در تعطیلات به دبی؟ این نکات را بررسی کنید!

جاذبه های گردشگری دبی 20 اسفند ، 1402 7 دقیقه

به محض ورود به دبی ، باید تغییر ایجاد کنید. دبی شهری نیست که شما در شهرهای اروپایی به آن عادت کرده اید. این  شهر بزرگ، چشمگیر است و می توانید برای لحظه ای احساس گم شدن کنید. نگران نباشید ، هر چه بیشتر آنجا باشید، بیشتر عاشق این شهر می شوید. و با نکات زیر، تعطیلات شما در دبی با موفقیت کامل همراه خواهد بود!

در این مقاله:

دبی کجا واقع شده است؟

شهرت دبی برای چیست؟

آیا دبی کشور گرانی است؟

حمل و نقل عمومی در دبی

برای دیدن و انجام در دبی: نکات نهایی

یک کلمه عربی

بهترین زمان برای سفر به دبی چه زمانی است؟

هتل های مورد علاقه ما در دبی

نکات بیشتر برای تعطیلات در دبی

شما می توانید ناآمادگی را ترک کنید و همچنان یک تعطیلات عالی داشته باشید. اما اگر کمی مطالعه کنید، از آن نهایت استفاده را ببرید. برای مثال این نکات دبی را بررسی کنید. پس از خواندن این مقاله، دقیقا می دانید که به کجا بروید، چه کارهایی را می توانید انجام دهید و چه کارهایی را نباید از دست بدهید. به عنوان یک جایزه، ما همچنین نکات عالی هتل را برای تعطیلات در دبی به شما می دهیم.

دبی کجا واقع شده است؟

دبی متعلق به امارات متحده عربی است . این کشور که به طور رسمی بخشی از آسیا است، برای  رسیدن به تور دبی باید 2 ساعت در هواپیما باشید.

بیایید روی امارات متحده عربی زوم کنیم. این کشور از هفت شهر تشکیل شده است. علاوه بر دبی (که ایالت اصلی است)، ابوظبی، شارجه، عجمان، ام القیوین، راس الخیمه و فجیره هستند. بیش از 80 درصد از جمعیت در دبی و ابوظبی زندگی می کنند . همچنین این دو شهرمحبوب ترین برای تعطیلات هستند. جایی که دبی واقعاً برنده آشکار است!

دبی کجا واقع شده است؟

شهرت دبی برای چیست؟

جایی که زمانی کمی بیش از یک بیابان وجود داشت، یک کلان شهر به معنای واقعی کلمه در عرض چند دهه پدیدار شد. امروزه دبی با ساختمان های باشکوه و فوق مدرن مشخص می شود.

و همه چیز بزرگتر از عالی است. آنها آن را به یک ورزش تبدیل می کنند که در همه چیز بهترین باشید. به عنوان مثال برج معروف برج خلیفه بلندترین برج جهان است، شما می توانید در بزرگترین نمایش فواره شرکت کنید، هیچ کجای دنیا چنین سالن اسکی سرپوشیده بزرگی ندارد و طولانی ترین خط مترو بدون راننده این ها چند نمونه بود.

اما اگر بتوانیم چند نکته برای تعطیلات خود در دبی به شما ارائه دهیم؛ به این تصویر رکورد شکن و تقریبا شیک نگاه کنید. این شهر حتی جنبه های بیشتری دارد. این یک زمین بازی بزرگ است، به عنوان مثال، به لطف بسیاری از پارک های آبی و تفریحی.

و اگرچه انتظارش را ندارید، اما محله‌های قدیمی و بازارهای بزرگی را نیز خواهید یافت که به گذشته برمی‌گردید. ناگفته نماند منطقه بیابانی عظیم دبی. و - در آخر اما نه کم اهمیت - هیچ کمبودی در سواحل و درختان نخل در کلان شهر وجود ندارد.

آیا دبی کشور گرانی است؟

دبی به عنوان شهری شناخته می شود که در آن همه چیز بزرگ، بزرگتر و بزرگتر است. و همچنین مجلل، مجلل تر، حتی مجلل تر! این همچنین به این معنی است که اگر می خواهید از این تجمل لذت ببرید، گاهی اوقات باید هزینه زیادی بپردازید. اما در واقع می توانید آن را به همان اندازه که می خواهید ارزان یا گران بسازید. هتل ها را در هر رنج قیمتی و رستوران ها را در هر رنج قیمتی خواهید یافت.

چیزی که برای رزرو پول نیاز دارید، گشت و گذار و بلیط ورودی است. برای رفتن به سکوی رصد برج خلیفه باید مقداری پول خرج کنید و یک گشت و گذار با جیپ یا یک روز در پارک آبی نیز چندان ارزان نیست. اما به ما اعتماد کنید... ارزشش را دارد! دبی یک تجربه یک بار در زندگی است.

حمل و نقل عمومی در دبی

دبی ممکن است یک شهر باشد، اما مسافت هایی که باید طی کرد همیشه کم نیستند. برای مثال: فاصله مارینا دبی تا بازارهای دیره تقریباً 10 کیلومتر است. با این حال اگر می خواهید شهر را کشف کنید، این مانعی نیست. شما به راحتی می توانید به روش های مختلف حرکت کنید.

تاکسی آرامش بخش ترین وسیله حمل و نقل است و اصلا گران نیست. شما به طور متوسط ​​بین 3 تا 15 یورو برای سواری پرداخت می کنید. اگر واقعاً می خواهید از این طرف شهر به طرف دیگر بروید یا در ساعات شلوغی گیر کرده اید، مورد دوم اعمال می شود.

اگر با وسایل حمل و نقل عمومی سفر کنید، ازدحام ترافیکی اذیت نخواهید شد. محبوب ترین آنها سفر با مترو است. دبی دارای دو خط مترو (سبز و قرمز) است که می تواند شما را به هر جایی برساند. خطوط مترو روی هم کمتر از 52 کیلومتر طول ندارند و حدود 30 ایستگاه دارند.

دبی مسیرهای اتوبوس متعددی را با بیش از 1500 ایستگاه ارائه می دهد. اینها در کمترین زمان شما را به جاذبه های معروف می برد. یک روز گرم؟ هم اتوبوس ها و هم سرپناه اتوبوس ها (!) مجهز به تهویه هوا هستند.

نکته مفید دیگر برای تعطیلات در دبی: با اتوبوس هاپ آن هاپ آف می توانید به راحتی در شهر حرکت کنید و در نقاط برجسته مختلفی که دبی ارائه می دهد پیاده شوید. می توانید بلیط 24، 48 یا 72 ساعته خریداری کنید.

ایده آل؛ به عنوان یک توریست می توانید در تمام طول روز با حدود 5 یورو از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. برای این کار کارت قرمز Nol را خریداری کنید. اینها در ایستگاه‌های مترو، تراموا و اتوبوس در دسترس هستند.

برای دیدن و انجام در دبی: نکات نهایی

به لطف شبکه گسترده حمل و نقل عمومی، در مدت زمان کوتاهی می توانید چیزهای زیادی را در کلان شهر ببینید. نکاتی که در تعطیلات در دبی نباید از دست بدهید؟ ما آن را برای شما داریم. اگرچه انتخاب یک لیست برتر با این همه گزینه عالی دشوار بود…

حداقل یک روز را در مرکز شهر دبی بگذرانید ، جایی که بزرگترین مجموعه ساختمان های چشمگیر را خواهید دید. معروف‌ترین آن برج خلیفه است که می‌توانید شهر را با شکوه و عظمت خود از یک سکوی بسیار بلند ببینید  . در پای این برج، مرکز خرید دبی مال (بیش از 1200 فروشگاه) و فواره‌های فوق‌الذکر را خواهید دید.

دبی دنیای تضادهاست! در حالی که مرکز شهر دبی به‌ویژه به خاطر آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده‌اش معروف است، می‌توانید خود را در فرهنگ محلی مناطق الفهیدی و دیره غرق کنید . می توانید با یک قایق سنتی عربی (ابرا) سفر کنید یا مثلاً از موزه دبی دیدن کنید. گم شدن در خیابان های باریک الفهیدی آسان است. اینجا تعجب کنید!

دبی مارینا جایی است که می توانید عصرانه از یک غذای خوشمزه لذت ببرید یا در یکی از کلوپ ها .... چادر قلیان را نیز در اینجا خواهید یافت. آیا قصد استفاده از قلیان را دارید؟ از اینجا می‌توانید مستقیماً به سمت The Walk (که JBR نیز نامیده می‌شود)، خیابانی شلوغ با بسیاری از اتومبیل‌های گران قیمت، پیاده روی کنید. در پشت این بلوار طولانی (که بیشتر به عنوان ساحل شناخته می شود) با رستوران ها، کافه ها، توالت های عمومی و یک مسیر دویدن بسیار طولانی خواهید دید.

یک کلمه عربی

در دبی می توانید با زبان انگلیسی و حتی فرانسوی به خوبی کنار بیایید. با این حال، صحبت کردن با مردم محلی به زبان خودشان لذت بخش تر است . فقط کمی درس عربی:

سلام - مرحبا

چطور هستید؟ - کائف حالک؟

صبح بخیر - صباح الخیر

عصر بخیر - ماسا الخیر

روز بخیر - ماءالسلام

ممنون - شوکران

بله - نعام

نه - لا

اسم من… اسمی…

کجاست… آینه

مشکلی نیست - مافی مشکیل

کمک! - مساعده

بهترین زمان برای سفر به دبی چه زمانی است؟

عالی: در دبی خورشید تقریبا همیشه می تابد، به ندرت باران می بارد و همیشه گرم است. واقعا آب و هوای کویری! این بدان معنی است که در تابستان می تواند بسیار گرم شود. محبوب ترین دوره تعطیلات در دبی از اکتبر تا مارس است.

آیا در یکی از ماه های دیگر می مانی؟ حتی با وجود پارک‌های آبی، پارک‌های تفریحی سرپوشیده و مراکز خرید که می‌توانید در آن‌ها خنک شوید، حتی در آن زمان نیز به راحتی می‌توانید به آن ادامه دهید.

بهترین زمان برای سفر به دبی چه زمانی است؟

هتل های مورد علاقه ما در دبی

دبی میزبان طیف گسترده ای از هتل ها است، ما هتل های مورد علاقه خود را فهرست کرده ایم. و بله، متاسفم، ما ترجیحی برای تجمل داریم، زیرا در بهترین حالت دبی است.

لوکس پنج ستاره با قیمت مقرون به صرفه؟ این چیزی است که Vintage Grand Hotel ارائه می دهد ! این هتل در مکانی آرام دارای اتاق‌ها، سوئیت‌ها و آپارتمان‌های مجلل، استخر، رستوران و سرویس رفت‌وآمد رایگان به نقاط دیدنی مختلف شهر است.

آیا می دانستید که دبی بلندترین هتل جهان را نیز در خود جای داده است؟ این هتل JW Marriott Marquis Dubai  و اخیر هتل gevora . ممکن است تخت شما در طبقه 72 باشد. می توانید در بار در همان طبقه یک نوشیدنی سفارش دهید. دلیل دیگری برای ماندن در اینجا؟ بوفه صبحانه و تقریباً بی پایان.

بودجه کمی کمتر؟ هتل آپارتمان راحت Golden Sands را انتخاب کنید . شما در آپارتمانی با آشپزخانه کوچک خود اقامت خواهید داشت و همچنین می توانید روی یک استخر شنا و رستوران حساب کنید.

وقتی می گویید هتل Canal Central، می گویید لوکس (سلام پنج ستاره!)، اتاق های مدرن، چندین رستوران و به عنوان یک استخر فوق العاده با منظره ای مشابه. این می تواند تعطیلات رویایی شما در دبی باشد.

خدمات با لبخند (دقیقاً همان چیزی که از RIU انتظار دارید)، موقعیت مکانی مستقیماً در ساحل، اتاق‌هایی با منظره (جانبی) دریا، استخرهای شنای متعدد، فرمول 24 ساعته همه جانبه... واضح است. در ریو دبی شما کاملا نوازش خواهید شد.

برای دبی به ویزا نیاز دارید.

وای فای در بسیاری از مکان های عمومی به صورت رایگان در دسترس است. به عنوان مثال، دبی مال یا برج خلیفه را در نظر بگیرید. ترفند هوشمندانه؛ به این ترتیب می توانید بلافاصله عکس های رشک برانگیز خود را به اشتراک بگذارید و دبی را تبلیغ کنید.

در دبی آنها سوکت های سه پین ​​دارند (که به آنها سوکت انگلیسی نیز می گویند). یک آداپتور برق به همراه داشته باشید تا بتوانید به سادگی تلفن همراه و دوربین خود را شارژ کنید.

مشاوره و رزرو