بهترین موزه‌ها،گالری‌ها و نمایشگاه‌های استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول 19 اسفند ، 1402 5 دقیقه

تور استانبول به عنوان یک شهر نمادین، تاریخ، هنر و فرهنگ در هر گوشه و کناری است و مهم نیست کجا هستید، احتمالاً ۱۰ دقیقه پیاده روی از موزه خواهید داشت. از بین همه آنها، کاخ توپکاپی و ایاصوفیه محبوب ترین هستند، و توصیه می کنیم ابتدا از آن ها دیدن کنید، اما برای بازدیدکنندگانی که زمان بیشتری در اختیار دارند، لیست زیر تنوع را اضافه می کند.

موزه پرا

این ساختمان بازسازی‌شده قرن نوزدهمی که توسط معمار آشیل مانوسوس طراحی شده است، از ژوئیه 2005 باز است و وزن‌ها و اندازه‌های آناتولی، نقاشی‌های پرتره شرقی و کاشی‌های کوتاهیا را نمایش می‌دهد. از بین تمام قطعات، یکی از مواردی که باید ببینید «مربی لاک پشت» عثمان حمدی است که میلیون ها دلار فروخته شد. بنیاد Suna-Inan Kirac، پروژه ای توسط خانواده معروف Koc این ساختمان را اداره می کند.

موزه پرا

موزه آتاتورک

این خانه که مصطفی کمال آتاتورک، پدر بنیانگذار جمهوری ترکیه، از سال 1918 تا 1919 قبل از جنگ استقلال در آن زندگی و کار می کرد، زندگی مردی را به تصویر می کشد که قلب ترک ها را تسخیر کرده است. در سال 1908 ساخته شد، در سال 1943 بازسازی شد و در سال 1981 افتتاح شد، خانواده او از طبقه بالا استفاده کردند، در حالی که آتاتورک از سطوح میانی و پایین برای کار استفاده کرد. نمایشگاه‌هایی که باید ببینید شامل عکس‌های آتاتورک در طول زندگی، لباس‌ها، وسایل و نقاشی‌های او می‌شود.

موزه باستان شناسی استانبول

مجموعه ای باشکوه که توسط معمار والوری ساخته شده و تحت تأثیر نقاش معروف ترک عثمان حمدی بیگ است، شامل کیوسک کاشی کاری شده، موزه شرق باستان، مجموعه ای از آثار و آثار هنری مربوط به دوران یونان، روم و آناتولی، سارکوفاگ اسکندر مقدونی است. و اشیاء دیگر از حفاری صیدا.

موزه خوشنویسی

این کتابخانه محلی قدیمی بازسازی‌شده اکنون به موزه هنرهای خوشنویسی ترکیه تبدیل شده است که شامل هنر ترکی، قرآن‌ها و سریف Hilye-i (توصیفات پیامبر)، تجهیزات و دستگاه‌هایی برای خوشنویسی می‌شود. این ساختمان متعلق به قرن شانزدهم در منطقه بیازیت واقع شده و دارای 3121 قطعه است و همچنین شامل آثاری است که زمانی متعلق به حضرت محمد بوده است.

موزه کاریکاتور

انجمن کاریکاتوریست ها که در سال 1975 در تپباسی افتتاح شد، بعداً قطعات خود را به مکان جدیدی در فاتح منتقل کرد. از طریق آثار طنز نوشته شده و ترسیم شده، چشم اندازی مدرن و تازه ارائه می دهد. نمایشگاه ها شامل طنز و کاریکاتور از کاریکاتوریست های ترکیه ای گذشته و حال، طنز و کتاب های کارتونی است.

موزه کاریکاتور

موزه هنرهای ترکی و اسلامی (کاخ ابراهیم پاشا)

این مجموعه هنر و قوم نگاری در کاخ ابراهیم پاشا قرن شانزدهم قرار دارد که توسط سلطان سلیمان اعظم به وزیر اعظم ابراهیم پاشا داده شده است. پس از مرگ ابراهیم، ​​کاخ به پادگان نظامی تبدیل شد و سپس به عنوان موزه افتتاح شد.

صدبرک هانیم

اقامتگاه قدیمی آذریان در امتداد تنگه بسفر، موزه ای سه طبقه را در خود جای داده است که آثار هنری، عتیقه جات و آثار تاریخی مربوط به 6000 سال قبل از میلاد در آناتولی را به نمایش می گذارد. این نمایشگاه شامل 20000 قطعه است که آن را به بهترین مجموعه خصوصی ترکیه تبدیل می کند. آثار باستان شناسی شامل قطعاتی از 6000 سال قبل از میلاد و تا زمان امپراتوری بیزانس است. در یک سالن نمایشگاه جداگانه، امپراتوری عثمانی، تمدن های اروپایی و خاور دور یک بازدید جامع و آموزنده را تکمیل می کنند.

موزه هنرهای مدرن استانبول

این اولین و تنها مجموعه هنر مدرن شهر است که توسط خانواده Eczacibasi افتتاح شد. نمایشگاه‌ها، گالری عکس و حیاط مجسمه‌ها در منطقه اسکله‌های قدیمی بازسازی‌شده در کاراکوی واقع شده‌اند و هنرمندان ترکیه‌ای و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارند. (در حال حاضر در منطقه بی اوغلو تا زمان افتتاح ساختمان جدید در کاراکوی.)

موزه فرش و گلیم استانبول

در داخل هونکار کسری (محل اقامت سلطنتی) و در کنار مجموعه مسجد آبی، این ساختمان قدیمی جایی بود که سلاطین قبل از نماز در آن استراحت می کردند. این قطعه‌های منحصربه‌فرد از قالی‌ها و گلیم‌های قدیمی عثمانی را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد و دیدن آن تنها چند ساعت زمان می‌برد.

موزه ساکیپ سابانچی

این ساختمان قرن نوزدهمی که در سواحل بسفر قرار دارد به عنوان یک عمارت نمادین یالی نیز شهرت دارد، اما نگاهی به پشت درها، اثاثیه عتیقه شگفت انگیز، هنر، دست نوشته ها و نقاشی های قرن 19 و 20 را نشان می دهد. همچنین یک پایگاه قابل توجه در مدار نمایشگاه بین المللی برای میزبانی از نمایش های هنرمندان مشهور جهان مانند رودین است.

موزه ساکیپ سابانچی

1453 موزه پانورامیک

آخرین لیست ما از بهترین موزه‌های استانبول، 1453، فتح قسطنطنیه و رویدادی را به تصویر می‌کشد که آن را در مسیر تبدیل شدن به یک شهر نمادین جهانی قرار داد. این موزه که به ترکی پانورامیک Muze نامیده می شود، هر روز از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است و بلیط آن ارزان است.

تورهای استانبول و گشت و گذار: تورهای روزانه و کوتاه ما برای همه مناسب است تا از نقاط برجسته این کلان شهر بزرگ دیدن کنند. از گشت و گذار در مکان های تاریخی گرفته تا چشیدن غذاهای لذیذ، وعده خروج تضمینی را می دهیم. از جمله راهنمای و حمل و نقل آگاه و واجد شرایط، اکثر تورهای ما می توانند مطابق با نیازهای شما سفارشی شوند.

1453 موزه پانورامیک

جاذبه های گردشگری استانبول: ما جاذبه های گردشگری برتر و دلایل محبوبیت آنها را بررسی می کنیم. از موزه‌ها گرفته تا مکان‌های مدرن، جزایر و مساجد، این مقاله پیشنهادهای عالی برای افزایش بازدید شما از بزرگترین شهر ترکیه دارد.

مشاوره و رزرو