کالیچی آنتالیا-مکان‌هایی برای دیدن و کارهایی که باید انجام دهید؟

جاذبه های گردشگری آنتالیا 07 خرداد ، 1403 11 دقیقه

مرکز شهر تاریخی آنتالیا، کالیچی، برعکس هر چیزی است که اکثر مردم هنگام فکر کردن به تعطیلات در سواحل مدیترانه جنوبی تور آنتالیا ترکیه به آن فکر می کنند، ارائه می دهد. اگرچه استان آنتالیا دارای طبیعتی سرسبز، سواحل آبی کریستالی و بقایای تاریخی به خوبی حفظ شده است، اما بیشتر مکان‌ها در فاصله 1 تا 2 ساعتی از مرکز شهر هستند و مملو از گردشگران تور آنتالیا هستند. این می تواند فصل زمستان را با غم و اندوه عجیبی آغشته کند - اما نه در Kaleici، جایی که 365 روز یک صحنه اجتماعی قوی و زندگی شبانه وجود دارد.

کالیچی آنتالیا،مکان‌هایی برای دیدن و کارهایی که باید انجام دهید؟

  • کالیچی زمانی یکی از جذاب ترین شهرهای تاریخی ترکیه است

بسیاری از مسافران در مقطعی به این فکر کرده‌اند که "چقدر خوب است که اینجا زندگی کنم" - اما بیان این احساس در کالیچی، آنتالیا یک شگفتی غیرمنتظره بود. مرکز تاریخی بزرگترین شهر مقصد تابستانی ترکیه، کالیچی (به ترکی Kaleiçi نوشته می‌شود) محله‌ای فرسوده و طرح‌واره (نه چندان دور!) بود. سال‌ها مرمت گسترده با توجه فراوان به تاریخ باستانی منطقه، بدون شک می‌توان گفت کالیچی به یکی از زیباترین و منحصر به فردترین مکان‌های آنتالیا تبدیل شده است. همراه با Sığacık ، در ازمیر، دوست‌داشتنی‌ترین سکونتگاه تاریخی کشور با لایه‌هایی از تاریخ از دوران هلنیستی، رومی، بیزانسی سلجوقی و عثمانی است.

  • مرکز آنتالیا

کالیچی در حال حاضر یکی از مراکز محبوب در آنتالیا است . مردم محلی و گردشگران به طور یکسان به اینجا می آیند تا بنشینند. خانه‌های قدیمی، رستوران‌های دوست‌داشتنی، فروشگاه‌های سوغاتی‌های عجیب و غریب و بارهای پرجنب‌وجوش با میزهایی که در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده می‌ریزند، وجود دارد. و این خیابان‌ها طوری به نظر می‌رسند که گویی مستقیماً از یک فیلم دورهمی آمده‌اند - شما می‌خواهید از هر گوشه‌ای عکس بگیرید!

  • آیا باید اقامت خود را در اینجا رزرو کنم؟

این یک مکان کوچک است، و شما می توانید همه چیز را در عرض 2-3 ساعت ببینید که ممکن است شما را متعجب کند که آیا باید اقامت خود را در آنجا رزرو کنید. موقعیت مکانی آن به قدری مرکزی است که می توانید به راحتی در اینجا بمانید و به مکان های دیگر در مرکز شهر آنتالیا بروید. بنابراین اگر در زمستان در آنتالیا هستید، زیاد فکر نکنید زیرا هیچ جای دیگری سرزنده تر نیست. یا می توانید در هتل آکرا در لارا، مرکز دیگر آنتالیا اقامت کنید و برای بازدید به کالیجی بیایید.

اگر در تابستان در آنتالیا هستید، بیش از 1 شب در کالیچی اقامت نکنید. به شهرهای ساحلی فوق العاده استان مانند کاس (به شدت توصیه می شود) یا Olympos یا  Çiralı (Cirali) بروید. در راه بازگشت به فرودگاه، می توانید یک شب در کالیچی بمانید، اما برای جلوگیری از گرما، حتما بعدازظهر برسید.

هتل های کالیچی

  • هتل وایت گاردن

مکانی عالی برای اقامت با معماری به سبک کالیچی ، تراس روی پشت بام با چشم‌اندازی از کوه‌های توروس و دریای مدیترانه

  • هتل لاوین سوئیت

این یک عمارت یونانی در زمان امپراتوری عثمانی بود که اکنون به یک هتل بوتیک تبدیل شده است.

  • جاهایی برای دیدن
  • دروازه هادریان
  • ساحل مرمرلی
  • برج ساعت
  • بالابر کالیچی
  • کالیچی مارینا
  • موزه Kaleici
  • برج هیدیرلیک
  • پارک کیسیلی
  • کجا غذا بخوریم
  • کارخانه شیرینی جاستاکندی
  • هالی استون
  • نوار شات بالا
  • رستوران سرایسر فاین دیینگ
  • کافه رستوران قلعه

1. از دروازه تاریخی هادریان وارد کالیچی شوید

دروازه هادریان یکی از بهترین سازه های حفظ شده در آنتالیا است. این دروازه در سال 130 پس از میلاد به نام امپراتور روم هادریانوس ساخته شد و چون مدت زیادی از آن استفاده نمی شد، تا به امروز بدون آسیب باقی مانده است. قطعاً باید از زیر این سازه زیبا و باستانی که دو طبقه و ستون های مرمری سفید دارد عبور کنید.

1. از دروازه تاریخی هادریان وارد کالیچی شوید


2. در خیابان های تاریخی قدم بزنید     کالیچی

پس از عبور از دروازه هادریان، رسماً در Kaleici خواهید بود. همانطور که اشاره کردیم، این محله مرکز تاریخی آنتالیا است و به‌خاطر خیابان‌هایش با خانه‌های رنگارنگ معروف است که تقریباً همه آن‌ها با زحمت بازسازی شده‌اند. برخی از خانه‌ها به‌عنوان هتل و خوابگاه فعالیت می‌کنند و برخی نیز بوتیک‌فروشی‌هایی هستند که سوغاتی و اقلام دست‌ساز می‌فروشند. اگر از ما بپرسید، قطعاً باید مقداری از وقت خود را به پرسه زدن در خیابان های کالیچی ، آنتالیا اختصاص دهید.

2. در خیابان های تاریخی قدم بزنید     کالیچی

3. سوار قایق شوید تا شهر را از دریا ببینید

سفر به اطراف ترکیه می تواند سخت باشد، اما در اینجا چیزی است که به طرز شگفت انگیزی آسان است: پریدن در یک تور قایق از مارینا کالیچی. بسته به آنچه که در آن هستید، می توانید یک تور ساعتی داشته باشید یا اگر در حد بودجه شما باشد یک قایق خصوصی کرایه کنید. تورهای ارزان‌تر معمولاً در ساعت 10 صبح حرکت می‌کنند و به مکان‌هایی مانند ساحل کنییالتی، فالزلر و کالتیاکاک می‌روند. قایق در چند نقطه توقف می کند تا به شما امکان شنا و غذا خوردن بدهد (غذا ارائه می شود). حدود ساعت 4 بعدازظهر به آرامی به بندر بازمی‌گردید.

اگر از کاله سی لذت برده اید، استان آنتالیا چیزهای زیادی برای ارائه دارد. همچنین تورهایی وجود دارد که به شهرهای زیبای دیگری مانند کمر، سیده و آلانیا می روند. می توانید در راهنمای ما درباره کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهید، در مورد این موارد بیشتر بدانید .

4. حتی یک ساحل کوچک وجود دارد که می توانید در تابستان در آن شنا کنید

بازم خیلی راحت! در کنار اسکله تفریحی، پشت یک صخره، ساحلی قرار دارد که قبلاً تنها مختص زنان بوده است زیرا زیبا و خلوت است. زمانی که یک سکوی مشاهده بر روی تپه (جایی که تصویر بالا گرفته شده است) نصب شد، به ساحل Mermerli تبدیل شد.

اگرچه ساحل در عکس ها خالی به نظر می رسد، اما معمولاً در طول تابستان با تخت های آفتابگیر پر می شود. این ساحل معمولاً توسط افرادی که در هتل های کالیچی اقامت دارند رفت و آمد می کنند. برای دیدن مکان اینجا کلیک کنید و حتما پست ما را در مورد  بهترین سواحل آنتالیا بررسی کنید.

5. از چای و دسر در Justacandyلذت ببرید

Justacandy یک شیرینی فروشی است که متعلق به یک زن جوان مهاجر است و آنقدر حس دوستانه و دنج دارد که احساس کردیم نیاز به ذکر آن در این لیست است. این فقط نشان می دهد که مهمان نوازی ترک در ترکیه منحصر به افراد محلی نیست 🙂. در اینجا، می‌توانید دسرهای لطیفی را پیدا کنید تا هر هوس شکر را برآورده کنید، یا فقط وقتی احساس خستگی می‌کنید، قهوه یا چای بنوشید.

نکته: Justacandy به وافل هایش معروف است، اما ما طرفداران پر و پا قرص تیرامیسو بودیم.

6. نگاهی به برج دیده بان بیندازید (اگر نزدیک هستید)

برج ساعت آنتالیا در سال 1901 توسط وزیر اعظم سایت پاشا در زمان سلطان عبدالحمید دوم عثمانی ساخته شد. می توانید صفحه ساعت را در چهار طرف این برج 14 متری ببینید و در بالای آن یک زنگ وجود دارد. ناقوس قدیمی ترین قسمت برج است، زیرا قطعات ساعت در طول سال ها جایگزین شده اند.

7. از منظره آسانسور دیدن کنید

کالیچی سکونتگاهی است که از یک صخره شروع شده و به سمت دریا پایین می آید. به همین دلیل، آسانسوری برای گسترش دسترسی به ساحل نصب شد و زندگی همه ما را کمی آسان‌تر کرد. اما این یک آسانسور قدیمی نیست، بلکه به عنوان یک مکان توریستی دوست داشتنی برای تماشای مناظر محله کالیچی است. برای مکان اینجا کلیک کنید . 

8. در مارینا (Vielle ville d'Antalya) حرکت کنید

در دوره بیزانس، آنتالیا یکی از مهم ترین شهرهای بندری در شرق مدیترانه بود. مارینا در هود کالیچی نقش مهمی در این دوران ایفا کرد. اگرچه اسکله در حال حاضر مدرن شده است، اما یکی از تاریخی ترین مکان های منطقه است، زیرا قرن ها بندر بوده است.

9. سوار زیردریایی در مارینا شوید

من شخصا آن را خیلی توریستی می دانم، اما اگر بچه دارید، ممکن است علاقه مند باشید که سوار نمو شوید. شما همچنین می توانید با زیردریایی از طریق یک تور خصوصی که اخیراً توسعه یافته است، سفر کنید. این کشتی 44 نفر ظرفیت دارد و می تواند روزانه 10 غواصی انجام دهد. این تور حدود یک ساعت طول می کشد و 35 متر پایین می آید - هیچ تغییری در فشار تجربه نخواهید کرد.

7. از منظره آسانسور دیدن کنید

10. موزه Suna-İnan KıraçKaleiciرا کاوش کنید

که توسط بنیاد Suna and Inan Kıraç اداره می شود، در اینجا می توانید آثار ارزشمندی را بیابید که فرهنگ ترکیه را زنده نگه می دارد. این موزه از یک خانه سنتی کالیچی متعلق به قرن نوزدهم و کلیسای Aya Yorgi (Agios Georgios) ساخته شده است. بنیاد این دو ساختمان را خریداری کرد - که آنها تشخیص دادند که نیاز به حفاظت دارند - و آنها را به یک موزه تبدیل کرد. در این فرآیند، آنها ساختمان ها را بازسازی کردند و کاربری عمومی برای آنها ایجاد کردند.

در بخش خانه موزه، می‌توانید اقلام سنتی معماری و فرهنگی آنتالیا را ببینید - با مانکن‌هایی که صحنه‌هایی از زندگی را به تصویر می‌کشند و همچنین عکس‌های قدیمی شهر. در این صحنه ها از لباس ها، مبلمان و منسوجات مانند فرش هایی استفاده می شود که از منطقه آنتالیا جمع آوری شده اند. فضای داخلی به شکل سنتی کالیچی، خانه آنتالیا، با کف موزاییک و سقف های چوبی تزئین شده است.

ساختمان دیگری که بخشی از موزه است، کلیسای ایا یورگی است که قدمت آن به سال 1863 برمی‌گردد. این کلیسای ساده با پلان مستطیل شکل است که به شیوه‌ای شبیه به یک خانه سنتی در منطقه تزئین شده است. با این حال، کلیسا ویژگی های متمایز خود را در طول اعصار از دست داد. کلیسای ویران پس از مبادلات یونانی به عنوان انبار مورد استفاده قرار گرفت و پس از خریداری و بازسازی توسط بنیاد در سال 1991 بخشی از موزه شد.

در گالری اصلی کلیسا، مجموعه سرامیک چاناکاله به نمایش گذاشته شده است. در طبقه بالا نمایشگاه های منظمی وجود دارد. این موزه همه روزه به جز چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است.

11. پارک کاراعلی‌اوغلو Karaalioğluرا با عبور از برج هیدیرلیک Hıdırlıkپیاده روی کنید

برج کالیچی یک برج 14 متری است که در گوشه جنوب غربی دیوارهای قلعه کالیچی قرار دارد. قدمت این برج به قرن هفدهم باز می گردد و به عنوان برج مراقبت و فانوس دریایی عمل می کرد. این پارک در کنار پارک کاراعلی‌اوغلو قرار دارد که مساحت آن 140000 متر مربع است. از برج شروع کنید و اگر فرصت کردید از انتها تا انتها راه بروید.

خود پارک در سال 1940 ساخته شد و دارای سه عرشه دیدبانی است. همچنین مجسمه های مختلفی از هنرمندان مشهور محلی مانند "کارگر و کودک" اثر مهمت آکسوی وجود دارد. بسیاری از ترک ها ممکن است بتوانند درباره مجسمه دوستی "ال" (دست) کوزگون آکار که به دلیل روابط بین ترکیه و ارمنستان جنجالی را در شهر دورافتاده قارص به راه انداخت، به شما بگویند. فقط مواظب باشید چه چیزی از کرم ها را باز می کنید. برای مکان اینجا کلیک کنید . عدد7روی نقشه.

12. از تراس شیشه ای دیدن کنید و سپس غروب خورشید را در کافه ای نزدیک تماشا کنید

در کالیچی ، یک تراس مشاهده وجود دارد که دارای یک بالکن شیشه ای با منظره فوق العاده از مارینا است. در کنار تراس مشاهده پارک کالیچی قرار دارد، جایی که مجسمه های بز ساخته شده از چوب را خواهید دید که به طور غیرعادی دلپذیر هستند. این پارک همچنین دارای کافه‌هایی است که در آن افراد مسن چای می‌نوشند و افراد جوان‌تر آبجو می‌نوشند هر چه برای نوشیدن در آنجا هستند، همه از منظره لذت می‌برند.

12. از تراس شیشه ای دیدن کنید و سپس غروب خورشید را در کافه ای نزدیک تماشا کنید

13. به موسیقی زنده در هالی استون یا مهمانی در بار آپ شات گوش دهید

Holly Ston e یکی از بهترین مکان های موسیقی در کالیچی آنتالیا است. عمدتاً موسیقی آلترناتیو، جاز و راک، برنامه آنها دائماً پر است، بنابراین به احتمال زیاد می توانید رویدادی را در طول سفر خود به آنتالیا پیدا کنید. برای موقعیت مکانی به هالی استون اینجا را کلیک کنید . عدد2روی نقشه.

اگر اهل الکترونیک هستید، از وجود Up Shot Bar خوشحال خواهید شد . این دو سالن در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. می‌توانید هر دو را بررسی کنید و ببینید کدام یک با حال و هوای شما مطابقت دارد. برای مکان به نوار شات بالا اینجا را کلیک کنید. عدد3روی نقشه.

در کالیچی چه و کجا بخوریم و بنوشیم؟

Seraser به عنوان اولین رستوران آنتالیا با غذاهای عالی شناخته می شود. هدف اصلی آنها ترکیب مواد اولیه محلی با کیفیت بالا با تکنیک های مدرن و سنتی است. منوی آنها شامل غذاهای بین المللی، از gnocchi تا سوشی است.

کافه و رستوران قلعه

در این کافه یک آبجو خنک بنوشید و غروب خورشید را با منظره ای از برج هیدیرلیک تماشا کنید. منو از میان وعده های کلاسیک بار تا صبحانه متغیر است و بسیار گسترده است. قیمت ها هم خیلی بد نیست آدرس: محله Kılınçarslan، Hıdırlık Sk . شماره: 46، 07100 موراتپاشا، کالیچی، آنتالیا.

بستنی سوخته

این بستنی که از شیر بز سوخته تهیه شده است، ممکن است فوق العاده اشتها آور به نظر نرسد، اما یک خوراکی محلی است. بوی شیر سوخته می‌دهد و طعمی غیرعادی دارد... خوب، قوی‌ترین نقطه فروش نیست. اما شما می توانید آن را در مرکز Kaleici در Dondurma Dükkani یا Akdeniz Dondurma پیدا کنید.

در کالیچی چه و کجا بخوریم و بنوشیم؟

کالیچی در آنتالیا کجاست؟

15 کیلومتر تا فرودگاه آنتالیا ، یا 30 دقیقه با ماشین،

45 کیلومتر از بلک، یا 1 ساعت با ماشین،

80 کیلومتر از المپوس ، یا 1.5 ساعت با ماشین،

136 کیلومتر از آلانیا، یا 2 ساعت با ماشین.

چگونه به کالیچی برویم؟

شما می توانید با پرواز به فرودگاه آنتالیا و سوار شدن به شاتل Havaş به شهر به Kaleici، آنتالیا بروید. این سفر حدود 35 دقیقه طول می کشد، اما البته، این می تواند بر اساس ترافیک متفاوت باشد. آخرین ایستگاه شاتل در 5M Migros (یک سوپرمارکت) در وسط مرکز شهر است، با تاکسی 10 دقیقه ای تا دروازه هادریان. تحویل برای حمل و نقل از مرکز به فرودگاه نیز در 5M Migros، با خدمات شاتل ساعتی است.

مشاوره و رزرو