زیباترین پارک های ملی تایلند

جاذبه های گردشگری پاتایا تایلند 14 مهر ، 1403 5 دقیقه

از سواحل نفس گیر گرفته تا جنگل های سرسبز، تایلند به انواع جاذبه های طبیعی خود می بالد. برای حفظ و حفاظت از این جاذبه ها، تایلند بسیاری از مکان های طبیعی شکوفا خود را به عنوان پارک های ملی رسمی معرفی کرده است. در این پست به معرفی پارک های ملی متعددی در تور تایلند می پردازیم که مناظر زیبایی را در کنار قابلیت زیستگاهی وسیع برای حیات وحش به نمایش می گذارند. چه عاشق طبیعت گردی باشید و چه به دنبال دوری از زندگی شلوغ شهری، این پارک های ملی چشم اندازی با طراوت از تایلند به شما می دهند. 

1. پارک ملی Khao Yai

پارک ملی Khao Yai که تنها 2.5 ساعت از تور بانکوک فاصله دارد، اولین پارک ملی تایلند و یک سایت میراث جهانی یونسکو است که به دلیل نقش حیاتی خود در حفاظت از گونه های در در معرض خطر انقراض جهانی شناخته شده است.

این پارک وسیع جنگل‌های بارانی، جنگل‌های همیشه سبز و مراتع را در بر می‌گیرد و مملو از حیات وحش از جمله جمعیت زیادی از پستانداران، پرندگان و خزندگان است. این شهر به دلیل داشتن حدود 200 فیل وحشی در بین بازدیدکنندگان محبوب است و فرصت های بی شماری را برای مشاهده این موجودات باشکوه در زیستگاه طبیعی خود ارائه می دهد. یکی از نقاط برجسته این پارک، آبشار 80 متری هیو ناروک است که در فیلم ساحل با بازی لئوناردو دی کاپریو به نمایش درآمده است.

Khao Yai National Park

2. پارک ملی Khao Sam Roi Yot

پارک ملی Khao Sam Roi Yot ، اولین پارک ملی ساحلی تایلند، به دلیل باتلاق وسیع آب شیرین خود که حدود 37 درصد از پارک را در بر می گیرد و بزرگترین تالاب کشور است، مشهور است.

جاذبه اصلی پارک غار Phraya Nakhon است ، غاری وسیع با نورگیر طبیعی که به نور خورشید اجازه می دهد تا غرفه Khuha Kharuehat را روشن کند - بنای یادبودی که برای بزرگداشت بازدید پادشاه راما پنجم ساخته شده است. در ساعات خاصی از روز، نور خورشید به طور کامل غرفه را برجسته می کند و صحنه ای جادویی ایجاد می کند. این پارک همچنین دارای دو ساحل زیبا با شن های سفید است و بهشتی برای تماشاگران پرندگان است، به ویژه در ژانویه و فوریه که پرندگان مهاجر در طول سفر خود بین آسیا و استرالیا از آنجا توقف می کنند.

Khao Sam Roi Yot National Park

3. پارک ملی Doi Inthanon

پارک ملی Doi Inthanon ، معروف به "بام تایلند"، خانه بلندترین قله کشور، Doi Inthanon است که در ارتفاع 2565 متری از سطح دریا قرار دارد. به لطف ارتفاع، این پارک در تمام طول سال از آب و هوای خنک لذت می برد، که یک غذای نادر در تایلند است.

از دسامبر تا فوریه، دمای اولیه صبح در قله حتی می‌تواند به صفر برسد، که آن را به یک فرار عالی از گرما تبدیل می‌کند و منظره کمیاب یخبندان را در تایلند ارائه می‌کند. این پارک علاوه بر زیبایی طبیعی سرسبز، به خاطر چدی های دوقلو سلطنتی نیز معروف است که به مناسبت جشن تولد 60 سالگی پادشاه بومیبول و ملکه سیریکیت ساخته شده اند. باغ‌های خیره‌کننده اطراف چدیس، محیطی زیبا برای قدم زدن آرام فراهم می‌کند.

Doi Inthanon National Park

4. پارک ملی Doi Suthep-Pui

پارک ملی Doi Suthep-Pui یک منطقه کوهستانی خیره کننده است که دارای سه قله اصلی است: Doi Suthep، Doi Buak Ha و Doi Pui که بالاترین ارتفاع آن از سطح دریا 1685 متر است. این پارک خانه Wat Phra That Doi Suthep، یکی از مقدس ترین معابد بودایی تایلند است. دارای جنگل‌های سرسبز و همیشه سبز در ارتفاعات و جنگل‌های برگ‌ریز در زیر آن، با نزدیک به 2000 گونه سرخس و گل است. این پارک همچنین دارای چندین آبشار است که مناظری با طراوت را ارائه می دهد و آن را به مقصدی محبوب برای علاقه مندان به پیاده روی، دوچرخه سواری و کمپینگ در تمام طول سال تبدیل می کند.

Doi Suthep-Pui National Park

5. پارک ملی آئو فانگ نگا (خلیج فانگ نگا/جزیره جیمز باند)

پارک ملی آئو فانگ نگا ، واقع در دریای آندامان، یک مقصد گردشگری برتر است که به خاطر سواحل بکر با ماسه‌های سفید و آب‌های شفافش که برای یک روز غواصی ایده‌آل است، شهرت دارد. فراتر از ساحل خیره کننده، صخره های آهکی، غارها و جنگل های حرا پارک به زیبایی طبیعی آن می افزایند. این اکوسیستم پر رونق همچنین بهشتی برای حیات وحش است، از جمله سهره مالزیایی در معرض تهدید جهانی و شکارچی آسیایی.

یکی از معروف ترین جزایر این پارک، خائو فینگ کان است که بیشتر با نام جزیره جیمز باند شناخته می شود . این شهر پس از نمایش در فیلم جیمز باند، مردی با تفنگ طلایی ، با بازی راجر مور، شهرت بین‌المللی به دست آورد و آن را به مکانی ضروری برای مسافران تبدیل کرد.

Ao Phang Nga National Park

6. پارک ملی جزایر سیمیلان

جزایر سیمیلان ، مجمع‌الجزایری متشکل از یازده جزیره در دریای آندامان، به دلیل آب‌های شفاف و صخره‌های مرجانی پر جنب و جوش مشهور هستند که آن‌ها را به مقصد برتر غواصی تبدیل می‌کند. در این میان، جزیره سیمیلان بزرگترین و مشهورترین در تور پوکت است، در حالی که جزیره Huyong دارای بزرگترین ساحل است. با این حال، به دلیل برنامه حفاظت از لاک پشت ها، جزیره Huyong برای گردشگران ممنوع است.

علاوه بر این، کل پارک در طول فصل باران های موسمی (اردیبهشت تا اکتبر) بسته می شود تا به محیط زیست اجازه دهد تا از اثرات گردشگری بهبود یابد. از سال 2018، دولت تایلند برای کمک به حفظ زیبایی طبیعی پارک، محدودیتی برای تعداد بازدیدکنندگان روزانه اعمال کرده است.

Similan Islands National Park

7. پارک ملی آنگ تانگ

پارک ملی آنگ تانگ ، واقع در خلیج تایلند، مجمع الجزایری خیره کننده از 42 جزیره است. نام "Ang Thong" در تایلندی به "کاسه طلا" ترجمه می شود. بزرگترین و پرجمعیت ترین این جزایر جزیره فالوایی است که بلندترین قله آن با ارتفاع 396 متر از سطح دریا نیز در آن دیده می شود. جزایر، از جمله Phaluai، با تپه های آهکی، غارها و دریاچه های دریایی داخلی مشخص می شوند. از آنجایی که بسیاری از جزایر نزدیک به یکدیگر قرار دارند، مناظر هنگام عبور از پارک به سادگی در تور پاتایا خیره کننده است.

Ang Thong National Park

8. پارک ملی جزایر سورین

مانند جزایر سیمیلان، پارک ملی جزایر سورین نیز یک مجمع الجزایر است که شامل پنج جزیره است که سورین نوئا و سورین تای مشهورترین آنها هستند. یکی از مشهورترین جاذبه‌های این پارک، صخره ریشلیو است، صخره‌ای نعل اسبی که مملو از زندگی دریایی متنوع است. غواصان به این سایت هجوم می‌آورند تا نگاهی اجمالی به پرتوهای مانتا، کوسه‌های سفید و غیره بیابند و راک ریشلیو را به یکی از نمادین‌ترین مقاصد غواصی تایلند تبدیل کنند. مانند بسیاری از پارک های دیگر در منطقه، پارک ملی جزایر سورین در طول فصل باران های موسمی (مه تا اکتبر) بسته می شود تا امکان بازسازی محیطی فراهم شود.

Surin Islands National Park

9. پارک ملی اروان

پارک ملی Erawan ، واقع در کانچانابوری، یکی از معروف ترین پارک های ملی تور ارزان تایلند است که به دلیل آبشار خیره کننده Erawan مشهور است. این آبشار هفت طبقه به حوضچه‌های سبز زمردی می‌پیوندد که لایه بالایی آن شبیه فیل اساطیری سه سر به نام Erawan است که به نام آن نامگذاری شده است. دو طبقه اول به راحتی قابل دسترسی هستند و مکان های عالی برای پیک نیک هستند.

حوضچه های کوچک متعدد این پارک برای شنای با طراوت ایده آل هستند. پارک ملی Erawan ترکیبی از جنگل های برگریز و همیشه سبز به همراه تپه های آهکی است. با این حال، به دلیل تعداد محدود مسیرها، مشاهده حیات وحش نسبتاً نادر است.

Erawan National Park

امیدواریم این پست به شما ایده روشنی از آنچه هر پارک ارائه می دهد و اینکه چرا این پارک های ملی زیبا در قیمت تور تایلند ارزش دیدن دارند داده باشد. برای ایده های بیشتر در مورد سفر بعدی خود به تور تایلند، مطمئن شوید که با کارشناسان سفر ایمن در ارتباط هستید !

مشاوره و رزرو