17 دلیل برای بازدید از پوکت تایلند

جاذبه های گردشگری پوکت تایلند 05 شهریور ، 1403 20 دقیقه

آیا پوکت در سال 2024 ارزش بازدید دارد؟ 17دلیل برای بازدید از پوکت

در حال برنامه ریزی برای سفر به تور تایلند و تعجب هستید که آیا تور پوکت ارزش دیدن دارد؟ پاسخ کوتاه این است، بله، این است! این راهنما دلایلی را بیان می کند که چرا این جزیره یک مقصد سفر فوق العاده است.

تور ارزان پوکت بزرگترین جزیره و مسلماً محبوب ترین قسمت تور ارزان تایلند برای گردشگران است. این شهر به خاطر سواحل زیبا، آب های فیروزه ای و آب و هوای گرم که بازدیدکنندگان را از سراسر جهان جذب می کند، مشهور است. دور از ساحل، پوکت همچنین غذاهای عالی، فرهنگ منحصر به فرد و فعالیت های ماجراجویی سرگرم کننده ارائه می دهد.

متأسفانه پوکت نیز تا حدودی شهرت منفی پیدا کرده است. برخی از نقاط این جزیره متأسفانه از توسعه بیش از حد و گردشگری بیش از حد رنج می برند.

خوشبختانه، اغلب می توانید با رفتن به مکان هایی که در رادار گردشگران تور لحظه آخری پوکت نیستند، از این منفی ها جلوگیری کنید. اگر آماده هستید که کمی از مسیر پرتحرک خارج شوید، هنوز هم می توانید مناطق بکر بسیاری را پیدا کنید که نگاهی اجمالی به قیمت تور پوکت به شما می دهند.

من در حال حاضر دو بار به پوکت رفته ام و خوشحال خواهم شد که برگردم. این یکی از آن مقاصدی است که واقعاً چیزی را برای همه ارائه می دهد، اغلب با قیمت مناسب.

بدون مقدمه، بیایید به دلایلی بپردازیم که چرا پوکت ارزش بازدید را دارد. ما همچنین موارد کاربردی بازدید از جزیره را برای کمک به برنامه ریزی سفر خود پوشش خواهیم داد.

پوکت در سال 2024

فهرست مطالب

  • پوکت برای گردشگران مقرون به صرفه است
  • پوکت به خوبی متصل است
  • شهر قدیمی جذاب پوکت
  • سواحل شگفت انگیز
  • زندگی شبانه پر جنب و جوش
  • مدارس عالی آشپزی تایلندی
  • سفرهای دریایی به خلیج فانگ نگا
  • از پریدن جزیره لذت ببرید
  • بودای بزرگ پوکت
  • یکی از زیباترین بارهای روی پشت بام دنیا
  • غواصی و غواصی باورنکردنی
  • آیا پوکت واقعاً توریستی است؟
  • گردشگری حیوانات در پوکت
  • بهترین زمان برای رفتن به پوکت چه زمانی است؟
  • چگونه به پوکت برویم
  • چگونه در اطراف پوکت بگردیم
  • محل اقامت در پوکت
  • افکار نهایی
  • سوالات متداول: آیا پوکت ارزش بازدید را دارد؟

۱۱ دلیل برای اینکه پوکت  و تور ارزان تایلند ارزش بازدید را دارد

  1. پوکت برای گردشگران مقرون به صرفه است

تور پوکت یکی از مقاصد گران قیمت تور تایلند است. با این حال، برای گردشگران خارج از کشور که ارزهای قوی تر خود را با خود می آورند، این مکان بسیار مقرون به صرفه برای بازدید باقی می ماند .

مسافرانی که از بودجه آگاه هستند متوجه خواهند شد که پول آنها هنوز در پوکت بسیار زیاد است. این جزیره مجموعه ای عالی از هتل های مقرون به صرفه دارد و هزینه های حمل و نقل عموماً پایین است. غرفه‌های غذای خیابانی فراوانی وجود دارد که می‌توانید تنها با چند دلار یک غذای خوشمزه میل کنید.

کسانی که به دنبال یک تجربه مجلل هستند از این واقعیت خوشحال می شوند که بسیاری از هتل های سطح بالا و مکان های غذاخوری قیمت کمتری نسبت به مشابه خود در ایالات متحده یا اروپا دارند. پوکت واقعا مکانی است که می توانید با هزینه کمتر از تجملات لذت ببرید.

برخی از بهترین جاذبه های پوکت مانند سواحل و زیبایی های طبیعی آن به هر حال رایگان هستند. بنابراین حتی با بودجه محدود، پوکت همچنان ارزش بازدید دارد.

  1. پوکت به خوبی متصل است

یکی دیگر از عواملی که پوکت را ارزش بازدید دارد، سطح عالی اتصال جهانی آن است.

پوکت دارای فرودگاه بین المللی خود است که در شمال جزیره واقع شده است. این مرکز به عنوان قطبی برای پروازها از سایر نقاط تایلند و همچنین شهرهای بزرگ آسیا، کشورهای خلیج فارس و استرالیا عمل می کند.

به لطف این اتصال، دسترسی به پوکت از بسیاری از نقاط جهان نسبتا آسان است. معمولاً می‌توانید با حداقل توقف به آنجا برسید، که سفر را راحت‌تر می‌کند.

این امر به ویژه در صورتی مهم است که، مانند من، در کنار یک شغل تمام وقت سفر کنید و اغلب نیاز دارید مقصدی را در کمک هزینه مرخصی دو هفته ای با حقوق بگنجانید. ممکن است به دلیل محدودیت هایی مانند این نخواهید 40 ساعت را صرف سفر به مقاصد دورتر کنید.

البته، اگر این شانس را دارید که برای مدت طولانی تر سفر کنید، وجود یک فرودگاه بین المللی ممکن است چندان مهم نباشد. با این حال، برای بسیاری، این جنبه به طور قابل توجهی جذابیت پوکت را افزایش می دهد.

  1. شهر قدیمی جذاب پوکت

خانه های فروشگاهی سنتی در شهر قدیمی پوکت

منطقه شهر قدیمی شهر پوکت، مرکز استان پوکت، قلب فرهنگی جزیره است. اینجاست که می توانید تاریخ و فرهنگ منحصر به فرد آن را تجربه کنید.

برای قرن ها، منابع طبیعی غنی این جزیره، به ویژه قلع، مردمی را از نقاط مختلف جهان، از چین تا اروپا، جذب می کرد که امیدوار بودند ثروت خود را به دست آورند. این دیگ ذوب فرهنگ ها جامعه ای منحصر به فرد را ایجاد کرد که اثر خود را در معماری و غذاهای شهر به جا گذاشت.     

خیابان‌های شهر قدیمی مملو از خانه‌های فروشگاهی متمایز چینی-پرتغالی است. بسیاری از این ساختمان های رنگارنگ به کافه ها، رستوران ها، هتل ها و بوتیک فروشی ها تبدیل شده اند. به غیر از تحسین معماری زیبای شهر، می توانید تعدادی زیارتگاه چینی، موزه ها و نقاشی های دیواری خیابانی را نیز ببینید.

شهر قدیمی پوکت همچنین پایتخت آشپزی این جزیره است که به خاطر غذاهای دریایی تازه و کاری های خوشمزه اش معروف است. از غرفه های غذای خیابانی گرفته تا موسسات لوکس، چیزهای زیادی برای امتحان کردن وجود دارد. برخی از غذاخوری های محلی، از جمله Khao Tom Thanon Di Buk، حتی در راهنمای میشلین نیز به نمایش درآمده اند. فرصت دیگری برای لذت بردن از غذاهای خوشمزه، بازار یکشنبه واکینگ استریت است. در آن زمان است که جاده مرکزی Thalang با غرفه های غذای خیابانی، موسیقی زنده و اجراهای خیابانی زنده می شود.    

شهر قدیمی پوکت حداقل سزاوار یک سفر یک روزه است، اما اگر زمان اجازه دهد، ارزش آن را دارد که چند روز در آنجا بمانید تا عمیق‌تر آن را کشف کنید. ما فقط یک سفر یک روزه به آنجا انجام دادیم، اما من قطعاً دوست دارم برگردم و مدت بیشتری بمانم. 

  1. سواحل شگفت انگیز

سواحل زیبا مانند ساحل آزادی یکی از دلایلی است که پوکت ارزش بازدید را دارد

سواحل باورنکردنی یکی از دلایل اصلی دیدن پوکت است. از نقاط شلوغ توریستی پر از فعالیت‌ها، بارها و رستوران‌ها گرفته تا شن‌های دورافتاده برای دور شدن از همه چیز، چیزی برای هر سلیقه‌ای وجود دارد.

پاتونگ، کاتا، کامالا و کارون از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی هستند. در نتیجه، آنها نیز شلوغ تر هستند. اگر به دنبال یک تجربه عالی هستید، به سواحل سورین یا مای کائو بروید که دارای استراحتگاه های لوکس هستند. Mai Khao همچنین بخشی از پارک ملی Sirinath است و از بسیاری از سواحل دیگر پوکت بسیار ساکت‌تر است.

پوکت همچنین دارای سواحل وحشی فراوانی است. برای رسیدن به برخی از آنها، ممکن است نیاز به اجاره ماشین یا موتورسیکلت داشته باشید. بقیه فقط با قایق قابل دسترسی هستند. برای بخش کمتر توسعه‌یافته پوکت، از ساحل آزادی در نزدیکی پاتونگ دیدن کردیم. اطراف آن را فضای سبز سرسبز احاطه کرده است، ماسه سفید نرم و آب های شفاف و شفاف دارد. برای شنا کاملاً عالی است.

دو راه برای رسیدن به آنجا وجود دارد. گزینه ساده تر این است که یک قایق دم بلند از پاتونگ تهیه کنید. راه دیگر این است که به آنجا رانندگی کنید و سپس به مدت 15-20 دقیقه از یک تپه به سمت خود ساحل بروید. پیاده روی شیب دار، ناهموار و دارای چند پله است، بنابراین اگر تصمیم به انجام آن دارید، بسیار مراقب باشید.

همچنین ممکن است با مردم محلی برخورد کنید که سعی کنند برای ورود به ساحل ۱۰۰ بات از شما دریافت کنند. این یک کلاهبرداری است زیرا تمام سواحل تایلند عمومی هستند. با این حال، ما در نهایت پرداخت کردیم زیرا مطمئن نبودیم جایگزین چیست.

  1. زندگی شبانه پر جنب و جوش

اگر به دنبال یک شب فراموش نشدنی هستید، به پاتونگ، پایتخت مهمانی پوکت بروید. این مرکز اصلی توریستی جزیره با هتل ها، رستوران ها، مغازه ها و بارها برای هر بودجه ای است.

خیابان واکینگ Bangla با ردیفی از بارها، کلوپ‌ها و بارهای رفتن، قلب همه آن است. حتی اگر برای مهمانی برنامه ریزی نمی کنید، تماشای افراد در آنجا می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. پس از یک شب بزرگ، می‌توانید در ساحل پاتونگ استراحت کنید، یک امتداد 3 کیلومتری از ماسه‌های طلایی که می‌تواند در طول فصل شلوغ فوق‌العاده شلوغ شود.

ما در ژانویه 2024 از پاتونگ بازدید کردیم، ساحل نسبتا شلوغ بود، اما به اندازه قبل از همه گیری شلوغ نبود.

تصور می‌کنم در مواقع عادی، پاتونگ ممکن است بیش از حد شلوغ باشد. همچنین مکانی است که توسعه بیش از حد سر زشت خود را با تأثیرات منفی آن بر جوامع محلی و محیط زیست نشان می دهد.

با این حال، من معتقدم مهم است که نظرات خود را شکل دهید. اگر هرگز نرفته اید و دوست دارید یک شب به یاد ماندنی داشته باشید، باز هم ارزش دیدن دارد.

برخی از بازدیدکنندگان پوکت به پاتونگ می روند و به دلیل شلوغی و توسعه بیش از حد آن ناامید می شوند. آنها ممکن است تصور کنند که کل پوکت به دلیل تجربه منفی خود ارزش رفتن به آنجا را ندارد.

با این حال، بسیاری از نقاط دیگر پوکت ارزش دیدن دارند. اگر دنبال سواحل خلوت و محیطی آرام هستید، توصیه می کنم از پاتونگ اجتناب کنید و به جای دیگری بروید.

  1. مدارس عالی آشپزی تایلندی

اگر عاشق غذاهای تایلندی هستید و دوست دارید اسرار غذاهای محلی را بیاموزید، پوکت کلاس های آشپزی باکیفیت زیادی دارد. چند مدرسه مختلف در سراسر جزیره پراکنده هستند، بنابراین می توانید کلاسی را انتخاب کنید که برای موقعیت مکانی شما بهترین کار را دارد.

یک کلاس آشپزی معمولی یک فعالیت گروهی کوچک است که 3-4 ساعت طول می کشد. یک مربی دوستانه شما را با اصول غذاهای تایلندی و مواد اولیه محبوب محلی آشنا می کند. سپس می توانید دست خود را در چند غذای مختلف امتحان کنید. برخی از کلاس ها، معمولاً صبح ها، شامل بازدید از یک بازار محلی است.

ما یک کلاس آشپزی در مدرسه آشپزی پوم در پاتونگ برگزار کردیم. ما 3 غذا (پد تای، گرین کاری و تام یام) را انتخاب کردیم و تیم عالی پوم تمام طناب ها را به ما نشان داده است. ناگفته نماند که از نتایج بسیار راضی بودیم. پوم بر روی غذای ساده و سالم تمرکز دارد که به راحتی در خانه تکرار می شود. ما همچنین باید با یک کتاب آشپزی کوچک توسط پوم به خانه برویم تا بتوانیم خاطرات خود را از آشپزی تایلندی زنده کنیم.

به لطف فضای آرام مدرسه، طنز عالی پوم و البته غذاهای لذیذ، این کلاس از نکات برجسته سفر ما به پوکت بود. کلاسی که ما شرکت کردیم "کفش های کوچک پوم" نام دارد و برای هر نفر 1500 بات (43 دلار آمریکا) هزینه دارد. قیمت شامل ترانسفر هتل می باشد.  

  1. سفرهای دریایی به خلیج فانگ نگا

مناظر طبیعی زیبا یکی دیگر از دلایلی است که پوکت ارزش بازدید را دارد. شخصاً احساس می کنم سفر به پوکت بدون بازدید از خلیج خیره کننده فانگ نگا کامل نخواهد بود.

خلیج فانگ نگا یک شگفتی طبیعی در نزدیکی سواحل پوکت است که به خاطر تشکیلات آهکی چشمگیرش که بر فراز آب‌های فیروزه‌ای آرام برافراشته‌اند، مشهور است. بخش هایی از خلیج در پارک ملی Ao Phang Nga گنجانده شده است.

بهترین راه برای کشف خلیج، قایق است. ما یک تور Early Bird James Bond & Beyond  انجام دادیم و یکی از فعالیت های مورد علاقه ما در پوکت بود. با این حال، بسیاری از اپراتورهای تور وجود دارند که برنامه های سفر مشابهی را ارائه می دهند. آنها می توانند بر اساس تعداد جزایر بازدید شده، زمان شروع و مجلل بودن قایق متفاوت باشند.

ما تور خود را به دلیل شروع زودتر انتخاب کردیم تا مطمئن شویم می‌توانیم در یکی از معروف‌ترین نقاط خلیج، جزیره جیمز باند (کو تاپو نام اصلی آن است) جمعیت را شکست دهیم. ممکن است شکل منحصر به فرد آن را از فیلم جیمز باند «مردی با تفنگ طلایی» تشخیص دهید. ما خیلی زود به آنجا رسیدیم و جمعیت زیادی آنجا نبود، بنابراین این مکان زیبا را تقریباً برای خودمان داشتیم. با حرکت قایق های بیشتری شروع به رسیدن کردند.

توقف های جالب دیگر در این تور شامل بازدید از Koh Panyee، یک دهکده منحصر به فرد بر روی آب است که بر روی پایه ها ساخته شده است. این فرصتی بود تا نگاهی اجمالی به یک سبک زندگی بسیار متفاوت داشته باشیم. راهنما اطراف روستا را به ما نشان داد و از مردمی که در آنجا زندگی می کنند برایمان گفت. من معتقدم که در برخی از تورهای دیگر می توانید ناهار را در یکی از رستوران های آنجا صرف کنید، بنابراین می توانید از بازدید طولانی تری لذت ببرید.

تور ما همچنین شامل یک ناهار در Koh Yao Noi بود، جزیره‌ای بسیار کمتر توسعه‌یافته با تعداد انگشت شماری استراحتگاه. کوه یائو نوی علیرغم نزدیکی به پوکت، گرفتار همان مسائل گردشگری انبوه نیست. علاوه بر آن، ما همچنین غارهای جزیره Koh Phanak را کشف کردیم، قایق رانی در جنگل های حرا انجام دادیم و در جزیره دیگری برای شنا توقف کردیم.

در مجموع، آن روز پر از فعالیت های سرگرم کننده بود و من قطعا آن را توصیه می کنم.

  1. رفتن به جزیره لذت ببرید

یکی دیگر از دلایلی که پوکت ارزش بازدید دارد این است که پایگاه عالی برای کاوش در جزایر دیگر در دریای آندامان است. در واقع، شما برای انتخاب خراب خواهید شد. از مراکز مهمانی شلوغ گرفته تا تکه‌های خالی از سکنه بهشت، چیزی برای همه وجود دارد.

رسیدن به آن جزایر بسیار ساده است. می توانید یک تور سازمان یافته را انتخاب کنید، یک قایق دم بلند کرایه کنید یا در برخی موارد سوار کشتی شوید. اگر می خواهید در یک روز از چندین مکان دیدن کنید، تورهای سازماندهی شده عالی هستند. با این حال، استخدام قایق بیشترین آزادی را به شما می دهد.  

یکی از محبوب ترین مقاصد جزیره پوکت، جزایر کو فی فی است. این جزایر به خاطر زیبایی طبیعی و همچنین صحنه مهمانی خود مشهور هستند. این مکان می تواند احساس کند که توسط گردشگران هجوم آورده است، اما همچنان می توانید مناطق آرام تری را به دور از جمعیت پیدا کنید. اگر بخواهید مدت بیشتری در این جزیره بمانید، چند استراحتگاه وجود دارد.

اگر به غواصی یا غواصی علاقه دارید، جزایر سیمیلان باید در صدر فهرست شما باشد. این مجمع الجزایر در واقع یک پارک ملی است و به خاطر حیات دریایی غنی و آب های شفافش معروف است. اینها با یک تور سازماندهی شده، چه برای یک سفر یک روزه و چه برای یک ماجراجویی چند روزه، به بهترین وجه قابل دسترسی هستند.  

  1. بودا پوکت

بودای بزرگ که بر روی تپه ای با چشم اندازهای وسیع از محیط زیبای اطراف قرار دارد، یکی از شناخته شده ترین مکان های دیدنی پوکت است. این مجسمه بلند 45 متری بودا در حالت نشسته است که با سنگ مرمر سفید پوشانده شده است. اگرچه ساخت آن در سال 2002 آغاز شد، اما همچنان ادامه دارد.

بودای بزرگ پوکت در جنوب جزیره واقع شده است. در واقع می توانید از خلیج کاتا به آن سفر کنید. طول مسیر 8 کیلومتر است و تکمیل آن حدود 2 ساعت زمان می برد. چالش برانگیز است، بنابراین فقط در صورتی آن را امتحان کنید که تناسب اندام خوبی دارید. از طرف دیگر، می توانید تاکسی را انتخاب کنید که شما را از تپه بالا می برد.

یکی از زیباترین بارهای روی پشت بام دنیا

تماشای غروب خورشید در آشیانه بابا به تنهایی دلیل خوبی برای ارزش دیدن پوکت است

10.  آماده شدن برای غروب آفتاب در آشیانه بابا، پوکت

بابا نست یک بار مجلل روی پشت بام است که در نوک جنوبی کیپ پانوا، منطقه‌ای آرام با تعداد انگشت شماری استراحتگاه، در فاصله 30 دقیقه با ماشین تا شهر پوکت قرار دارد. این بخشی از استراحتگاه گران‌قیمت سری پانوا است، اما لازم نیست برای رزرو میز در بار در آنجا بمانید. 

بابا نست دارای یک تراس خیره کننده روی پشت بام با استخر بینهایت در اطراف است. مهمانان می توانند از مناظر 360 درجه ای باورنکردنی از دریای آندامان و خط ساحلی جنوب پوکت لذت ببرند. حتی می توانید بودای بزرگ را از آنجا ببینید.

حداقل هزینه 2000 بات (60 دلار آمریکا) برای هر نفر وجود دارد. برای تأیید رزرو خود باید این پرداخت را انجام دهید. 

11.  غواصی و غواصی باورنکردنی

پوکت نیز به دلیل فرصت‌های شگفت‌انگیز غواصی و غواصی که برای همه سطوح تجربه مناسب است، ارزش بازدید دارد.

آب های اطراف جزیره مملو از زندگی دریایی متنوعی مانند ماهی های استوایی، لاک پشت ها، دلفین ها، پرتوهای مانتا و حتی کوسه های نهنگ است. علاوه بر این، به لطف گرمای استوایی، دید در آب زیاد است.

جای تعجب نیست که نقاط زیادی در پوکت و اطراف آن برای کشف دنیای غنی زیر آب آن وجود دارد. جزایر سیمیلان که در شمال غربی پوکت قرار دارد، یکی از بهترین مقاصد جهان برای غواصی و غواصی است.

سفر به آنجا چند ساعت طول می کشد، اما شما با تشکیلات مرجانی باورنکردنی، خانه بسیاری از گونه های دریایی پاداش خواهید گرفت. گزینه های تور لایو برد نیز در آنجا وجود دارد، اگرچه ممکن است برای همه مناسب نباشد.

دیگر نقاط محبوب برای غواصی عبارتند از: Shark Point، Karon Bay و Koh Racha Yai. غواصی ها همچنین می توانند جزیره مرجانی، کوه فی فی و کوه رایا را به لیست خود اضافه کنند. همه اینها در تورهای روزانه از پوکت به راحتی قابل دسترسی هستند.

برای لذت بردن از غواصی نیز لازم نیست پوکت را ترک کنید. اگرچه تنوع زندگی دریایی مانند جزایر سیمیلان را نخواهید یافت، اما مکان هایی مانند آئو سانه، ساحل Yah Nui و ساحل کاتا هنوز ارزش دیدن دارند.

پوکت خانه بسیاری از مدارس غواصی تاسیس شده است، مانند SSS Phuket، Sunrise Divers و Raya Divers. آنها دوره های غواصی را برای سطوح مختلف تجربه، و همچنین سفرهای روزانه غواصی و غواصی و لایو برد ارائه می دهند.

بهترین زمان برای سفر به پوکت برای غواصی و غواصی بین نوامبر و آوریل است که آب و هوا مطبوع و پایدار است. با این حال، از آنجایی که این فصل اوج است، ممکن است مجبور شوید در برخی مکان‌ها با ازدحام مردم مبارزه کنید.

اگر مشکلی برای کاهش دید ندارید، ممکن است سفر به پوکت را در خارج از این دوره اوج در نظر بگیرید.

بابا نست یک بار مجلل روی پشت بام است

12.  آیا پوکت واقعاً توریستی است ؟

پوکت به بیش از حد توریستی شهرت دارد و متأسفانه مورد توجه قرار نمی گیرد. یک مطالعه اخیر پوکت را شلوغ ترین مقصد توریستی با نزدیک به 120 گردشگر برای هر محلی معرفی کرد.

اگر بخواهیم منصف باشیم، تایلند سه جایگاه اول این فهرست را به خود اختصاص داده است و تور پاتایا و کرابی دومین و سومین مقصد پرجمعیت جهان هستند. این البته گواهی بر محبوبیت ماندگار تایلند به عنوان یک مقصد سفر است. با این حال، چالش های خاص خود را به همراه دارد.

 اگر به پوکت برگردیم، محبوبیت بالای آن در بین گردشگران منجر به توسعه بیش از حد و گاه آسیب های جبران ناپذیر به محیط طبیعی بکر شده است. ازدحام جمعیت نیز در برخی سواحل و شهرها بسیار رایج است.

پاتونگ، به ویژه، به این شهرت دارد که مشغول است. ساحل اصلی آن می تواند در فصل های پر ازدحام آنقدر شلوغ شود که ممکن است از آن لذت خاصی نبرید. از دیگر مناطق محبوبی که جمعیت توریستی را به خود جذب می کند می توان به کامالا، کاتا و کارون اشاره کرد. شهر قدیمی پوکت نیز می تواند بسیار شلوغ باشد، به خصوص زمانی که بازار روشن است، اما فکر نمی کنم این دلیلی برای نرفتن به آنجا باشد.

از طرف دیگر، با سفر به مکان های کمتر محبوب و توسعه یافته می توان از شلوغی در پوکت جلوگیری کرد. برای مثال، در دومین سفرمان به پوکت، یک هفته را در کیپ پانوا گذراندیم. فوق العاده ساکت و آرام بود، بدون زندگی شبانه با صدای بلند. سواحلی مانند Nai Harn و Mai Khao نیز به دلیل خلوت خود مشهور هستند.

در مجموع، اگر در مورد جایی که در پوکت سفر می کنید استراتژیک هستید، می توان از شلوغی جلوگیری کرد. با وجود اینکه پوکت بسیار در مسیر شکست خورده قرار دارد، اما با وجود شهرت پوکت هنوز ارزش بازدید را دارد.

13.  گردشگری حیوانات در پوکت

متأسفانه تایلند به طور کلی در زمینه حقوق حیوانات بهترین رکورد را ندارد و پوکت نیز از این قاعده مستثنی نیست. هنگام بازدید از این جزیره، متوجه خواهید شد که جاذبه هایی مانند پادشاهی ببر و فیل نوردی در همه جا تبلیغ می شود.

باید از این موارد اجتناب کرد زیرا اغلب با حیوانات بدرفتاری می شود. به عنوان مثال، ببرها شکارچیان وحشی هستند و نباید برای تماس نزدیک با سرگرمی انسان استفاده شوند. آنها اغلب مورد سوء استفاده قرار می گیرند تا آنها را وادار به رفتاری ملایم کنند.

فیل سواری یکی دیگر از اعمال مضر است. به حیوانات آسیب می رساند و کاملا غیر ضروری است. باز هم، با حیوانات بدرفتاری می شود تا اطمینان حاصل شود که آنها با خواسته های نگهبانان انسانی خود مطابقت دارند.

امروزه پناهگاه های فیل های زیادی وجود دارد که ادعا می کنند اخلاقی هستند. با این حال، اگر آنها شامل فعالیت هایی مانند حمام کردن و غذا دادن باشند، باید از آنها اجتناب شود زیرا هنوز هم می تواند برای این حیوانات مضر باشد.

14.  بهترین زمان برای رفتن به پوکت چه زمانی است؟

پوکت آب و هوای گرمسیری دارد ، بنابراین دما در تمام طول سال گرم است. نوامبر تا اوایل آوریل بهترین زمان برای سفر در نظر گرفته می شود، به طوری که دسامبر به دلیل تعطیلات کریسمس و سال نو در سراسر جهان شلوغ است .

این ماه ها خشک ترین و آفتابی ترین ماه ها هستند. این بهترین زمان برای استفاده بیشتر از سواحل پوکت است. با این حال، این نیز فصل پربازدید است به این معنی که پروازها و قیمت های اقامتی بالاتر است. 

فصل بارانی پوکت بین ماه های مه و اکتبر است. به طور کلی هنوز آفتاب زیادی خواهید داشت، اما هوا غیرقابل پیش بینی تر است. رگبارهای استوایی رایج هستند، اما اغلب فقط چند ساعت بعد از ظهر ادامه دارند. این زمانی است که جزیره خلوت تر است و قیمت ها پایین تر است. 

15.  چگونه به پوکت برویم؟

پوکت دارای یک فرودگاه بین المللی است که به شهرهای بزرگ اروپایی، خاورمیانه و آسیایی متصل است.

تعداد انگشت شماری مسیر اتوبوس وجود دارد که به شما کمک می کند تا به محبوب ترین مناطق جزیره بروید. اتوبوس فرودگاه پوکت فرودگاه را به شهر پوکت متصل می کند. مسیر اتوبوس هوشمند پوکت تا راوای در جنوب جزیره با توقف در شهرهایی مانند کامالا و پاتونگ ادامه دارد.

یا می توانید با تاکسی به مقصد بروید. اگر می خواهید از قبل ترانسفر فرودگاهی خصوصی رزرو کنید، می توانید از این سرویس آنلاین استفاده کنید . به این ترتیب می توانید دردسر و زمان انتظار را هنگام ورود به پوکت کاهش دهید.

اگر از سایر نقاط تایلند به پوکت سفر می کنید، ممکن است بتوانید از یک مربی استفاده کنید. برای بررسی مسیرهای اتوبوسرانی، جدول زمانی و قیمت ها و همچنین رزرو بلیط   می توانید از وب سایت Easy Book استفاده کنید.

16.  چگونه در اطراف پوکت بگردیم ؟

رفت و آمد در پوکت همیشه آسان نیست. سیستم حمل و نقل عمومی محدود است. یک شبکه اتوبوس وجود دارد که شهر پوکت را به مقصدهای محبوب ساحلی متصل می کند. این اتوبوس ها (سنگ های آبی) چندان مجلل نیستند اما کاملاً مقرون به صرفه هستند. توجه به این نکته ضروری است که هیچ برنامه زمانی مشخصی برای این موارد وجود ندارد. 

گزینه های دیگر برای رفت و آمد در پوکت تاکسی و برای سفرهای کوتاه تر، توک توک است. خارجی ها برای اینها نرخ توریستی دریافت می کنند، اما ممکن است جایی برای مذاکره در مورد قیمت کمی کمتر وجود داشته باشد. 

اجاره ماشین یا اسکوتر بیشترین انعطاف را دارد. به نظر می رسد دومی به ویژه در بین گردشگران محبوب است و بسیاری از وبلاگ نویسان آن را به عنوان یک تجربه "محلی" توصیه می کنند. 

با این حال، رانندگی نه تنها در پوکت بلکه به طور کلی در تایلند خطرناک است. این کشور با حدود 20000 مرگ و میر قابل پیشگیری در سال یکی از بالاترین نرخ مرگ و میر سرانه تصادفات را در جهان دارد. اکثر مرگ و میرها مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است. دلایل زیادی برای این آمار غم انگیز وجود دارد، از ضعف اجرای قانون گرفته تا بی احتیاطی در رانندگی. 

من شخصاً توصیه می کنم از کرایه ماشین یا مخصوصاً اسکوتر دوری کنید. هزینه‌های تاکسی و توک‌توک افزایش می‌یابد، اما این گزینه مطمئن‌تر است زیرا رانندگان بیشتر به شرایط جاده محلی عادت دارند.

اگر فکر می کنید که داشتن وسیله نقلیه شخصی بهترین گزینه برای شماست، مطمئن شوید که بیمه دارید. اگر اسکوتر اجاره می کنید، از کلاه ایمنی استفاده کنید.  

17.  محل اقامت در پوکت

انتخاب محل اقامت بستگی به این دارد که به دنبال چه چیزی هستید. اگر می‌خواهید به تفریحات شبانه نزدیک باشید، پاتونگ بهترین مکان است. اگر به دنبال یک مکان ساکت‌تر و دور از جمعیت هستید، Rawai یا Mai Khao را ببینید . یکی دیگر از گزینه های محبوب کامالا است، به ویژه برای خانواده ها. به اندازه پاتونگ شلوغ نیست، اما هنوز انتخاب خوبی از غذاخوری ها و فعالیت ها دارد. اگر می خواهید مدتی را صرف کاوش در میراث پوکت کنید، مطمئن شوید که مدتی را در شهر قدیمی پوکت بگذرانید . 

افکار نهایی

بنابراین، آیا تور پوکت ارزش بازدید دارد؟ قطعا! هنوز هم بخش بسیار زیبایی از تایلند است که مجموعه ای از فعالیت ها و تجربیات را برای هر سلیقه و بودجه ای ارائه می دهد.

پوکت مانند هر جای دیگری معایب خاص خود را دارد. با این حال، با تحقیق و برنامه ریزی می توانید از نکات منفی جلوگیری کنید و از بهترین چیزهایی که جزیره ارائه می دهد لذت ببرید.

من فکر می کنم که پوکت یک مقصد عالی برای خلوت یک زوج رمانتیک است. اگر این چیزی است که در ذهن دارید، این راهنمای بهترین مکان‌های اقامت در پوکت را برای زوج‌ها بررسی کنید .

کسانی که به دنبال ترکیب تعطیلات گرمسیری با بازدید از پایتخت شلوغ تایلند هستند، باید این راهنماها را برای انجام کارهای برتر در بانکوک و محل اقامت بررسی کنند .

سوالات متداول: آیا پوکت ارزش بازدید را دارد؟

  • چند روز باید در پوکت بمانم؟

من حداقل سه یا چهار روز برای بازدید از پوکت شما فرصت می دهم تا نکات برجسته را ببینید. با این حال، شما می توانید به راحتی دو هفته را در آنجا سپری کنید و فقط سطح چیزی را که جزیره ارائه می دهد خراش دهید.

  • چه چیزی در مورد پوکت بسیار خاص است؟

پوکت به خاطر سواحل خیره کننده، مناظر زیبا و فعالیت های سرگرم کننده مشهور است. همچنین مقصدی است که می توانید از غذاهای لذیذ، اقامت با کیفیت و خدمات عالی با هزینه ای مناسب لذت ببرید. این جایی است که شما فقط می خواهید به آن برگردید.

  • آیا بازدید از پوکت خطرناک است؟

پوکت به طور کلی یک مقصد امن برای گردشگران با نرخ جرم و جنایت پایین است. دزدی خرد رایج ترین نوع جرم است، بنابراین همیشه مراقب وسایل خود باشید و پول نقد یا سایر اشیاء قیمتی زیادی با خود حمل نکنید. همچنین به غریزه درونی خود اعتماد کنید. اگر چیزی مبهم به نظر می رسد، سعی کنید خود را از موقعیت دور کنید. 

  • آیا پوکت برای گردشگران گران است؟

به طور کلی پوکت مقصدی مقرون به صرفه برای گردشگران کشورهای توسعه یافته است. هتل‌ها، رستوران‌ها و فعالیت‌های لوکسی وجود دارند که هنوز هم می‌توانند هزینه زیادی داشته باشند، اما برای لذت بردن از جزیره ضروری نیستند.

  • بانکوک زیباتر است یا پوکت؟

آنها در طبیعت بسیار متفاوت هستند. پوکت یک جزیره گرمسیری است که دارای زیبایی طبیعی باورنکردنی است در حالی که بانکوک یک کلان شهر شلوغ است، بنابراین در عوض جذابیت شهری دارد. اگر می توانید، از هر دو بازدید کنید تا حال و هوای متفاوتی را که این مکان ها ارائه می دهند را تجربه کنید.

مشاوره و رزرو