه می دهد نیز محبوب است. Kem Sui Pua دارای منطقه‌ای است که کمپ‌ها، چادرها، آلاچیق‌ها، مکان‌های اتصال برق و باربیکیو را تسهیل می‌کند.

2. کوه برینچانگ

کوه برینچانگ به اندازه Sungai Pua معروف نیست، اما به نظر می رسد یک مزیت است. این مکان یکی از زیباترین مناظر مزارع چای، باغ های گل رز و مزارع توت فرنگی را ارائه می دهد.

3. استراحتگاه تدوم هیل

Tadom Hill Resorts بهترین اقامتگاه ها را فراهم می کند و یک مکان کمپینگ محبوب در مالزی برای کسانی است که ترجیح می دهند کمپینگ سرپوشیده بیشتری با امکانات اولیه داشته باشند در حالی که هنوز توسط لمس طراوت طبیعت احاطه شده اند. گزینه‌های متعددی در دسترس هستند، از جمله کلبه‌های گندوی، روستای هاکا، کلبه بامبو، کلبه‌های آستانه نینیک، چادرهای اکو، کره‌های حماک و غیره.

4. پارک طبیعی کوالا سلانگور

پارک طبیعی کوالا سلانگور یک مقصد کمپینگ محبوب در مالزی است . جاذبه اصلی پارک 150 گونه مختلف از حیات وحش پرندگان است که در اطراف در حال بال زدن هستند، همچنین زمین های گلی طبیعی، باتلاق های حرا و دریاچه مصنوعی مملو از آبزیان.

مالزی به چه چیزی معروف است؟

مالزی یک بهشت ​​گرمسیری است که به خاطر سواحل و ایالت های ساحلی پربار، میراث فرهنگی متنوع، جاذبه های باستانی، غذاهای خوشمزه و خرید ارزان شناخته شده است. در کنار آن، پایتخت کوالالامپور نیز وجود دارد که یک مرکز مالی در منطقه جنوب شرقی آسیا است.

بهترین سواحل مالزی عبارتند از:

1. ساحل جزیره پرهنتیان: جزیره ای در حال توسعه که زیبایی های بکر و طبیعی را ارائه می دهد. این مکان با زندگی دریایی غنی در اطراف پوشیده شده است.

2. ساحل کوتا کینابالو: کوتا کینابالو دارای سواحل شنی سفید با جنگل های استوایی بکر و رخنمون های ماسه سنگی برجسته است که پس زمینه ای زیبا را به آن اضافه می کند.

3. Batu Ferringhi: این ساحل در ابتدا برای ورزش های آبی مشهور بود. به تدریج، این مکان به دلیل شن‌های سفید و زیبای طولانی و جلوی دریا، به مکانی مشهور برای عاشقان آفتاب تبدیل شد.

بهترین مناطق برای اقامت در مالزی کدامند؟

1. Bukit Bintang: اگر به دنبال رستوران ها، کافه ها، غذاهای خیابانی و مراکز خرید در فاصله کمی هستید، Bukit Bintang مکان مناسبی است. این منطقه همچنین ارتباط بسیار خوبی به ایستگاه MRT و ایستگاه مونوریل دارد.

2. مرکز شهر کوالالامپور: KLCC: KLCC مملو از هتل‌های لوکس، رستوران‌ها و تفریحات شبانه است. علاوه بر این، این مکان مملو از مراکز خرید مجلل است.

3. KL Sentral و Lake Gardens: منطقه KL Sentral و Lake Gardens گزینه بسیار خوبی برای حمل و نقل آسان است.

4. برج KL: Bukit Nanas: این منطقه در مرکز واقع بین Bukit Bintang و KLCC قرار دارد.

5. محله چینی ها و میدان مردکا: محله چینی ها بهترین منطقه برای اقامت ارزان است.

3روز در مالزی کجا بروم؟

مالزی یک کشور جزیره ای بزرگ در منطقه جنوب شرقی آسیا با یک جزیره و شهرهای بسیار جذاب است که ارزش کاوش را دارند. در زیر 3 نوع برنامه سفر برای یک سفر 3 روزه برای مکان های دیدنی در مالزی ذکر شده است.

کوالالامپور:

- روز اول - ورود، ورود به هتل و بقیه شب رایگان برای گشت و گذار در تفریحات شبانه و رستوران های شیک.

- روز دوم - گشت و گذار از جاذبه های برتر شهر مانند - غارهای باتو، برج های دوقلوی پتروناس، منارا، محله چینی ها و غیره. شب را می توان در بازارهای شبانه سپری کرد.

- روز 3 - از خرید در مکان‌های برتر مانند - بازار کانات، میدان تایمز برجایا و غیره لذت ببرید.

Melaka:

- روز 1 - ورود، ورود به هتل و شب را می‌توانید در خیابان Jonker یا هر بازار شبانه دیگری سپری کنید.

- روز 2 - به یک گشت و گذار تمام روز در مکان هایی مانند - کاخ سلطان نشین، میدان هلند، A'Famosa و غیره بروید

- روز 3 - می توانید برای پیاده روی در بوکیت بینتانگ بروید، از سفر دریایی در رودخانه مالاکا لذت ببرید ، یا از باغ وحش ملاکا دیدن کنید.

پنانگ:

- روز اول - ورود، ورود به هتل و بقیه روز برای شما برای کاوش در میراث جهانی یونسکو جورج تاون است. در اینجا می توانید از اسکله های قبیله، موزه ها و جاذبه های دیگر دیدن کنید.

- روز دوم - در این روز می توانید از تپه پنانگ دیدن کنید و از تراموا سواری، پیاده روی و مناظر جزیره لذت ببرید. از آنجا می‌توانید از سایت‌های دیگری مانند معابد Kek Lok Si، Gurney Drive و غیره نیز دیدن کنید.

- روز 3 - آخرین روز سفر می‌تواند با گشتی در بازارهای محلی، رستوران‌ها و سایر مراکز فروش به پایان برسد.

آیا مالزی ارزش بازدید دارد؟

بله با خطوط ساحلی خیره کننده، بسیاری از بناهای تاریخی، جمعیت چند قومیتی، میراث فرهنگی و غذاهای ترکیبی، برخی از بهترین دلایل برای بازدید از مالزی و شهرهای آن حداقل یک بار در طول زندگی هستند.

چیزهای معروف برای خرید در مالزی چیست؟

1. باتیک: پارچه ابریشم متفاوتی است که در ساخت پیراهن و لوازم جانبی استفاده می شود. این ماده در اندونزی و مالزی معروف است.

2. سارونگ: این پارچه همه کاره است که هم مردان و هم زنان در مالزی می پوشند.

3. هدایای دستبافت:  صنایع دستی مالزی مانند سبد، زیور آلات و سوغاتی های ساخته شده از بامبو اغلب توسط گردشگران در طول سفر جمع آوری می شود.

4. شکلات میوه های گرمسیری: ترکیبی از شکلات و میوه های استوایی نوعی شکلات منحصر به فرد است. شکلات در طعم های مختلف مانند جک فروت و موارد دیگر وجود دارد.

5. نغمه: پارچه‌ای رنگارنگ است که نخ‌های در هم تنیده دارد و نقوشی شبیه باتیک دارد.

مشاوره و رزرو