پارک پرندگان کوالالامپور | KL Bird Park

جاذبه های گردشگری کوالالامپور مالزی 18 مهر ، 1403 12 دقیقه

پارک پرندگان کوالالامپور که در باغ گیاه شناسی پردانا واقع شده است، پناهگاهی برای همه دوستداران پرندگان و تماشاگران پرنده است و دارای محیطی استوایی است که به عنوان پس زمینه ای زیبا عمل می کند. این مکان خانه بیش از 3000 نوع حیوان و پرنده مهاجر است و از این رو تماشاگران متعدد پرنده، اعم از مبتدی و متخصص را به محل خود جذب می کند.

پارک پرندگان KL محل مورد علاقه دوستداران پرندگان در تور مالزی است زیرا می توانید در اینجا حدود 3000 گونه از پرندگان ساکن و مهاجر را مشاهده کنید. در زمینی به مساحت 20 هکتار پراکنده شده است و بهشت ​​گرمسیری برای گونه های مختلف پرندگان است. این پارک زیبا به عنوان بزرگترین پارک پرندگان سرپوشیده در سراسر جهان نامیده می شود. این پارک که در باغ گیاه‌شناسی پردانا قرار دارد، یکی از آرام‌ترین مکان‌ها در کل شهر و تور ارزان مالزی است که عاشقان طبیعت را با چمن‌زارهای سبز و باغ‌های محوطه‌سازی شده مجذوب می‌کند. با انتخاب یک سفر بوم گردی به این پارک می توانید از زندگی پرندگان دیدنی مالزی لذت ببرید.

پارک پرندگان کوالالامپور | KL Bird Park

این پارک بیشتر به چهار منطقه مختلف تقسیم می شود: منطقه 3 شامل پارک هورنبیل است، منطقه 1 و 2 مناطق پرواز آزاد هستند، و منطقه شماره 4 منطقه ای است که پرندگان در پرندگان کوچک و قفس های جداگانه زندگی می کنند. پرندگان تمایل دارند از زیستگاه طبیعی گونه های بومی پرندگان در اینجا تقلید کنند.

پرندگان به دلیل بهترین شرایط سکونت و رژیم غذایی که برای آنها فراهم شده است به طور طبیعی در اینجا زاد و ولد می کنند. همچنین اجازه تردد آزادانه در این پارک را دارند که پایداری و بقای آنها را تضمین می کند. بسیاری از برنامه های پرورش در اسارت نیز در این پارک انجام می شود تا آسیب پذیرترین گونه ها مانند طوطی خاکستری آفریقایی، کامیون قرمز، لک لک شیری، میش و غیره پرورش یابند.

از دیگر جاذبه‌های معروف این پارک می‌توان به بادبادک‌های برهمینی که گونه‌های معروف مالزیایی، دنیای طوطی‌ها، نوک شاخدار، برکه فلامینگو، پلیکان‌ها و پرندگان شرقی است، اشاره کرد. برخی از باشکوه ترین نمایش های پرندگان نیز روزانه در آمفی تئاتر اینجا برگزار می شود. این پارک همچنین مقصد مورد علاقه عکاسانی است که می‌خواهند عکس‌های باشکوهی از پرندگان در اینجا بگیرند.

بچه ها مخصوصاً مهد کودک پرندگان در منطقه 4 را دوست دارند، جایی که می توانند در مورد جوجه کشی تخم ها بیاموزند و حتی اگر خوش شانس باشند جوجه اردک ها و جوجه ها را تماشا کنند که از تخم هایشان بیرون می آیند. باغ های محوطه سازی شده همچنین دارای ایستگاه های ورزشی، مسیرهای دویدن و قایق های پارویی برای بازدیدکنندگان تور کوالالامپور است. یک کیوسک نوشیدنی نیز در اینجا قرار دارد که از آنجا می توانید نوشیدنی و تنقلات بخرید.

پارک پرندگان کوالالامپور

نکات برجسته

• آرامش و سرگرمی پرنده نگری را در پارک پرندگان KL با بیش از 3000 گونه پر جنب و جوش و با شکوه تجربه کنید.

• از پارک هورنبیل دیدن کنید و فرصتی برای دیدن نوک شاخ کرگدن زیبا، یکی از بزرگترین گونه های نوک شاخدار در سراسر جهان داشته باشید.

• وارد مینی پرندگان شوید و با دنیای هیجان انگیز طوطی ها بلند شوید و نزدیک شوید.

• فرصتی برای تماشای نمایش های هیجان انگیز پرندگان در سالن آمفی تئاتر پارک پرندگان کوالالامپور | KL Bird Park داشته باشید و بینشی از زندگی ساکنان پارک داشته باشید.

• فرصت بی نظیری را برای غذا دادن به پرندگان دوستانه و آزادانه در حالی که روی شانه ها و سر شما نشسته اند و به شما بوسه می دهند، بگیرید.

• در مورد کل فرآیند جوجه کشی تخم مرغ ها اطلاعات کسب کنید و جوجه های کوچک بامزه را تماشا کنید که از تخم بیرون می آیند.

چگونه برای رسیدن به

در اینجا برخی از بهترین راه ها برای رسیدن به KL Bird Park از مرکز شهر آورده شده است.

با قطار:  با قطار دسترسی مستقیم به پارک پرندگان KL پیدا نخواهید کرد. ایستگاه KTM نزدیکترین ایستگاه قطار به پارک پرندگان است. هنگامی که به ایستگاه رسیدید، می توانید خارج از ایستگاه سوار تاکسی شوید یا می توانید چند کیلومتر پیاده روی کنید تا به پارک پرندگان برسید.

با اتوبوس:  بهترین راه برای رسیدن به KL Bird Park از مرکز شهر، استفاده از تور اتوبوس Hop-On-Hop-Off است که شما را به KL Bird Park می‌رساند. بهترین چیز این است که این اتوبوس ها هر سی و پنج تا چهل دقیقه یک بار در دسترس هستند.

با ماشین:  با رانندگی از طریق Jalan Parlimen به سمت باغ دریاچه کوالالامپور می توانید از مرکز شهر به پارک پرندگان KL برسید. ده دقیقه طول می کشد تا از مرکز شهر با ماشین به پارک پرندگان KL برسید.

بهترین زمان برای بازدید

آب و هوای تور ارزان کوالالامپور در اکثر فصول سال نیمه گرمسیری است و این مکان را به مکانی عالی برای بازدید در تمام طول سال تبدیل می کند. به نظر می رسد صبح زود، زمانی که دما خنک است و همچنین برخی از مکان ها تحت سایه خورشید هستند، بهترین زمان برای رفتن و لذت بردن از پرنده در پارک پرندگان KL است.

مناطق پارک پرندگان KLدر کوالالامپور

منطقه 1:

 زون یک (Zone1)شامل بخشی از Free Flight Walk In Aviary است که در آن پرندگان رها می شوند تا آزادانه با هماهنگی و نه در قفس راه بروند. جو نیمه گرمسیری کل منطقه به شما این حس را می دهد که انگار وارد یک جنگل بارانی استوایی شده اید. طاووس آبی هندی با رقص دوست داشتنی خود که قطار پر جنب و جوش 5 فوتی خود را خم می کند، شما را مسحور می کند. سعی کنید بزرگترین گونه کبوتر جهان یعنی کبوتر تاجدار را با بوقلمون اشتباه نگیرید! تماشای پیوند پرنده عشق شایان ستایش و رنگارنگ تا آخر عمر و نشستن در کنار هم مانند یک زوج. نگاهی اجمالی به برخی از باشکوه ترین بادبادک های مالزی در سرزمین برهمینی داشته باشید و نمایش تغذیه عقاب را در ساعت 2:30 بعد از ظهر از دست ندهید.

منطقه 2:

زون  دو (Zone2) شامل بخش دیگری از پرندگان آزاد است که شامل پرندگان گریزان تر است. این کبوتر خانه کبوتر نیکوبار است که با نام مستعار «کبوتر حک شده»، «کبوتر دم سفید» و «کبوتر کرکس» شناخته می‌شود. تورهای بافته شده ذاتی بایا ویور را در چمن، ریشه، شاخه ها و غیره پارک پرندگان KL ببینید. اسکارلت قرمز را با دستان خود تغذیه کنید و تماشا کنید که آنها با یک اسکناس باریک و خمیده غذای شما را می خورند. بزرگ ترین پرندگان جهان را با بزرگترین تخم ها در کل جهان تحسین کنید - شترمرغ، با چشمانی بزرگتر از اندازه مغزشان! در پس زمینه زیبای رودخانه روان عکس بگیرید و فید اینستاگرام خود را زینت دهید.

مناطق پارک پرندگان KLدر کوالالامپور

منطقه 3:

زون سه (Zone3) متشکل از درختان بلند همیشه سبز و ساکنانی است که در برابر این درختان بلند در آب و هوای گرمسیری مالزی لانه می کنند. این شهر خانه منحصر به فرد تر Rhinoceros Hornbill است و به همین دلیل محبوب است. شاخ کرگدن با رنگ سیاه و منقار قرمز نارنجی خود در تضاد با محیط خود قرار دارد و هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند. یکی دیگر از گونه های نوک شاخ که در منطقه 3 خانه خود را پیدا کرده است، نوک شاخدار شرقی است که می توانید هر روز حدود ساعت 11:30 صبح در طول جلسه تغذیه نوک شاخ به آن غذا بدهید. آهنگ های زیبای تپه مینا را ببینید و مسحور صدای شیرین آن شوید.

منطقه 4:

زون ]چهار (Zone4) در دنیای رنگارنگ طوطی ها در منطقه 4 پارک پرندگان KL گم شوید و فرصتی برای نزدیک شدن به آنها پیدا کنید. با بیش از 20 گونه مختلف طوطی در پیاده روی در مینی پرندگان بازی کنید. کاکادوها، لاری ها، ماکائوها و طوطی ها به روش های منحصر به فرد خود به شما خوش آمد می گویند و شما را وادار می کنند که برای همیشه در مینی پرندگان بمانید. برای تماشای طوطی کرکس، یک نژاد طوطی انحصاری‌تر که فقط در پاپوآ گینه نو یافت می‌شود، یک بار در زندگی تماشا کنید. نمایش های آمفی تئاتر را از دست ندهید زیرا آنها راهی هیجان انگیز برای دریافت بینش بیشتر در مورد این پرندگان به روشی سرگرم کننده و تخیلی هستند. عکس های زیبا با پس زمینه آبشارهای در حال سقوط در Aviary Waterfall بگیرید.

مناطق پارک پرندگان KLدر کوالالامپور

مکان‌هایی برای غذا خوردن در پارک پرندگان کوالالامپور

برخی از بهترین مکان ها برای داشتن یک غذای خوشمزه در پارک پرندگان KL عبارتند از:

1. رستوران هورنبیل-  از یک مهمانی اصیل مالزیایی در میان جنگل های بارانی سرسبز استوایی در رستوران هورنبیل لذت ببرید. این یک رستوران سه طبقه است که می تواند در یک زمان حدود دویست و شصت نفر را در خود جای دهد. این رستوران طیف متنوعی از غذاهای محلی و بین المللی را ارائه می دهد و منوی زیبایی دارد که برای همه چیزهایی ارائه می دهد.

2. کیوسک نوشیدنی-  شما همچنین می توانید یک کیوسک نوشیدنی در KL Bird Park پیدا کنید، جایی که بهترین تنقلات و نوشیدنی ها را با بهترین قیمت به شما ارائه می دهند.

مکان‌هایی برای اقامت در نزدیکی پارک پرندگان کوالالامپور

می‌توانید برخی از راحت‌ترین و مجلل‌ترین گزینه‌های اقامتی را در نزدیکی KL Bird Park بیابید که خدمات ممتاز و امکانات بی‌پایانی ارائه می‌دهند.

1. هتل مجستیک کوالالامپور-  این هتل 5 ستاره دارای فضای داخلی درخشان، خدمات شخصی، و اتاق های مهمان نفیس است تا اقامتی راحت را به شما ارائه دهد. این هتل دارای پیانو بار، اتاق های شیک، رستوران و مرکز اسپا نیز می باشد تا حس لوکس بودن را در ذهن مهمانان تداعی کند.

2. Goldbrick Hotel City Centre-  شما می توانید برای طیف کاملی از خدمات و امکانات، از جمله بار روی پشت بام، مرکز تناسب اندام، و استخر روی این هتل نفیس حساب کنید. اتاق ها بسیار جادار هستند و به خوبی مجهز به صفحه نمایش LCD، دسترسی به اینترنت و دستگاه قهوه ساز هستند.

بایدها و نبایدهای پارک پرندگان کوالالامپور

در اینجا بایدها و نبایدهایی وجود دارد که هنگام بازدید از پارک پرندگان باید در نظر داشته باشید.

انجام دهید

1. قوطی های خالی و بسته های غذا را فقط در سطل زباله بیندازید زیرا در صورت مصرف تصادفی پرندگان می توانند برای پرندگان بسیار خطرناک باشند.

2. برخی از مسیرها ممکن است پس از بارندگی لغزنده باشند. بنابراین هنگام بازدید از این پارک حتما با احتیاط راه بروید و کفش مناسب بپوشید.

انجام ندهید

1. سعی نکنید به تنهایی به گونه های پرنده عجیب و غریب غذا دهید.

2. مزاحم، لمس یا پرتاب اشیای تیز به پرندگان خودداری کنید.

3. پرها را جمع آوری نکنید، گل نچینید و سعی نکنید پرنده های پارک را بگیرید.

برنامه ریزی برای بازدید از مالزی به عنوان ماه عسل، برای رزرو اینجا کلیک کنید:  پکیج های تور ماه عسل مالزی

نکته مسافران قبل از بازدید از پارک پرندگان کوالالامپور

در اینجا نکات ضروری است که هر یک از شما باید قبل از بازدید از این پارک رعایت کنید.

1. هنگام بازدید از این پارک در تابستان، لباس های نخی گشاد بپوشید.

2. کفش راحت بپوشید تا بتوانید به راحتی در پارک بگردید.

3. از حمل غذا به داخل این پارک خودداری کنید زیرا غذای بیرون در اینجا اکیدا ممنوع است.

4. هنگام بازدید از این پارک برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و برنزه شدن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

سوالات متداول پارک پرندگان کوالالامپور

چگونه به پارک پرندگان کوالالامپور بروم؟

در اینجا برخی از رایج ترین راه های دسترسی به پارک پرندگان KL آورده شده است. می توانید سوار اتوبوس دو طبقه KL Hop-On-Hop-Off شوید که شما را در ایستگاه شماره 15 روبروی KL Bird Park پیاده می کند. همچنین می‌توانید یک تاکسی یا تاکسی از Jalan Bangsar کرایه کنید که شما را در KL Bird Park می‌فرستد.

آیا پارک پرندگان کوالالامپور ارزش بازدید دارد؟

پارک پرندگان KL برای هر دوستدار پرنده ضروری است زیرا بیش از 3000 گونه پرنده را در خود جای داده و مملو از فضای سبز و باغ های زیبا است. همچنین می‌توانید در اینجا از برخی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها مانند غذا دادن به پرندگان، نمایش پرندگان و قایق‌سواری لذت ببرید که این مکان ارزش بازدید را دارد.

قیمت بلیط پارک پرندگان کی ال چقدر است؟

بزرگسالان (استاندارد) 63.00 RM

بزرگسالان (با MyKad) 25.00 RM

کودک (استاندارد) 42.00 RM

کودک (با MyKid) 12.00 RM

زمان نمایش پارک پرندگان کوالالامپور چقدر است؟

زمان نمایش KL Bird Park هر روز ساعت 12:30 و 15:30 است. نمایش پرندگان در سالن آمفی تئاتر منطقه 4 برگزار می شود.

چگونه از پارک پرندگان به کوالالامپور بروم؟

می‌توانید با اتوبوس دو طبقه KL Hop-On-Hop-Off از ورودی پارک پرندگان KL استفاده کنید. از طریق مسیر Jalan Perdana شما را به کوالالامپور می رساند. همچنین می توانید تاکسی یا تاکسی را در خارج از پارک پرندگان KL کرایه کنید که شما را به کوالالامپور می برد.

چه نوع پرنده ای در پارک پرندگان KLیافت می شود؟

KL Bird Park محل زندگی حدود 3000 گونه پرنده دیدنی مانند

کاکاتو، لاری و طوطی است که از گونه های طوطی محبوب هستند. توراکو سبز و بنفش از آفریقا دو گونه توکان قرمز گلوری، مرغ جنگلی قرمز، طاووس آبی هندی، بلبل سر نی

در پارک پرندگان KLکجا پارک کنم؟

می توانید وسیله نقلیه خود را بیرون از ورودی پارک پارک کنید. شما می توانید در اینجا یک پارکینگ کوچک پیدا کنید که وسایل نقلیه را می توان به طور ایده آل پارک کرد.

آیا بسته هایی مانند بسته های مدرسه، بسته های خانوادگی و غیره KL Bird Parkموجود است؟

بله، بسته‌های مختلفی مانند روز خانواده، بسته‌های مدرسه، بسته‌های جشن تولد، بسته‌های سمینار و بسته‌های عکاسی قبل از عروسی در KL Bird Park موجود است. هزینه هر یک از این بسته ها با توجه به درج آنها متفاوت است.

مشاوره و رزرو