چگونه در آنتالیا از کاس به ساحل کاپوتاش برویم؟

جاذبه های گردشگری آنتالیا 04 خرداد ، 1403 5 دقیقه

هنگام برنامه ریزی سفرمان به کاس آنتالیا ترکیه، مکانی بود که مدام در مورد آن مطالعه می کردیم.راستش را بخواهید از روی عکس ها می دانستیم که این ساحل در تور آنتالیا شگفت انگیز خواهد بود. با این حال، هنگامی که از آن در جاده فتحیه عبور کردیم، از زیبایی آن شوکه شدیم. ساحلی که به عنوان بهترین ساحل در ریویرای ترکیه شناخته می شود. در اینجا آنچه قبل از رفتن به ساحل کاپوتاش ترکیه، نحوه رسیدن از کاس به آنجا و نکات بیشتری از بازدید ما می‌دانید، آورده شده است.

چگونه به ساحل کاپوتاش ترکیه برویم؟

نزدیکترین شهر به ساحل کاپوتاش، کاس است و به احتمال زیاد از آنجا خواهید آمد. کاس مکان مورد علاقه ما بود که در امتداد ساحل فیروزه بازدید کردیم، بنابراین توصیه می کنیم اگر می توانید مدتی را در اینجا بگذرانید. خوشبختانه، 3 راه آسان برای رفتن از کاس به ساحل کاپوتاش ترکیه وجود دارد.

• کرایه ماشین به ساحل کاپوتاش

اولین و واضح ترین راه برای رسیدن به ساحل کاپوتاش، اجاره وسیله نقلیه شخصی است. با این حال، ما قطعاً می خواهیم در مورد آن هشدار دهیم، مگر اینکه قبلاً برای سفر خود یکی داشته باشید. در اطراف ساحل کاپوتاش پارکینگ کمی وجود دارد. آنچه در دسترس است فقط در کنار جاده ای تنگ در بالای صخره است.

به همین دلیل، ممکن است به جای اینکه مستقیم به ساحل بروید، در حال چرخیدن در اطراف منتظر کسی باشید که آن را ترک کند. تمام تلاش خود را بکنید که اگر ماشین دارید هرچه زودتر صبح بیایید.

• مینی بوس ساحلی کاپوتاش

این کم هزینه ترین گزینه و چیزی است که ما برای رسیدن به ساحل کاپوتاش ترکیه استفاده کردیم. فقط با 20 لیر از ایستگاه اصلی اتوبوس کاس یک مینی بوس گرفتیم. این سواری 25 دقیقه طول می کشد و شما را روبروی پله های ساحل کاپوتاش پیاده می کند.این تنها یکی از بسیاری از ایستگاه‌های مسیر است، بنابراین حتماً به راننده بگویید که در ساحل کاپوتاش پیاده می‌شوید. اگر تا به حال سوار مینی‌بوس‌ها در ترکیه نشده‌اید، بدانید که اغلب مملو از اتوبوس‌ها هستند. حتی ممکن است مجبور شوید وقتی صندلی ها پر می شوند در راهرو بایستید.

• تاکسی به ساحل کاپوتاش ترکیه

تاکسی گزینه دیگری برای نحوه رسیدن از کاس به ساحل کاپوتاش است. آنها از مرکز کاس در دسترس هستند، اما بسیار گرانتر از اتوبوس هستند. در زمان بازدید ما، هزینه از کاس 300 لیر (17 دلار آمریکا) بود.

با این حال، اگر وقتتان کم است یا با گروهی سفر می کنید، می توانند گزینه خوبی باشند. مطمئن شوید که شماره تلفن راننده تاکسی را برای ترتیب دادن یک سفر به مقصد دریافت کرده اید یا قصد دارید مینی بوس را برای بازگشت به کاس بگیرید.

چگونه در آنتالیا از کاس به ساحل کاپوتاش برویم؟

5 نکته برای ساحل کاپوتاش ترکیه

1. زود به ساحل کاپوتاش بروید! تخت های آفتاب در ماه های اوج تابستان محدود است. اگر می خواهید ردیف اول را انتخاب کنید، باید یکی از اولین کسانی باشید که به بهترین ساحل نزدیک کاس ترکیه می رسند.

2. صندلی های آفتاب گیر با تنها 50 لیر (3 دلار آمریکا)، به خصوص در مقایسه با سایر سواحل محبوب اروپا بسیار ارزان هستند. آنها حتی کارت های اعتباری می گیرند که شگفتی خوبی بود. با این قیمت، داشتن یک تخت آفتابگیر با چتر بسیار ارزشش را دارد.

3. اگر نمی‌خواهید پولی بپردازید یا فقط برای غوطه‌وری سریع به آنجا می‌روید، قسمت کوچکی در سمت چپ برای چیدن حوله‌ها وجود دارد. به خاطر داشته باشید که اینجا سایه ای وجود ندارد و ساحل پر از سنگریزه های سنگی است. ممکن است راحت ترین مکان برای استراحت نباشد.

4. تنقلات و نوشیدنی های خود را بیاورید. در پایین پله ها یک رستوران کوچک و جایگاه بستنی وجود دارد. با این حال، بسیاری از مردم کولرهای خود را به ساحل کاپوتاش می آورند. حتی متوجه شدیم که برخی از مردم محلی قهوه و چای سنتی ترکی خود را با خود می نوشند.

5. توالت درست در پشت رستوران و همچنین رختکن جداگانه وجود دارد. همچنین، هنگام خروج از ساحل کاپوتاش، مکانی برای شستن پاهای خود در بالای پله ها پیدا خواهید کرد.

5 نکته برای ساحل کاپوتاش ترکیه

رسیدن به ساحل کاپوتاش

اتوبوس ساعت 9:30 صبح به کاپوتاش را گرفتیم و درست قبل از ساعت 10 به آنجا رسیدیم. درست بعد از صبحانه در روز دوشنبه در اواسط ژوئن ترک کردیم، فکر کردیم که زودتر می‌شویم... اما نمی‌توانستیم اشتباه کنیم!

کاپوتاش قبلاً مملو از جمعیت بود، که در گذشته با شهرت آن به عنوان بهترین ساحل در کاس ترکیه منطقی است. قبل از رفتن به سمت آب، در بالای صخره قدم زدیم تا زوایای مختلف زیر را ببینیم.

مناظر فوق کاملاً باشکوه هستند و یک فرصت عکس فوق العاده را ایجاد می کند. یکی از معروف ترین نقاط تصویر در واقع بسیار خطرناک است زیرا شما باید از نرده محافظ بالا بروید. در مقابل هوس مقاومت کنید و با افت شدید زیر در سمت امن بمانید.

پس از گرفتن چند عکس، از پله های طولانی به سمت ساحل کاپوتاش حرکت کردیم. یک پیشخوان در پایین پله ها وجود دارد که می توانید تخت آفتابگیر خود را خریداری کنید. ما کمی ناراحت بودیم که مجبور شدیم 3 ردیف عقب بنشینیم، اما پس از آن در ساحل کاپوتاش ترکیه بسیار خوش شانس بودیم. خانواده ای در ردیف اول بلند شدند و رفتند!

ما با خوشحالی به سمت صندلی ها حرکت کردیم تا منظره ای عالی از اقیانوس داشته باشیم. با وجود اینکه فقط ژوئن بود، خورشید از قبل بر ما تابیده بود. نیازی به گفتن نیست که پریدن در اقیانوس خیلی حس خوبی داشت.

روز قبل، وقتی از بالا به کاپوتاش نگاه کرده بودیم، اقیانوس آرام به نظر می رسید. با این حال، امروز صبح، آب به طرز وحشیانه ای به ساحل می کوبید. این یک روز سرگرم کننده از بازی در امواج را ایجاد کرد.

آیا ساحل کاپوتاش بهترین در ریویرای ترکیه است؟

خوب، گفتن آن یک جورهایی سخت است. ما هنوز به هر ساحل در این خط ساحلی معروف ترکیه نرفته ایم! با این حال، توصیه های زیادی برای رفتن به اینجا دریافت کردیم که بحث کردن با آنها سخت است. از هتل ما گرفته تا صاحب رستوران و هر محلی دیگری که ملاقات کردیم، همه گفتند این بهترین ساحل نزدیک کاس ترکیه است.

ما کاملاً از بازدید خود از ساحل کاپوتاش لذت بردیم. صخره های سر به فلک کشیده و سایه وحشی آبی اقیانوسی مناظری را ایجاد می کند که به نظر خارج از یک رویا است.

بنابراین اگرچه ممکن است بهترین در ریویرای ترکیه نباشد، مطمئناً مشهورترین آن است. فقط مطمئن شوید که هر چه زودتر به ساحل کاپوتاش بروید تا بهترین تجربه را داشته باشید.

رسیدن به ساحل کاپوتاش

محل اقامت در کاس ترکیه

بوتیک هتل فقط بزرگسالان اتاق‌های بزرگ و تنها یک دقیقه پیاده روی تا کلوپ‌های ساحلی کاس. صبحانه شامل می شود و در تراس مشرف به دریا سرو می شود.

اتاق‌های با منظره دریا: هتل پیام - هتل پیام که درست از مرکز شهر فاصله دارد، یک استخر روباز و اتاق‌های زیبا با منظره دریا ارائه می‌دهد.

موقعیت مرکزی: هتل آرنا اگر به دنبال چیزی نزدیکتر به منطقه اصلی کاس هستید، آرنا یک انتخاب عالی است. این فقط یک قدم زدن کوتاه تا رستوران ها و یاروی شنای Pebble Beach است.

اقامت آپارتمان: Yenier Apart Kas - آپارتمان های یک خوابه با بالکن و آشپزخانه کامل. عالی برای مسافرانی که می‌خواهند نزدیک به اکشن باشند، اما همچنین می‌خواهند اقامتگاهی به سبک آپارتمانی داشته باشند.

فوق‌العاده لوکس: هتل سونا سان یک فرار مجلل در خارج از کاس در یک شبه جزیره کوچک. Suna Sun دارای یک استخر شنا، بار و ساحل خصوصی برای استراحت است.