برنامه سفر 2 هفته ای تور تایلند در پوکت و سامویی

جاذبه های گردشگری پوکت تایلند 24 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

تور تایلند که به عنوان "سرزمین لبخند" نیز شناخته می شود، مقصد اصلی گردشگری آسیا است. با وجود استراحتگاه‌های لوکس بی‌پایان، مناظر خیره‌کننده، معابد معنوی، مردم محلی بسیار دوستانه و البته غذاهای خوشمزه،  بسیار آسان است که ببینید تایلند چگونه نام مستعار خود را به خود اختصاص داده است. تور پوکت و کو سامویی به عنوان دو جزیره بزرگ تایلند، دو مقصد گردشگری تور ارزان تایلند هستند. گاهی اوقات برنامه ریزی برای تعطیلات بسیار طاقت فرسا به نظر می رسد - به خصوص زمانی که در نیمه راه در سراسر جهان است. برای کمک به مسافران تور لحظه آخری تایلند، یک برنامه سفر ۲ هفته‌ای تایلند پر از بهترین چیزها، غذاخوری‌ها و فعالیت‌های خانوادگی ایجاد کرده‌ایم. بنابراین، بدون هیچ مقدمه دیگری، در اینجا شما آن را دارید، برنامه سفر تایلند آژانس هواپیمایی سفر ایمن برای پوکت و کوه سامویی!

پوکت، پایتخت فرهنگی

پوکت دومین جزیره بزرگ تایلند است و با انبوهی از رویدادها و فعالیت های مختلف، خسته شدن در آنجا غیرممکن است. در اینجا، ما توصیه‌های برتر خود را برای چیزهایی که باید ببینید، مکان‌هایی برای خوردن و نگران نباشید به شما ارائه کرده‌ایم چیزهای زیادی وجود دارد که بچه‌ها باید در آن گیر کنند!

  • جزایر فی فی | هیچ برنامه سفری تایلند بدون جزایر فی فی کامل نخواهد بود

چیزهایی که باید دید و انجام داد

  بوکس موی تای هنر رزمی تایلند است. چند صد سال پیش شروع شد و نوعی مبارزه نزدیک است که از کل بدن به عنوان یک سلاح استفاده می کند. می توانید بوکس تایلندی را دست اول در استادیوم پاتونگ ببینید .

  اگر به دنبال استراحتی از استراحتگاه های شلوغ تر هستید، به شهر قدیمی پوکت بروید . خیابان‌های پاتونگ مملو از عمارت‌های رنگارنگ به سبک استعماری است که برای اینستاگرام مناسب است!

بر فراز تپه‌های ناکرد در چالونگ، بودای بزرگ ، مجسمه‌ای از مرمر سفید 45 متری که به احترام شخصیت بودایی نشسته است. از بالا، مناظر پانوراما فوق العاده ای در سراسر پوکت وجود دارد.  نکته اصلی: بودای بزرگ در یک مکان فعال برای عبادت واقع شده است، بنابراین بازدید شما باید تا حد امکان در سکوت باشد.

  اگر می خواهید از شلوغی پوکت فرار کنید، یک قایق اجاره کنید تا به جزایر فی فی بروید . این مجموعه از مجمع الجزایر زیبا با قایق 45 دقیقه ای از پوکت سفر می کند. می‌توانید با غواصی یا کایاک بیشتر جزایر را کشف کنید.

  خلیج فانگ نگا به‌خاطر کارست‌های سنگ آهکی متمایزش که به‌طور عمودی از آب‌های سبز زمردی دریای آندامان بیرون می‌آیند، معروف است. نقاط برجسته اصلی شامل جزیره جیمز باند و Koh Panyee، یک دهکده ماهیگیری مسلمان است که بر روی پایه‌ها و منظره Samet Nangshe ساخته شده است - یکی از بهترین پانوراماهای Phang Nga. برای کاوش در خلیج با قایق می توانید یک سفر یک روزه با دم بلند یا قایق تندرو رزرو کنید، به یک تور کروز یا کایاک سواری بپیوندید، یا یک قایق تفریحی اجاره کنید.

بازدید از Wat Chalong ، یکی از ۲۹ معبد بودایی در پوکت. در داخل این زمین‌ها و باغ‌های بی‌نظیر، بزرگ خیره‌کننده وجود دارد.

نکاتی که قبل از سفر به پوکت تایلند باید بدانید

غذا و نوشیدنی

🍹  بابا نست رستورانی که اخیراً توسط Condé Nast Traveler به عنوان یکی از بهترین بارهای روی پشت بام جهان انتخاب شده است،  یک بار شیک و مجلل است که در مرکز یک استخر بی نهایت بالای کوه با مناظر بسیار خیره کننده شناور است. قطعا برای طرفداران رستوران های روم پشت بام نباید از دست داد.

🍹 اگر طعم خانه را از دست داده اید، باشگاه شام ​​سیام یک گزینه عالی است. آنها ترکیبی از غذاهای غربی و همچنین برخی از غذاهای سنتی پوکت را سرو می کنند. این مکان برای گروه‌های بزرگ با ترجیحات غذایی متفاوت، یا خانواده‌هایی با غذاخوری‌های شلوغ عالی است.

🍹  Mom Tri's Kitchen یک رستوران برنده جایزه است که رو به ساحل بکر کاتا نوی است. خود رستوران در تراس های چند سطحی قرار دارد که توسط یک باغ سرسبز استوایی احاطه شده است و مجموعه ای از غذاهای تایلندی و بین المللی سرو می کند.

🍹  خیابان واکینگ پوکت یا یکشنبه لاردیای (بازار بزرگ) در شهر قدیمی پوکت برگزار می شود. مجریان، هنرمندان و غرفه‌های فروش عتیقه‌جات، اسباب‌بازی‌ها و غذا در خیابان تالنگ هر یکشنبه عصر.

🍹 اکنون بازار شبانه پوکت به‌عنوان بازار ناکا، هر آخر هفته از ساعت 16 تا 9 شب فعال است. دارای ترکیبی پر جنب و جوش و جذاب از غذاهای مختلف، کالاهای دست دوم و حیوانات زنده است.

🍹  برای بینش در مورد زندگی محلی تایلند، از بازار تازه Banzaan بازدید کنید . در اینجا تعدادی از ارزان ترین و بهترین غذاهای محلی را در کل پوکت خواهید یافت.

🍹 اگر به دنبال یک مکان رمانتیک هستید، On the Rock جایی برای رفتن است. این رستوران بر روی برخی از صخره‌های مشرف به ساحل کارون قرار دارد و مکان مناسبی برای یک کوکتل ساعت طلایی با آن شخص خاص است.

🍹  جاده بنگلا ، ممکن است به ذائقه همه خوش نیاید اما این خیابان پر جنب و جوش مملو از بارها، کلوپ ها است. نکته مهم: این جاده احتمالاً برای کودکان خردسال در شب مناسب نیست

تفریح ​​خانوادگی

آتش بازی در نمایشگاه Fantaseaدر پوکت

 شما و فرزندانتان به طور جدی تحت تاثیر نمایش Fantasea در پوکت قرار خواهید گرفت. این پارک خود را به عنوان بهترین پارک موضوعی فرهنگی معرفی می کند. این نوعی نمایش است که در وگاس بی‌موقع به نظر نمی‌رسد. این اجرا با الهام از میراث غنی و عجیب و غریب تایلند، جذابیت و زیبایی تایلند را به نمایش می گذارد و در عین حال سنت های باستانی تایلند را غنی می کند. این نمایش دارای آکروباتیک، توهم، پیروتکنیک، شیرین کاری، نمایش های هوایی و حیوانات است!

یکی از جاذبه های توریستی منحصر به فرد پوکت T he Upside Down House است . فرزندان شما دوست دارند برای فریب خانواده و دوستان شما در خانه عکس های جالبی ژست بگیرند! یک خانه وارونه باید باغ جالبی داشته باشد و این یکی ناامید کننده نیست. Maze in Phuket نام باغ این خانه عجیب و غریب است.

با پیروی از موضوع توهم، موزه سه بعدی  یک گزینه عالی برای یک روز بارانی است. این موزه با بسیاری از نقاشی های سه بعدی و توهمات نوری بسیار تعاملی است که می توان با آنها عکس گرفت. فرزندان شما دوست دارند روز خود را در اینجا بگذرانند و عکس های سرگرم کننده زیادی ایجاد کنند تا همه را به خانه نشان دهند!

اگر فرزندان شما از علاقه مندان به حیوانات هستند، آنها را به پروژه توانبخشی گیبون ببرید . این مکان فوق‌العاده‌ای برای کودکان شماست تا در محیطی امن درباره گیبون‌ها بیاموزند که از تلاش‌های حفاظتی پناهگاه نیز بهره می‌برد. این مرکز همه روزه از ساعت 9 صبح تا 4:30 بعد از ظهر باز است به جز شنبه ها که از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر باز هستند.

بهترین سواحل

👣  یکی از بهترین سواحل، یکی از سخت ترین سواحل است. ساحل آزادی 300 متری از شنهای سفید تا حد زیادی دست نخورده است و آب به طرز چشمگیری آبی است. اگرچه رسیدن به آن دشوار است و هزینه کمی برای ورود به آن هزینه خواهد داشت، اما وقتی در نهایت به ساحل رسیدید قطعا ارزش تلاش را دارد.

👣  ساحل کامالا یک گزینه عالی برای خانواده هاست. علیرغم اینکه تنها 15 دقیقه با ساحل مهمانی پاتونگ فاصله دارد، حال و هوای بسیار آرام تری در اینجا وجود دارد که تا حدی به خاطر گذشته این منطقه به عنوان یک دهکده ماهیگیری است. 2 کیلومتر ماسه سفید با شکوه وجود دارد، بنابراین فضای زیادی برای پخش شدن وجود دارد و آب های کم عمق برای پاشیدن در اطراف عالی هستند.

👣  سورین به دلیل تعداد زیاد استراحتگاه های مجلل و اقامتگاه های مشهوری که در کنار ساحل قرار دارند، "ردیف میلیونر" نامیده شده است. با این حال، ساحل سورین بیشتر شبیه یک دهکده ماهیگیری است تا یک تفرجگاه - محیطی عالی برای یک روز ساحلی آرام.

👣  با 6 کیلومتر طول، ساحل بنگ تائو یکی از طولانی ترین سواحل پوکت است. شمالی ترین نقطه ساحل جایی است که فضای بیشتری پیدا خواهید کرد، زیرا از استراحتگاه ها دور است.

  • کوه سامویی ، بهشت ​​گرمسیری

60 سال پیش، کوه سامویی فقط جزیره ای بود که مردم محلی در آن ماهی می گرفتند و زندگی آرامی داشتند. در حال حاضر، کو سامویی پربازدیدترین جزیره در این منطقه است که هر سال پذیرای 1.5 میلیون بازدید کننده در سواحل خود است. به دلیل جذابیت جزیره و سرعت کمتر زندگی، می توانید واقعاً در تعطیلات در تور کوه سامویی استراحت کنید. همیشه دشوار است که بدانید کجا بروید، چه چیزی ببینید یا کجا بخورید، اما نگران نباشید. درست مانند کاری که در مورد پوکت انجام دادیم، از تعطیلات شما خارج شده و بهترین انتخاب های خود را جمع آوری کرده ایم.

چیزهایی که باید دید و انجام داد

  تایلند دارای برخی از بهترین مکان‌های غواصی در جهان است، بنابراین با رزرو غواصی از آب‌های شفاف و فراوان تایلند استفاده کنید ! منتظر دیدن جک‌ماهی‌ها، فوزیلرها، باراکودا و همچنین خفاش‌ماهی‌های کنجکاو، پروانه‌های رنگارنگ و طوطی‌ماهی باشید. اگر خیلی خوش شانس باشید، ممکن است کوسه‌های نهنگ را ببینید، به ویژه در اطراف مناطق باز اقیانوس. نکته اصلی: مراقب مراکز غواصی ناامن باشید، وب سایت PADI را برای توصیه های مرکز بررسی کنید.

اگر غواصی برای شما کمی طاقت فرسا به نظر می رسد، غواصی همیشه وجود دارد ! با آب‌های شفاف و آرام تایلند، خانه‌ی بسیاری از صخره‌های خیره‌کننده و انبوهی از گونه‌های مختلف، جای بهتری برای امتحان کردن وجود ندارد!

  پارک ملی دریایی آنگ تانگ به عنوان یک پارک ملی دریایی در سال 1980 تأسیس شد. 42 جزیره این پارک ملی را تشکیل می دهند که 102 کیلومتر مربع از خط ساحلی استان سورات تای در خلیج تایلند را پوشش می دهد. انتظار دیدن مناظر خیره کننده از سبزهای روشن، آبی و فیروزه ای و همچنین تعداد بی شماری از حیات وحش را در بالا و زیر آب داشته باشید - پس غواصی خود را فراموش نکنید!

  پس از یک روز طولانی و پرمشغله برای کاوش در کوه ساموئی، چرا خودتان را با ماساژ تایلندی پذیرایی نمی کنید ؟ پس از همه ... شما در تعطیلات هستید. ?

  معابد تایلند تعداد زیادی از آنها را دارد و معابد زیادی در کوه سامویی وجود دارد که همه آنها باورنکردنی هستند. فراموش نکنید که از بودای بزرگ کوه سامویی دیدن کنید، مجسمه ای طلاکاری شده 12 متری که در محوطه معبد Wat Phra Yai قرار دارد .

غذا و نوشیدنی

🍹 اگر می خواهید غذاخوری عالی در کوه سامویی داشته باشید، باید از غذاخوری سوپاترا تایلندی دیدن کنید . محیط و غذای آنجا هر دو باورنکردنی است. انتظار داشته باشید که غذاهای واقعی تایلندی خانگی را پیدا کنید که با استفاده از بهترین مواد اولیه تازه و محلی درست شده است.

🍹 اگر چیزی سریع، آسان و خوشمزه می خواهید، Stop @ Sopa در سامویی طیف وسیعی از غذاهای تایلندی، پیتزا، پاستا و سوپ را ارائه می دهد. این شرکت حتی تحویل را در منطقه انجام می دهد که اگر می خواهید غذاهای خوشمزه محلی را مستقیماً در ویلای خود تحویل دهید عالی است!

🍹  ناهارخوری و بار The Tree Tops Sky یک تجربه بی نظیر است. می توانید در سالای شخصی خود در میان درختان برای یک شب فوق العاده رمانتیک پنهان شوید. منو ترکیبی از غذاهای فرانسوی و مدیترانه ای با بهترین محصولات جزیره است.

🍹 یکی دیگر از رستوران های خوب در کوه سامویی، رستوران کامل ماه است . این مکان در انتهای غربی دهکده ماهیگیران بوفوت واقع شده است و در غذاهای تلفیقی کبابی تخصص دارد. منوی بین‌المللی à la carte آن، انتخاب عالی از طعم‌ها و مواد اولیه محلی را ارائه می‌دهد که تأثیرات اروپایی، تایلندی و ژاپنی را با هم ترکیب می‌کند.

🍹 برای غذاهای خیابانی اصیل تایلندی، بازار غذای تازه Lamai باید در صدر فهرست شما باشد. غرفه های زیادی به سبک غذاهای خیابانی وجود دارد که غذاهای محلی تایلندی را با قیمت های شگفت انگیز سرو می کنند. نکته مهم : متأسفانه، صندلی در دسترس نیست، بنابراین باید با ایستادن و غذا خوردن و یا بیرون رفتن مشکلی نداشته باشید.

🍹  Restaurant K-Siri یک رستوران خانوادگی است که غذاهای اصیل تایلندی سرو می کند. غذاهای خوشمزه، تازه و قیمت ها بسیار مناسب است. اینجا نمی توانید اشتباه کنید! این رستوران به استراحتگاه صلح در بوفوت نزدیک است.

تفریح ​​خانوادگی

  در بالای کوه پوم، یک پارک مجسمه خصوصی به نام باغ مخفی بودا وجود دارد . این مکان جادویی خانه بسیاری از مجسمه های بودا و دیگر جنبه های بودیسم تایلندی است. همچنین چند جویبار زیبا، آبشارها و شاخ و برگ های انبوه جنگل وجود دارد.

  بسیاری از گردشگران آگاه نسبت به بازدید فیل ها در تایلند محتاط خواهند بود. پناهگاه فیل سامویی منحصر به فرد است زیرا یک پناهگاه واقعی فیل است که مردم می توانند این موجودات باشکوه را از دور ببینند. هیچ فیل سواری و فرصتی برای حمام کردن با فیل ها وجود ندارد. با این حال، از مهمانان برای کمک به غذا دادن به فیل ها دعوت می شود و می توانند فیل ها را در زیستگاه طبیعی خود تماشا کنند.

  مزرعه پارک پارادایس یک مزرعه کوچک فوق‌العاده برای کودکان است که می‌توانند آزاد شوند و گونه‌های پرندگان عجیب و غریبی را که در آنجا زندگی می‌کنند تحسین کنند. همچنین یک استخر شنای بی نهایت با منظره زیبا از حومه شهر و یک رستوران با غذاهای تایلندی وجود دارد.

بهترین سواحل

👣  یک بهشت ​​ساحلی استوایی به طول 250 متر در خلیج کوچکی درست در شمال ساحل لامای واقع شده است،  ساحل نقره ای فضای زیادی برای دویدن یا استراحت دارد. آب در اینجا شفاف است و سنگ های زیادی وجود دارد که شرایط عالی را برای غواصی فراهم می کند.

👣  آیا می خواهید در حالی که در ساحلی با ماسه های عالی نشسته اید از تازه ترین غذاهای دریایی لذت ببرید؟ خوب،  Choeng Mon مکانی برای شماست. این ساحل که درست در کنار دهکده ماهیگیر قرار دارد، قطعا فضای آرام تری نسبت به سواحل مهمانی معمولی تایلند دارد. ماهی هر روز تازه می آید و به رستوران های ساحل تحویل داده می شود. همچنین برخی از بهترین ماسه ها را در کل کوه سامویی دارد.

👣  ساحل آرام  Taling Ngam برای خانواده ها عالی است. هیچ امواج بزرگ، ماسه تمیز و آب شفاف و کم عمق وجود ندارد. این ساحل یکی از زیباترین نقاط جزیره است. خود ساحل پر از درختان نخل و جنگل است. همچنین مناظر خیره کننده ای از پارک ملی دریایی Angthong وجود دارد.

👣  ساحل لامای به سادگی خیره کننده است. من ماسه‌های نرم و سفید و امواج فیروزه‌ای بکر را تصور می‌کنم که به آرامی روی ساحل می‌چرخند. این یک رویای مطلق است. متأسفانه، ساحل می تواند در زمان اوج شلوغی بسیار شلوغ شود زیرا ساحل بسیار جذابی است.

کوه سامویی ، بهشت ​​گرمسیری

نکاتی که قبل از سفر به تایلند باید بدانید

🔹 آماده چانه زدن برای خرید اقلام در غرفه های خیابانی و بازار باشید. طبیعی و قابل انتظار است اما هرگز نباید عصبانی شوید یا صدایتان را بلند کنید.

🔹 اگر از معبد یا اقامتگاه سلطنتی بازدید می‌کنید، باید کفش‌های خود را در بیاورید و پاهای خود را بپوشانید (خانم‌ها باید دست‌های خود را بپوشانند.) آنها معمولا چیزهایی دارند که می‌توانید برای پوشاندن در صورت نیاز قرض بگیرید.

🔹 به پادشاه یا خانواده سلطنتی توهین نکنید.  این شامل هر چیزی که دارای تصویر پادشاه است مانند یک تمبر یا یک سکه است، پس مراقب باشید!

🔹  در تایلند رسم بر این است که قبل از ورود به خانه کفش های خود را در بیاورند. برخی از مغازه ها و ادارات نیز از این رویه پیروی می کنند. اگر مجموعه ای از کفش ها در ورودی وجود دارد، احتمالاً باید قبل از ورود کفش های خود را بردارید.

🔹  این رسم نیست که بدون پیراهن در تایلند قدم بزنید. نپوشیدن پیراهن در ساحل یا استخر خوب است. با وجود اینکه بسیاری از گردشگران این قانون را نادیده می گیرند، حضور زنان در ساحل غیرقانونی است. اگرچه مردم تایلند نسبت به رفتار غربی بسیار تحمل می کنند، اما آن را دوست ندارند.

🔹  در معابد، کف پاها را به سمت افراد یا تصاویر نگیرید زیرا این نشانه بی احترامی است.

مشاوره و رزرو