5 غذای برتر خیابانی شبانه در پنانگ مالزی

جاذبه های گردشگری کوالالامپور مالزی 31 تیر ، 1403 5 دقیقه

پنانگ - مروارید مشرق زمین به خوبی به عنوان یک مرکز چند فرهنگی شناخته شده است که فرهنگ مالزی ، چین و هند باید در آن ملاقات کند. این ویژگی منحصر به فرد به خوبی در غذاهای آن ارائه شده است. به منظور بررسی برخی از جنبه های فرهنگ پنانگ به طور خاص و فرهنگ تور مالزی به طور کلی، 5 غذای برتر خیابانی شبانه ما در پنانگ در زیر به شما کمک می کند.

1. آسام لاکسا (نودل سوپ)

گفته می شود این غذا توسط Peranakan که مردم چینی هستند که زمانی در تور کولالامپور  زندگی می کردند، پذیرفته شده است. آسام لاکسا نوعی نودل است که مواد اصلی آن از آبگوشت ماهی، آب تمر هندی، خمیر فلفل قرمز، علف لیمو با مقداری خمیر میگو و تکه های ماهی خال مخالی است. جالب اینجاست که ماده مخفی که طعم بی نظیر این غذای خیابانی در پنانگ را ایجاد می کند، جوانه های زنجبیل است. اضافه شد که آسام لاکسا اغلب با انواع بسیاری از سبزیجات و گیاهان محلی سرو می شود که طعم ویژه غذا را تقویت می کند.

برخی از فروشگاه هایی که می توانید به آنها مراجعه کنید بسیار توصیه می شود:

Air Itam Laksa در جالان پسار مالزی واقع شده است. فروشگاه اغلب سه شنبه ها تعطیل است.

Laksalicious در هوتون لانا واقع شده است.

Jelutong در لوررنگ، واقع شده است.

Assam laksa

2. (نودل برنج سرخ شده هم زده)

چار کوای تیو (نودل برنج سرخ شده هم زده) یا Char koay teow در رتبه بعدی در 5 غذای خیابانی برتر ما در پنانگ قرار دارد . این یک نوع سوپ رشته برنج سرخ شده است. این غذا در پنانگ آنقدر محبوب و معروف است که اگر در اینجا آن را امتحان نکرده اید، به این معنی نیست که از جزیره پنانگ دیدن کرده اید.

مواد تشکیل دهنده غذا عبارتند از: رشته برنج مسطح تفت داده شده در زغال چوب با میگوی چرب، تخم مرغ اردک، کلوچه، جوانه لوبیا ترد، نوارهای کیک ماهی و رب چیلی. برای تقویت طعم، چند تکه گوشت خوک و مقداری برش های گوشت خوک کباب شده شیرین به کاسه char koay teow اضافه می شود.

با حدود 3.5 رینگیت (حدود 0.88 دلار آمریکا)، می توانید این غذای خوشمزه را امتحان کنید. برای لذت بردن از غذا به برخی از آدرس های زیر سر بزنید:

Kafe Ping Hooi در پالائو پینانگ واقع شده است.

باغ یی در جالان واقع شده است.

رستوران Tong Hooi در جالان واقع شده است.

Char koay teow

3. هوکین می (هوکین نودل)

هوکین می یکی از انواع نودل است که از استان فوجیان در چین منشا گرفته است. این نوع غذای خیابانی در پنانگ از رشته مخصوص پخته شده با آبگوشت بر پایه گوشت تهیه می شود که با تکه های گوشت خوک، تکه های کیک ماهی، موسیرهای عمیق ترد، جوانه های لوبیا و خمیر فلفل قرمز سرو می شود. هوکین می طعم تند کمی دارد، اما افراد ناهار هنوز هم می توانند شیرینی زیرین غذا را احساس کنند که این غذا را منحصر به فرد و در بین مسافران محبوب می کند.

قیمت غذا حدود 3.5 رینگیت (حدود 0.88 دلار آمریکا) است. محبوب ترین آدرس 888 Hokkien Mee است که در امتداد Lebuh Presgrave در جورج تاون قرار دارد. فروشگاه از جمعه تا چهارشنبه از ساعت 17:30 الی 23:45 باز می باشد.

Hokkien mee

4. روژک پاسمبور (سالاد سبزیجات)

ما اکنون به غذاهای دیگر با سبزیجات دیگر می رویم. روژک پاسمبور نوعی سالاد سبزیجات است که پس از امتحان کردن غذاهای تند و نسبتاً چرب برای متعادل کردن ذائقه شما مناسب است. سبزیجات اصلی برای این غذا شامل برش‌های خیار تازه، مربع‌های چرب توفو، جوانه‌های لوبیا ترد، تکه‌های شلغم، تکه‌های تخم‌مرغ آب پز و کراکر میگوی ترد است که با سس غلیظ، کمی تند و مغزی آغشته شده است. هنگام لذت بردن از غذا، می توانید همه طعم ها مانند ترش، تند، شور، آبدار را احساس کنید. آدرس پیشنهادی فروشگاه در GP Soon، است. شما فقط باید 7 رینگیت (1.760 دلار آمریکا) برای هر بسته بپردازید.

Rojak pasembur

5. سنتول (سوپ شیرین)

یکی دیگر از گزینه های موجود در لیست 5 غذای برتر خیابانی در پنانگ، سنتول یا چندول (سوپ شیرین) است. این یک دسر عالی است پس از اینکه بسیاری از غذاهای تند را در پنانگ امتحان کردید. هر کاسه غذا از شیر نارگیل و رشته های ژله ای آرد سبز با طعم پاندان و شکر قهوه ای روی آن با مقداری یخ ریش شده درست شده است. به فروشگاه در 27 و 29 Lebuh Keng Kwee (در کنار کافه جو هوی) بروید تا از جاده معروف پنانگ که توسط مردم محلی تماس گرفته شده است لذت ببرید. فروشگاه از دوشنبه تا جمعه از ساعت 10:30 الی 19:00 باز می باشد. حدس بزنید، فقط باید 1.5 رینگیت (0.38 دلار آمریکا) بپردازید تا از چنین کاسه قندول خوشمزه لذت ببرید.

Cendol

همه 5 غذا در طول روز سرو می شوند. اما این یک گزینه عالی برای شما است که آنها را در شب در حالی که در اطراف پنانگ سرگردان هستید امتحان کنید. پس چند تا از این غذاها را در غذاهای خیابانی شبانه خود در پنانگ میل خواهید کرد؟ برای مطالعه اطلاعات بیشتر در مورد پنانگ زیبا، به مقالات مرتبط ما در تورهای ترکیبی مالزی مراجعه کنید

مشاوره و رزرو