راهنمای نهایی سفر به مالدیو در سال 2024

جاذبه های گردشگری مالدیو 12 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

مالدیو مقصدی است که مانند هیچ مقصد دیگری نیست. یک کشور جزیره‌ای کوچک در اقیانوس هند با سواحل بی‌نظیر، شفاف‌ترین آب‌های آبی، حیات دریایی باورنکردنی، خانه‌های ییلاقی روی آب و خیلی چیزهای دیگر یک مقصد عالی از هر نظر! در واقع یکی از اولین تصاویری که سال‌ها پیش در صفحه اینستاگرام سفر ایمن به نام «سفر به مالدیو» پست کردیم، تصویری از یک خانه ییلاقی روی آب در تور مالدیو بود.این یکی از مکان‌های مورد علاقه ما روی زمین است - به حدی که قول داده‌ایم هر چند سال یک بار به مقصد برگردیم. ما به ندرت مقصد را تکرار می کنیم زیرا در این دنیای زیبا چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، اما مالدیو کاملاً یک استثناست)

اگر تور ارزان مالدیو را در فهرست سفر خود دارید فقط به ذخیره تصویری از آن بسنده نکنید - صرفه جویی در هزینه و تبدیل سفر رویایی خود به واقعیت کاملاً امکان پذیر است! این تعطیلات عالی برای ماه عسل، تعطیلات خانوادگی است.

در این راهنمای سفر مفصل به مالدیو، همه اطلاعاتی را که ممکن است برای شروع برنامه ریزی سفر رویایی خود به تور مالدیو به آن نیاز داشته باشید، به اشتراک می گذاریم، پس حتما این پست را برای آینده نشانه گذاری کنید.

راهنمای نهایی سفر به مالدیو در سال 2024

چگونه به تور مالدیو می روید؟

فرودگاه بین المللی اصلی که باید از مقصد خود به آن پرواز کنید در پایتخت مالدیو به نام ماله است. مقدار زمان سفر بستگی به مبدا شما دارد. از اروپا، آفریقا و سایر بخش‌های آسیا نسبتاً نزدیک‌تر است. اگر از ایالات متحده می آیید، خطوط هوایی سنگاپور و امارات به ترتیب از طریق سنگاپور یا دبی ارتباطات عالی از تمام شهرهای بزرگ ایالات متحده دارند. ما از طریق پرواز امارات از ایران پرواز کردیم، بنابراین مسیر ما تهران -> دبی -> ماله بود .

کل سفر ما حدود 12 ساعت طول کشید(7 ساعت پرواز است اما 5 ساعت در فرودگاه دبی منتظر شدیم)اما باز هم - بسیار ارزشش را دارد! نکته سریع اگر می خواهید بین پرواز دبی شما یک روز اختلاف باشد پس باید برای آن روز در دبی هتل رزرو کنید و حتما نیاز به ویزا دبی دارید ، حتماً هتل فرودگاه بین المللی دبی واقع در تمام پایانه های مسافران ترانزیتی را نیز بررسی کنید.

هنگامی که در پایتخت Male هستید، باید گمرک و مهاجرت را ترخیص کنید و سپس به استراحتگاه خود منتقل شوید. مالدیو مجمع الجزایری از 1192 جزیره مرجانی است که در 26 جزیره مرجانی (گروه جزیره) گروه بندی شده اند که دارای 200 جزیره مسکونی و حدود 97 جزیره با استراحتگاه های توریستی هستند. بیشتر استراحتگاه ها در جزایر مستقلی هستند و تقریباً همه آنها خوشحال خواهند شد که به شما در رزرو راه مورد نظر خود برای انتقال به جزیره کمک کنند.

در اینجا چند نکته برای نقل و انتقالات جزیره وجود دارد:

نحوه انتقال بیشتر به این بستگی دارد که استراحتگاه شما چقدر از ماله فاصله دارد.

اگر اقامتگاه شما نزدیک به ماله است، می توانید یک ترانسفر با قایق انجام دهید که ارزان ترین و آسان ترین نوع انتقال جزیره است.

اگر استراحتگاه شما در جزیره مرجانی دورتر از ماله قرار دارد، باید ترانسفر پروازی انجام دهید.

بسته به ساعتی که پرواز بین‌المللی شما در ماله به زمین می‌نشیند + بسته به اینکه استراحتگاه شما در کجا قرار دارد، می‌توانید به دو روش انتقال پرواز انجام دهید - هواپیمای دریایی یا پروازهای داخلی.

گزینه هواپیمای دریایی (که توسط ترانس مالدیو ایرویز اداره می شود ) معمولاً زمان کمتر و گران تر است. هنگامی که هواپیمای دریایی روی آب فرود آمد (چنین تجربه جالبی!)، معمولاً یک قایق سواری بسیار کوتاه (5 تا 10 دقیقه) تا استراحتگاه شما است.

گزینه پرواز داخلی (چند شرکت هواپیمایی داخلی در مالدیو وجود دارد) ارزان تر است اما زمان بیشتری نیز می گیرد. پس از فرود در یک مقصد داخلی، باید با قایق تندرو به استراحتگاه خود بروید (از 30 تا 50 دقیقه طول می کشد).

با این حال، گاهی اوقات پروازهای داخلی ممکن است تنها گزینه شما باشد، اگر پرواز بین‌المللی شما در اواخر عصر/شب در ماله فرود آید.

بهتر است پس از رزرو سفر خود با دستیار رزرو خود صحبت کنید تا بهترین روش ترانسفر را بیابید.

در هر دو سفرمان به مالدیو، استراحتگاه‌هایمان دورتر بودند، بنابراین هم هواپیماهای دریایی و هم پروازهای داخلی + گزینه‌های قایق تندرو را انجام دادیم و هر دو عالی بودند. بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما مهمتر است - زودتر رسیدن به مقصد، صرفه جویی در مقداری دلار و غیره.

چگونه به تور مالدیو می روید؟

بهترین زمان برای بازدید از مالدیو؟

نوامبر - آوریل بهترین زمان برای بازدید از مالدیو است زیرا فصل خشک است. آب و هوای رویایی مالدیو که در این مدت همیشه آرزویش را داشتید تقریباً تضمین شده است! هر دو باری که ما از تور مالدیو بازدید کردیم در این زمان بود - اولین بار در نوامبر و این بار در فوریه رفتیم و به معنای واقعی کلمه هیچ روز بارانی یا ابری نداشتیم.

اما همچنین به خاطر داشته باشید که این فصل در مالدیو فصل پربازدید محسوب می شود، بنابراین قیمت ها در استراحتگاه ها بسیار بالاتر است. اگر به دنبال صرفه جویی هستید، (درست قبل از شروع و بعد از پایان فصل بالا) بروید. بنابراین در اواخر اکتبر یا اوایل ماه می.

من سعی می کنم از اوج بارندگی از اواسط ماه مه تا سپتامبر اجتناب کنم، به خصوص اگر اولین بار است که به مالدیو می روید

زمان ایده آل برای گذراندن در تور لحظه آخری مالدیو؟

من حداقل 4-5 روز را توصیه می کنم. اگر نه بیشتر! در حالت ایده‌آل، یک هفته بهترین نقطه شیرین خواهد بود به این ترتیب می‌توانید زمان خود را در ۲ استراحتگاه مختلف تقسیم کنید تا ۲ تجربه متفاوت داشته باشید. اما به خاطر داشته باشید که نقل و انتقالات بین استراحتگاه ها زمان بر است و ممکن است هزینه های کلی شما را نیز افزایش دهد.

اگر به طور کلی فقط 3-4 روز را سپری می کنید، فقط 1 استراحتگاه انجام دهید (کاری که دفعه قبل انجام دادیم). اگر یک هفته را می گذرانید - پیشنهاد می کنم 3 شب در 1 استراحتگاه و 3 شب در دیگری بگذرانید

در نهایت اگر وقتتان کم است و می خواهید کمی صرفه جویی کنید، استراحتگاه هایی را در همان جزیره مرجانی انتخاب کنید. به این ترتیب نقل و انتقالات سریعتر و ارزانتر نیز خواهد بود

اما اگر زمان و بودجه محدودیتی نیست، استراحتگاه‌ها را در جزیره‌های مرجانی مختلف انتخاب کنید - 2 تعطیلات منحصر به فرد دریافت خواهید کرد!

بهترین زمان برای بازدید از مالدیو؟

کجا در مالدیو اقامت کنیم؟

به معنای واقعی کلمه 100 گزینه استراحتگاه برای انتخاب وجود دارد و برای هر نوع مسافری از خانواده، ماه عسل، زوج ها، دوستان و غیره گزینه هایی وجود دارد. برخی از نکاتی که باید هنگام انتخاب هتل در نظر داشته باشید:

  • هزینه - بودجه، لوکس متوسط، فوق العاده لوکس و غیره
  • دسترسی و مکان - همانطور که در نکات انتقال جزیره در بالا ذکر کردم.
  • با چه کسی سفر می کنید - خانواده، زوج ها، دوستان و غیره
  • نوع اقامت - ویلاهای ساحلی، ویلاهای آبی، اتاق های اصلی و غیره
  • گزینه های بسته - شامل همه چیز، تخت خواب و صبحانه، (تخت، صبحانه و شام) و غیره.
  • اندازه جزیره - آیا جزیره صمیمی فوق العاده کوچک را ترجیح می دهید یا چیزی کمی بزرگتر؟ (البته اکثر جزایر خصوصی هستند)
  • Ocean Reef اگر اهل غواصی/غواصی هستید، کیفیت صخره های خانه قطعاً چیزی است که باید در نظر بگیرید. مالدیو دارای بهترین غواصی در جهان است، اما برخی از جزایر مرجانی از این نظر غنی تر از بقیه هستند.
  • گزینه‌های دیگر اگر به دنبال استراحتگاه‌هایی هستید که متناسب با موقعیت‌های خاص مانند گردشگری بوم‌گردی، سفرهای فوق‌العاده لوکس، سفرهای ارزان قیمت و غیره باشند، استراحتگاه‌هایی وجود دارند که در هر دسته‌بندی تخصص دارند.

1) استراحتگاه و آبگرم ساحلی HIDEAWAY(لوکس)

واقع در جزیره مرجانی Haa Alifu. اگر به دنبال یک فرار صمیمی در بخش دست نخورده مالدیو هستید - Hideaway برای شما مناسب است! ما انواع مسافران را از ماه عسل، زوج های مسن تر، خانواده ها و غیره در اینجا دیدیم (ویلاهای ساحلی آنها برای خانواده ها و دوستان عالی است

2 ) استراحتگاه و آبگرم ساحل لیلی ( لوکس )

ساحل لیلی که در جزیره مرجانی آری جنوبی واقع شده است، بهترین استراحتگاه جامع در مالدیو است که برای خانواده ها و زوج ها به طور یکسان مناسب است.

3 ) MAAFUSHIVARUمالدیو  (میان لوکس)

واقع در جزیره مرجانی آری جنوبی. محتوای قدیمی‌تر من از این استراحتگاه را اینجا ببینید .

4 ) LAMUشش حس  (لوکس)

Six Senses Laamu در یک جزیره مرجانی دست نخورده دورافتاده در جنوب مالدیو واقع شده است و همچنین تنها استراحتگاه در آن جزیره مرجانی است! این استراحتگاه یک پرواز داخلی کوتاه از فرودگاه بین‌المللی ماله فاصله دارد. این تفرجگاه در جزیره Olhuveli در جزیره مرجانی Laamu واقع شده است - بهشتی ایده‌آل با حاشیه‌های نخل با خیره‌کننده‌ترین آب‌های آبی، و صخره‌های خانه‌های باورنکردنی با هزاران زندگی دریایی در داخل و اطراف جزیره و جذابیتی اصیل. در پست وبلاگ من در اینجا بیشتر بخوانید.

5 ) مالدیو فرمونت  (لوکس)

Fairmont Maldives که در جزیره شاویانی در شمال واقع شده است، کاملاً خیره کننده است! دارای طیف وسیعی از اقامتگاه های منحصر به فرد از ویلاهای روی آب گرفته تا ویلاهای ساحلی و همچنین دیدنی های زیبا در ساحل است. همچنین دارای یکی از بزرگترین تالاب های تفریحی در تمام مالدیو است!

میانگین هزینه + تفکیک؟

این بیشترین سوال از کارشناسان آژانس هواپیمایی سفر ایمن است. بنابراین می‌خواستم هزینه‌ها را برای مراحل مختلف برنامه‌ریزی سفر به مالدیو ارائه دهم. هزینه واقعی یک نفر از یک برنامه سفر به سفر دیگر متفاوت است، بنابراین در اینجا دستورالعملی برای شروع وجود دارد:

1 ) بلیط هواپیما بین المللی :

این به زمان سال بستگی دارد، اما تخمین تقریبی حدود 600 تا 1200 دلار از هر فرودگاه بین‌المللی بزرگ به ماله است. اگر در هند زندگی می کنید - از شما می خواهم که این سفر را انجام دهید! پروازهای RT از هند بسیار مقرون به صرفه هستند و پرواز مستقیم آن به ماله بسیار کوتاه است. از آنچه من دیدم قیمت ها از هند 200-300 دلار بود.

2) نقل و انتقالات داخلی:

این بستگی به نوع انتقال و محل اقامت شما دارد. اما برآوردهای تقریبی 400 تا 500 دلار برای هواپیمای دریایی از ماله به استراحتگاه شما یا 200 تا 400 دلار برای پرواز داخلی + گزینه قایق تندرو یا 100 تا 300 دلار برای جابجایی قایق است.

3) استراحتگاه/هتل:

این معمولا گران ترین قسمت سفر است. هزینه بستگی به اقامتگاه، نوع برنامه ای که انتخاب می کنید (همه شامل، تختخواب و صبحانه، نیم تخته و غیره)، نوع اقامتی که انتخاب می کنید (ویلای ساحلی، ویلای آبی و غیره)، فصلی از سال که بازدید می کنید ( ارزان تر در فصل خاموش و شانه) و غیره. هنگامی که من یک جستجوی سریع آنلاین انجام دادم، هزینه آن از تنها 100 دلار تا 2500 دلار در هر شب در تمام مالدیو متغیر است. ارزان‌ترها معمولاً در جزایر بزرگ‌تر نزدیک به ماله هستند و ممکن است استراحتگاه‌های جزایر خصوصی نباشند. بسیاری از شما همچنین می‌خواستید هزینه یک ویلای آبی را بدانید -  یک محدوده خوب برای یک ویلای آبی لوکس حدود 700 تا 1000 دلار به ازای هر شب در یک برنامه غذایی همه جانبه است. با این حال، استراحتگاه‌های اقتصادی زیادی وجود دارند که ویلاهای آبی را در محدوده 250 تا 500 دلار ارائه می‌دهند. من به شدت توصیه می کنم یک ویلای آبی انجام دهید، حتی اگر فقط برای 1 شب باشد - واقعاً یک تجربه یک عمر است!

4) سایر هزینه ها:

هزینه های دیگری که ممکن است در برنامه شما گنجانده نشود می تواند فعالیت های اضافی، ناهار خوری خصوصی، گشت و گذار و غیره باشد. محدود کردن این موارد دشوار است زیرا بسیار متنوع است! اما پیشنهاد من این است که یک غذای همه جانبه یا حداقل نیم تخته را انتخاب کنید تا بسیاری از وعده های غذایی و فعالیت ها بخشی از هزینه کل شما باشد.

راه های صرفه جویی؟

مالدیو مترادف با تعطیلات لوکس گران قیمت است. من قطعا می توانم این واقعیت را تضمین کنم که این یکی از بهترین مقاصد برای تجربه لوکس در سطح جهانی است!

با این حال، اگر اهل مالدیو نیستید، می‌توانید با بودجه کم به مالدیو بپردازید. و البته برای مسافران با هر بودجه، همه ما عاشق یک یا دو پس انداز خوب هستیم! بنابراین در اینجا برخی از نکات من در مورد راه های صرفه جویی وجود دارد:

1) استراحتگاه‌های نزدیک به Male را انتخاب کنید که به جای جابجایی پرواز، ترانسفر قایق دارند، بنابراین می‌توانید در نقل و انتقالات صرفه‌جویی کنید.

2) اگر می‌خواهید به جزیره سفر کنید و زمان/بودجه‌تان کم است، استراحتگاه‌هایی را در همان جزیره مرجانی انتخاب کنید تا در نقل و انتقالات صرفه‌جویی کنید.

3) اگر می خواهید یک ویلای آبی را تجربه کنید اما همچنان می خواهید پس انداز کنید، شاید 1 شب در یک ویلای آبی و سپس برای بقیه یک ویلای ساحلی بمانید. ویلاهای ساحلی واقعا دست کم گرفته شده اند! آنها همچنین بسیار خیره کننده هستند و درست در پای یک ساحل خیره کننده قرار دارند. به این ترتیب شما همچنین 2 تجربه اقامت متنوع خواهید داشت.

4) غذای کامل یا حداقل نیم تخته را انتخاب کنید تا بسیاری از وعده های غذایی و فعالیت ها بخشی از هزینه کل شما باشد.

5) در فصل (مه یا اکتبر) سفر کنید، جایی که قیمت ها بسیار پایین تر از فصل پربازدید است. فصل کم ارزان ترین خواهد بود. 

گزینه های غذایی در استراحتگاه ها؟

همه استراحتگاه‌هایی که به آن‌ها می‌رفتیم برنامه‌های غذایی زیادی داشتند - استراحتگاه‌های بزرگ‌تر معمولاً چندین رستوران نیز در ملک دارند. بیشتر استراحتگاه ها با محدودیت های رژیم غذایی بسیار سازگار هستند و گزینه های زیادی برای گیاهخواران، وگان ها، آلرژی های غذایی و غیره دارند.

چیزهای دیگری که باید در باره تور مالدیو  بدانید:

گزینه های فعالیت در استراحتگاه ها؟

در حالی که من هرگز نمی‌توانم از دراز کشیدن در ساحل خسته شوم، اما دریافتم که بیشتر مردم دوست دارند در تعطیلات خود کارهایی برای انجام دادن داشته باشند. بیشتر استراحتگاه ها کارهای سرگرم کننده زیادی دارند مانند:

  • غواصی، ورزش های آبی
  • ورزش، سالن بدنسازی و غیره
  • آبگرم
  • گشت و گذار - مانند گشت و گذار در غواصی، بازدید از یک جزیره محلی، سفرهای دریایی غروب آفتاب، پیک نیک در ساحل شن و غیره
  • فعالیت های فرهنگی در اموال موسیقی و غیره
  • کلاس های آشپزی
  • رویدادهای جزیره مانند شب‌های دی‌جی، شب‌های فیلم و غیره را با هم ترکیب کنید
  • استراحتگاه‌های دوستانه برای خانواده نیز دارای کلوپ‌های کودکان برای کودکان هستند.

چیزهای دیگری که باید در باره تور مالدیو  بدانید:

مالدیو یک کشور مسلمان است که در آن مردم محلی در شهرها و سایر جزایر غیر خصوصی لباس محافظه کارانه می پوشند. اگر به عنوان بخشی از یک سفر به یک جزیره محلی از استراحتگاه خود سفر می کنید یا اگر در یک هتل یا استراحتگاه در یک جزیره غیر خصوصی اقامت دارید، به خاطر داشته باشید که لباسی متواضعانه بپوشید و به آداب و رسوم محلی احترام بگذارید. طبق قوانین مالدیو - پوشیدن بیکینی در سواحل عمومی به شدت ممنوع است. اگر در یک استراحتگاه جزیره خصوصی هستید (بیشتر استراحتگاه ها اینگونه هستند)، سواحل همه خصوصی هستند و شما آزاد هستید که هر چه می خواهید بپوشید.

چه چیزهایی را بسته بندی کنیم - ممکن است گرم و مرطوب شود، گزینه های لباس های استراحتگاهی معمولی مانند لباس، روپوش، شنا، کلاه، آفتابگیر، صندل، لباس شب ساحلی، روسری و غیره همه در چک لیست بسته بندی شما ضروری هستند.

حمل و نقل داخلی و هواپیماهای دریایی معمولاً دارای محدودیت وزنی هستند. هنگامی که نقل و انتقالات خود را رزرو کردید، بهتر است در این مورد با دستیار رزرو خود مشورت کنید.

امیدوارم این راهنمای سفر به تور مالدیو به شما کمک کند و برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان آژانس سفر ایمن تماس بگیرید

مشاوره و رزرو