برترین کارهایی که در آنتالیا باید انجام دهید؟ پیشنهاد سفر ایمن

جاذبه های گردشگری آنتالیا 12 تیر ، 1403 20 دقیقه

آنتالیا با صخره‌های پوشیده از سرو که در آب‌های جواهری و باستانی به چشم می‌خورد، مروارید سواحل درخشان مدیترانه ترکیه است. تور آنتالیا بزرگترین مقصد ساحلی ترکیه است و مردم را خوشحال می کند. مهم نیست که چه نوع تعطیلاتی را می خواهید نشستن در ساحل، بازدید از خرابه های تاریخی، ورزش های شدید یا شبگردی می توانید انواع کارها را در آنتالیا بیابید. از سخت‌گیرترین تا آرام‌ترین.

آنتالیا در طول تابستان مثل جهنم گرم است. آنقدر گرم که شوق شما برای آنتالیا ممکن است در گرمای تابستان به راحتی تبخیر شود. با این حال، به نظر می رسد زمان مورد علاقه بریتانیایی ها، آلمانی ها و روس ها برای حضور در اینجا باشد.

چگونه برای سفر خود به آنتالیا برنامه ریزی کنید

انتخاب کنید کدام شهر آنتالیا برای شما مناسب است. آنتالیا دارای شهرهای تعطیلات بسیاری است که هر کدام ویژگی متمایز خود را دارند و همه انواع مختلف گردشگران را پذیرا هستند:

Geyikbayiri یک نقطه صخره نوردی مشهور در جهان است که طبیعت گردان را به خود جذب می کند

کاس در میان مردم محبوب است. جمعیت غیرمتعارف

المپوس در میان کوله‌پیمانان

بلک در میان نخبگان

آلانیا در میان مسافران کم‌هزینه

  سیرالی (Çıralı)  برای یک استراحت ساحلی آرام و غیره…

بنابراین، در این مقاله، ما به شما کمک می کنیم تا مشخص کنید کدام شهر برای شما مناسب است و به شما توضیح می دهیم که هر شهر چه چیزی را ارائه می دهد.

شهر آنتالیا یک پرواز سریع 1 ساعته از استانبول است اما این شهرها در یک منطقه جغرافیایی بزرگ پراکنده شده اند. در برخی موارد، 2-3 ساعت طول می کشد تا از یکی به دیگری برسیم.

بنابراین، بهترین راه برای نزدیک شدن به سفر خود به آنتالیا این است که یک شهر یا شاید 2 شهر را انتخاب کنید و زمانی را صرف گشت و گذار در آن کنید. تلاش برای تجربه تمام کارهای کوچک در استان آنتالیا هفته ها طول می کشد.

اگر وقت زیادی ندارید و می‌خواهید بهترین توصیه ما را بدانید، مستقیماً به شما می‌گوییم که به کاس (از مه تا اکتبر) بروید.

برترین کارهایی که در آنتالیا باید انجام دهید؟ 2024

بهترین زمان برای بازدید از آنتالیا

آنتالیا از اواسط آوریل تا اواخر اکتبر محبوب است. و در این راهنمای سفر به آنتالیا توصیه های خود را برای کسانی که به آنتالیا می آیند در این ویترین می دهیم.

از ژوئن تا اوایل سپتامبر بیشترین گردشگران را به خود اختصاص می دهد. در طول تابستان مملو از گردشگران می شود، اگرچه هوا مثل جهنم گرم است. بنابراین زمان نهایی برای حضور در آنجا نیست، اما زمانی است که بیشتر مردم می توانند از زمان تعطیلات استفاده کنند. همچنین، به نظر می رسد که مردم کشورهای شمالی واقعاً از صرف زمان برای پختن غذا لذت می برند.

ما فکر می کنیم بهار و پاییز فوق العاده هستند. اواخر سپتامبر مورد علاقه شخصی من است. هوا نه سرد است و نه گرم (27-30 درجه سانتیگراد)، و خیابان ها و سواحل عاری از گردشگران هستند.مقاله از کجا وارد زیباترین سواحل آنتالیا شد؟ را حتما بخوانید

اما هر دو فصل مزایای خاص خود را دارند. در حالی که بهار به شما اجازه نمی دهد از شنا در دریای پاییزی لذت ببرید، هنوز هم از تابستان گرم است، اما بوی پرتقال و همچنین آب های جاری رودخانه را ارائه می دهد که منجر به هوای سرسبز کوهستانی و شاخ و برگ می شود.

بهترین شهرهای تعطیلات در آنتالیا

اول، اجازه دهید این را روشن کنیم: شناخته شده ترین شهرهای آنتالیا لزوما بهترین شهرها نیستند. برخی بیش از حد توریستی و صنعتی هستند. ما می گوییم برخی از شهرهای آنتالیا روحیه ندارند. بنابراین ما 2 لیست برای شما تهیه کردیم: شهرهایی که توصیه می کنیم در نظر بگیرید و هر چیز دیگری.

در اینجا بهترین توصیه ما از آنتالیا را پیدا خواهید کرد اما بدون ترتیب خاصی.

نکته مهم: اگر در فصل کم به آنتالیا سفر می کنید، بهتر است در مرکز شهر آنتالیا بمانید. شهرهای ساحلی وقتی خالی هستند سرگرم کننده نیستند.  Kaleici بهترین گزینه ما خواهد بود.

1. چیرالی و المپیوس

چیرالی و المپیوس OLYMPOS & CIRALI یک ساحل دیدنی مشترک دارند. این باعث می شود مردم تصور کنند که می توانند به راحتی بین این دو رفت و آمد کنند، اما اینطور نیست. رودخانه ای وجود دارد که 2 شهر را از هم جدا می کند (در پایین عکس می توانید کمی ببینید) و پیاده روی یا رانندگی از یکدیگر 30-40 دقیقه طول می کشد.

از نظر طبیعت آنها یکسان هستند، به نظر می رسد یک کارت پستال از تایلند با ساحل سفید و جنگل سرسبزش. می توانید در دریای شفاف شنا کنید و لانه لاک پشت های Caretta را تماشا کنید. بنابراین منطقه تحت حفاظت شدید قرار دارد. ساخت و ساز در ارا ممنوع است. به همین دلیل است که شما فقط کلبه‌ها و کلبه‌ها را خواهید دید، اما پیشرفت‌های هتل را مشاهده نمی‌کنید. تا کنون، هر دو شهر شبیه به هم هستند، اما در واقع آنها شخصیت های متفاوتی دارند.

المپوس بیشتر در بین کوله گردها محبوب است. می‌توانید در خانه‌های درختی بمانید، در چند بار راک آن وقت بگذرانید، از سرتاسر جهان دوستان پیدا کنید... جمعیت آن از جمعیت سیرالی جوان‌تر است. از طرف دیگر سیرالی مکانی است که برای خواندن کتاب خود می روید. کمی گران تر است، چند گزینه اقامتی لوکس دارد.

از هر دو می توانید برای لذت بردن به قله کوه المپوس بروید، جایی که آتش خاموشی از افسانه هایی که از صخره نفس می کشد وجود دارد. به معنای واقعی کلمه خاموش نمی شود.

زمانی که آنجا هستید، می‌توانید به خلیج آدرسان که تنها 20 تا 25 دقیقه با آن فاصله دارد، بروید. هتل های زیادی وجود دارد که می توانید در آنها با قیمت تور آنتالیا هتل 5 ستاره uall اقامت کنید و کافه هایی که در آنها غذا می خورید و اوقات خوشی را در کنار ساحل سپری می کنید. برای سایر جزئیات در مورد کارهایی که باید در Olympos و اطراف آن انجام دهید، مقاله ما را در  Olympos بخوانید .

1. چیرالی و المپیوس

2. کاس

حقایق واقعیت هستند: کاس زیباترین شهر منطقه است و مورد علاقه ما برای انجام دادن در تور آنتالیا uall است. سواحل شگفت‌انگیز، کافه‌ها و بارهای زیبا و افراد شیک. بهترین زمان برای رفتن مانند هر جای دیگر آنتالیا، آوریل-مه و اکتبر-نوامبر است. اگر در فصل پربازدید به آنجا می روید، چون مکان بسیار کوچکی است، نمی تواند جمعیت زیادی را که ممکن است در جاهای دیگر آنتالیا با آن روبرو شوید، تحمل کند.

همچنین غذاخوری‌های خوب و رستوران‌های ماهی عالی وجود دارد که برای گردشگران انگلیسی که به کاس و همچنین جمعیت مهاجر در آنجا مراجعه می‌کنند، جذاب هستند. اگر می‌توانید وارد یونان شوید، یک گزینه عالی این است که به جزیره میس بروید.

خبر خوب این است که 2 توصیه بعدی که برای شما داریم بسیار نزدیک به کاس هستند و می توانید به راحتی از یکی به دیگری پرش کنید.

کاس

3. KALKAN

کالکان در 25 کیلومتری کاس قرار دارد و بیش از 200 سال پیش توسط ملوانان یونانی تأسیس شد. آثار تمدن لیکیا را در خود دارد. اگر بریتانیایی هستید و به دنبال خانه ای جدید هستید، خرید ملک در اینجا ممکن است در لیست کارهای شما در تور ترکیه آنتالیا باشد .اکثریت جمعیت را بریتانیایی ها تشکیل می دهند! بله درست خواندید انگلیسی ها که دارای ویلا در کالکان هستند، نزدیک به 80 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. ممکن است یک کشور مشترک المنافع نیز باشد.

کالکان در مقایسه با کاس آرام‌تر است و برای پذیرایی از بریتانیایی‌هایی که در آنجا زندگی می‌کنند ساخته شده است، به این معنی که بوتیک هتل‌ها و ویلاهای مجلل بیشتری وجود دارد. مکان های خوبی مانند Salonika ، Villa Mahal و Aubergine وجود دارد.

KALKAN

4. KALEKOY & DEMRE

ما فکر می کنیم که دمره و کالکوی ممکن است منحصر به فردترین مکان های منطقه باشند و شامل کارهای منحصر به فردی برای انجام در آنتالیا نیز می شوند. دمره هم کلیسای بابا نوئل و هم شهر غرق شده را دارد که در قرن دوم در اثر زلزله ویران شد. و درست روبروی آن Kalekoy است که دارای ویژگی های طبیعی و تاریخی باورنکردنی و همچنین مکان های خوبی برای خوردن و نوشیدن است.

از آنجایی که رسیدن به اینجا از طریق زمینی آسان نیست، می توانید با یک قایق تور از کاس یا تور آنتالیا از تبریز سوار شوید. می توانید یک قایق رانی از Kalekoy کرایه کنید و گنجینه های شهر غرق شده را کشف کنید. شما همچنین می توانید در بقایای منطقه بندر Kalekoy قدم بزنید و در میان تاریخ عمیقاً ریشه دار شنا کنید. همچنین یک آمفی تئاتر کوچک در بالای Kalekoy قرار دارد که مکانی ایده آل برای تماشای مناظر است. برای مکان اینجا کلیک کنید .

اگر در کاش یا کالکان مستقر هستید، می توانید به راحتی یک سفر یک روزه به اینجا داشته باشید.

چقدر باید برای این شهرها وقت بگذارم؟

3-5 روز برای اطراف کاس / کالکان

2-3 روز برای Olympos / Cirali

دیگر شهرهای محبوب تعطیلات که ما آنقدر دوست نداریم

بلک، کمر و آلانیا سه مکان در آنتالیا هستند که در آن هتل های تفریحی زیادی وجود دارد. در طول تابستان، گردشگران زیادی عمدتا آلمانی ها و روس ها برای تعطیلات به اینجا می آیند. می توان گفت که ما این مکان ها را ترجیح نمی دهیم. با این حال، ممکن است برای خانواده‌های دارای فرزند راحت‌تر باشد که در مکانی مانند استراحتگاه که همه چیز در آن گنجانده شده است، اقامت کنند.

1. کنیالتی

کنیالتی در گذشته یکی از محبوب ترین مکان های آنتالیا بود، اما دیگر نه. در یک نقطه، ساحل لارا - یک ساحل با پرچم آبی - یکی از محبوب ترین سواحل در مرکز آنتالیا بود. شن‌های اینجا در طول تابستان بسیار شلوغ می‌شوند، بنابراین مردم شروع به ترجیح دادن سواحل و کارهای دیگر در آنتالیا کردند.

کنیالتی

2. بلک

بلک، شهری که بخشی از منطقه سریک آنتالیا است، یکی از محبوب ترین مکان های آنتالیا برای گردشگران خارجی است. این مکان به مکانی تبدیل شد که در دهه 1990 خانه های تفریحی 5 ستاره و همه جانبه ساخته شد. علاوه بر این، به دلیل گردشگری گلف خود نیز در سراسر جهان نامی شد. تقریباً هر اقامتگاه 5 ستاره اینجا یک زمین گلف دارد.

بیشتر مکان‌های اینجا در طول زمستان باز هستند، زیرا شرکت‌ها از همه جا برای برگزاری جلسات و برگزاری رویدادها می‌آیند. سالن های زیادی وجود دارد که شرکت ها می توانند کنگره و نمایشگاه های تجاری داشته باشند.

بلک

3. آلانیا

آلانیا در دهه 1990 محبوب شد و اکنون این مکان مملو از هتل های استراحتگاهی است. می توانیم بگوییم که اکنون این یک شهر به خودی خود است. اگر قرار است در اینجا بمانید، اقامت در یک هتل تفریحی واقع در حومه مرکز منطقی‌تر خواهد بود و بعد از ظهر به میدانی که قلعه آلانیا در آن واقع شده است بروید.

از آنجایی که رطوبت نسبت به سایر مناطق بسیار زیاد است، در ماه های تابستان اغلب غیرقابل تحمل است. اگر نمی خواهید در یک استراحتگاه اقامت کنید، دو ساحل زیبا در کنار کلئوپاترا و داملاتاس وجود دارد. با این حال، ما بخش های دیگری از دریا را در آنتالیا ترجیح می دهیم.

آلانیا

4. KEMER

کمر نیز یکی دیگر از مکان هایی است که تمرکز بالایی از هتل های تفریحی آنتالیا دارد. اگر از ما بپرسید، واقعاً این صحنه برای اکثر مسافرانی که سایت ما را می‌خوانند، نیست و جزو کارهای برتر ما برای انجام در آنتالیا نیست. اما ما می خواستیم به آن اشاره کنیم و به شما اطلاع دهیم که اگر می خواهید اینجا بمانید، حتماً یک قایق کرایه کنید و کمی به سمت جنوب به سمت Çiralı و Kaş بروید.

 مکان هایی برای دیدن و کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهید

اگر به نقشه زیر نگاهی بیندازید، خواهید دید که شهرهای پیشنهادی ما در واقع بسیار دور از مرکز آنتالیا هستند. بنابراین، اگر تصمیم دارید توصیه‌های ما را انجام دهید و در مناطق کاس / کالکان یا المپوس / سیرالی تمرکز کنید، ممکن است نتوانید این کارها را ببینید و انجام دهید. اگر ممکن است تعجب کنید که آیا این ایده خوبی است که تا اینجای کار باشید، می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که این معامله‌ای نیست که باید نگران آن باشید.

Kaleici تنها جایی است که به شما توصیه می کنیم برای آن وقت بگذارید. باید در مسیر خروج از فرودگاه آن را بررسی کنید.

KEMER

جاهایی برای دیدن

  • المپوس
  • کاش
  • کالکان
  • کالاکوی
  • کنیالتی
  • بلک
  • آلانیا
  • کمر
  • شهر قدیمی کالیچی آنتالیا
  • آبشار دودن
  • آبشار کورشونلو
  • هیپ نوتیکس
  • پرگه
  • موزه آنتالیا
  • دره کوپرولو
  • دره تازی
  • ریدوکمپ
  • کمپ جوزیتو
  • آبشار ماناوگات
  • تله کابین Tahtalı
  • آسپندوس
  • پاتارا
  • ترمسوس
  • زمین شنی

کجا غذا بخوریم

1. کالیچی

زمانی که صحبت از شهر می شود، کالیچی، زیباترین مکان تور لحظه آخری آنتالیا هتل 5 ستاره است. مهم نیست که کدام شهر آنتالیا را می خواهید ببینید، با خیابان های تاریخی فوق العاده زیبا و تفریحات شبانه پر جنب و جوش Kaleici ضروری است. خانه های تاریخی درون دیوارهای قدیمی شهر مرکز زندگی اجتماعی آنتالیا امروزی است. مردم محلی به اینجا می آیند تا بنوشند و کمی رها کنند. گردشگرانی که به اینجا می آیند می توانند آثار تاریخی شگفت انگیزی را ببینند و ساحلی برای شنا کودکان وجود دارد.

اگر در تابستان در آنتالیا هستید، توصیه می کنیم در طول روز به اینجا نروید، زیرا نمی توانید در زیر گرما از آن لذت ببرید. به غروب آفتاب بیایید و می توانید جایی بنشینید و در حین گوش دادن به موسیقی زنده یک آبجو سرد بنوشید. ما چند پیشنهاد برای مکان های شگفت انگیز برای خوردن و نوشیدن در Kaleici و همچنین مکان هایی برای بازدید داریم.

کالیچی

2. آبشار دودن و کورسونلو

آنتالیا دو آبشار معروف نیز دارد: دودن و کورسونلو. چیز جالب در مورد Duden؟ از وسط شهر می گذرد! از بین تمام کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهید، عبور از کنار آبشاری را در مسیر رسیدن به بازار تصور کنید. در چنان نقطه‌ای غیرمنتظره است که وقتی می‌روید ماشینتان را پارک می‌کنید یا از اتوبوس پیاده می‌شوید، از خود می‌پرسید که آیا در مکان اشتباهی قرار گرفته‌اید. حتی یک غار وجود دارد که می توانید از آن بازدید کنید.

آب Duden در نهایت از صخره های آنتالیا به دریا می ریزد و اگر از Kaleici با قایق سفر کنید، می توانید آن را از داخل کشتی مشاهده کنید. اما اگر با ماشین بروید دید بهتری از آن خواهید داشت.

آبشار دودن

آبشار کورشونلو

در حالی که دودن بسیار دوست داشتنی بود، ما آبشار Kursunlu را بیشتر دوست داشتیم. اگر برای هر دو وقت ندارید، پس توصیه می کنیم به کورسونلو بروید. رنگ آب بسیار زیبا است و به شما این حس را می دهد که انگار در یک مکان عجیب و غریب و گرمسیری مانند بالی هستید. یک مسیر پیاده‌روی دلپذیر وجود دارد که در آن می‌توانید آب آن را ببینید که در سرازیری جاری است، و یک کافه جذاب برای یک پیت استاپ زیبا. به خاطر داشته باشید که رسیدن به دودن بسیار آسان تر از رسیدن به کورسونلو است.

شنیده بودیم که در تابستان شلوغ است، اما وقتی در بهار رفتیم، آبشارها و مسیرها را برای خودمان داشتیم. علائمی وجود داشت که در مورد شنا کردن هشدار می داد، بنابراین انتظار نداشته باشید که زیر این آبشارها شنا کنید.

آبشار کورشونلو

3. HIP-NOTICS

Hip-notics یک پارک اسکی کابلی است که در روستای Burunucu Mevkii Cakis واقع شده است . کیبل اسکی نوعی ویک بردینگ است که در آن طناب و دسته اسکی باز توسط یک سیستم کابلی کشیده می شود. یک قایق موتوری یک اسکی‌باز سنتی را می‌کشد. اسکی روی کابل روشی ایمن‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای wakeboard است و برای مبتدیان آسان‌تر است.

همچنین سازگار با محیط زیست است، زیرا کابل از برق استفاده می کند و هیچ آلودگی ناشی از قایق در اسکی روی آب سنتی وجود ندارد. Hip-notics فعالیت های آبی دیگری مانند اسکی روی آب، زانوبرد و فلای بردینگ را نیز ارائه می دهد. همچنین امکاناتی وجود دارد که می توانید بسکتبال، والیبال و سایر ورزش ها را انجام دهید و همچنین غذا بخورید. برای مکان اینجا کلیک کنید . 

3. HIP-NOTICS

4. شهر باستانی پرگه

شهر باستانی Perge در 18 کیلومتری (یا 15 دقیقه با ماشین) از آبشار Kursunlu قرار دارد. این یکی از مهم ترین شهرهای تمدن پامفیلی است و در 4 کیلومتری رودخانه آکسو قرار دارد. ورودی شهر دارای یک دروازه باشکوه هلنیستی، یکی از بهترین استادیوم های حفظ شده جهان، و همچنین یک آمفی تئاتر یونانی-رومی است. این شهر باستانی در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار دارد، اگرچه بیشتر مجسمه های کشف شده در این منطقه به موزه آنتالیا منتقل شده اند.

این سایت در طول سال ساعت 8 صبح باز می شود، اما در تابستان ساعت 19 و در زمستان ساعت 5 بعد از ظهر بسته می شود.

شهر باستانی پرگه

5. موزه آنتالیا

موزه آنتالیا در سال 1922 پس از جنگ جهانی اول برای محافظت از آثار تاریخی یافت شده در این منطقه از غارت تاسیس شد. این موزه ابتدا در مسجد علاءالدین در کالیچی بود و سپس به مسجد دونارد یولی منتقل شد و سپس به ساختمان فعلی آن منتقل شد.

در داخل موزه، می‌توانید آثار تاریخی مربوط به سه شهر باستانی لیکیا، پامفیلیا و پیسیدیا را ببینید. با ارزش ترین آثار موجود در این موزه مجسمه هایی هستند که به دوره روم بازمی گردند، به ویژه مجسمه هایی که در شهر باستانی Perge یافت شده اند.

این موزه در سال 1988 جایزه "موزه سال شورای اروپا" را دریافت کرد. برای علاقه مندان به تاریخ، این موضوع قطعاً باید در لیست کارهای شما در آنتالیا باشد. سایت اینترنتی.  زمان بازدید: 8:30 الی 19:30

6. کانیون کوپرولو

Koprulu Canyon یک پارک ملی است که از Koprucay به دریا می‌رود و برای فعالیت‌هایی در فضای باز مانند پیاده‌روی، کمپینگ و پیاده‌روی در طبیعت و همچنین قایقرانی در تابستان عالی است. همچنین دو پل وجود دارد که قدمت آنها به دوره روم می رسد.

کانیون کوپرولو

7. رفتینگ

یکی از بهترین کارهایی که در آنتالیا می توان انجام داد و بهترین بخش در مورد منطقه رفتینگ به دلیل وجود رودخانه های فراوان است. یکی از بهترین نقاط برای رفتینگ، دره کوپرولو است که در بالا به آن اشاره کردیم. اگر تصمیم به رفتن دارید، با یک راهنمای باتجربه همراه می شوید و با 8 تا 10 نفر در مسافت 14 کیلومتری یک قایق مشترک خواهید داشت. این کار حدود 2.5 ساعت طول می کشد و این شرکت کلاه ایمنی، پارو و جلیقه نجات ارائه می دهد.

ایده آل ترین ماه ها برای رفتینگ، جولای، آگوست و سپتامبر است و شرکت های زیادی در این منطقه تور ارائه می دهند. برخی از شرکت‌ها تورهای بسته‌ای را ارائه می‌دهند که شما را از محل اقامتتان می‌برند و در قیمت شامل حمل‌ونقل، رفتینگ و ناهار می‌شوند.

رفتینگ

8. تازی کانیون

اینکه چگونه یک دره می تواند برای مدت طولانی کشف نشود، برای بسیاری گیج کننده است، به خصوص دره ای به تماشای تازی. این دره تنها 10-15 دقیقه با ماشین از دره کوپرولو فاصله دارد. وقتی در جاده هستید نمی‌توانید دره را ببینید، بنابراین فکر نکنید آدرس اشتباهی به شما داده‌ایم. شما باید ماشین خود را پارک کنید و دو کیلومتر در جنگل پیاده روی کنید. در نگاه اول، ممکن است بلافاصله مسیر را نبینید، اما نگران نباشید، پیاده روی چالش برانگیز نیست.

تازی کانیون

9. صعود در GEYIKBAYIRI

Geyikbayiri در آنتالیا بهترین مکان برای صخره نوردی در تمام ترکیه است. این یکی از 10 مکان برتر برای صعود در جهان است که آن را به یکی از کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهید برای هر علاقه مندان به فضای باز تبدیل می کند. Geyikbayiri بخشی از کوه های توروس است و مردم از سراسر جهان برای تمرین کوهنوردی به اینجا می آیند.

برخی از رشته ها سطوح دشواری مختلفی دارند و سنگ ها عمدتاً از سنگ آهک هستند. ارتفاع صخره ها می تواند از 15 تا 50 متر متغیر باشد. به همین دلیل، این مکان عالی برای کوهنوردان در تمام سطوح تجربه است.

Geyikbayiri مکان هایی برای کمپینگ نیز دارد.  ریدو کمپینگ  دارای مناطق کوهنوردی و سواحل است. وای فای، دوش، و اتاق لباسشویی وجود دارد. برای مکان اینجا کلیک کنید . عدد17روی نقشه. یکی دیگر از گزینه های Geyikbayiri مهمانخانه و کمپ JoSiTo است که توسط سه آلمانی اداره می شود.

10. آبشار مناوگات

آبشار ماناوگات یکی از معروف ترین آبشارهای ترکیه است. آب آن از رودخانه ماناوگات می آید و از ارتفاع 4-5 متری می ریزد. در آبشار می توانید یک کافه، یک رستوران، باغ چای ، منطقه پیک نیک و مکانی برای کمپینگ پیدا کنید. شاید بتوانید در اینجا قایقرانی کنید، اما همانطور که در بالا اشاره کردیم، بهترین مکان برای رفتینگ در ترکیه دره کوپرولو است.

همچنین برای پارک ماشین خود در اینجا باید مبلغ اضافی بپردازید. برای مکان اینجا کلیک کنید .

آبشار مناوگات

11. تله کابین

من با گنجاندن این در اینجا مشکل داشتم زیرا ساخت تله کابین در این کشور به طور کلی به این معنی است که یک تن درخت از بین رفته است. با این حال، ما نمی‌خواستیم یکی از محبوب‌ترین کارهای آنتالیا را دور بزنیم، یعنی صعود به بالای کوه تهتالی با تله‌کابین برای تماشای منظره پرنده آنتالیا.

دو تله کابین در آنتالیا وجود دارد، اما این گزینه بهتر است. خدمات حمل و نقل روزانه از Beldibi، Goynuk، Kemer، Kiris، Camyuva، Kundu و Antalya وجود دارد. قسمت بالا تا ساعت 7 بعد از ظهر بازه و داخلش کافه هست ولی قیمت ها مثل منظره کاملا تند.

تله کابین

12. آسپندوس

در حالی که ممکن است اضافه شدن غیرمنتظره ای به یک سفر ساحلی باشد، بازدید از خرابه های منطقه از بهترین کارهایی است که می توانید در آنتالیا انجام دهید.

شهر باستانی آسپندوس که توسط آخایی ها در قرن دهم قبل از میلاد تأسیس شد، دارای بهترین تئاتر رومی حفظ شده در جغرافیای مدیترانه است. این تئاتر گنجایش 12000 نفر را دارد و در قرن دوم میلادی ساخته شده است. این در دوران اوج امپراتوری روم ساخته شد. همانطور که ممکن است حدس بزنید، تئاتر دارای آکوستیک عالی است. از اواسط آگوست تا اواسط سپتامبر، کنسرت ها و باله ها در اینجا برگزار می شود.

اما Aspendos چیزهای بیشتری از تئاتر وجود دارد. در اینجا، شما همچنین می توانید عرصه شهر، استادیوم، آگورا، بازیلیکا، فواره، ساختمان پارلمان، قنات ها، خیابان ها، معابد، حمام ها و آب انبارها را ببینید. آسپندوس در دوره بیزانس باقی ماند و در زمان سلجوقیان به عنوان کاروانسرا مورد استفاده قرار می گرفت. پس از آن بیکار ماند، اما در سال 1930، مصطفی کمال آتاتورک (بنیانگذار ترکیه مدرن) خواستار بازسازی و بازگشایی این منطقه شد.

ساعات بازدید بین آوریل و اکتبر از 8 صبح تا 7 بعد از ظهر و بین نوامبر و مارس از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر است. برای مکان اینجا کلیک کنید .

آسپندوس

13. لیسیان

پیاده‌روی یا کمپینگ در مسیر LYCIAN WAY لیسیان تنها کارهای محبوب آنتالیا نیستند، زیرا مسیر عظیم 535 کیلومتری از فتحیه شروع می‌شود و از آنتالیا می‌گذرد. بیشتر آنتالیا در جایی در مسیر لیسیا قرار دارد، اما بخش 13 کیلومتری آدرسان تا المپوس یکی از محبوب ترین مسیرها است.

اگر علاقه مند هستید، می توانید به گروه های پیاده روی در هر کجای آنتالیا بپیوندید و می توانید از بین مسیرهای مختلف انتخاب کنید.

14. شهر باستانی پاتارا

در میان کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهید، هرگز خرابه های زیبا و تاریخی برای سرگردانی از بین نخواهید رفت. شهر باستانی پاتارا در حدود 40 کیلومتری کاس واقع شده است و به عنوان پایتخت اتحادیه لیکیا عمل می کرد. در آن مدت جلسات صنفی مهمی در مجلس برگزار شد که بقایای آن را مشاهده می کنید. پاتارا، که یکی از شش شهر دارای حق رأی در اتحادیه لیکیا بود، در چندین دوره از تاریخ مرکز مهمی بود.

از 15 آوریل تا 2 اکتبر هر روز هفته از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر و از 3 اکتبر تا 14 آوریل از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. برای مکان اینجا کلیک کنید .

شهر باستانی پاتارا

15. شهر باستانی ترمسوس

ترمسوس، فلاتی در بالای کوه گلوک، یکی از شهرهای باستانی در منطقه پسیدیا - و یکی از بهترین شهرهای باستانی در ترکیه است که حفظ شده است. این مکان در چنان موقعیت استراتژیکی قرار دارد که اسکندر مقدونی در سال 333 قبل از میلاد نتوانست آن را محاصره و فتح کند. این شهر بعداً در سال 71 قبل از میلاد در دوره سلسله بطلمیوس محاصره شد.

طبق اسناد تصویب شده توسط سنای روم، ترمسوس مستقل از رم بود و قوانین و امور داخلی خود را داشت - به عبارت دیگر، مستقل بود. متأسفانه هیچ گزارشی در مورد وضعیت این شهر در دوران بیزانس و عثمانی وجود ندارد. برای مکان اینجا کلیک کنید .

شهر باستانی ترمسوس

16. سندلند

در ساحل لارا آنتالیا مجسمه های عظیمی وجود دارد که فقط با آب و شن ساخته شده اند. جشنواره بین المللی مجسمه های شنی آنتالیا (Sandland ) یک موزه در فضای باز است که در آن صدها مجسمه شنی عظیم به نمایش گذاشته شده است. با توجه به مساحتی که در آن قرار دارد (10000 متر مربع) و مواد مورد استفاده (10000 تن ماسه رودخانه) و همچنین هنرمندانی که در آن شرکت می کنند، این یکی از چشمگیرترین نمایش ها است.

البته این آثار ماندگار نیستند. آنها پس از پایان نمایشگاه نابود می شوند - ذاتی هنر مجسمه سازی شنی. اما این نیز آن را به هنری تبدیل می کند که دائماً به روز می شود. کارگاه‌ها، کنسرت‌ها و حتی نقشه‌برداری ویدیویی وجود دارد. مطمئناً آنها غیرعادی هستند، اما کارهای ارزشمندی برای انجام در آنتالیا نیز هستند. آثار ماسه ای بین ساعت 9:30 صبح تا 11 شب قابل مشاهده است. برای مکان اینجا کلیک کنید .

سندلند

دلفیناریوم

تو آدم بهتری هستی و مطمئناً فرزند خود را به این زندان دلفین نبرید، زیرا می خواهید اخلاق نیکو و وجدان پاک را منتقل کنید، نه ظلم. دلفین ها موجوداتی فوق العاده احساساتی و باهوش هستند و در اسارت به شدت رنج می برند. فریب نخورید که فکر کنید از ملاقات با مردم یا انجام حقه ها لذت می برند.

چهره آنها به طور طبیعی باعث می شود به نظر برسد که همیشه می خندند، اما خوشحال نیستند. در واقع آنها از طریق گرسنگی تربیت شده اند. مربیان غذا را از آنها دور نگه می دارند تا مطمئن شوند که از دستورات پیروی می کنند. در طبیعت، دلفین ها در میان خانواده زندگی می کنند. هنگامی که آنها ربوده می شوند و از خانواده خود جدا می شوند، به شدت از افسردگی رنج می برند.

دلفین ها به دلیل تمام استرسی که دارند در اوایل اسارت می میرند. ما امیدواریم که شما دل خود را پیدا کنید که در این ظلم شرکت نکنید. اگر هر فرد فقط به این پارک ها مراجعه کند، تقاضای زیادی برای این پارک ها ایجاد می شود و پارک های جدید برای افتتاح انگیزه ایجاد می کنند. هیچ 2 ساعت سرگرمی ارزش این را ندارد که یک موجود دیگر را یک عمر رنج بکشید. کارهای بهتری برای انجام دادن در آنتالیا وجود دارد.

در آنتالیا کجا و چه بخوریم

این رستوران با رومیزی های سفید، دستمال های کتان، خدمات باکیفیت و غذاهای خوشمزه اش در آنتالیا مورد علاقه است. منو مانند دریا تغییر می کند و ماهی و گوشت اینجا خوشمزه است. غذاهای روغن زیتون، پلو (برنج) با تخمه کدو و بادام، تنوری بره و اردک و دسر کدو حلوایی را هم باید امتحان کنید.

آدرس: Meltem Mahallesi، پارک فرهنگی آتاتورک

در آنتالیا کجا و چه بخوریم

2. کوفته ترکی، لوبیا و دسر کدو تنبل تازه با تاهینی

پیازچی احمد به خاطر غذای سرد لوبیا معروف است که معمولاً در کنار کوفته ترکی به نام کوفته خورده می شود. وقتی اینجا هستید، برای دسر، می توانید دسر کدو تنبل را امتحان کنید. این کدو حلوایی شیرین است که معمولاً در شربت خیس می شود، با تاهین می ریزد و در کنار خامه سرو می شود.

آدرس: Muratpaşa

3. بستنی سوخته

بستنی سوخته یکی از طعم های خاص آنتالیا است، به خصوص در منطقه Kas/Kalkan/Demre. اکثر مردم در نهایت آن را دوست ندارند، اما به هر حال باید آن را امتحان کنید. این بستنی از شیر بزی تهیه می شود که در حین پختن سوخته است.

شما می توانید آن را تقریباً در هر نقطه از مرکز شهر در غرفه های قابل حمل بستنی یا در شیرینی پزی نور در خیابان بانکاس پیدا کنید. سال هاست که آن را درست می کنند. اگر در میدان هستید، می توانید آن را در Dondurma Dükkanı امتحان کنید. یا در آکدنیز دوندورما. در کنار پروفیترول هم دوست داشتنی است.

زیباترین سواحل آنتالیا؟

در حین برنامه ریزی برای انجام کارهایی در آنتالیا، شکی نیست که در مورد بهترین مکان ها برای شنا فکر می کنید. به پست ما در سواحل آنتالیا  بروید .

سوالات متداول

  • آنتالیا کجاست؟

    آنتالیا در منطقه مدیترانه ترکیه واقع شده است و جنوبی ترین نقطه ترکیه است. این شهر ششمین شهر بزرگ از نظر وسعت و پنجمین شهر بزرگ از نظر جمعیت است.

  • چگونه به آنتالیا برویم؟

    آنتالیا یک مکان عظیم است. به همین دلیل، ابتدا باید برنامه ریزی کنید که در آنتالیا چه کارهایی انجام دهید و چگونه به جایی که می خواهید برسید. تمامی خطوط هوایی و شرکت های اتوبوسرانی در ترکیه به فرودگاه آنتالیا پرواز دارند.

  • چگونه از فرودگاه به مرکز شهر آنتالیا برویم؟

    از فرودگاه می توانید ماشین کرایه کنید یا سوار شاتل شوید تا به مرکز شهر برسید. اگر می خواهید به شهرهای مختلف آنتالیا بروید و با اتوبوس یا هواپیما آمده اید، توصیه می کنیم به مرکز آنتالیا نروید و فقط یک ماشین کرایه کنید.

  • فاصله تا آنتالیا شهر استانبول و شهرهای دیگر ترکیه چقدر است؟

    استانبول: 700 کیلومتر یا 8 ساعت

    آنکارا: 490 کیلومتر یا 6 ساعت

    ازمیر: 470 کیلومتر یا حدود 6 ساعت

    قونیه: 300 کیلومتر یا حدود 4 ساعت و 30 دقیقه

    آدانا: 560 کیلومتر یا حدود 8 ساعت

مشاوره و رزرو