9 دلیل برای بازدید از تایلند در سال جدید

جاذبه های گردشگری پوکت تایلند 19 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

شش ماه پس از بازگشتم به ایران پس از یک سال گذراندن خارج از کشور در تور تایلند، هنوز هم احساس نوستالژیک باورنکردنی برای این کشور باشکوه و غیرعادی جنوب شرقی آسیا می کنم.

من می توانم 10.000 کلمه در مورد دلایلی که شما باید از تور تایلند ارزان دیدن کنند بنویسم، اما مواردی که در زیر به تفصیل شرح داده شده، جنبه های این کشور است که بیشتر برای من برجسته است. اگر به دنبال دلایلی برای بازدید از سرزمین لبخندها هستید (این را هم توضیح خواهم داد)، امیدوارم این مقاله شما را به خوبی بیابد.

1. به آن سرزمین لبخند می گویند

شاید به این دلیل که مردم هنگام سفر از طریق تایلند نمی توانند از لبخند زدن دست بردارند، این کشور سرزمین لبخندها در نظر گرفته شده است. با این حال، از نظر تاریخی، این کشور این نام را به خود اختصاص داده است تا امیدواریم به خاطر سواحل شنی سفید بکر، هزینه های سفر مقرون به صرفه و مردم محلی بسیار دوستانه، گردشگران که با قیمت تور تایلند به دنبال سفری ایده آل هستند را جذب کند.

اگرچه این نام در ابتدا به عنوان یک ابزار بازاریابی مورد استفاده قرار گرفت، اما غیرقابل انکار حقیقت دارد. در حالی که تایلند یک نابرابری ظاهری ثروت دارد، به نظر می رسد مردم آن از زندگی راضی و خوشحال هستند. بر اساس مشاهدات من در زمان زندگی در تور تایلند پوکت ، من معتقدم که این تا حدی به دلیل پیشینه آنها در فرهنگ است.برای بیان این موضوع به زبان عامیانه، تایلندی ها بر این باورند که شما باید با آنچه دارید خوشحال باشید و نباید بیش از آنچه که زندگی در هسته خود ارائه می دهد نیاز داشته باشید. اگرچه این تفسیر خود من از دلایلی است که تایلند را می توان سرزمین لبخندها نامید، اما این تفسیری است که من آن را درست و معقول می دانم.

به آن سرزمین لبخند می گویند

2. جشن ها و تعطیلات سالانه جشن گرفته (و عجیب و غریب) آن

تایلند میزبان برخی از منحصربه‌فردترین فستیوال‌ها و تعطیلات سالانه، یعنی جشنواره گیاه‌خواری Songkran پوکت است.

سونگ کران جشن ملی سال نو تایلندی است که هر ساله از 13 تا 15 آوریل جشن گرفته می شود. از آنجایی که Songkran در گرمترین ماه سال تایلند است، مردم تایلند سال جدید خود را کمی متفاوت از بقیه جهان جشن می گیرند: با یک مبارزه آبی غول پیکر و سه روزه.

تضمین شده است که در طول Songkran، تک تک افراد تایلندی در کشور در خیابان باشند و یکدیگر را با بادکنک، تفنگ آب، سطل و هر چیزی که به دستشان برسد خیس کنند.سونگ کران معروف ترین تعطیلات تایلند است و اگر فکر می کنید چه زمانی برای سفر به تایلند مناسب است، ممکن است بخواهید به همین دلیل ماه آوریل را در نظر بگیرید.

جشنواره گیاهخواری پوکت یا جشنواره نه امپراطور خدایان که عمدتاً توسط جوامع محلی چین جشن گرفته می شود، چیزی شبیه به اسمش نیست.مراسم مذهبی غیرمعمول در طول این جشنواره نه روزه شامل مثله کردن بدن، به ویژه با زدن گونه ها، بازوها، صورت، پاها و پشت با هر چیزی از سرنگ گرفته تا چاقو، شمشیر و تبر است. اگر قلب ضعیفی دارید یا با دیدن خون غش می کنید، این جشنواره برای شما مناسب نیست.

جشن ها و تعطیلات سالانه جشن گرفته (و عجیب و غریب) آن

3. آشپزی آن که شهرت جهانی دارد

جای تعجب نیست که گردشگران تور تایلند هتل uall به خاطر غذاهای مشهور جهانی تایلند به این کشور سرازیر شوند. مسلماً این یکی از دلایل اصلی رفتن مردم به سرزمین لبخندها در وهله اول است. غذاهای تایلندی به قدری وسوسه‌انگیز و التقاطی هستند که باید بتوانید حداقل دو هفته بدون تکرار یک وعده غذایی به این کشور سفر کنید.

غذاهای تایلندی با نوازش تند و مجموعه‌ای از طعم‌های قدرتمند، مشتی مواد ضروری است که می‌توان آن‌ها را در چندین غذای اصلی آن، از جمله زنجبیل، گلنگال، برگ ریحان تایلندی، برگ لیموترش کافیر، گشنیز، سس ماهی، نارگیل یافت. ، علف لیمو و فلفل قرمز تایلندی.

یکی از غذاهای مورد علاقه شخصی من تایلندی، پد کی مائو است که به عنوان "نودل مست" شناخته می شود. کی مائو، مانند تام یام، نوعی طعم دهنده است که می تواند در غذاهای نودل مختلف گنجانده شود، که با سس سویا، سس ماهی، سس صدف، سیر خرد شده، غلاف فلفل سیاه تازه و ریحان مقدس درست می شود.

در حالی که در تایلند هستید، می‌توانید انتخاب کنید که sen yai pad kee mao که با رشته فرنگی پهن ساخته شده است، یا mama pad kee mao، که با رشته‌های گندم مارپیچ به سبک چینی درست شده است، سفارش دهید. همچنین می توانید با اضافه کردن کلمه در پایان، نوع گوشتی را که با هر غذای تایلندی میل دارید انتخاب کنید. به عنوان مثال، sen yai pad kee mao gai «نودل مست با مرغ» است. املای آوایی گوشت در تایلند به شرح زیر است:

  • گای مرغ
  • گونگ - میگو
  • مو کراب گوشت خوک ترد
  • کروب - گوشت خوک معمولی
  • تائو هو توفو
  • جی - گیاهخوار

4. پذیرش جامعه

اگر چیزی وجود دارد که کشورهای دیگر در سراسر جهان می توانند از فرهنگ تایلند بیاموزند، آن پذیرش جامعه مدرن است که به طور رسمی به آن  می گویند .

5.،6.،7. سواحل بکر، آب و هوای ایده آل و قیمت های مقرون به صرفه

حتی سردترین ماه تایلند (دسامبر) نیز دمای متوسطی در حدود 79 درجه فارنهایت دارد. با 2000 مایل خط ساحلی و تقریباً 1400 جزیره، یک گریز ایده آل در مناطق گرمسیری در طول سال ایجاد می کند.

تایلند دارای برخی از خیره کننده ترین، بکرترین سواحل شنی سفید جهان است، از جمله پاتونگ، جزایر فی فی، آئو نانگ، ساحل ریلی، کو سامویی، پاتایا، کارون، کو لانتا، کو فانگان و بسیاری دیگر.

تایلند فراتر از سواحل بی‌نظیر و آب و هوای ایده‌آل، مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که بودجه‌شان کم است.

اگر در رستوران های محلی غذا می خورید، می توانید هر وعده غذایی را با حدود 30 تا 60 THB، معادل حدود 1 تا 3 دلار آمریکا دریافت کنید. ماساژهای یک ساعته را می‌توان با قیمت 180 THB یا 6 دلار یافت. حتی شیک‌ترین اقامتگاه‌ها می‌توانند شبی 45 دلار بپردازند. در حالی که بسته به محل عزیمت شما ممکن است بلیط هواپیما گران باشد، بدون شک این هزینه را در طول سفر جبران خواهید کرد.

بیسا مایلز می گوید : «زیباترین و مقرون به صرفه ترین شهری که من از آن بازدید کرده ام، چیانگ مای، تایلند است . من چهار شب در هتلی به قیمت 134 دلار اقامت کردم. غذا بسیار ارزان است. چیز مورد علاقه من در مورد آن ترکیبی از کوه و منظره شهر است.

سواحل تایلند

8. زندگی شبانه پرشور آن

شهرهایی مانند بانکوک، پوکت و پاتایا دارای برخی از بهترین خیابان‌های پیاده‌روی برای زندگی شبانه در تایلند هستند که مملو از بارها، رستوران‌ها، نمایش‌های کاباره، فروشندگان خیابانی، سالن‌های ماساژ، فروشگاه‌های خالکوبی و بسیاری موارد دیگر هستند.جزیره کو فانگان که مقصدی محبوب برای کوله گردها است، میزبان جشن ماه کامل است، یک مهمانی ساحلی تمام شب در شب، قبل یا بعد از هر ماه کامل.

9. آمیختگی آن از سنت و مدرنیته

یکی از بزرگ‌ترین پیشنهادهای من از تایلند، ترکیب عجیب سنت و مدرنیته آن است. شما می توانید در یک جهت نگاه کنید و به یک معبد بودایی چند صد ساله خیره شوید. می توانید به سمت دیگر نگاه کنید و آسمان خراش مدرنی را ببینید که در ارتفاع 1000 فوتی در آسمان اوج می گیرد.برای من، تایلند همیشه این تضاد غیرقابل توضیح را بین قدیمی و جدید، محافظه کار و لیبرال داشت.اگر اجازه دهید، تایلند می تواند چشمان شما را به دنیای جدیدی باز کند و چیزهای زیادی را به شما بیاموزد که قبلاً نمی دانستید. تایلند بیش از یک مقصد توریستی یا یک مکان استوایی است، بلکه کشوری با هزاران سال تاریخ باورنکردنی و برخی از خوش‌آوازه‌ترین مردم جهان است.

اگر قبلاً در مورد بازدید از تایلند مطمئن نبودید، امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که چرا باید آن را متقاعد کنید. وقت آن است که بروید و آن سفر را به سرزمین شگفت انگیز لبخندها با تور تایلند از شیراز رزرو کنید.

سفر ایمن ارائه دهنده تورهای تایلند و تور پوکت و تور پاتایا است

مشاوره و رزرو