ده کاری که باید در آنتالیا در سال 2024 انجام دهید؟

جاذبه های گردشگری آنتالیا 14 اردیبهشت ، 1403 6 دقیقه

در کنار استانبول، آنتالیا محبوب ترین منطقه برای تعطیلات در ترکیه است. این منطقه از ناحیه گازیپاسا تا تفرجگاه لوکس کالکان امتداد دارد و ویرانه های تاریخی، مکان های زیبایی طبیعی و سواحل باشکوه را در خود جای داده است. گردشگری در تور آنتالیا یک سفر عالی است چه به تنهایی یا با خانواده و دوستان سفر کنید.

با استفاده از تله کابین از دریا به آسمان بروید و از کوه تهتالی بالا بروید. از آنجا، مناظر پانورامای شگفت انگیز خط ساحلی و کوه های توروس را مشاهده کنید. در طول زمستان، اسکی کردن را انتخاب کنید یا اگر سر نترس دارید، به جای آن پاراگلایدر را امتحان کنید. ما ترجیح می دهیم با تله کابین پایین بیایم!

  • سفر با قایق به Phaselis

از خرابه های فازلیس | Phaselis و سواحل زیبای آن دیدن کنید. این شهر باستانی لیکیایی در حومه شهر کمر است و از طریق جاده یا دریا به آن می رسید.زمانی که اسکندر مقدونی بر آن حکومت می کرد، Phaselis یک نقطه تجاری مهم بود و این در خرابه های خیابان اصلی بازار که از یک بندر به بندر دیگر کشیده شده است مشهود است.بقایای آن نیز شامل آمفی تئاتر و خانه های قدیمی می شود. اگر ویرانه های باستانی ایده شما برای سرگرمی نیست، یک پیک نیک ببندید و روز را دراز کشیده در دو ساحل زیبا بگذرانید.

سفر با قایق به Phaselis

  • سیرالی | Cirali

غرق در رمز و راز ، شعله های سوزان Chimaera در نزدیکی استراحتگاه Cirali است. شعله های آتش به مدت 24 ساعت شبانه روز از صخره ها می سوزد و در زمان های قدیم به کشتی هایی که می ترسیدند با صخره ها برخورد کنند، نور می داد.علم ساده این شگفتی طبیعی را توضیح می دهد. گازهایی که از شکاف‌های سنگ‌ها تراوش می‌کنند با هوا مشتعل می‌شوند و باعث می‌شوند شعله‌های آتش هر روز، در تمام طول روز بدون توجه به اینکه چند بار خاموش شوند، می‌سوزند.

  • خرابه های میرا

از مرکز شهر آنتالیا تا شهر دمره 3 ساعت با ماشین فاصله است. دو دلیل برای بازدید از اینجا وجود دارد، خرابه‌های چشمگیر لیکیایی میرا و کلیسای سنت نیکلاس ( که شهردار دمره بود و بعدها به بابا نوئل معروف شد).

  • کالیچی | Kaleici

شهر قدیمی آنتالیا که به نام Kaleici شناخته می شود، ظاهر اصلی خود را حفظ کرده است. در خیابان های باریک سنگفرش شده قدم بزنید و حال و هوای آن را جذب کنید. این مکان عالی برای یافتن گالری‌های هنری کوچک و بوتیک‌های تخصصی و در عین حال تحسین معماری باستانی عثمانی است.

  • ساحل لارا

عاشقان خورشید باید به ساحل لارا که یک ساحل محبوب با پرچم آبی است، بروید. در طول فصل تابستان، در جشنواره شن و ماسه تور ارزان آنتالیا شرکت کنید، اما فکر نکنید که این در مورد ساخت قلعه های شنی کوچک است. نه، این در مورد هنرمندان با استعدادی است که برای تحت تأثیر قرار دادن فیگورهایی با اندازه واقعی خلق می کنند، بنابراین دوربین را آماده کنید.

ساحل لارا

  • آسپندوس | Aspendos

آسپندوس در منطقه بلک آنتالیا و خانه یک تئاتر رومی است که به خوبی حفظ شده است. هر سال بین ژوئن و جولای، میزبان فستیوال باله و اپرا Aspendos است. بلیط های این رویداد سریع به فروش می رسد، بنابراین اگر می خواهید شرکت کنید زودتر بخرید.

  • تئاتر ترمسوس

ویرانه‌های ترمسوس در منطقه‌ای منزوی در پارک ملی Güllük Dagi قرار دارند. برای کشف کامل آن بیش از چند ساعت زمان نیاز است. بهترین کفش‌های پیاده‌روی خود را ببندید و دوربین را برای چند عکس منظره باشکوه فراموش نکنید.

  • موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا همه روزه به جز دوشنبه برای بزرگسالان و کودکان باز است تا ضمن آشنایی با تاریخ، از نمایشگاه ها و نمایشگاه ها لذت ببرند.این موزه که به عنوان یکی از بهترین موزه‌های ترکیه نام‌گذاری شده است، تاریخ منطقه را در دوره‌های مختلف برجسته می‌کند و شامل یک بخش مخصوص کودکان است تا اطمینان حاصل شود که بچه‌ها نیز می‌توانند از بازدید خود کاملاً لذت ببرند.

آبشارهای ماناوگات | Manavgat

  • آبشارهای ماناوگات | Manavgat

در نزدیکی استراحتگاه سیده، آبشارهای ماناوگات قرار دارد. آنها مرتفع ترین در منطقه نیستند اما این مکان عالی برای گذراندن روز با آرامش است. باغ های چای نوشیدنی ارائه می دهند و فروشگاه های سوغاتی همیشه باز هستند. اگر آبشار ماناوگات نتوانست شما را به وجد بیاورد، به نمایش بزرگتر آبشارهای Duden در شهر آنتالیا بروید.

منبع:آژانس مسافرتی سفر ایمن

مشاوره و رزرو