بدروم یا آنتالیا: کدام یک برای خانواده ها بهتر است؟

جاذبه های گردشگری آنتالیا 09 مهر ، 1403 10 دقیقه

چه انتخابی! تور بدروم و تور آنتالیا شهرهای ساحلی هیجان انگیزی هستند که در آفتاب غوطه ور هستند و هر دو زمان پرواز مشابهی دارند.

علاوه بر این، مقاصد خانوادگی دوستانه ترکیه بازی خود را ارتقا داده اند. جاذبه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های کودکانه در سطح بعدی قرار دارند. پس کدام را انتخاب کنیم؟ به شخصه، در مراحل و سنین مختلف، شما بخش هایی از هر دو را دوست خواهید داشت.

داستان دو شهر: بدروم

در مرکز شهر، هر دو مقصد جمع و جور و قابل پیاده روی هستند. شهرهای آنتالیا و بدروم مملو از تراس های رستوران، پارک های بازی و ایستگاه های بستنی هستند.

بیایید با بدروم * شروع کنیم . یک قرن پیش، گردشگری زمانی آغاز شد که نویسنده Cevat Kabaağaçlı به عنوان مجازاتی برای نوشتن فتنه انگیز به اینجا تبعید شد.با این حال کابااغاچلی چنان عاشق تفرجگاه تنبل و دریای نیلگون بدروم شد که در جای خود ماند و به عنوان راهنمای سفر برای اولین گردشگران ترکیه عمل کرد.

به سمت موزه باستان شناسی زیر آب

بدروم اکنون محل کافه های کتاب و موزه های برتر است. اینها شامل موزه باستان شناسی زیر آب بدروم است که در قلعه تاریخی بدروم قرار دارد و مقبره در هالیکارناسوس که یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان است. بچه ها عاشق شارژ کردن در هر دو خواهند بود.

بدروم

داستان دو شهر: آنتالیا

آنتالیا * به مراتب بزرگتر از بدروم است. با این حال نه کمتر تاریخی. مرکز شهر دوران روم به افتخار امپراتور هادریان، که در سال 130 در اینجا تعطیلات خود را گذرانده بود، ساخته شد.

این منطقه قدیمی شهر، که به نام Kaleiçi * شناخته می‌شود ، اکنون دارای مغازه‌های بافندگی، اتاق‌های چای‌خوری و غرفه‌های آب پرتقال است که هرکدام دارای چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز دریا هستند.

و فرهنگ؟ هر شخصی که یونانی ها یا رومی ها را مطالعه کرده باشد توسط موزه باستان شناسی تور آنتالیا متعجب خواهد شد . مجسمه های غول پیکر شخصیت ها از اسکندر مقدونی تا زئوس بینندگان زیر را جادو خواهند کرد.

نبرد سواحل

گوش کنید، شما در ترکیه هستید که بیش از 5000 مایل خط ساحلی دارد. سواحل همه جا شگفت انگیز است. سواحل بدروم ساکت تر است. جدا از ساحل اصلی شهر، Akyarlar را برای شن‌های خالی و Gümüşlük را برای حال‌وهوای ایبیزا امتحان کنید.

برای پارتی، تورکبوکو  ، پاسخ محلی به سنت تروپه با کلوپ های ساحلی پیشرفته، جایی که نخبگان استانبول برای بازی می آیند.

در ضمن سواحل آنتالیا طولانی تر هستند. شما به ویژه از ساحل شنی بلک  لذت خواهید برد ، که توسط شیک ترین هتل های خانواده پسند پشتیبانی می شود.

با این حال، آنتالیا بهترین ساحل شهر را دارد. این Mermerli است ، یک نوار ساحلی در مرکز شهر که باشگاه‌های ساحلی در بالای دریای مدیترانه ساخته شده‌اند. شما می توانید ماهی مرکب و چیپس بخورید و سپس مستقیما شیرجه بزنید.

آنتالیا

بهترین استراحتگاه های ترکیه

انتخاب بین بهترین هتل های مناسب برای کودکان در بدروم و آنتالیا مانند انتخاب یک کودک مورد علاقه است. همه در سواحل افسانه ای واقع شده اند. هر کدام دارای استخرهای شنا با سرسره های آبی و پارک های بازی هستند. پس چه فرقی دارد؟

باز هم، همه چیز به اندازه آن خلاصه می شود. بدروم کوچکتر است و استراحتگاه های آن صمیمی تر است. ساحل رویال آسارلیک در منطقه کلیدی هتل گامبت دارای یک باشگاه کودکان، دو استخر برای کودکان و یک ساحل خصوصی است . کوچکترین فرزندم عاشق آرامش و سکوت بود.

آنتالیا، جایی که سواحل وسیع در جایگاه اول قرار دارند

نوجوانان در هر جایی خوشحال خواهند شد، اما مطمئناً در هتل های خانوادگی ماموت آنتالیا، جایزه خود را دریافت خواهند کرد. ما در مورد مکان‌هایی مانند The Land of Legends Kingdom Hotel صحبت می‌کنیم که دارای کنسول‌های بازی داخل اتاق، یک استخر آبشار سرپوشیده و پارک آبی خاص خود است.

در آن سطح، بدروم نمی تواند رقابت کند.

آنتالیا، جایی که سواحل وسیع در جایگاه اول قرار دارند

تست طعم

خانواده‌های غذاخوری در شرایط خوبی هستند. بدروم و آنتالیا هر دو شهرهای ساحلی با سرزمینی سرسبز هستند که در آن محصولات حماسی با مهارت های آشپزی مطابقت دارند. در داخل هتل‌های بزرگ، مهمانان نمی‌توانند تفاوت بین یک باس دریایی پخته شده یا یک همبرگر بره لذیذ را در هر دو مکان تشخیص دهند.

با این حال در مرکز شهر تفاوت هایی وجود دارد. غذاهای بدروم سبک تر است. منتظر دستور العمل هایی مانند kabak dolması (گل های کدو تنبل پر شده با آجیل کاج و نعناع) و ot kavurma (سالاد زینتی از سبزیجات وحشی) باشید.

رستوران‌هایی مانند Zahmetsiz Balik Evi که چشم‌اندازی از ناوگان ماهیگیری در بندر بدروم دارد، غذاهای دریایی محلی را به سطوح جدیدی ارتقا می‌دهد.

آنتالیا غذاهای سنگین تری دارد که بهترین نمونه آن را در لوکانتاها یا مسافرخانه های سنتی میل کنید. در اینجا مامان‌ها و باباها می‌توانند به سینی‌هایی از سالاد بامیه تند و ماهی مرکب اشاره کنند تا لحظاتی بعد سر میز شما سرو شوند.

رستوران‌های شیک‌تری مانند ۷ Mehmet موادی مانند بادمجان و اره‌ماهی را به شکل شاکشوکا و سِویچه برمی‌گردانند.

در هر دو شهر، بازدیدکنندگان افس ، یک پیلزنر سرد خوشمزه، در کنار آب میوه ترکی و آتش محلی را خواهند یافت . بچه ها می توانند آب پرتقال تازه گرفته شده را در هر جایی بخورند.

فعالیت های خانوادگی

تا الان متوجه روندی شده اید. بدروم زیباتر و ساکت تر است. آنتالیا بزرگتر و جسورتر است. در مورد فعالیت ها هم همینطور.

برای یک روز ماجراجویی در بدروم، یک خانواده ممکن است یک سفر غواصی را با یک قایق ماهیگیری رزرو کنند. یا یک جیپ کرایه کنید تا به یک ساحل خلوت برخورد کنید. بچه ها همه را دوست خواهند داشت.

داخل آکواریوم آنتالیا

در تور ارزان آنتالیا، فعالیت ها با ماهیچه همراه است. آکواریوم آنتالیا دارای یک لاشه هواپیما در اندازه واقعی است. پارک موضوعی Land of Legends دارای Hyper Coaster با ارتفاع 62 متر است که به همان اندازه که به نظر می رسد وحشتناک است. در هر دو مقصد، فعالیت های کافی برای هیجان یک خانواده در هر سنی برای یک یا دو هفته وجود دارد.

داخل آکواریوم آنتالیا

آب و هوا را مقایسه کنید

برای مقایسه وضعیت آب و هوای آنتالیا و بدروم از نمودارهای زیر استفاده کنید. در راهنمای کامل ما در مورد آب و هوای ترکیه اطلاعات بیشتری در مورد آب و هوای بدروم و آب و هوای آنتالیا و همچنین شرایط در سراسر کشور پیدا کنید .

مشاوره و رزرو