درباره برج منارا کوالالامپور | Menara Kuala Lumpur

جاذبه های گردشگری کوالالامپور مالزی 16 اردیبهشت ، 1403 6 دقیقه

منارا کوالالامپور | Menara Kuala Lumpur که به‌عنوان یکی از بلندترین سازه‌های مخابراتی مستقل در جهان رتبه‌بندی می‌شود، یک برج ۴۲۱ متری است که بر فراز بوکیت ناناس، یک ذخیره‌گاه طبیعی، قرار گرفته است. این برج که بلندترین برج در KL است، تقریباً از هر گوشه شهر در تور مالزی قابل مشاهده است و منظره پانورامایی تماشایی از تور کوالالامپور ارائه می دهد. علاوه بر این، از آنجایی که این برج دارای یک سکوی تماشا در ارتفاع 276 متری است، می‌توانید بلیط سکوی تماشا را بخرید و همچنان فرصتی برای تماشای منظره پانورامای خیره‌کننده شهر داشته باشید. منظره شهر از برج KL در شب که شهر کاملاً روشن است، جادویی تر به نظر می رسد.

برج مناره کوالالامپور

برج برنده جایزه کوالالامپور (KL Tower) در قله بوکیت ناناس، در قلب کوالالامپور واقع شده است. این برج با ارتفاع 421 متر، بلندترین برج در جنوب شرقی آسیا و هفتمین برج بلند مخابراتی در یکی از نمادین ترین مکان های دیدنی در پایتخت کشور، برج KL ترکیبی منحصر به فرد از تجربه فرهنگی، ماجراجویی و طبیعت را ارائه می دهد.

برجسته ترین ویژگی بلندترین جاذبه در شهر KL، موقعیت جذاب آن است. منارا کوالالامپور، مالزی که در بالای منطقه جنگلی Bukit Nanas - یک ذخیره‌گاه جنگلی قرار دارد ، دوباره یکی از جاذبه‌های دیدنی است که اگر عاشق گیاهان و جانوران هستید، باید از آن دیدن کنید. در طول ساخت برج، محیط طبیعی قدیمی‌ترین ذخیره‌گاه جنگلی به‌منظور حفظ تعادل در محیط، بی‌نقص نگه داشته شد. این برج که در درجه اول به عنوان زیرساخت ارتباطی استفاده می شود، بدون شک محبوب ترین نقطه عطفی در مالزی است.

این برج باشکوه که در جولای 1996 به روی عموم باز شد، بر فراز منطقه حفاظت شده جنگلی بوکیت ناناس، قدیمی‌ترین ذخیره‌گاه جنگلی در مالزی ساخته شده است که درختان قدیمی و گیاهان و جانوران بومی آب و هوای گرمسیری مالزی را در خود جای داده است.طراحی معماری این برج بر اساس معماری اسلامی است که منعکس کننده میراث اسلامی پر جنب و جوش مالزی با خط عربی، کاشی های طرح دار هندسی و الگوهای انتزاعی اسلامی است.

عرشه مشاهده سرپوشیده برج، در ارتفاع 276 متری از سطح زمین، منظره ای باشکوه از کلان شهر را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد، در حالی که عرشه آسمان در فضای باز، در ارتفاع 300 متری از سطح زمین، نقطه دید بیشتری از شهر را ارائه می دهد. اسکای باکس، با نمای شیشه ای در اطراف از جمله کف پوشیده شده است، از تاقچه عرشه آسمان امتداد می یابد و مناظری هرگز دیده نشده از شهر را ارائه می دهد.

«...پس از لذت بردن از منظره پانورامای شهر، بازدیدکنندگان می توانند به اتمسفر 360، یک رستوران گردان واقع در بالای برج - در ارتفاع 282 متری در آسمان - سری بزنند تا از یک تجربه غذاخوری بی نظیر لذت ببرند.

معماری منارا کوالالامپور

  • معماری منارا کوالالامپور

سبک معماری این برج که نماینده میراث پر جنب و جوش اسلامی مالزی است، کاشی‌های اسلامی، خط‌های عربی، کهن‌الگوی گل‌های اسلامی و برخی الگوهای انتزاعی را نشان می‌دهد. ساختار برج منارا در کوالالامپور همچنین حاوی "مقران" است - یک خط مرکب که در معماری سنتی ایرانی و اسلامی استفاده می شود، که اهمیت این جاذبه را به عنوان میراث معماری دین اسلام نشان می دهد. دیگه چی؟ همانطور که لابی اصلی سازه را کاوش می کنید، گنبدهای شیشه ای درخشان ممکن است شما را از بین ببرد.

  • جاذبه های منارا کوالالامپور

این جاذبه که به عنوان یکی از بلندترین برج های مستقل در جهان مشهور است، میزبان یک رستوران گردان به نام Atmosphere 360 ​​است. همانطور که از نام آن پیداست، رستوران معروف منارا کوالالامپور به گونه ای طراحی شده است که به شما امکان می دهد غذاهای لذیذ را بچشید و در عین حال لذت تماشای 360 درجه نمای شهر را می پسندید.

شامل یک تئاتر، فروشگاه های سوغاتی، یک رستوران فست فود، یک آمفی تئاتر و استخرهای آبشاری، تور به برج منارا چیزی است که نمی توانید آن را از دست بدهید.

جاذبه های منارا کوالالامپور

یکی دیگر از جاذبه های مهم برج KL، پارک بومگردی جنگلی KL است. این جنگل که در سال 1906 تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین ذخایر جنگلی دائمی در مالزی است و دارای انواع درختان بومی، گیاهان و سایر گیاهان استوایی است. امکانات موجود در آنجا شامل زمین بازی، کمپینگ، آلاچیق چوبی و مسیرهای پیاده روی، و همچنین یک کانوپی واک 200 متری، یک پل هوایی شناور در ارتفاع 21 متری از سطح زمین است. از دیگر جاذبه‌های برج KL می‌توان به باغ وحش کوچک، خانه وارونه KL و آکواریوم مرجانی آبی اشاره کرد.

جاذبه های دیگر در منطقه برج KL عبارتند از: باغ وحش کوچک، خانه وارونه KL و آکواریوم مرجانی آبی. اینها برخی از پیشنهادهایی است که خانواده ها می توانند از آنها لذت ببرند.

مشاوره و رزرو