12 کار هیجان انگیز برای انجام در پوکت زیبا تایلند

جاذبه های گردشگری پوکت تایلند 30 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

پوکت بزرگترین جزیره تایلند است که در جنوب سرزمین اصلی در دریای آندامان واقع شده است.پوکت، جزیره ای بهشتی به اندازه سنگاپور است که توسط آب نیلگون دریای آندامان پوشیده شده است. یک جاده سرزمین اصلی تایلند را به جزیره متصل می کند. تور پوکت مانند یک بوکسور موی تای، بیشتر از اندازه کوچک خود مشت می زند و ضربات، شگفتی و هیجان را ارائه می دهد.

در دهه 1970 مسافران کوله پشتی تور تایلند به پوکت هجوم آوردند و استراحتگاه های برتر از دهه 80 افتتاح شدند. امروزه پوکت یک مکان توریستی با اقامتگاه‌های مجلل، جاذبه‌ها، اسپا و استراحتگاه‌های سلامتی است. دارای 30 سواحل گرمسیری، یک غذای رشک برانگیز، فرهنگ پر جنب و جوش و لبخندهای فراوان است. استان پوکت دارای 32 جزیره کوچکتر است که کارگردانان هالیوود در آن بهشت ​​را تسخیر کرده اند.

سواحل

به عنوان یکی از برترین مقاصد ساحلی جهان، از شن های سفید پودری، آب آبی لاجوردی و غروب خورشید در قاب درختان نخل لذت ببرید.

1. ساحل پاتونگ | Patong Beach

پاتونگ شناخته شده ترین ساحل پوکت است. ارزش بازدید را دارد اما مکان خوبی برای اقامت نیست زیرا گردشگران جوان برای تعطیلات آرام به اینجا نمی آیند. در حین لذت بردن از ورزش های آبی و تماشای مردم، صندلی ها و چترهای ساحلی را اجاره کنید. فروشندگان خیابانی غذاهای گاری مانند سیخ و چانگ را از جعبه چیلر عرضه می کنند.خیابان بنگلا، خیابان مهمانی است که به خاطر کافه‌ها و نمایش‌هایش معروف است. این صحنه من نبود، مراقب اموال شخصی خود باشید و در حین رفتن هزینه نوشیدنی را بپردازید.

2. ساحل کارون | Karon Beach

ساحل کارون 1.2 مایلی ماسه نرم و سفید است که توسط نخل ها محافظت شده است. ساکت تر از پاتونگ است اما همچنان توسعه یافته است. من در هر دو سفرم به پوکت اینجا ماندم. چندین استراحتگاه مناسب برای خانواده و مجموعه خوبی از رستوران ها وجود دارد. انتهای جنوبی با آموزش موج‌سواری، اجاره تخته موج‌سواری، غواصی مناسب، و والیبال ساحلی شلوغ می‌شود. زندگی شبانه کارون در مقایسه با صحنه‌های بار-گو در پاتونگ آرام‌تر است.

  • بازار شبانه معبد کارون | Karon Temple Night Market

بازار شب معبد کارون در روزهای سه‌شنبه و جمعه باز است. میوه های استوایی مانند منگوستین، میوه شور، میوه اژدها و موز کوچک خوشمزه تایلندی را امتحان کنید.

  • دیدگاه کارون | Karon Viewpoint

در فاصله 10 دقیقه ای از ساحل کارون، نمای کارون یکی از پر عکس ترین تصاویر در پوکت است. دریای درخشان آبی، خطوط موج‌سواری سفید، سواحل ماسه‌ای سفید، جزیره‌ای نزدیک (کوه پو)، و رنگ سبز عمیق دامنه تپه‌های پوکت.

3. ساحل کاتا | Kata Beach

در جنوب کارون، ساحل کاتا، یکی از پربازدیدترین سواحل پس از پاتونگ قرار دارد. کاتا دارای یک خلیج شنی، یک دریای فوق‌العاده آبی و گیاهان پاندانوس مشرف به یک جزیره کوچک است. پس از غروب آفتاب، به بازار کاتا بروید که مانند فودکورت کار می کند. مرور کنید، غذای خود را انتخاب کنید و یک جدول پیدا کنید.

  • سواحل مخفی

سواحل ممکن است بهشت ​​باشند اما به ندرت تنها هستید. با بازدید از سواحل کوچکتر، از شلوغی جلوگیری خواهید کرد.

4. ساحل موز | Banana Beach

ساحل موز یک ساحل هلالی شکل با یک رستوران کنار ساحل است. برای رسیدن به آن از میان یک منطقه جنگلی به سمت پایین بروید.

5. ساحل نوی | Nui Beach

یک وانت بار با هزینه ای اندک شما را از پارکینگ به ساحل می برد. یا می توانید 1.8 مایل پیاده روی کنید. نوسانات مناظر دریا، این مکان را به یک کانون اینستاگرام تبدیل کرده است. اینستاگرامرها برای عکس می آیند اما زیاد نمی مانند.

6. ساحل آئو یون | Ao Yon Beach

ساحل آئو یون یک ساحل استوایی باستانی در پوکت با درختان نخل، شن های سفید و آب های کم عمق است. روستای کوچک کنار ساحل در آخر هفته ها شلوغ می شود.

  • جزایر دیدنی

یکی از به یاد ماندنی‌ترین بخش‌های بازدید از پوکت، گردش‌های خارج از ساحل است، عمدتاً به این دلیل که هالیوود این تنظیمات را بر روی روان جمعی ما نقش بسته است.

7. جزایر فی فی/ساحل مایا | Phi Phi Islands/Maya Beach

جزایر فی فی مجمع الجزایری متشکل از شش جزیره هستند که با قایق تندرو ۴۵ دقیقه از پوکت فاصله دارند. این جزایر، جاذبه معروف تایلند، خلیج مایا، محل فیلم ساحلی سال 1999 با بازی لئوناردو دی کاپریو است. در فیلم، یک کوله‌گرد نقشه‌ای را پیدا می‌کند که یک بهشت ​​افسانه‌ای را نشان می‌دهد: مردابی پنهان با ماسه‌های سفید، باغ‌های مرجانی و آب فوق‌العاده آبی.

کارگردان دنی بویل، خلیج مایا، یک یاروی دورافتاده در ضلع غربی کوه فی له را برای به تصویر کشیدن این عدن انتخاب کرد. به بهشت ​​بروید و با قایق های سپر به سپر پایان دهید. خلیج مایا در یک زمان روزانه 6000 گردشگر تور ارزان تایلند را جذب می کرد. اما در سال 2018، مقامات به طور ناگهانی خلیج را بستند و در سال 2022 با محدودیت هایی بازگشایی شد. گردشگران اکنون باید در سمت دور جزیره پیاده شوند و در یک پیاده‌روی از میان جنگل تا ساحل پیاده‌روی کنند. شنا دیگر مجاز نیست.

این تور یک روزه پرطرفدار اغلب شامل غواصی در صخره مرجانی Loh Samah Bay و بازدید از میمون‌های گستاخ در ساحل میمون می‌شود. قبل از رزرو تور، وضعیت خلیج مایا را بررسی کنید.

8. غار وایکینگ ها | Viking Cave

غار وایکینگ در جزیره Koh Phi Phi Le است. سوئیفت ها از بزاق خود لانه می سازند. کارگران داربست های بامبو را برای درو کردن لانه هایشان برای یک غذای لذیذ چینی گران قیمت - لانه پرنده - می چینند. وقتی من بازدید کردم، می‌توانستید وارد شوید، اما اکنون، اپراتورهای قایق‌های تور در نزدیکی ورودی توقف می‌کنند تا شما یک ضربه محکم و ناگهانی بگیرید.

9. جزیره جیمز باند و تور خلیج فانگ نگا | James Bond Island & Phang Nga Bay

خلیج فانگ نگا مجموعه ای از جزایر بین شبه جزیره اصلی تایلند جنوبی و پوکت است. دارای صخره‌های سنگ آهکی ناهموار است که مانند نان‌هایی از اجاق از اقیانوس بیرون می‌آیند. تورها اغلب شامل کایاک سواری در داخل غارهای دریایی (راهنماها پارو می زنند) و سفر به Koh Panyee، دهکده ماهیگیری شناور با مدرسه و مسجد است.

پس از بازی در فیلم The Man with Golden Gun به عنوان مخفیگاه تبهکاران، کوه تاپو به جزیره جیمز باند معروف است . زیبایی خیره کننده است حتی اگر با دیگران به اشتراک گذاشته شود. برای رسیدن به بهترین نقطه از پله ها بالا بروید.

نکته حرفه ای: رسیدن با قایق تندرو باعث می شود احساس کنید در صحنه تعقیب و گریز جیمز باند هستید. در تور خلیج فانگ نگا، در تورهای کندتر و ارزان‌تر، زودتر از شلوغی وارد می‌شوید.

10.کو یااو یای | Koh Yao Yai

هالیوود همه جواهرات را کشف نکرده است. کو یائو یای جزیره ای خواب آلود است که با کشتی 30 دقیقه با پوکت فاصله دارد. روستاهای آرام، کایاک، و غواصی را کاوش کنید. رستوران‌های خانوادگی شام غذاهای دریایی ارائه می‌کنند.

11. بودای بزرگ

بودای بزرگ که در سال 2004 ساخته شد، یکی از مهمترین نمادهای پوکت است. این مجسمه ساخته شده با سنگ مرمر 147 فوت ارتفاع دارد و منظره 360 درجه از خلیج فانگ نگا، خلیج کاتا و خلیج کاتا نوی را ارائه می دهد. طلوع و غروب خورشید زمان‌هایی ایده‌آل برای بازدید هستند. در پارکینگ پارک کنید یا پیاده روی کنید. چالش برانگیزترین مسیر 3.5 مایلی تا جاده چافوآه است. بوکسورهای موی تای از این به عنوان یک پیست تمرینی استفاده می کنند، اما گردشگران می توانند در طول مسیر در رستوران های دیدنی توقف کنند. مسیر آسان‌تر 1.5 مایلی از مقابل ریزورت Baan Karon در جاده پاتاک آغاز می‌شود.

12. شهر قدیمی پوکت | Phuket Old Town

پوکت شهری در جنوب شرقی جزیره پوکت است. محله، شهر قدیمی پوکت، مملو از معماری استعماری (چینی-پرتغالی) با رنگ‌های روشن است. بسیاری از عمارت‌های سبک استعماری در حال حاضر هتل‌های بوتیک، موزه‌ها و خانه‌موزه‌ها هستند.

شهر قدیمی پوکت اولین شهر آسیایی بود که در سال 2015 توسط یونسکو به عنوان "شهر خوراک شناسی" شناخته شد. این شهر در مسیر تجاری باستانی بین چین و هند قرار داشت که در نتیجه تأثیرات آشپزی چین، اروپا، مالایی و هند را به دنبال داشت.

شهر قدیمی پوکت علاوه بر غرفه‌های غذای خیابانی عالی، دارای رستوران‌هایی است که در ساختمان‌های استعماری قرار دارند. Blue Elephant عمارت فرمانداری است که به زیبایی بازسازی شده است و غذاهای لذیذ از جنوب تایلند و سنت های آشپزی سلطنتی را ارائه می دهد. همچنین کلاس های آشپزی ارائه می دهد. رستوران رایا در یک عمارت قدیمی چینی-تایلندی قرار دارد. gaeng pu bai cha plu (گوشت خرچنگ تازه در شیر نارگیل) را امتحان کنید.

اقامتگاه های پوکت

اقامتگاه های پوکت با همه بودجه ها مطابقت دارد. در آخرین سفرم، در توقفگاهی بودم تا برادرم را که در جنوب شرق آسیا کوله‌پشتی می‌کرد، ملاقات کنم. من از نزدیک دیدم که چگونه چند دلار می تواند اقامتی معقول برای او بخرد. با این حال این سبک من نبود.

استراحتگاه ساحلی Le Meridien Phuket

من در استراحتگاه ساحلی Le Meridien Phuket اقامت کردم، که در دهه 1980 ساخته شد و اتاق‌های بزرگ آن به روز می‌شوند. این مکان یک خلیج گرمسیری منزوی بین کارون و پاتونگ است. من به ندرت به هتل ها برمی گردم، اما برای هر دو بازدیدم از پوکت اینجا ماندم، زیرا استخرهای شنای آن به اندازه مرداب است که ساعت ها در آن غوطه ور بودم. داشتن یک ساحل خصوصی به این معنی است که توسط فروشگاه‌ها و یا پرداخت هزینه برای تخت‌های آفتاب‌گیر و چتر دردسر نگیرید. در حالی که من عاشق اقامت در استراحتگاه ها هستم، ترجیح می دهم در رستوران های محلی غذا بخورم. اینها 15 دقیقه با Le Meridien فاصله داشتند، اگرچه تماس مداوم با تاکسی را برایم ناراحت کننده می دانستم.

امانپوری پوکت

Amanpuri Phuket کشتی مادر برند Aman است. Amanpuri در سواحل غربی پوکت، در یک سردر خصوصی مشرف به دریای آندامان، در سال 1988 ساخته شد و اولین مرکز سلامتی جامع این برند را در خود جای داده است. تعطیلی سالانه هر ماه ژوئن به این معنی است که هتل به روز می ماند و اتاق های سنتی به سبک تایلندی بی عیب و نقص هستند. چهل آلاچیق بزرگ مهمان، و 40 ویلا احاطه شده توسط باغ های سرسبز و سالن های غذاخوری زیبا، به استخر مرکزی باز می شوند. یک پلکان سنگی وسیع به سمت یک ساحل شنی سفید منزوی فرود می‌آید. یک کالسکه در انتظار کسانی است که نمی خواهند مراحل را انجام دهند. خدمات بی عیب و نقص در مورد پیش بینی هر نیاز شما است.

نوکو پوکت

نوکو یکی از جدیدترین استراحتگاه‌های پوکت با چشم‌اندازی از خلیج چالونگ است. Noku برای جشن اولین سالگرد خود، برای 3 شب اقامت در سال 2023 تخفیف های ویژه دارد . این استراحتگاه دارای 91 ویلا و اتاق زیر شیروانی بزرگ است که در اطراف یک استخر شنا انعکاسی طراحی شده اند. با غرفه‌های اسپا، ماساژ، اتاق مادون قرمز، سونای بخار، و اتاق یوگا بر سلامتی تأکید می‌شود. این هتل خدمات شاتل رایگان به سواحل اطراف، شهر قدیمی پوکت و مراکز خرید ارائه می دهد.

مشاوره و رزرو