معرفی چند مکان تاریخی مهم در آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا 20 اردیبهشت ، 1403 6 دقیقه

منطقه آنتالیا ، که در دنیای باستان به نام پامفیلیا شناخته می‌شود، پر از مکان‌های باستان‌شناسی در فاصله یک ساعتی از شهر است. هر کسی که به دنیای باستان علاقه مند است، برای دیدن چیزهای زیادی در این منطقه که به سختی تمام می شود. در اینجا چند گزینه برای بازدیدکنندگان علاقه مند به تاریخ باستان شناسی در تور آنتالیا وجود دارد

  • کالیچی

آنتالیا توسط آتالوس دوم، پادشاه پرگامون، در 150 پیش از میلاد تأسیس شد، اما مکان‌های باستانی باقی مانده در شهر مربوط به دوره رومی آنتایا است. مشهورترین نقطه عطف باستانی شهر دروازه هادریان است که توسط امپراتور روم در قرن دوم ساخته شده است.

این طاق های سه گانه با ابهت، ورودی به Kaleici، شهر قدیمی آنتالیا را نشان می دهد. معماری در Kaleici عمدتاً مربوط به دوره عثمانی است، اما دیوارهای اطراف شهر قدیمی مربوط به دوران روم هستند.

همچنین در مرکز قدیمی بقایای مسجد کورکوت وجود دارد. این بنا در ابتدا به عنوان یک معبد رومی در قرن دوم ساخته شد، اما بعداً به یک کلیسای بیزانسی، یک مسجد سلجوقیان، یک کلیسا در طول جنگ های صلیبی و در نهایت به یک مسجد عثمانی تبدیل شد.

در امتداد دیوار شهر ، برج هیدیرلیک، و استحکامات باستانی که به بندر کالیچی نگاه می‌کنند، قرار دارد.

کالیچی

موزه باستان شناسی آنتالیا

هر کسی که به تاریخ یا باستان شناسی علاقه دارد باید از این موزه با تور ارزان آنتالیا دیدن کند . این مجموعه دارای مجموعه های چشمگیری از هنرها و آثار باستانی با قدمت پنج هزار سال است. بسیاری از مجسمه های یافت شده در کاوش های منطقه در این موزه نگهداری می شوند.

  • تئاتر ترمسوس

برای کاوشگر ورزشی، ترمسوس یک سفر یک روزه عالی دارد. در فاصله کمتر از نیم ساعت از مرکز آنتالیا، بقایای این شهر باستانی بر روی یک کوه قرار دارد. اسکندر مقدونی آن را غیرقابل نفوذ یافت، اما با یک جفت چکمه‌های پیاده‌روی خوب می‌توانید از زمین‌های صخره‌ای بالا بروید و از منظره باشکوه تئاتر ساخته شده در کوه پاداش بگیرید.

  • آسپندوس و پرگه

یکی از محبوب ترین سفرهای یک روزه از شهر آنتالیا، بازدید از آسپندوس و پرگه است. آسپندوس یکی از بهترین تئاترهای حفظ شده در جهان باستان را دارد، تئاتری که هنوز برای اجراهای اپرا در تابستان مورد استفاده قرار می گیرد. Perge دارای برخی از گسترده ترین بقایای منطقه است و بر خلاف ترمسوس مسطح است و به راحتی می تواند راه برود.

اگر ترجیح می دهید خرابه های باستانی را با سواحل زیبا ترکیب کنید، چندین گزینه نیز وجود دارد:

Termessos

  • فازلیس

فازلیس | Phaselis که در سه خلیج به هم پیوسته قرار داشت، شهر بندری امپراتوری روم بود. خرابه‌های باستانی قنات و تئاتر و همچنین بقایای شهر در جایی که امروزه به عنوان پارک ملی شناخته می‌شود قابل مشاهده است. منزوی بودن سایت آن را تمیز و ساکت نگه می دارد. اما یک ناهار را بسته بندی کنید - هیچ کافه یا رستورانی در این ساحل وجود ندارد.

فازلیس

  • سیده

اگر دوست دارید ویرانه های خود را با یک استراحتگاه ساحلی ترکیب کنید، سیده مقصد شماست . ساحل شنی سیده مملو از کافه‌ها است، اما درست در کنار این ساختمان مدرن، بقایای یک شهر باستانی وجود دارد. دروازه اصلی بزرگ و معبد آتنا مربوط به دوره هلنیستی است. ستون های مرمرین معبد که بر فراز دریا برافراشته اند، به سبک کورنتی هستند.

سیده

  • المپوس و سیرالی

Olympos و Cirali که سواحل آنها در مجاورت هم قرار دارند، کمتر توریستی تر از Side هستند، اما خدمات بیشتری نسبت به Phaselis ارائه می دهند، مکان های محبوبی برای سفرهای یک روزه یا آخر هفته هستند. بخش هایی از تئاتر المپوس که در دوره هلنیستی ساخته شده است، هنوز هم دیده می شود. همچنین بقایایی از حمام رومی و یک کلیسای بیزانسی وجود دارد. این گورستان بیش از دویست مقبره کتیبه ای دارد.

المپوس و سیرالی

  • شعله های سوزان چیمرا

در سه کیلومتری شمال سیرالی، محل شعله ابدی Chimaera است . Chimaera متشکل از بیش از بیست دریچه در زمین در دامنه تپه بالای معبد Hephaistos، متان منتشر می کند که می تواند خود به خود مشتعل شود. دریانوردان در زمان های قدیم می توانستند با شعله های آتش حرکت کنند، اما امروزه از آتش در درجه اول برای دم کردن چای استفاده می شود.

شعله های سوزان چیمرا

مکان‌های دیگر عبارتند از شهر غرق‌شده ککووا، مقبره‌های میرا و زادگاه سنت نیکلاس.

تورهای ترکیه

همه چیزهایی که منطقه آنتالیا ارائه می دهد را در تورهای آنتالیا، گروهی و خصوصی سفر ایمن مشاهده کنید. مکان های تاریخی را کاوش کنید و در مورد چندین نسل از امپراتوری ها در این منطقه در طول تاریخ بیاموزید. اطلاعات بیشتر…

مشاوره و رزرو