آنتالیا جذاب: جاذبه های برتر از سواحل تا خرابه ها

جاذبه های گردشگری آنتالیا 09 مهر ، 1403 5 دقیقه

نه تنها آنتالیا پنجمین شهر بزرگ ترکیه است ، بلکه یک مقصد اصلی برای خانواده هایی است که امیدوارند از آفتاب، دریا و شن و ماسه در امتداد ساحل با شکوه جنوب غربی کشور  با تور آنتالیا لذت ببرند.در اینجا، نگاهی داریم به مجموعه وسیعی از کارهایی که برای خانواده‌ها در هر سنی در تور ارزان آنتالیا و اطراف آن انجام می‌شود، از موزه‌ها و پارک‌های آبی گرفته تا سواحل مناسب برای کودکان، پیاده‌گردی و مکان‌های تاریخی.
آنتالیا زیبا

این تجربیات که توسط سفر ایمن امتحان و آزمایش شده است، همه مورد تأیید بچه‌ها قرار گرفته‌اند و در مورد چگونگی اطمینان از اینکه همه می‌توانند بهترین استفاده را از تعطیلات خود به تور ترکیه ببرند هستند .چیزی جذاب تر از یک ساحل مدیترانه ای نیست ، اما اگر در آنتالیا هستید، شرم آور است که شهر قدیمی، خرابه های باستانی و کوه ها را کاوش نکنید.

  • خرابه های باستانی

در حالی که مکان هایی برای اقامت در شهر قدیمی وجود دارد، بیشتر هتل ها به سمت شرق، در امتداد صخره ها در لارا گسترده شده اند .ساحل خوبی در اینجا وجود دارد اما همیشه به هتل ها متصل نیست و بیشتر آن تحت مدیریت کلوپ های ساحلی خصوصی است که در آن شما هزینه کمی برای تخت آفتابگیر، چتر و حوله با دسترسی به نوشیدنی و توالت برای روز پرداخت می کنید.

در غرب، شهر در اطراف خلیج کم‌عمق کنیالتی گسترده شده است که در کنار برخی از بهترین هتل‌ها، گردشگاه و ساحل شهر بی‌نظم قرار دارد.

بهترین گزینه ممکن ترکیب ساحل و گشت و گذار با یک سفر یک روزه با قایق به Phaselis ، یک مکان دلربای یونان باستان است که در اطراف سه بندر شنی نعل اسبی قرار دارد.

قایق‌ها در خلیج لنگر می‌اندازند و می‌توانید شنا کنید، آفتاب بگیرید، زیر درختان کاج استراحت کنید و در اوقات فراغتتان خرابه‌ها را کشف کنید. ناهار در کشتی ارائه می شود و اغلب فرصتی برای انجام غواصی نیز وجود دارد.

  • کمی ورزش

اگر احساس می‌کنید که نیاز به فعالیت‌های ورزشی دارید، شهر توریستی بلک در نزدیکی فرودگاه آنتالیا، با ۱۶ زمین خیره‌کننده (بیشترین استانداردهای قهرمانی) به عنوان خانه گلف در ترکیه شناخته می‌شود. سواحل خیره کننده

  • پیاده روی به سمت کوه تهتالی در نزدیکی آنتالیا

با این حال، برای ورزش، چکمه های پیاده روی خود را ببندید و در امتداد بخشی از مسیر 509 کیلومتری مسیر Lycian راه بروید .این از میان کوه‌های توروس وحشی ، در شمال و غرب شهر می‌گذرد، که بیشتر آن در پارک ملی Beydaglari Olympos است. شما می توانید هر چقدر که می خواهید انجام دهید.در طول مسیر، تنگه گوینوک ، نزدیک کمر (همچنین با ماشین قابل دسترسی است)، واحه ای از جنگل های کاج، آبشارها و رودخانه های کوهستانی است که می توانید در سایه خنک به تفریح ​​بپردازید یا به دره نوردی یا رفتینگ در آب های سفید بروید.

پیاده روی به سمت کوه تهتالی در نزدیکی آنتالیا

  • دره کوپرولو

در نزدیکی آسپندوس در شرق آنتالیا، ترکیبی مشابه از فعالیت های ماجراجویی و ماهی قزل آلای تازه صید شده برای ناهار دارد.

  • بر فراز کوه تهتلی

در غرب، درست در نزدیکی پیچ‌افزار Phaselis، Tahtali Teleferik با طول 4350 متر ، تله‌کابین تماشایی (طولانی‌ترین در اروپا) را تا قله کوه Tahtali با ارتفاع 2365 متر (7759 فوت) ارائه می‌کند.

هنگام غروب، از کنار دهکده Olympos به دریا بروید و مسیر پر پیچ و خم پر دست انداز را انتخاب کنید که به Chimaera منتهی می شود ، که اولین بار در قرن چهارم قبل از میلاد ثبت شده است، و نام آن از یک هیولای افسانه ای آتش گیر که گفته می شود سرش را دارد، گرفته است. شیر، نیم تنه بز و دم مار.

امروزه، البته، یک توضیح علمی ساده تر از گاز سوزان که از زیر زمین فرار می کند صحبت می کند، اما اثر سوسو زننده شعله ابدی که در میان صخره های برهنه سیاه شده در نور نیمه نور می رقصد، واقعاً اسطوره است.

 فراز کوه تهتلی

  • سفری به گذشته

 فازلیس |  Phaselis ممکن است ساحل را به عنوان یک جاذبه اضافی داشته باشد، اما این تنها یکی از نیم دوجین شهر باستانی فوق‌العاده یونانی-رومی در چند مایلی آنتالیا است که برخی از آنها از بهترین‌های حفاظت‌شده در جهان هستند.

  • تئاتر باشکوه رومی در آسپندوس

در نزدیکی فرودگاه، در آسپندوس ، نقطه برجسته تئاتر رومی است که در پایان قرن دوم پس از میلاد توسط معمار Zeno ساخته شده است. هنوز 20000 صندلی دارد و هر ماه ژوئن برای جشنواره باله و اپرا استفاده می شود.

پرگه در همان نزدیکی در 1300 سال قبل از میلاد به عنوان یک مرکز تجاری پر رونق بود و همچنان بندری غنی بود تا اینکه سرانجام در دوره بیزانس به گل نشست.

وقتی از دروازه‌های آجری قرمز غول‌پیکر وارد می‌شوید، در خیابان‌های ستون‌دار قدم می‌زنید، روی پله‌های حمام‌های مرمری استراحت می‌کنید و برای گفتگو در انجمن جمع می‌شوید، احساس واقعی زندگی در اینجا وجود دارد.

در ساید ، (تلفظ seday )، بیشتر در امتداد ساحل، شهر مدرن راه خود را از بین بقایای باستانی عبور داده است و چیزی بهتر از نشستن در کنار دریا با یک لیوان شراب سرد برای تماشای غروب خورشید بر فراز معبد آپولو نیست .

برای کسانی که آماده صعود سرگیجه‌آور هستند، ترمسوس ("آشیانه عقاب") یک شهر باستانی دیگر است، که چنان در ارتفاعات کوه‌های توروس در شمال آنتالیا قرار گرفته است که حتی اسکندر مقدونی نیز در تلاش برای تصرف آن به خشم آمد.

تئاتر باشکوه رومی در آسپندوس

معبد زیبای آپولو در ساید، ترکیه

در بازگشت به شهر، فراموش نکنید که به موزه باستان شناسی آنتالیا در کنیالتی مراجعه کنید، گنجینه ای از مجسمه ها، موزاییک ها، جواهرات، سرامیک، شیشه و سایر یافته های کوچک از تمام مکان های اطراف.

معبد زیبای آپولو در ساید، ترکیه

قدم زدن و خرید

البته مهم است که خود آنتالیا را فراموش نکنید. خیابان های پر شیب و پیچ در پیچ شهر قدیمی، Kaleiçi ، برای قدم زدن در هنگام خرید ویترین لذت بخش است.

به خودتان اجازه دهید تا با لیوان‌های کوچک بی‌پایان چای فوق‌العاده شیرین و پچ پچ‌های عشوه‌آمیز که با تمام معاملات در ترکیه همراه است، روی چهارپایه‌ها در فروشگاه‌های تاریک خنک نشسته و دستیاران فروش مشتاق انبوهی از فرش‌ها را به رنگ‌های جواهر زیر پای شما پرت کنند

فروشگاه در فضای باز در شهر قدیمی، آنتالیا، ترکیه

خرید در ترکیه یک هنر است - یک ورزش، یک بازی. در بین خانه‌های عثمانی، ستون‌های رومی، مساجد و مناره‌های باستانی سلجوقی، چایخانه‌ها و رستوران‌های قدیمی قرار دارند.

وقتی به پایین می‌آیید، بندر باستانی وجود دارد که مملو از قایق‌های شیک ماهیگیری و توریستی است. در تپه بالا هنوز فانوس دریایی رومی ایستاده است.

اگر به دنبال چیزهای بیشتری هستید، در شرق شهر، در نزدیکی فرودگاه، انبارهای وسیعی از فرش ها و جواهرات وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که فرش های ساخته شده را تماشا کنید، الماس ها را در حال جلا دادن ببینید و جواهرات خود را طراحی کنید. این بهشت ​​خریداران با قیمت های مناسب است - تا زمانی که بازی را انجام دهید.

فروشگاه در فضای باز در شهر قدیمی، آنتالیا، ترکیه

آب و هوا در آنتالیا

آنتالیا با روزهای گرم و آفتابی در تابستان تعریف می شود - آب و هوای قابل اعتماد آن بخش بزرگی از چیزی است که مردم را سال به سال به عقب باز می گرداند. می توانید با راهنمای دقیق آب و هوا به آنتالیا اطلاعات بیشتری کسب کنید و ببینید چه زمانی بهترین زمان برای رفتن به شرایط تعطیلات فوق العاده است.

آیا صدای کاوش در آنتالیا را دوست دارید؟ آخرین تورهای آنتالیا را در سایت سفر ایمن بررسی کنید ، که با هر بودجه ای تعطیلات را به آنتالیا و مناطق اطراف ارائه می دهد.

مشاوره و رزرو