راهنمای کامل راه لیکیان آنتالیا | Lycian Way

جاذبه های گردشگری آنتالیا 01 آبان ، 1403 12 دقیقه

اگر خود را در این صفحه یافتید، به این معنی است که می خواهید در محبوب ترین مسیر پیاده روی در ساحل مدیترانه با تور ارزان انتالیا کاوش کنید: راه لیکیان !

راه لیکیا یک مسیر پیاده روی است که به دنبال مسیر تجارت باستانی لیکیایی ها در امتداد سواحل مدیترانه ترکیه می باشد.

این مسیر ساخته زنی به نام کیت کلو از انگلستان در دهه 1990 است. ایده او ایجاد یک راه لیکیا به طول 509 کیلومتر از فتحیه به آنتالیا و اتصال 18 شهر باستانی بود. زمانی که او در مسابقه ای که توسط یک بانک ترکیه ای با این ایده اعلام شده بود برنده شد، توانایی مالی برای اجرای این طرح را به دست آورد و بلافاصله شروع به کار روی آن کرد. دو سال طول کشید تا آن را کامل کند.

در سال 1999، ترکیه اولین مسیر پیاده‌روی طولانی مدت خود را داشت که مطابق با استانداردهای بین‌المللی بود. ساندی تایمز معتبر بریتانیا، راه لیکیان را به عنوان یکی از ده مسیر برتر پیاده روی در جهان انتخاب کرد.

حالا که کنجکاوی شما را برانگیختیم، بیایید اطلاعاتی را که قبل از شروع این سفر به آن نیاز دارید، کشف کنیم...

راهنمای کامل راه لیکیان آنتالیا | Lycian Wayراهنمای کامل راه لیکیان آنتالیا | Lycian Way

علامت گذاری مسیر در راه لیکیان

تمام نقاط شروع و پایان مسیر کوهنوردی در شهرها و خیابان های بزرگتر با علائم سبز، سفید، زرد و سیاه با اطلاعات مکان و کیلومتر مشخص شده است.

خود مسیر با خطوط قرمز و سفید مشخص شده است. R ed X در مورد چرخش های اشتباه هشدار می دهد و شما را از مسیر اشتباه نجات می دهد.

از آنجایی که مسیر مسیر در معرض تغییرات دائمی مانند کار ساخت و ساز یا مسیرهای جدید است، این یک مزیت بزرگ است که فقط روی علامت گذاری ها حساب نکنید، بلکه مقایسه GPS را در شرایط دشوار انجام دهید.

بهترین زمان برای پیاده روی در راه لیکیان

ژوئن تا آگوست گرم ترین ماه های سال با دمای چند برابر بیشتر از 40 درجه سانتی گراد است و بهترین زمان برای پیاده روی در این مسیر نیست زیرا مسیر ممکن است خسته کننده باشد.

در فصل زمستان، هوا در ارتفاعات خاص به شدت سرد می شود و ممکن است برف و لغزنده شود. این بهترین زمان برای کوهنوردان باتجربه است.

بنابراین، بهترین زمان برای پیاده روی در مسیر Lycian چه زمانی است؟ کوهنوردان باتجربه بهترین زمان برای پیاده روی در مسیر لیکیان  را در آوریل و مه و سپس در سپتامبر و اکتبر پیشنهاد می کنند. بنابراین شما 4 ماه طولانی برای تجربه این ماجراجویی بی نظیر و آسان تر در این ماه های معتدل دارید.

فراموش نکنید که همراه داشتن میله های کوهنوردی، روسری، محافظ در برابر آفتاب، و مهمتر از همه آب آشامیدنی کافی یک الزام مطلق است!

پیاده روی انفرادی در مسیر لیکیان ؟

پیاده روی انفرادی در این مسیر توصیه نمی شود.  یک همراه می تواند از شما مراقبت کند یا در مواقع اضطراری کمک بگیرد. علاوه بر این، پیاده روی در شرکت بسیار سرگرم کننده تر است. در حال حاضر پیشنهادهای زیادی برای پیاده‌روی گروهی با راهنما در مسیر Lycian وجود دارد.

شماره های اضطراری

برای تماس های اضطراری، منطقی است که یک گوشی هوشمند کاملا شارژ شده با خود ببرید، حتی اگر گاهی اوقات سیگنالی در کوهستان وجود نداشته باشد.

برای تماس با پزشک اورژانس 112 یا برای تماس با پلیس 115 را شماره گیری کنید. با یک اپلیکیشن مناسب، یک تلفن همراه می تواند به عنوان یک دستگاه GPS نیز عمل کند.

کمپ در کوه های ترکیه

تعداد فزاینده‌ای از طرفداران کوهنوردی از سرتاسر جهان می‌خواهند این مسیر طولانی را کاوش کنند، مسیری که از نظر فنی خیلی سخت نیست، اما گاهی اوقات بسیار چالش برانگیز است.

دانش آلپاین مطلقاً ضروری نیست، اما داشتن شرایط بدنی خوب و همچنین داشتن سر برای ارتفاع، الزامات اساسی برای عبور از اینجا هستند.

مسیر به طور مکرر بالا و پایین می رود و در قسمت هایی بسیار شیب دار است. مسیر گاهی بسیار باریک و باید گفت گاهی خیلی نزدیک به صخره است.

پاداش تلاش، البته، طبیعت شگفت انگیز و دست نخورده و مناظر پانورامای تماشایی از دریای مدیترانه تا افق است.

در جاده

امروزه پس از گذشت بیش از 20 سال، لیکیا یولو ، که در زبان ترکی راه لیکیان یی نامیده می شود، نامی شناخته شده در بین مردم محلی بوده و به منبع درآمد جدیدی نیز تبدیل شده است.

بسیاری از مهمانخانه ها و رستوران های ارزان قیمت در طول مسیر ایجاد شده اند.

مردم بسیار مهمان‌نواز دیگر تعجب نمی‌کنند که چرا این خارجی‌های عجیب و غریب می‌توانند بلیط هواپیما بخرند، بلکه مثل یک قاطر جمع شده در اطراف راه می‌روند.

چیزی که مسیر Lycian را برای هر مسافری در تور ترکیه جذاب می کند این واقعیت است که در امتداد بسیار نزدیک به مراکز توریستی می پیچد .

نه تنها با  فتحیه و تور آنتالیا به عنوان نقاط شروع و پایان، بلکه مقاصد محبوبی مانند کالکان ، کاش ، دمره و نوار ساحلی کمر،  با استراحتگاه‌ها در فاصله بسیار کمی قرار دارند.

حتی اگر یک کوهنورد مشتاق نیستید، مسیر Lycian یک سفر یک روزه عالی و پر از مناظر جالب است تا کمی ماجراجویی و فعالیت را به تعطیلات ساحلی خود اضافه کنید.

4بخش از راه لیکیان

شما مجبور نیستید کل راه لیکیان  را به طول 509 کیلومتر انجام دهید. امکان پیاده روی در بخش هایی از آن وجود دارد. در اینجا چهار مسیر با مناظر بسیار چشمگیر وجود دارد.

1. نقطه شروع فتحیه

کسانی که در منطقه فتحیه اقامت دارند می توانند اولین مرحله از راه لیکیا را که از Ovacık به Faralya منتهی می شود، در نظر بگیرند.

این مسیر 13.5 کیلومتری حدود پنج ساعت طول می کشد.

نیمه اول راه به روستای Kozağacı با ارتفاع بیش از 730 متر به طور پیوسته سربالایی است، اما مناظر باشکوه تالاب فیروزه ای اولودنیز در دریای مدیترانه و حومه اطراف آن به سرعت باعث می شود تلاش را فراموش کنید.

پاراگلایدرهای بی شماری از سراسر جهان می آیند تا از ارتفاع نزدیک به 2000 متری باباداغ بپرند و تصویری زیبا در سمت چپ و دریا در سمت راست ایجاد کنند. بعد از 6.5 کیلومتر به کوزاغاچی و بعد از 4 کیلومتر دیگر به کیرمه می رسید.

در هر دو روستا کافه‌های کوچک کنار جاده‌ای وجود دارد که نوشیدنی‌هایی ارائه می‌دهند و شما را به استراحت دعوت می‌کنند. سپس جاده در سوئیچ‌های گاه شیب‌دار و باریک پایین می‌آید، بعداً به یک پیست تبدیل می‌شود و به روستای Faralya ختم می‌شود که بالای دره پروانه‌ها (Kelebekler Vadisi) با شیب تند قرار دارد.

منظره این دره که یک منطقه حفاظت شده طبیعی است و در واقع تمام مناظر اطراف آن فراموش نشدنی است. اگرچه یک مسیر کوچک به سمت دره در ضلع شرقی دیوار ظاهراً عمودی منتهی می شود، لزوماً برای کوهنوردان بی تجربه و بدون تجربه کوهستانی توصیه نمی شود.

فتحیه

2. سایت های میراث جهانی یونسکو، 18 کیلومتر سواحل شنی، و یک فلات زیبا

برای بازدیدکنندگان از مناطق اطراف پاتارا ، کالکان و  کش ، چهار بخش وجود دارد که بسیار زیبا هستند.

یک بخش 16 کیلومتری بدون هیچ گونه صعود قابل توجهی از طریق بقایای  لتون  به محل حفاری زانتوس به خرابه های Pydnai منتهی می شود  و از آن 5 ساعت طول می کشد. به ویژه برای کسانی که به باستان شناسی علاقه مند هستند، بسیار توصیه می شود. لتون و زانتوس از سال 1988 به عنوان میراث فرهنگی جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. بخش 14 کیلومتری دیگر شما را در کمتر از چهار ساعت از آکبل به سمت خرابه‌ها و  ساحل شنی نیمه متروکه در پاتارا به طول 18 کیلومتر می‌برد. در مسیر مناظر چشمگیری از خلیج کالکان و مناطق داخلی شبه جزیره لیکیا وجود دارد. نکته برجسته این پیاده روی مطمئناً شنای با طراوت در دریای مدیترانه است. ساحل پاتارا از اواسط ژوئن تا اواسط آگوست بسته است، زیرا در این مدت لاک پشت پوزه عقابی برای تخم گذاری به ساحل می آید. در بخش سوم، 800 متر از ارتفاع عرق آور باید در 9 کیلومتر غلبه کرد. پاداش، مناظر خیره کننده از دریای مدیترانه است که تا افق امتداد دارد و فلات جذاب Bezirgan. مسیر دیگری از خرابه‌های فلوس در ارتفاع 860 متری منتهی می‌شود، تا حدی به سمت پایین سراشیبی به سمت کاس ترکیه. در انتهای بخش نسبتاً کوتاه 8.5 کیلومتری، منظره پانوراما از استراحتگاه در دریای مدیترانه و جزایر یونانی مجاور شما را مجذوب خود خواهد کرد.

3. تئاتر نیکلاس و مقبره های راک

در مسیر 18.5 کیلومتری بین Üçağız و Demre که حدود 6 ساعت پیاده روی خالص طول می کشد، چندین مناظر در انتظار شما هستند.

یک قلعه قرون وسطایی بر فراز دهکده ماهیگیری Kaleköy، سیمنا سابق ، برجست و یک تابوت از آب در وسط خلیج کوچک بیرون آمده است.

بعد ویرانه های Andriake، بندر قدیمی شهر باستانی Myra ، که امروزه Demre یا Kale نامیده می شود، قرار دارد.

بدون شک، کلیسای سنت نیکلاس ، که در حدود سال 300 پس از میلاد در پاتارا به دنیا آمد و بعدها در اینجا زندگی کرد، و همچنین تئاتر عظیم و مقبره های صخره ای جذاب میرا از نکات برجسته این تور هستند و ارزش دیدن را دارند.

4. شعله های ابدی، تله کابین، شنا در کنار خرابه های باستانی، و یک دره

کسانی که در آنتالیا یا کمر و استراحتگاه های ساحلی آن اقامت می کنند، گزینه های زیادی برای چشیدن طعم مسیر لیکیان یی دارند.

بخش تقریبا 15 کیلومتری و هفت ساعته بین Adrasan و Çiıralı از  خرابه های Olympos می گذرد و طراوت زیادی در دریا ارائه می دهد.

بخش از Çiralı در جهت Ulupınar/Beycik یک صفحه نمایش طبیعی ویژه کیلومتر 5.5 ارائه می دهد. شعله های ابدی  Chimaira از زمان های قدیم می سوزد. داستان های مستند از شعله های آتش بیش از 2500 سال قدمت دارند.

اما آن‌طور که افسانه‌ها می‌خواهند باور کنیم، این یک هیولای آتش‌نفس نیست. بلکه یک مخلوط گاز طبیعی خاص است که در تماس با هوا خود را مشتعل می کند.

منظره شعله های آتش به خصوص پس از تاریک شدن هوا زیبا است. یک مسیر ساحلی جایگزین 14 کیلومتری در حدود هفت ساعت به تکیرووا منتهی می شود. از آنجا می توانید با Dolmuş به ایستگاه دره  تله کابین Olympos سفر کنید  .

ده دقیقه سواری شما را از ارتفاع 726 متری در ایستگاه دره به ارتفاع 2365 متری در قله کوه Tahlalı Dağ می رساند. منظره از آنجا به سادگی نفس گیر است.

بخش دیگری را می توان از شهر Göynük شروع کرد و در  Göynük Canyon در حدود چهار کیلومتر دورتر به پایان رسید. یک رشته طناب بلند و فرصت هایی برای دره نوردی تنوع ورزشی را در اینجا ارائه می دهد.

مشاوره و رزرو