نمای کلی دریای ستارگان یا همان جزیره وادهو (Vaadhoo) مالدیو

جاذبه های گردشگری مالدیو 21 اردیبهشت ، 1403 6 دقیقه

جزیره وادهو جزیره ای دیدنی در مالدیو است که به دلیل پدیده نورانی زیستی خود معروف به دریای ستارگان مشهور است. در منطقه مرجانی Raa واقع شده است. پدیده دریای ستارگان نامی است که به آبهای مسحورکننده جزیره وادهو داده می شود که در زیر نور مهتاب آبی درخشان می درخشند. می گویند دریا به گونه ای می درخشد که ستارگانی را که امواج در زیر آنها می چرخند منعکس می کند. این پدیده به دلیل فیتوپلانکتون های مختلفی است که در دریا یافت می شوند و در زیر پوشش شب می درخشند. بهترین زمان برای دیدن دریای ستارگان در جزیره وادهو ژوئن و اکتبر است. شما همچنین می توانید در آب درخشان شنا کنید.

جزیره وادهو | Vadhoo همچنین خانه برخی از عجیب‌وغریب‌ترین استراحتگاه‌ها در تور مالدیو است که امکانات رفاهی و ویلاهای لوکسی را ارائه می‌کنند که به نظر می‌رسد از یک تصویر بیرون آمده‌اند. گذشته از این، اگرچه جمعیت وادهو زیاد نیست، اما مکانی عالی برای یادگیری فرهنگ مالدیو و متعاقباً جزیره ای است که غالب است.

نمای کلی دریای ستارگان یا همان جزیره وادهو (Vaadhoo) مالدیو

نکات برجسته جزیره جزیره وادهو | Vadhoo

1. غواصی در جزیره وادهو

غواصی در سراسر جزایر مرجانی تور ارزان مالدیو یک فعالیت محبوب و در عین حال گران است. برخی از سایت های غواصی در مالدیو در زمره برترین مکان های غواصی در جهان قرار دارند. به عنوان جزیره وادهو  که توسط یک صخره محافظت می شود، غواصی در اینجا کاملا امکان پذیر است. در حالی که در زیر آب هستید، افراد می توانند انتظار داشته باشند که مجموعه ای از ماهی های صخره ای رنگارنگ و چند ماهی بزرگتر را ببینند.

2. کایاک سواری در جزیره Vadhoo

یکی دیگر از فعالیت های معروف در جزیره وادهو کایاک سواری است. بهترین زمان برای کایاک سواری در آب ها احتمالاً درست زمانی است که خورشید در حال غروب است زیرا افراد می توانند از رنگ های زیبای غروب خورشید در بالای سر خود لذت ببرند زند اما همچنین می تواند از پدیده دریای ستاره ها درست از اواسط ماه لذت ببرد، زیرا هوا تاریک می شود. سایر فعالیت‌هایی که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن شرکت کنند، شنا، غواصی و تورهایی است که توسط کارکنان هتل تعیین می‌شود. 

پدیده ساحل درخشان

بیولومینسانس یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعت است. اقیانوس خانه پلانکتون ها است، که موجودات میکروسکوپی شناور آزاد هستند که توسط بسیاری از ماهی ها شکار می شوند. این پلانکتون‌ها که به‌عنوان یک مکانیسم دفاعی به‌شمار می‌روند، بیولومینسانس را نشان می‌دهند تا شکارچیان را گیج کنند و توجه را به حیوانات بزرگ‌تری جلب کنند که گوشت‌خواران اولیه را می‌ترسانند.

این امر توسط یک ماده شیمیایی به نام لوسیفرین ایجاد می شود که هنگام تحریک درخشش از خود ساطع می کند. این پدیده در بسیاری از حیوانات دریایی دیگر مشهود است، اما خیره کننده ترین نمایش توسط خود پلانکتون ها است. این فقط در شب قابل مشاهده است و بهترین زمان برای تماشای بیولومینسانس در عمل بین ماه های ژوئن و اکتبر است. نور آبی "سرد" است، به این معنی که هیچ گرمایی تولید نمی شود. لمس و بازی با آن بی خطر است

جزیره وادهو (Vaadhoo) مالدیو

چگونه به جزیره Vaadhooبرسیم؟

جزیره مرجانی Raa تقریباً 152 کیلومتر با ماله فاصله دارد. افرادی که مایل به بازدید از جزیره Vaadhoo هستند می توانند از قایق تندرو استفاده کنند که 15 دقیقه از ماله فاصله دارد.

منبع: سفر ایمن مانوک

مشاوره و رزرو