9+1 چیز جالب برای دیدن و انجام در تور کوالالامپور مالزی

جاذبه های گردشگری کوالالامپور مالزی 02 خرداد ، 1403 8 دقیقه

اگر در هر مقاله ای در اینترنت به دنبال «کارهای برتر در تور کوالالامپور» باشید، ده ها وبلاگ نویس مسافرتی وجود خواهند داشت که ادعا می کنند بهترین «۵۰ مورد برتر» را دارند. اگر چه اگر از هر توریستی بپرسید، احتمالاً برای نام بردن تعداد انگشت شماری با مشکل مواجه خواهند شد!

شخصاً متوجه شدم که KL یکی از آن مکان‌هایی است که بهتر است در آن زندگی کنید تا اینکه برای تعطیلات بیایید. این یک شهر بسیار قابل زندگی است که به طرز باور نکردنی مهاجر پسند است و مطمئناً می توانید چند روز را به عنوان یک بازدیدکننده در اینجا سپری کنید. اما لزوماً شما را با انبوهی از کارها پر نمی‌کند که سایر سرمایه‌های «تثبیت‌تر» ارائه می‌دهند. فراموش نکنیم که KL در مقایسه با لندن یا پاریس، فقط یک شهر نوظهور است و تنها 162 سال دارد.

اما اگرچه ممکن است تور مالزی هیجان‌انگیزترین، زیباترین یا قدیمی‌ترین شهر جهان نباشد، اما حال و هوای منحصر به فرد خود را دارد که در هیچ کجای جنوب شرقی آسیا نمی‌توانید آن را پیدا کنید.

کوالالامپور اساساً یک دیگ ذوب «مدرن-آسیایی» است که به همان اندازه که غذای آن متنوع و چندفرهنگی است…

  • تاریخچه شکل گیری کوالالامپور

87 تاجر چینی بودند که در سال 1857 اولین سفر به رودخانه Klang را رهبری کردند و یک "کاپیتان چین" برجسته به نام Yap Ah Loy که KL را در سالهای اولیه آن توسعه داد.بعداً این شهر توسط بریتانیایی ها شکل گرفت و در طول جنگ جهانی دوم به طرز وحشیانه ای توسط ژاپنی ها اشغال شد (هنوز در بخش هایی از محله چینی ها مشهود است) و از زمان استقلال در سال 1957 پیشرفت کرد.با توجه به جمعیت قابل توجه چینی و هندی که در دو قرن گذشته به اینجا مهاجرت کرده اند، آنها به طور قابل توجهی KL را به یک مرکز شگفت انگیز از فرهنگ ها در کنار مالایی ها تبدیل کرده اند. از مساجد گرفته تا معابد هندو، معابد تائوئیستی و کلیساهای مسیحی، مکان‌های عبادت مختلفی را خواهید دید که به طور هماهنگ کنار هم نشسته‌اند و همیشه یک جشن مذهبی برگزار می‌شود!

همانطور که در اطراف قدم می زنید، متوجه می شوید که خیابان ها معمولاً خنک هستند، زیرا هوا برای تجمع دسته جمعی بسیار گرم است، اما احتمالاً به چند منطقه پر جنب و جوش برخورد خواهید کرد.

مرکز - KLCC، محله چینی‌ها و بوکیت بینتانگ - دارای چند جواهر میراثی هستند که باید در بازدید تور ارزان کوالالامپور خود از آنها دیدن کنید (که در این مقاله نشان داده شده است) و چند نقطه عالی روی پشت بام برای شگفت‌انگیز کردن برج‌های پتروناس وجود دارد.اما در صورت امکان، توصیه می کنم سعی کنید تمام وقت خود را در KLCC سپری نکنید. مانند ملبورن، حومه شهرها شخصیت های زیادی دارند و چیزهای زیادی برای ارائه دارند، و به نظر من مکان های بهتری برای قدم زدن هستند.

تنها راهی که می‌توانم کاری را در شهر انجام دهم این است که شما را به مکان‌هایی ببرم که دوست دارم بروم، کارهایی را که دوست دارم به عنوان یک مهاجر در اینجا انجام دهم. احتمالاً می‌توانید هزار و یک کار را در KL انجام دهید، اما من چیزی را پیشنهاد نمی‌کنم که شخصاً چندین بار از آن لذت نبرده‌ام. در عوض، فعالیت‌ها و مکان‌هایی را که می‌خواهم به دوستانم بگویم فهرست می‌کنم.اگر در یک تعطیلات دو هفته ای به مالزی سفر می کنید، پیشنهاد می کنم 3 تا 4 شب را در KL اختصاص دهید.

تاریخچه شکل گیری کوالالامپور

1. تور خود راهنما در منطقه استعماری و محله چینی ها

درست قبل از اینکه KL را ترک کنم، متوجه شدم که هرگز به درستی از محله چینی ها کوالالامپور بازدید نکرده ام. در این مرحله من دو سال بود که در شهر زندگی می کردم، بنابراین با وقاحت فکر می کردم همه آنچه را که باید بدانم می دانم!بنابراین در تلاشی برای اینکه بالاخره به چیزهای توریستی برسم، یک کتاب تاریخی برداشتم و قبل از اینکه به قلب قدیمی KL - محله چینی ها و میدان مردکا (معروف به منطقه استعماری) برسم، چند نقطه را در Google Maps به دست آوردم . همانطور که معلوم است، من خیلی کم می دانستم.من از آنچه در مورد تاریخ غنی KL کشف کردم شگفت زده شدم و به طرز شگفت انگیزی دید من را نسبت به شهر تغییر داد. من حتی یکی از اولین کسانی بودم که به یک ویژگی میراث جدید برخورد کردم، کوای چای هونگ ، که اکنون نمادی در محله چینی ها است.

مطمئناً کوالالامپور بیش از برج‌های پر زرق و برق پتروناس و کوکتل‌بارهای مخفی آن، رزق و روزی بیشتری دارد، و روح آن بسیار بیشتر از این است که صرفاً از استخراج قلع زاده شود. پس به خودتان لطفی کنید و اگر فقط دو مکان در KL را دارید (البته اولین برج پتروناس است) - توقف دوم خود را در اینجا انجام دهید.

چندی پیش، DBKL - با نام مستعار شهرداری، تورهای پیاده روی رایگان را در میدان مردکا برگزار کرد. با این حال، علیرغم محبوبیت، به طور ناگهانی در می 2018 لغو شد. متأسفانه، تعطیلی ناگهانی مشاغل، خدمات یا پارک ها در شهر غیر معمول نیست.

بنابراین تصمیم گرفتم تور پیاده‌روی خودراهنما «برای همیشه در دسترس» و «رایگان» خود را ایجاد کنم و شما را از بهترین بخش‌های محله چینی‌ها و میدان مردکا بگذرانم. این مکان سرشار از عکس‌برداری‌های فراوان، معماری تند و داستان‌های فراموش شده است. من مجموعه‌ای از توقف‌های غذا را نیز گنجانده‌ام، بنابراین در بوفه صبحانه بی‌حوصله نباشید!

جایگزین: اگر دوست دارید یک طرف معتبر از KL را تجربه کنید اما از طرفداران گروه های تور سنتی نیستید، می توانید با راهنمای محلی که می تواند شما را به یک تور خصوصی منحصر به فرد ببرد ارتباط برقرار کنید. 

محله چینی ها در کوالالامپور

2. به یک تور غذایی مالزی بروید

برای کمک به شما در تجربه برخی از کرایه های محلی عالی، من مورد علاقه خود را جمع آوری کرده امغذاهای مالزیایی سعی کنید و لیست کنید که کجا آنها را در KL پیدا کنید. اگر در صحنه غذاهای خیابانی کاملاً تازه کار هستید و کمی خجالتی هستید که غذاخوری های محلی را ببینید، پس این کار شما را راحت می کند.

3. نوارهای مخفی KLرا پیدا کنید

بارهای روی پشت بام در شهر نیز یک چیز هستند، اما من شخصاً هنوز چیزی را پیدا نکرده‌ام که بیش از حد تجاری نباشد .به یک رستوران آسمانی مانندFuegosدر عوض روی برج‌های دوقلو بپرید،

4. از مسجد دیدن کنید

به عنوان کشوری با اکثریت مسلمان، کوالالامپور و مالزی خانه مساجد خیره کننده ای هستند. من تا زمانی که به KL آمدم هرگز از آن بازدید نکرده بودم، اما متوجه شدم که آن مکان بسیار آرام و زیبایی است. من همچنین یک راهنمای عالی داشتم که به ما نشان داد و با خوشحالی به سوالات بسیاری پاسخ داد.

به‌راحتی، بسیاری از مساجد در اطراف KL برای خانم‌ها روسری و عبا تهیه می‌کنند و برخی نیز تور ارائه می‌دهند. من بازدید کردم مسجد آبیدر شاه عالم (ملقب به سلطان صلاح الدین عبدالعزیز) که بسیار زیبا بود، اما ترافیک برگشت زیاد بود، بنابراین من فقط در صورتی که نزدیک بمانید آن را پیشنهاد می کنم.در غیر این صورت،مسجد نگاراکه مسجد ملی مالزی است یک جایگزین مرکزی خوب است

از مسجد دیدن کنید

5. برو ویک بردینگ

خوب، پس جاذبه توریستی معمولی شما نیست، اما اگر شما هم مثل من کمی دنبال هیجان هستید و می خواهید یک فعالیت خنک کننده مبتنی بر آب از گرمای شدید KL داشته باشید، این می تواند جایزه شما باشد!بسیاری از مردم به پوتراجایا می‌روند تا روی دریاچه‌اش ویکبورد کنند، اما یکی بسیار نزدیک‌تر به خانه وجود دارد

6. کراک‌هاوس را بررسی کنید

بازدید از Crackhouse Comedy Club یکی از کارهای مورد علاقه من برای انجام در کوالالامپور است.من مشتاق یک کلوپ کمدی خوب هستم. وقتی برای اولین بار به شهر رسیدم و از این مکان دیدن کردم، این یک نوع "درس فرهنگ KL" با حکایت های خنده دار میزبان ریزال ون گیزل در مورد زندگی مالزیایی بود. من همچنین توانستم کمیک سریلانکا-آوسی را ببینمدیلروک جایاسینهاکه یک لمس بود.کراک هاوس معمولا هر جمعه و شنبه شب میزبان سه نمایش است

7. به جنگل نوردی بروید

جنگل نوردی در بوکیت کیارا کار مورد علاقه من برای انجام دادن در کوالالامپور است.فقط فکر می کنم این شهر قبلا چیزی جز جنگلی با پتانسیل نبود. این یکی از فعالیت های بسیار توصیه شده من در KL است، بنابراین مربیان خود را فراموش نکنید!.تعداد زیادی بوته در داخل و اطراف KL وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید. من شخصاً به شدت به بوکیت کیارا وفادار بودم زیرا درست در مقابل آن زندگی می کردم. قبل از سوخت‌گیری در یکی از غذاخوری‌های TTDI پس از آن، حس خوب، مسیرهای ناهموار و جلوه‌های حیات وحش را تضمین می‌کنید

به جنگل نوردی بروید

8. از بازارهای هیپ KLدیدن کنید

دویدن یک بار در ماه،ریوهبازار مورد علاقه من برای بررسی است. پلتفرم سرپرست آنها فقط برندهای محلی را در خود جای داده است که با فروشندگان غذا و موسیقی زنده کامل می شود. آنها نقطه ثابتی ندارند.در غیر این صورت، هنری ترمرکز خرید پابلیکامرتباً دارای صف مناسبی از بازارها در طبقه همکف و همچنین بوتیک‌فروشی‌ها و رویدادها هستند.

9. در رستوران های Cracking KLشام بخورید

وقتی در شهر هستید، برای گزینه‌های شام شما عالی است، دو سال طول کشید تا این مجموعه از زیبایی‌ها را جمع کنم - از جمله برخی از غذاخوری‌های حماسی مدرن آسیایی که به‌طور جدی نباید از دست داد.

10. از مگامال خرید کنید!

برخلاف اروپا یا غرب که عمدتاً فقط مراکز خرید «لباس» هستند، در اینجا آنها امور مجلل تری هستند که هر کاری انجام می دهند. بنابراین برای غذا خوردن، کوتاه کردن مو، خرید هفتگی غذا، بازدید از سینما، پدیکور و ماساژ به آنها سر می زنم.آنها همچنین دارای تهویه مطبوع زیبایی هستند. صادقانه بگویم، اگر در طول مدت اقامت خود در KL به بازدید از یکی از آنها نپردازید، تعجب خواهم کرد . بنابراین در اینجا برخی از موارد مورد علاقه من هستند.

Gardens

مراکز خرید پبشنهادی:

Mid-Valley Megamall و The Gardens Mall : این دو دقیقاً در کنار یکدیگر هستند، بنابراین من آنها را با هم گنجانده ام. این به راحتی در بین KLCC و Bangsar قرار دارد و تقریباً بهترین انتخاب از مغازه ها را در KL دارد. در Mid-Valley مغازه‌های خیابان‌های متوسط ​​بیشتری مانند Zara تا Uniqlo را در خود جای داده است، در حالی که Gardens برای دیواهای طراح شما است. اینجا هم فروشگاه‌های غذا وجود دارد، اما کمی متوسط ​​هستند، بنابراین شاید به جای آن خودتان را برای صرف غذا در نزدیکی در بنگسار نجات دهید.

پاویلیون : این مرکز خرید بزرگ مرکزی و شیک است، بنابراین در بین ساکنان خارج از شهر محبوب است. بسیاری از فروشگاه‌های متوسط ​​به بالا، از جمله برندهای طراح و برخی از خرده‌فروش‌ها را در خود جای داده است که در هیچ جای دیگری در KL نمی‌توانید پیدا کنید. انتخاب زیادی از گزینه های غذایی در اینجا نیز وجود دارد.

Utama : مجموعه‌ای از مغازه‌های مرتفع دارد. این همچنین یک ایستگاه سینما و غذا است - من عاشق خانه سوشی ایچیرو هستم و یک لیوان نوشیدنی خوب با گوشت های پخته شده در Luretta DOP را دوست دارم .

مشاوره و رزرو