۱۱ غذایی که باید در تایلند امتحان کنید

جاذبه های گردشگری پاتایا تایلند 24 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

هنگامی که به مناطق گرمسیری جنوب شرقی آسیا با تور تایلند سفر می کنید، جای تعجب نیست که تایلند به عنوان "سرزمین لبخند" شناخته شود. بازدیدکنندگان دائماً عاشق زیبایی های طبیعی و ثروت های تاریخی آن می شوند، نه تنها مناظر تایلند خیره کننده است، بلکه فرهنگ آن نیز جذاب است، مردم آن بسیار دوستانه و غذاهای ماورایی آن هستند. لبه های تند و اجزای معطر خطوط غذاهای تایلندی را تشکیل می دهند، و در زیر 11 انتخاب برتر ما برای امتحان کردن غذا در سفر به تور تایلند ارزان آمده است.

البته، معروف ترین میان وعده، پد تای که ضروری است را در تور پاتایا میل خواهید کرد اما غذاهای بسیار دیگری نیز وجود دارد. از جمله موارد مورد علاقه عبارتند از Pad Krapow (سبزیجات سرخ شده با ریحان روی برنج)، همه کاری های تهیه شده با شیر نارگیل (Gaeng Khiaw Wan)، تام خا (سوپ نارگیل با سبزیجات تازه)، تام یام سوپ تند (Tom Yum)، سام تام (سالاد پاپایای سبز تند)، کوای تیو (سوپ رشته فرنگی)، و پد سی او (نودل سرخ شده با سبزیجات). اما شاید بهترین از همه دسر باشد - انبه و برنج چسبنده با سس نارگیل!

1. تام خا گای | Tom kha gai

سوپ بر پایه شیر نارگیل، تام کای گای، یک غذای بسیار محبوب تایلندی است که معمولاً قبل از غذای اصلی و معمولاً همراه با یک برنج سفید سرو می شود. Galangal ماده اصلی است که طعم منحصر به فرد به تام خا گای می دهد.این سوپ داغ تند و ترش پر از نوارهای علف لیمو، تکه‌های گوجه قرمز، قارچ صدفی، سینه مرغ، برگ‌های لیموترش کافیر، سس ماهی و گشنیز است. تایلند را بدون امتحان کردن این غذای خوشمزه ترک نکنید!

2. تام یام گونگ | Tom yum goong

یکی دیگر از سوپ های داغ تایلندی، تام یام گونگ، یکی از معروف ترین غذاهای تایلندی و به نظر من یکی از بهترین سوپ های جهان است. تام یام خود نوعی طعم دهنده است که در بسیاری از غذاهای تایلندی مورد استفاده قرار می گیرد، که مشخصه آن ترش و داغ بودن آن و ترکیب بسیاری از ادویه ها و گیاهان تازه است.

مواد اصلی تام یام گونگ عبارتند از میگوی تازه (گونگ)، زنجبیل، برگ لیموترش کفیر، آب لیموترش، سس ماهی، پیاز سفید شیرین، شکر و فلفل چیلی خرد شده. بسیاری از سوپ‌های تام یام به‌سبک خیابانی با نام پریک پائو ، خمیر فلفلی تایلندی پرمصرف سرو می‌شوند.

تام یام گونگ را می توان به عنوان سوپ خامه ای با شیر تغلیظ شده به جای آبگوشت سرو کرد که به آن تام یام گونگ نام خون می گویند.

2. تام یام گونگ | Tom yum goong

3. سام تام (سالاد پاپایای سبز) Som tam

سام تام تنها سالاد واقعی تایلند است که در غیر این صورت سالاد پاپایای سبز نامیده می شود. مورخان غذا بر این باورند که سام تام در واقع از کشور همسایه شمال شرقی تایلند یعنی لائوس سرچشمه گرفته است، شاید بتوان گفت که چرا در استان شمالی ایسان تایلند بسیار محبوب است. غذاهای آیسان ممکن است تندترین غذاهای تایلند باشد، پس وقتی سالاد تام را امتحان می کنید مراقب باشید!

یک سالاد اصیل سام تام معمولاً شامل پاپایای سبز خام خرد شده، میگوی خشک، لوبیا، سیر، بادام زمینی، شکر خرما، لیموترش، سس ماهی، گوجه فرنگی و البته مقدار زیادی فلفل قرمز یا سبز است. این غذا داغ، داغ، داغ است!

4. (مرغ بادام هندی سرخ شده) | Gai pad med mamuang

اگر به تایلند سفر می کنید، علاقه زیادی به غذاهای تند ندارید و نگران چیزی هستید که در طول سفر خود می خورید، gai pad med mamuang یک گزینه عالی است. این غذای شیرین و ترش مرغ بادام هندی، زمانی که نیاز به استراحت از غذاهای تند تایلندی داشتم، همیشه یکی از غذاهای مورد علاقه من بود. اگرچه این یک غذای تایلندی کمتر تند است، اما توجه داشته باشید که بیشتر غذاهای تایلندی حداقل دارای خاصیت هستند.مرغ بادام هندی معمولاً با تکه های مرغ کمی آردپاشی شده، سیر خرد شده، پیاز زرد، فلفل قرمز خشک، آجیل بادام هندی، پیاز بهاره، سس سویا، سس صدف و کمی شکر درست می شود.

5. پد سی | Pad see ew

اگر تا به حال غذاهای تایلندی را امتحان کرده اید، احتمالاً نام pad see ew را شنیده اید. اگرچه pad see ew منشا چینی قابل بحثی دارد، اما فرهنگ تایلندی این غذا را پذیرفته و آن را متعلق به خود کرده است.

نام pad see ew به «سرخ شده با سس سویا» ترجمه شده است، گزینه عالی دیگری برای کسانی که به دنبال یک غذای نه چندان تند تایلندی هستند. پد با رشته های برنج پهن پهنی به نام sen yai به معنی نوار بزرگ تهیه می شود. سایر مواد ضروری موجود در پد حبه سیر، کلم بروکلی، سس سویا و شکر است.

6. نام توک | Nam tok

یک غذای کمتر محبوب تایلندی، نام توک یکی از وعده های غذایی مورد علاقه من در زمان زندگی در تایلند بود و معمولاً تنها توسط فروشندگان خیابانی در محله های معتبر تایلندی یافت می شود.

Nam tok به معنای واقعی کلمه به "آبشار گوشت گاو" ترجمه می شود و یکی دیگر از غذاهایی است که از منطقه آیسان تایلند منشاء می گیرد. نام توک با مقدار زیادی گوشت گاو چرب، خائو کوآ ، که به عنوان پودر برنج چسبناک برشته شده، سس ماهی، کمی شکر، گشنیز، پیاز قرمز، برگ نعناع و بار دیگر، مقدار زیادی فلفل چیلی شناخته می شود، درست می شود.

7. پد ماما | pad mama

راه های زیادی برای خوردن نودل به سبک مادر در سرزمین لبخندها، نسخه تایلندی رشته فرنگی رامن وجود دارد . یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین وعده‌های غذایی در تایلند، pad mama یک انتخاب عالی است اگر گیاه‌خوار هستید یا در حال حرکت هستید و به دنبال یک لقمه سریع هستید.

یک غذای سنتی پد ماما از یک بلوک رشته فرنگی فوری مامان، سیر، تخم مرغ، کلم، هویج، پیاز جولینه، سس سویا، سس ماهی و پیاز سبز تشکیل شده است.

8. (کاری سبز تایلندی) | pad mama

بسیاری از کشورهای جنوب شرقی و جنوب آسیا نسخه های مخصوص خود را از غذاهای کاری دارند و تایلند نیز از این قاعده مستثنی نیست. کائنگ کیانو وان، یا کاری سبز تایلندی، غذایی است که هنگام بازدید از این کشور عجیب و غریب آسیای جنوب شرقی، باید امتحان کنید.

ماده اصلی کائنگ کیائو وان خمیر کاری سبز است که معمولا از ریشه گشنیز یا ساقه گشنیز و فلفل سبز تازه تهیه می شود. سایر مواد ضروری در یک کاری سبز تایلندی اصیل عبارتند از: بادمجان تایلندی، شیر نارگیل، شاخه بامبو، برگ لیموترش کفیر، سس ماهی، شکر نخل، برگ ریحان تایلندی و فلفل قرمز چیلی.

کاری سبز تایلندی) | pad

9. کاری پنانگ | Phanaeng curry

کاری پنانگ که به آن پنانگ کاری نیز می گویند، کاری غلیظ، شیرین و شور با طعم بادام زمینی است. "Tamra Kap Khao" اثر مامان سومچین راچانوپرافان که در سال 1890 منتشر شد، اولین نام شناخته شده جهان از phanaeng کاری است.

گوشت خوک پنانگ محبوب ترین روش برای مصرف این غذای کاری تایلندی است و طعم مست کننده آن از خمیر کاری قرمز پانانگ نشأت می گیرد که معمولاً از زیره برشته شده و دانه های گشنیز، دانه های فلفل سفید، علف لیموترش خرد شده و گالنگال، پوست لیموترش کافیر، ریشه های گشنیز و خرد شده تهیه می شود. سایر مواد حیاتی در یک کاری پنانگ تایلندی معتبر فلفل دلمه ای قرمز و نارنجی، پیاز، ریحان تایلندی و برگ لیمو کافیر است.

کاری پنانگ | Phanaeng curry

10. (برنج چسبنده انبه) | Khao niaow ma muang

برنج چسبنده انبه بدون شک غذای شماره یک منوی دسر تایلند است. برنج چسبنده انبه را می توان تقریباً در هر کجای تایلند یافت و یک میان وعده غذایی محبوب خیابانی است.

هر کاری که می کنید، اجازه ندهید صدای مخلوط برنج و میوه شما را از امتحان برنج چسبنده انبه منصرف کند. این یک جفت بی نظیر از طعم ها و بافت ها است.

اگرچه این دسر لذیذ از تایلند سرچشمه می گیرد، اما معمولاً در سایر مناطق جنوب شرقی آسیا از جمله لائوس، کامبوج و ویتنام یافت می شود.

روتی | Roti

11. روتی | Roti

یکی دیگر از دسرهای محبوب غذاهای خیابانی، روتی سا نان شیرین سرخ شده با آرد گندم با ریشه مسلمان است. اگرچه روتی اساساً در هر کجای تایلند یافت می شود، چهار استان جنوبی این کشور یعنی ساتون، یالا، پاتانی و ناراتیوات مکان محبوبی برای خوردن روتی هستند، زیرا اکثریت جمعیت مسلمان تایلند در این مناطق ساکن هستند.

روتی بسیار شبیه به روتی کانای مالزی و نان مسطح مایدا پاراتا در هند است. هنگام سفارش روتی در خیابان، معمولاً با تاپینگ های مختلفی مانند شیر تغلیظ شده، شکر سفید، تکه های موز و حتی شکلات عرضه می شود!

مشاوره و رزرو