9 جاذبه برتر گردشگری استانبول در سال 2024

جاذبه های گردشگری استانبول 19 اسفند ، 1402 6 دقیقه

امپراتوری های قدرتمند بیزانس و عثمانی برای صدها سال از استانبول بر سرزمین های خود حکومت کردند. آنها این شهر را قسطنطنیه نامیدند و این شهر تبدیل به یک کلانشهر برای حاکمان سلطنتی و رهبران مذهبی با نفوذ شد تا اثری از خود بر جای بگذارند. این روزها، این شهر با حفظ میراث سنتی خود، دنیای مدرن را پذیرفته است. این یکی از مقاصد برتر دنیا برای استراحت در شهر است و جاذبه های گردشگری زیادی در استانبول وجود دارد که در عین حال شما را شگفت زده و خوشحال می کند.

پس در حین گذراندن دو تا چهار روز در این مقصد باشکوه چه چیزی برای دیدن و انجام دادن در تور استانبول وجود دارد؟

بهترین جاذبه های گردشگری استانبول

جزایر پرنس:

خانواده سلطنتی تبعید شده از امپراتوری های بیزانس و عثمانی به جزایر پرنس فرستاده شدند. در دریای مرمره، در نزدیکی خط ساحلی استانبول، 9 جزیره قرار دارند که در تابستان به کندوی فعالیت تبدیل می شوند. روش سنتی حمل و نقل اسب و گاری است. عمارت‌های بزرگ و چشمگیر عثمانی که در قرن نوزدهم ساخته شده‌اند، در هر طرف خیابان‌های آسفالت‌شده منظم قرار دارند. برخی از املاک نیز به خانه های تابستانی برای جت ستترهای ترکیه تبدیل شده است.

جزایر پرنس

ایاصوفیه:

از بیرون، ایاصوفیه ممکن است بسیار بزرگ به نظر برسد، اما جذابیت واقعی این بنای دیدنی استانبول، نبوغ معماری داخل ساختمان گنبدی بیزانسی است. ایاصوفیه که در سال 360 به عنوان یک کلیسای ارتدکس ساخته شد، در سال 1453 به مسجد تبدیل شد، سپس در سال 1935 به موزه تبدیل شد. حکاکی های بزرگ اسلامی بالای ستون های سنگی بلند را تزئین می کرد در حالی که مقدار زیادی نور طبیعی از 40 پنجره عبور می کرد. ایاصوفیه نمونه بارز معماری بیزانسی است و به دلیل اضافاتی که در طول سال ها به ساختار آن انجام شده است. یکی از نمادین ترین ساختمان های استانبول است.

ایاصوفیه

مسجد آبی:

مسجد آبی و ایاصوفیه شبیه مهره های شطرنج متضاد روی یک صفحه بازی بزرگ هستند. آنها رو به روی هم می ایستند و به طور متوسط ​​200 متر از یکدیگر فاصله دارند، مسجد آبی بزرگترین مسجد فعال در ترکیه است. همچنین مسجد سلطان احمد نامیده می شود، این مسجد در سال 1609 با استفاده از بیش از 20000 کاشی و سرامیک دست ساز و 200 کاشی ساخته شد. پنجره های رنگی با ظرفیت کامل، می تواند 10000 نفر را برای طعمه در خود جای دهد.

مسجد آبی

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی مشرف به شاخ طلایی است و در زمان تکمیل آن شهری شلوغ بوده و 4000 نفر را در خود جای داده است. معماری و دکور به اندازه کاخ های دیگر استانبول باشکوه نیست، اما هنوز هم جاذبه های زیادی مانند اثاثیه اصلی، لباس ها و جواهرات حاکمان سلطنتی امپراتوری عثمانی دارد.مهمترین آثار جهان اسلام به نمایش گذاشته شده است.

کاخ توپکاپی

بازار بزرگ

بازار بزرگ از بیش از 3000 مغازه تشکیل شده و از صبح تا شب محل فعالیت است. انبوه گسترده خیابان های شلوغ و گوشه های تنگ به این معنی است که گم شدن بازدیدکنندگان برای اولین بار اجتناب ناپذیر است. روزانه، مغازه داران خوش صدا برای جلب توجه 250،000 بازدید کننده، و فقط یک روز تعطیل در یکشنبه. تاریخ آن به آغاز امپراتوری عثمانی می رسد و اگر خرید ایده شما برای سرگرم کننده نیست، معماری قدیمی را تحت تاثیر قرار می دهد. از طریق یکی از چهار دروازه وارد بازار بزرگ شوید و برای دیدن یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری استانبول آماده شوید.

آب انبار بازیلیکا

اگر عمداً به دنبال آن نباشید، آب انبار بازیلیکا را به راحتی از دست می دهید. در زیر زمین، این یک مخزن آبی است که قدمت آن به 1500 سال پیش می‌رسد. ماهی های بزرگ در آب های کم عمق و زیر سکوهای ساخته دست بشر که به پشت آب انبار و سرهای وارونه مدوسا منتهی می شود، شنا می کنند. مخزن باسیلیکا همچنین به عنوان صحنه صحنه در فیلم جیمز باند به نام از روسیه با عشق به شهرت رسیده است.

برج گالاتا

برج گالاتا با افتخار در خط افق استانبول ایستاده است و منظره پانورامایی گسترده ای را از برخی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول به نمایش می گذارد. استفاده کنونی آن به عنوان موزه با نقش آن در تاریخ به عنوان برج و سیاه چال آتش نشانی بسیار متفاوت است. در بالای برج دو رستوران وجود دارد که برای نمایش های شبانه ترکی استفاده می شود و بازدیدکنندگان را با سرگرمی های ترکیه آشنا می کند.

کروز بسفر

خط ساحلی بسفر تاریخ زیادی برای گفتن دارد. در طول جنگ‌های بزرگ، کشتی‌های جنگی محل مکرر بودند زیرا سربازان به شهر سرازیر می‌شدند. امروزه خط ساحلی محل مکان‌های باشکوه خانواده سلطنتی عثمانی، قلعه‌های قدیمی، خانه‌های تابستانی غنی و یالی‌های چوبی سنتی ترکی است که برخی از آنها در قرن نوزدهم ساخته شده‌اند. بهترین راه برای دیدن تمام ساختمان‌های بسفر، سفر تفریحی با یک تفسیر راهنما است.

کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه

آخرین مورد در لیست ما از جاذبه های گردشگری استانبول، کاخ دولما باغچه، آخرین خانه حاکمان عثمانی است. این منعکس کننده همه چیزهایی است که در مورد آنها زیاده خواهی بود. 14 تن طلا سقف را تزیین می کند، کریستال های خالص راه پله اصلی را می پوشانند و 131 فرش ابریشم دستباف روی طبقات پهن شده اند. همچنین یک لوستر بزرگ با وزن بیش از 4 تن و دارای 750 لامپ خارق العاده را در خود جای می دهد.

سفرهای روزانه ما به تمام جاذبه های توریستی اصلی استانبول می رود. چه بخواهید در کاخ‌ها گشت بزنید، در تنگه بسفر بگردید یا در خیابان‌های شهر قدیمی کاوش کنید، طیف وسیعی از انتخاب‌ها را برای افزایش بازدید خود  تور استانبول سفر ایمن خواهید یافت.

مشاوره و رزرو